Hop til indhold

Hjælp

Featured Replies

Skrevet

Jeg er blevet kontaktet og truet af en som vil opkræve 8500 af mig for et besøg jeg ikke kom til og meldte afbud til.

2 år efter har en ringet 10 gange til mig og truet med mit navn og privat inkasso med at komme forbi mit hjem.

For 2 år siden krævede de 5000kr og nu vil de have 8500kr 

hjælp hvad gør jeg

Skrevet

Ignorer dem, hvis de var seriøse så var de allerede kommet. Eller meddel dem at du har kontaktet politiet.

Skrevet

Betalte du første gang?

Der er grundlæggende 2 (3) muligheder:
1. Du melder det til politiet. Det kan af mange grunde være vanskeligt.

2. Du gør ingenting. Ved du med sikkerhed at de har dine oplysninger? Hvis de ikke skriver dit navn adresse og så videre, så har de det ikke og du kan tage det roligt. Selvom de har dine oplysninger, vil de i værste tilfælde gøre din omgangskreds opmærksom på at du har kontaktet en GP, hvilket kan være slemt nok, men deres trusler om inkasso osv. skal du ikke tage alvorligt, medmindre du betalte første gang.

3. Du betaler, men det vil aldrig stoppe, de vil blive ved med at vende tilbage og afpresse dig.

-Hvis du betalte første gang, har du som jeg ser det ikke andre muligheder end at anmelde det, hvilket jeg også vil anbefale under alle omstændigheder, men har fuld forståelse for, hvis det ikke virker som en mulighed, men husk at det eneste du har gjort er at kontakte en GP (i et øjebliks svaghed, som du måske kan forklare din kone eller lignende) 

Skrevet

Du må ikke betale :(

Ignorér det. Der ligger masser af tråde herinde om det herinde i forvejen. ^_^

Hvis det bliver mere påtrængende så kontakt policen.

Skrevet

Og sørg så for fremover at have en sextelefon med et taletidskort, så de ikke har dit rigtige telefonnummer.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.