MortenJ 13 Skrevet 23. December, 2025 Er det en rigtig dårlig ide at blive forelsket i Thai massagepige og starte et forhold hun har givet med sit privatnummer. Har aldrig haft en kæreste og er nu 51 år 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Strandløven 213 Skrevet 23. December, 2025 Er hun i Thailand eller Danmark? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cuminyourface1979 417 Skrevet 23. December, 2025 Go for it Morten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Goldbæk 127 Skrevet 23. December, 2025 Enig, men husk også at tænke med det store hoved. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MortenJ 13 Skrevet 23. December, 2025 Det gør jeg også kender Thailand og deres kultur selv om jeg har ikke har været der endnu. hvis vi bliver kærester/gift så det rigtig arbejde eller uddannelse osv og slut med massage har set flere thai piger i Odense med rigtig arbejde 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oliekongen 207 Skrevet 23. December, 2025 Det er ikke en dårlig idé. Held og lykke med det videre forløb. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MortenJ 13 Skrevet 23. December, 2025 tak hun er stadig massage pige nævner ikke hvem men bider i det sure æble Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1558 Skrevet 23. December, 2025 Er hun lovligt i Danmark og har hun arbejdstilladelse? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KelsenKbh 12 Skrevet 23. December, 2025 Jeg kan kun sige Morten, følg dit hjerte, men bevar fornuften 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MortenJ 13 Skrevet 23. December, 2025 det har jeg ikke sprugt hende om men kan godt se at de skal til at passe på hvor nogen er blivet taget af politiet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Doktor Diller 178 Skrevet 23. December, 2025 (edited) MortenJ skrev, for 1 time siden: Er det en rigtig dårlig ide at blive forelsket i en Thai-massagepige og starte et forhold? Ikke nødvendigvis? Det kommer nok meget an på pigen? Og dig selv? Mit første råd: Mærk efter, om det endnu bare er et crush. Og hvis det er, så løb hurtigt væk, mens du stadig kan! Jeg mener ovenstående seriøst.. Men.. Hvis der er dybere følelser i spil, så er der mange ting, du skal overveje. Er hun virkelig et match, som du realistisk kan bygge en fremtid med, hvis du tænker det grundigt igennem? Har I reelt mere til fælles end massage og handjobs? Er hun sød, klog og et godt menneske? Eller er du bare blevet fortryllet af ungdommelig skønhed, energi og sødme? Hvad er situationen hjemme i Thailand? Hvor mange penge skal sendes hjem hver måned? Hvor mange børn og gamle forældre er afhængige af hende? Kan hun tale nogenlunde engelsk, så I reelt kan snakke sammen? En ting er, at hun kan sige "I love you". Men I skal jo også kunne afdække hinandens værdier og livssyn, og snakke om fælles mål. Og hvad med dig selv? Er du et sted i livet, hvor du kan tilbyde det, der skal til? Kan du være en stabil og ansvarlig partner? Har du god økonomi? Og hvad med opholds- og arbejdstilladelse? Er hun her lovligt? Eller skal hun fortsat arbejde illegalt som massagepige? Hvis hun IKKE skal fortsætte som massagepige, kræves en opholds- og arbejdstilladelse. Og hvis hun ikke har en opholds- og arbejdstilladelse, skal du gifte dig med hende, så I kan blive "familiesammenført". Det kræver, at du stiller en økonomisk sikkerhed til staten på 60.000 kroner. Desuden skal du dokumentere, at du har egnet bolig, hvor I begge kan bo sammen, OG du skal kunne forsørge jer begge. Ellers kan I ikke blive familiesammenført. Og så kan hun ikke få opholds- og arbejdstilladelse. Og når I er blevet familiesammenført, kommer du til at skulle forsørge hende. For indtil hun finder et job, vil hun ikke kunne få andet end "integrationsydelse" fra det offentlige. Og det svarer til en SU. En overvejelse er også, hvad din familie, venner og kolleger vil tænke. I mit eget tilfælde ville folk helt klart se ned på mig, hvis jeg startede et forhold med en thaipige. Desværre. Det ville ikke blive godt modtaget. Jeg havde selv et crush på en super sød thailandsk massagepige for nogle år siden.. Hun var meget interesseret, og jeg overvejede det kraftigt.. Altså at blive et par.. Jeg er ret