Hop til indhold

Recommended Posts

Er der nogen der ved hvor man kan købe hjemme test for kønssygdomme? 

Har tidligere købt fra Dynamic code  , men de eksisterer ikke længere og kan ikke finde noget til mænd. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
smalhans skrev, for 52 minutter siden:

Er der nogen der ved hvor man kan købe hjemme test for kønssygdomme? 

Har tidligere købt fra Dynamic code  , men de eksisterer ikke længere og kan ikke finde noget til mænd. 

Du kan visse steder henvende dig anonymt og få taget en række test. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår ikke folk vil nøjes med de hjemmetest kit som man alligevel ikke kan stole 100% på.

lægen er anonym og har tavshedspligt og der får du det reelle svar og du skal ikke leve i uvished.

det skylder man både sig selv og fremtidige partnere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu ved jeg ikke hvor i landet du er, men i København kan man få lavet anonyme test både på Bispebjerg og Gentofte hospital. Hjemletests er ikke sikre, så de er i princippet spild af penge og falsk tryghed. Men på nordictests.dk kan du købe. Eller på apoteket og Matas. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bare husk at nævne at det skal være anonymt. Nogen gange har de det med at bede om cprnr og spørge løs om sexliv, uden selv at spørge om man vil være anonym og ikke ønsker at dele private detaljer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Fri fugl skrev, for 15 timer siden:

Jeg forstår ikke folk vil nøjes med de hjemmetest kit som man alligevel ikke kan stole 100% på.

lægen er anonym og har tavshedspligt og der får du det reelle svar og du skal ikke leve i uvished.

det skylder man både sig selv og fremtidige partnere.

Lægen er jo på  ingen måde anonym! Får du lavet sådan en test hos din læge vil det fremgå af din lægejournal.

Men der er ganske rigtig tavshedspligt, så lægen fortæller det ikke vidt og bredt til alle andre.

Det er også meget fint, at man et par steder i landet kan blive testet anonymt. Jeg ved ikke helt, hvordan det foregår, men man må jo få et eller andet kontrolnummer i forbindelse med besøget, som man så kan henvise til, når man ringer ind for at få svaret.

Udfordringen med disse anonyme teststeder er naturligvis, at hvis de viser et eller andet, så skal du alligevel ned omkring din læge for at få den nødvendige behandling. Så var det måske nemmere bare at gå til lægen i første omgang for at få lavet testen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@ensomfyr du har fuldstændig ret i at viser testen noget skal man alligevel rundt lægen, så hvorfor ikke bare starte der, lægen er jo anonym da denne er underlagt tavshedspligt og sygejournal er kun tilgængelig af dig selv og lægen.

så jeg anbefaler helt klart den sikre vej gennem lægen. 
jeg bliver selv jævnligt testet gennem lægen og har aldrig blevet mødt andet end med velvilje og forståelse hos lægen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...