Hop til indhold
thephd

Mangler retningslinjer omkring brug AI/LLMs

Recommended Posts

Jeg savner lidt nogle retningslinjer fra EG vedr. brugen af AI og sprogmodeller.

Tag fx et opslag som dette. Det er for mig at se tydeligt, at det er generet med en sprogmodel.

Jeg kan jo ikke sige om personen vitterligt har haft en god oplevelse, og bare har brugt ChatGPT for at få indlægget skrevet pænt. Men der er også en risiko for at pigen selv har brugt ChatGPT til at skabe sig en god anmeldelse.

Jeg savner som sagt en holdning/retningslinjer fra EG.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke sige noget om retningslinjerne (og tvivler på at der kommer en officiel holdning til det fra EG i den nærmeste fremtid), men i mine øjne er det enormt utroværdigt at lade en LLM skrive en anmeldelse. ChatGPT har jo tydeligvis ikke været sammen med den GP det drejer sig om, så det bliver i bedste tilfælde en løgn der ikke er så forfærdeligt langt fra sandheden. Desuden kan ChatGPT ikke sige så vigtige ord og fraser som f. eks. "dejlige patter", "kneppe", "komme i munden" og "pegging", så alle de vigtige detaljer kan slet ikke komme med i anmeldelsen. (Andre LLMer er måske mindre bonerte).

Del dette indlæg

Link til indlæg

AI siger. 40-60% sandsynlighed for at det er AI.
Bl.a. pga. det polerede sprog, den neutrale tone og brugen af de lange bindestreger, som ingen almindelige mennesker bruger. 

Jeg synes det er fint at AI skriver det for en bruger, som fx selv har svært ved at stave og skrive sammenhængende. Nogle af de svar og kommentarer man ser herinde kunne godt trænge til en hjælpende hånd. 

Men der bliver taget lidt kant og personlighed af sådan en tekst med AI.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg stillede samme spørgsmål i en tråd i sidste uge omkring ægte anmeldelser. der kan du læse en del svar. 

Eneste mulighed er, at lave en anmeldelse til admin, så kikker de på denog evt sletter

Del dette indlæg

Link til indlæg
NilleAlle skrev, 1 time siden:

AI siger. 40-60% sandsynlighed for at det er AI.
Bl.a. pga. det polerede sprog, den neutrale tone og brugen af de lange bindestreger, som ingen almindelige mennesker bruger. 

Jeg synes det er fint at AI skriver det for en bruger, som fx selv har svært ved at stave og skrive sammenhængende. Nogle af de svar og kommentarer man ser herinde kunne godt trænge til en hjælpende hånd. 

Men der bliver taget lidt kant og personlighed af sådan en tekst med AI.

Hejsa , ser at problemet , er her igen.

ADMIN er ikke det , du tror !! sorry men sandt , , Det er et APS  firma , som i dag ejer,  eller har fingerne i eroguide , announcelight , humde-portal. dk 

og katteportal .dk . prøv at forstå de har deres på det tørre , hvor vi i dag , har 2 frivillige som prøver at få os til at blive her .

Ellers gå da ud og lav din egn platform . sorry men that.s live 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tronheim skrev, for 3 minutter siden:

Hejsa , ser at problemet , er her igen.

ADMIN er ikke det , du tror !! sorry men sandt , , Det er et APS  firma , som i dag ejer,  eller har fingerne i eroguide , announcelight , humde-portal. dk 

og katteportal .dk . prøv at forstå de har deres på det tørre , hvor vi i dag , har 2 frivillige som prøver at få os til at blive her .

Ellers gå da ud og lav din egn platform . sorry men that.s live 

Lige præcis dette svar kan være grunden til man bruger AI ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Massage-testeren skrev, for 8 minutter siden:

Lige præcis dette svar kan være grunden til man bruger AI ;)

Men det er jo det samme konsept , men måske korrekt,  derfra tjener APS firmaet nok flest  penge fra .

Probemer du herefter har  , forandring bliver ikke bedre 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er ikke noget vi har diskuteret. Umiddelbart tror jeg at det bliver svært at skrive gode retningslinjer om anvendelse af dette specifikke værktøj, der er umuligt at kontrollere. Vi har heller ikke nogle retningslinjer om at du ikke må få en anden til at skrive en anmeldeldelse for dig for efterfølgende at poste det som din egen. Det vil så ikke sige, af hvis det kan bevises, så ryger man selvfølgelig ud - men hvordan skulle sådan et scenarie nogensinde kunne bevises.

Jeg ser LLM som et værktøj ligesom alt muligt andet. Hvis folk bruger det til at bryde vores retningslinjer, så kan vi gøre noget. Hvis folk bruger det det at hjælpe sig selv og kan stå inde for indholdet af det de poster, så er det fint.

Men hvis vi får rapporter på noget, der der skævt ud, så tager vi stilling til det under det retningslinjer vi har i dag og griber ind, hvis det er nødvendigt.

thephd skrev, for 17 timer siden:

Jeg savner lidt nogle retningslinjer fra EG vedr. brugen af AI og sprogmodeller.

Redigeret af Stapler

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...