sikker på, at det kunne ha' blevet et virkelig solidt forhold.. Jeg snakkede faktisk også med hendes "bagmand", som pludselig ringede en dag for at høre, hvad der foregik.. Jeg nåede dog frem til, at jeg ikke kunne påtage mig ansvaret for hendes liv på daværende tidspunkt.. Jeg stod dengang i lort til halsen pga. sygdom, arbejdsløshed, gæld ude af kontrol og ingen penge.. Og desuden orkede jeg ikke fordømmelsen og foragten fra min omgangskreds.. Jeg fortryder ikke min beslutning dengang overhovedet.. Men skete det samme i dag, hvor det går mig noget bedre, ville jeg måske tage skridtet og springe ud i det.. Redigeret 23. December, 2025 af Doktor Diller 9 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 474 Skrevet 23. December, 2025 Doktor Diller skrev, for 3 minutter siden: Mit første råd: Mærk efter, om det endnu bare er et crush. Og hvis det er, så løb væk, mens du endnu kan Rigtig godt indlæg, Doktor Diller! Jeg synes, du kommer med rigtig mange gode inputs. Havde engang en kollega, som var udstationeret i et sydøstasiatisk land i nogle måneder. Her mødte han en sød pige, som arbejdede som sekretær, så det endte med, at hun kom med til Danmark, de blev gift og fik børn. Alligevel var det svært, for selvom hun på ingen måde havde arbejdet som massagepige, så var fordømmelsen der alligevel. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Fedtøre 376 Skrevet 23. December, 2025 Det første du skal have afklaret, er hendes visa status. Har hun ikke permanent visa, vil Jeres vej være noget mere besværlig. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Unrusted 119 Skrevet 23. December, 2025 Hvor er det fedt, at denne tråd ikke er fyldt med at nedgøre eller gøre grin med emnet. Der er mange input, som jeg er enig i. Der er helt klart en række problemstillinger. Omvendt skal man måske nogle gange overveje, om man har det liv man ønsker. Man har måske et godt job og ens liv ser godt ud. Man mangler måske ikke umiddelbart noget, men er man lykkelig? Hvis der er ægte kærlighed mellem to mennesker, der har det ok med hinandens fortid, så er det måske en vej. Vejen til at blive lykkelig. Måske. Vejen vil være flydt med mennesker, der har det svært med det. Men hvor vigtig er omgangskredsen (den er ikke nødvendigvis vigtig for alle)? Er den vigtig i forhold til at være lykkelig? Lever vi ikke kun én gang? Det var bare en anden synsvinkel. Opholdstilladelse, seriøsitet, forsørgelse af familie i Thailand osv. spiller selvfølgelig ind. Er der ingen advarselslamper, så hvorfor ikke prøve at få den første kæreste? Det er vel på tide @MortenJ 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
EsbjergFyren 146 Skrevet 23. December, 2025 Jeg er virkelig ked af, at være den sure gamle mand der stopper festen meeeeen.... Har du overvejet hvad hendes egentlige motiv er? Mon det er rigtig kælighed for hende eller er hun måske drevet af lysten til et bedre liv samt sikkerhed for at kunne finansiere hendes familie? Er du villig til at finansiere hendes familie hjemme? Det forventes nok af hende i hendes kultur, og hvis du ikke betaler, kan du så stole på, at hun ikke tjener lidt ekstra ved siden af for at gøre det? Hvis det ikke er et socialt og økonomisk lige forhold du går ind i, så siger meget erfaring, at det bliver svært at få et ligeværdigt og ærligt forhold ud af det. Derudover kan du så leve med stigmatiseringen ved det? Din omgangskreds vil med sikkerhed finde ud af det. Samme med familien. Der er altid en som kender en, da har en ven af en bekendt hvis onkel har besøgt hende og fortalt alt om hvordan det var at knalde hende. Og det vil med sikkerhed spredes. Hvordan vil du håndtere det? Det kan både føre til udtrykt forargelse, latterliggørelse og nedladende bemærkninger, men der er nok også mange der blot vil fryse dig ude - de ville ikke forbindes med en pige der har hendes fortid, og derfor de facto heller ikke forbindes med dig. Imens i dater frem til i bliver et par, så tænker jeg hun vil fortsætte med at arbejde på lagnerne - hun har næppe noget valg. Hvordan vil du have det mentalt med at skulle på date med hende på en dag hvor hun allerede har dyrket sex med 5 forskellige mænd? Og hvordan vil du have det med de hundredevis af mænd senere hen? Jalousi er en ægte