Hop til indhold

Branchens mørke sider: Hvorfor jeg har lukket døren for en specifik gruppe

Featured Replies

Skrevet
Peterxxxxxxxxxxxxx skrev, for 15 timer siden:

Undskyld - men er dette ikke en både fordummende og politisk bemærkning? Jeg kender en del irakere, iranere og palæstinensere - som absolut har udmærket respekt for kvinder

Det er hverken en fordummende eller en politisk bemærkning, det er bare sandheden, fordi forskellen ligger i om de opføre sig overfor GP'er med respekt eller ikke, og der er mange GP'ers oplevelse bare at fordi der købes en ydelse, så må de behandles som disse "mænd" synes, og det er mangel på respekt. Hvor du ser "respekt" for kvinder, er nok når de er sammen med deres kvindelige familiemedlemmer, kollegaer osv. for der opføre mange sig som opdraget, om det så bare er en påklistret maske, har jeg dog set nok eksempler på, at jeg kan sige det er standarden.

Skrevet

Der er vist masser af evidens for, at indvandrerdrenge med den kultur har svært ved at respektere piger. Især, når de færdes i grupper. Det gælder kvindelige lærere, kvindelige ledere og trænere i sportsklubben. Selvstændige vestlige kvinder. Måske ikke "deres egne", som indordner sig og er mere usynlige.

Der ses noget af det samme blandt rockere, som nogle piger da også frabeder sig.

Men der er også piger, som er tiltrukker af en dominerende mand, som "beskytter" dem. Indtil de opdager, det dækker over usikkerhed.

De er ikke alle lige slemme, når man lærer dem at kende. Og mange vestlige mænd er ikke bedre.

Men det giver mening, at en dansk GP ikke vil lægge krop til. Måske skulle de finde en GP i deres egen kultur?

Redigeret af køb dansk

Skrevet

Du skal se det r nok en venlig påmindelse om at det kunne gøres lidt elegantere med en kort bemærkning uden at citere et laaangt indlæg.

I Staplers vejledning kan man se hvordan man citerer mindre end hele indlægget.

Skrevet

Mange vestlige mænd er ikke bedre. Jeg kender personligt et par asiatiske kvinder, GPer, , der er blevet røvet og overfaldet af vestlige hvide mænd.

Skrevet

mange af kommentarene er ligeså unuanceret som modpartens fordomme til hvordan europæere ser på kvinder. 

Faktum er at begge sider kan have ret i at det eksistere i visse kredse, men langtfra alle er opdraget på den måde. 

Jeg har (er araber) besøgt glædespiger siden jeg var ung teenager, har altid behandlet dem som jeg behandler alle andre mennesker. Det skøre og sjove er at jeg aldrig er blevet afvist ved diskotek eller andre steder i nattelivet, men når det kommer til besøg, har jeg oplevet det ofte. Det er derfor når jeg ringer, så er jeg begyndt at bruge mit rigtige telefonnummer og mit rigtige navn, så kan få afvisningen i telefonen fremfor at sige jeg hedder "adam" og så blive afvist ved døren, fordi pigerne og mutter ikke har en jordisk chance for at høre over telefon at jeg ikke er etnisk dansk. 

Skrevet
Den erfarne skrev, den 24.2.2026 at 01:16:

Men fælles for denne gruppe er at de stammer fra de såkaldte MENAPT lande (Middle East and North Africa) + Pakistan og Tyrkiet.

I Thailand har jeg hørt pigerne sige at de ikke kan lide "Israeli" - dvs. israelske mænd - men jeg har nu også læst om iraelske kvinder, der i Thailand opførte sig som om de ejede det hele - men jøder og arabere har nu også næsten samme DNA.

Skrevet
Jernsvinet skrev, for 18 timer siden:

- men jøder og arabere har nu også næsten samme DNA.

De har så også næsten samme DNA som resten af verdens befolkning. 

Redigeret af Bear

Skrevet
Bear skrev, for 1 time siden:

De har så også næsten samme DNA som resten af verdens befolkning. 

Det jeg mente var at de tilhører samme hablogruppe:

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.