Hop til indhold

STD ansvar etc.

Featured Replies

Skrevet

For ikke at afspore denne tråd yderligere.

https://www.eroguide.dk/forum/topic/210883-smittet-med-klamydia/?tab=comments#comment-1749664

Der bliver spurgt hvor ofte bliver en gp smittet. 
Kan kun tale for mig selv. 

3 gange på 13 år. På trods af 90% af mine gæster vælger uden kondom. 

Hvordan håndterer man det så??

Tja det dillema stod jeg også i. Første gang for år tilbage, lavede jeg et opslag herinde fra en anonym profil, om folk ønskede uopfordret kontakt i netop den situation. Delte meninger men klart flest NEJ. Risikoen ved en uopfordret besked kom på et uheldigt tidspunkt vægtede højere. 

Så var der muligheden at oplyse folk om det når/hvis de henvendte sig igen. Svært at administrere, nogen ser man fast hver måned andre kan der gå måneder imellem. Og den sidste del skal altid ha nyt kød og vender ikke retur. 

Skrive det i annoncen. Ville ødelægge mere end det gavner, mange faste læser ikke længere annoncen. Men skriver bare.
Hvor længe skulle det stå før alle har haft chancen for at se det…?

Jeg valgte at lukke mens jeg var i behandling og til der havde været kontrol test. Tænkte nu må jeg se om jeg så er smittet igen ved næste standard tjek. For så måtte jeg finde en bedre løsning til at stoppe smitten i min kundegruppe. Næste test var negativ og der gik år før uheldet var ude igen. 

Nu er det jo heller ikke sådan, at man med garanti bliver smittet fordi man er sammen med en inficeret. Men risikoen er der. Lidt ligesom nogen ikke fik corona, trods de var i hus med smittede og andre bare gik fordi en smittet med maske på i en butik og blev smittet. Nogen er mere modtagelige end andre. Så aner man ikke hvor mange jeg fik smittet. Hvis nogen overhovedet. Eller om jeg havde haft det i 2 eller 30 dage før test. At melde ud til alle gæster siden sidste test, kan skabe men masse unødig panik. 

Kun 1. gang har jeg fået besked “du har smittet mig”. Og det var falsk alarm. 
Ellers oplever jeg intet med ansvar fra gæsterne. De 3 gange det reelt var galt, har jeg ikke modtaget besked fra nogen. 

Så det står i min annonce, “det er 100% på eget ansvar”. Det stod allerede før jeg blev smittet første gang og i alle annoncer siden. 
Så det udsagn har jeg valgt bare at holde hårdt på. I må selv lade jer teste. Og tvivler ærligt talt på en eneste gæst bliver testet lige så ofte som jeg gør. 
I reagerer først ved symptomer og så er det “pigens skyld”. Vi er alle voksne mennesker, som kender risikoen. Men ud fra min statistik føler jeg ikke risikoen alarmerende høj. 

Men min holdning, tag selv ansvar. Lad Jer teste regelmæssigt også selv hvis I ikke har symptomer. Hjælp med at holde smitten nede, hvis I absolut vil sexe uden kondom. Eller brug komdom. 

Skrevet

Det er vildt hvis du dyrker sex uden kondom i 30 år og kun er smittet 3 gange! Så er risikoen jeg ekstremt lille? 

hvad med hpv? Er de fleste i branchen vaccineret? Og/eller kan man stadig sende den videre? Tænker ikke alm. men mere dem der kan give kønsvorter og i værste tilfælde kræft.

men fedt du skriver. Det er med til at oplyse på området.

Skrevet
  • Author
Th3M3lt skrev, for 8 minutter siden:

hvad med hpv?

13år i branchen ikke 30år ;)

Kan ikke svare på om alle er vaccineret, men de fleste er vel, i hvert fald i den aldersgruppe som får det tilbudt gratis. Kan ikke lige huske hvad årstal de begyndte på det. 

Skrevet
Th3M3lt skrev, for 2 timer siden:

u dyrker sex uden kondom i 30 år og kun e

Hun skrev nu 13 år. Ved ikke om du stadig kan rette din tekst?

Skrevet
SweettieDK skrev, for 6 timer siden:

Præcis. Altså du kan kun tale for dig selv.

Der er mange individuelle faktorer på spil i risiko for smitteoverførsel. Der findes nogle cases på prostituerede i egne af Afrika med høj forekomst af hiv og fra før udbredelsen af behandling, der gik fri - selvom der var langt mellem kondomerne. Så de gennemsnitlige sandsynligheder, som man kan regne på ud fra statistikker, er ikke relevante for den enkelte person. Her fx en, der i 2007 havde solgt sex i 30 år - skønsmæssigt til bl.a. 2.000 hivsmittede mænd. Uden at blive smittet. Det var ikke et lotteri, jeg personligt ville deltage i - de fleste af de kolleger hun har kendt er døde.

https://www.theguardian.com/world/2007/may/27/aids.features

Skrevet
  • Author
Bebop skrev, for 22 minutter siden:

Der er mange individuelle faktorer på spil i risiko for smitteoverførsel.

Enig hvis du ellers læste min sammenligning med corona. 
Kan ikke lige se hvordan resten af dit skriv er relevant, man dør ikke af HIV mere. De har jo udviklet go behandling. 

Redigeret af SweettieDK

Skrevet
Bebop skrev, for 29 minutter siden:

Så de gennemsnitlige sandsynligheder, som man kan regne på ud fra statistikker, er ikke relevante for den enkelte person

Jo, sandsynligheder er relevante. Men det er sandsynligheder, ikke garantier.

Og så er det relevant, hvad konsekvensen er, hvor alvorligt er det, når det sker?

Måske går det godt at køre over for rødt i 95% af tilfældene. Men når det går galt, går det rigtig galt. Og hvis du gør det jævnligt, er der stor sandsynlighed for, at det går galt før eller siden. Måske første gang, måske gang nummer 1000. Men det er ikke sikkert, det går galt!

Der er jo stadig 95% chance for, at det går godt, hver gang :mrgreen:

Redigeret af køb dansk

Skrevet
SweettieDK skrev, for 21 timer siden:

For ikke at afspore denne tråd yderligere.

https://www.eroguide.dk/forum/topic/210883-smittet-med-klamydia/?tab=comments#comment-1749664

Det er et super relevant indlæg fra OP (original poster). Især da sex uden kondom langsomt er ved at blive normaliseret både i Thai miljøet og fx her https://annoncelight.dk/showad/446307

Jeg har selv valgt at tage doxycyclin som forebyggende behandling ved ubeskyttet sex. 

Forebyggelse (Doxy-PEP): Indtagelse af 200 mg doxycyklin inden for 72 timer efter ubeskyttet sex kan reducere risikoen for klamydia og syfilis betydeligt.”

Det kræver recept i Danmark, men man kan ringe til en vaccinationslæge og sige man skal til Afrika i et par uger og desværre ikke tåler Malarone. Det alternative præparat er Doxy.

GP kan også overveje at tage behandlingen forebyggende, men det er måske mere rimeligt at kunderne tager den på sig (da det ikke er uproblematisk at tage behandlingen i flere år).

I øvrigt :

Risikoen for at en kvinde bliver smittet med klamydia efter én gang ubeskyttet vaginalsex med en mand, der har klamydia, ligger typisk på omkring: 30–40 % pr. samleje

Redigeret af bighead
Præcisering

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.