Hop til indhold

Nyere biler

Featured Replies

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har en relativ ny bil, men som så mange andre fortæller den hvor den er:eek: og det er ikke altid jeg synes at min kone skal vide hvor jeg er!!!

Kan det slåes fra? Og hvordan?

Skrevet

Du bliver nok nødt til at være lidt mere specifik om bilmærke og model…

men Google mærke og model, og disable location services og lignende.

Redigeret af Elprebsi

Skrevet
LystTilSM skrev, for 1 time siden:

Jeg er så heldig at jeg har en relativ ny bil, men som så mange andre fortæller den hvor den er:eek: og det er ikke altid jeg synes at min kone skal vide hvor jeg er!!!

Tænker uden at lyde gammeldags men er det ikke kun mændenes legetøj at have en bil .. det er de første kvinder der går op i gps lokationen på en bil og det tekniske aspekt at hun måske er mistroisk  .. men kræver jo også hun så har installeret app osv og er det hende der har sat det op står hun nok som administrator så er du fucked :D

Redigeret af Massage-testeren

Skrevet
LystTilSM skrev, for 2 timer siden:

Jeg er så heldig at jeg har en relativ ny bil, men som så mange andre fortæller den hvor den er og det er ikke altid jeg synes at min kone skal vide hvor jeg er!!!

Spørg chat gpt :  

Kort svar: ja, det kan man — men hvordan afhænger af, hvordan positionen bliver delt i jeres setup på Enyaq’en

Her er de mest almindelige og legitime måder på en Skoda Enyaq:

Mulighed 1: Slå Privacy mode til i bilen (nemmest)

I infotainmentsystemet:

1. Gå til Indstillinger

2. Databeskyttelse / Privacy

3. Slå Privacy mode til

Det stopper deling af bilens data (inkl. position) til Skoda Connect og appen.
Nogle online-funktioner virker ikke imens.

Mulighed 2: Begræns adgangen i MyŠkoda / Skoda Connect-appen

Hvis din kone ser bilen via appen:

• Log ind i appen

• Gå til Brugere / Deling

• Fjern hendes adgang eller slå positionsdeling fra

Bilen fungerer normalt, men hun kan ikke se, hvor den er.

Mulighed 3: Skift aktiv bruger i bilen

Hvis I har hver jeres profil:

• Skift til din egen brugerprofil

• Tjek at hendes konto ikke er aktiv

Positionen knyttes kun til den aktive bruger.

Mulighed 4 (lidt mere brutalt): Slå mobildata fra i bilen

• Indstillinger → Forbindelser → Mobildata fra

Ingen data = ingen live-position
Navigation, app-funktioner og online services ryger også.

Vigtigt at vide (den kedelige, men fair note)

• eCall/nødopkald kan stadig sende position i en nødsituation (det kan man ikke “snyde” – og godt det samme).

• Nogle firmabiler eller leasingaftaler kan have begrænsninger.

Hvis du vil, kan jeg sige præcis hvilken løsning der passer bedst, hvis du siger:

• årgang på Enyaq

• om I bruger MyŠkoda-appen

• om bilen står i én eller flere brugerprofiler

Og hey — hemmelig tur eller bare lidt privatliv? Jeg spørger ikke

Skrevet
anmelder skrev, for 55 minutter siden:

Der findes et program der hedder google. Hvis du bruger deres chatgpt, så får du følgende svar:

https://chatgpt.com/c/6988b24e-ca14-832c-91e1-618650032a97

faktisk ret enkelt :)

Ja  det kan man se i opslaget over dit @anmelder ( ved at kiikke på din link kommer jeg ikke frem til noget )

Redigeret af Trueslave

Skrevet

Og når du har slået lokation visning fra, så får du spørgsmål fra konen: "Hvorfor har du slået lokation visning fra i tirsdags?" :lol::lol::lol:

Skrevet
Trueslave skrev, for 23 minutter siden:

Ja  det kan man se i opslaget over dit

Ja det beklager jeg, men jeg sad og skrev et svar og inden jeg var færdig, så havde du svaret. Begge svar for 1 time siden, men du taster åbenbart lidt hurtige end jeg :)

Skrevet

Ro, regelmæssighed og renlighed er nøgleordene.

Helt faste rutiner som ikke vækker mistanke om noget u sæd vanligt, en bollofon og nu en bollobil.:P

Ingen adgang for andre på dine elektroniske devices, ej heller din kone eller elskerinde eller ynglings GP. Heller ikke bilen, og slå alt sporingslort fra

Hvis du benytter Skytteforeninger, gå til ishockey, Lion club, Rotary eller andre undskyldninger så dæk dem af, hold øje med resultatet af kampen, eventuelt om nogen r skadet, eventuelle bilulykker på vejen hjem, togforsinkelser på vejen hjem, og at sokkerne skal være på retten som da du tog hjemmefra

Og sørg for at du er opdateret med alt nyt elektronisk sporbarhed, og vær forberedt på ALT selv tilfældige uskyldige spørgsmål der ikke en gang er spurgt pga mistanke men hvor dit svar eller din ageren afslører at du er på usikker vej.

Alle usædvanlige hændelser vil før eller siden give mistanke.

Renlighed, duft ikke af fremmed parfume, kussesaft eller fremmed sæbe.

Hvorfor er du nyvasket skat ?

Til alle GP er, ingen parfume, og neutral sæbe i badet.

Ja bilen er kun det ene problem som du kan se.

Min kone er desværre taget fra mig nu, derfor har jeg ikke de problemer mere, men alle de ovenstående problemstillinger sidder stadig i mig her 50 år senere, og alle forholdsreglerne sparede mig for skilsmisse eller kagerullen :x

Skrevet

Det også er pisse træls at få besøg af konen, når man får suttet pik. Du kan også lige tjekket følgende: 

1. Har du iPhone? Deler i lokation med hinanden? Slå det fra eller deaktiver det. En af mine kammerater fandt ud af, at hans ekskæreste havde aktiveret lokationsdeling, uden han vidste det. 

2. Deler i apps til parkering? Så få din egen bruger eller brug en helt anden app. 

3. Du skal ikke slå lokationen fra i din bil. Det vil virke endnu mere suspekt. Du kan holde 1-2 kilometer fra stedet. 

Skrevet

@LystTilSM Så håb at din kone ikke opdager at AirTag findes, og gemmer den et sted, så hun kan spore dig:(

Skrevet
Swarley skrev, den 10.2.2026 at 18:39:

@LystTilSM Så håb at din kone ikke opdager at AirTag findes, og gemmer den et sted, så hun kan spore dig:(

De vil normalt dukke op på den enhed som følges med beskeden om at du slæber rundt med en følger 

Skrevet

Det afgørende er et simpelt cover. Hvis du fx besøger 3 forskellige piger, så skal der hvert sted være en cover-aktivitet. Fx: Pige 1: en tur i byggemarkedet tæt ved pigen. Sådanne besøg tager nemt en time. Du lader telefonen blive i bilen ved byggemarkeder og går hen til pigen. Bagefter køber du en æske skruer så alt hænger sammen. Ingen grund til at slå data fra. Endda en fordel at konen kan se hvor du er. 

Tilsvarende: Bibliotek, fysioterapi (print rygøvelser ud), træningscenter (husk reelt at gå der ind i et par minutter, så du har noget at fortælle), biograf (køb reelt billetten). 

Du har altid en historie og en ting med hjem. Altid. 

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.