ting, som kan være svær at styre. Er du fuldt afklaret med hendes fortid, også når den dukker op om adskillige år? Fortiden forsvinder ikke, og det gør jalousi heller ikke - så den skal være fraværende helt og aldeles fra dag et. Hvad når hun ikke har lyst til dig? Der vil med sikkerhed komme perioder, hvor hun gerne vil have afstand fra mænd - også dig - pga. fortiden og hendes oplevelser og forståelse af mænd. Men du vælger hende sikker netop delvist pga. den gode sex - hvordan vil du have det med at blive afvist i kortere eller længere perioder? Kan du klare det uden at få tanken om, at hun gjorde det med de andre mænd, men nu afviser dig? Kan du forene dig med Thai kultur og alt hvad det medfører? De kulturelle forskelle bliver større og tydligere når i skal bo sammen, ikke bare være sammen i kortere tid. Hvad vil du svare når der kommer almindelige spørgsmål såsom Hvordan mødtes i? Hvad lavede du (hun) før i mødtes? Hvad foretog hun sig i Danmark siden hun allerede var her? Der er mange simple spørgsmål som folk stiller for at have en almindelig høflig samtale, som vil være svære at svare på for jer begge (afhængig af hvor åbne i er i dag med jeres omgangskreds). Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå at du som en mand på 51 år gerne vil have en kæreste. Det er dejligt at vågne op sammen med en som man både elsker, men som også elsker en tilbage. Bare sørg for, at du også tænker rationelt, og ikke blot lader følelserne styre dig, for når endorfinerne senere falder til ro, så skal alle de andre ting stadig håndteres. Held og lykke med det. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ensomfyr 474 Skrevet 23. December, 2025 EsbjergFyren skrev, for 12 minutter siden: Har du overvejet hvad hendes egentlige motiv er? Mon det er rigtig kælighed for hende eller er hun måske drevet af lysten til et bedre liv samt sikkerhed for at kunne finansiere hendes familie? Jeg er af den overbevisning, at man sagtens kan have et godt og lykkeligt forhold, selvom der måske ikke er ægte kærlighed. Arrangerede ægteskaber har eksisteret i massevis af år i mange samfund. Og det har fungeret, fordi det nu engang var sådan tingene foregik der. Selvom motiverne måske er forskellige, så tror jeg sagtens, det kan fungere. Manden søger kærligheden, tosomheden, en at komme hjem til, en til at dele de huslige pligter med, en til at hygge sig i sengen med. Kvinder søger måske et bedre liv med en større sikkerhed, en mand som behandler hende pænt, mulighed for at få børn og give dem en sikker og tryg opvækst. Er man bevidst om at motiverne måske er forskellige og villige til at få det til at fungere på trods af det, så tror jeg, at man sagtens kan få et meget lykkeligt forhold. Og kærlighed har det med at komme. Det er måske ikke den "ægte" kærlighed og den stormende forelskelse. Men ligesom man med tiden kommer til at "elske" sine venner, rigtige gode kolleger og så videre, så vil der også opstå en form for kærlighed og samhørighed, når man vælger at etablere et forhold. Også på trods af de forskellige motiver. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 3041 Skrevet 24. December, 2025 Ikke for at være ham den gamle sure mand, men som alle ved gøre kærlighed blind........ Der er et par ting som du bør overveje. • Hvorfor fik du hendes private telefonnummer? - Er det fordi hun vil få dig til at følge du er noget specielt (VIP kunde) så du besøger hende oftere og hun tjener flere penge • Vil hun dig pga. Den økonomiske sikkerhed som hun opnår ved at blive gift med en Dansker? • Hvis du nu ender med at ville gifte dig med hende, så få oprettet et særeje først, så hun ikke plukker dig økonomisk - du kender ikke en kvinde, før du har mødt hende i retten. • Har hun nogle børn hjemme i Thailand, som der skal med til Danmark? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 1332 Skrevet 24. December, 2025 Det lyder til at i er på et meget tidligt stadie hvor du bare har fået et telefonnummer. Du bør snart spørge hvor længe hun bliver i Danmark, og om hvordan hun kom hertil. Hendes nationalitet og visum betyder meget for hvor længe i kan være sammen endnu og for jeres muligheder for måske at bo i Danmark (hvis du altså ønsker det og hvis hun får lov). Hvis hun er her på turistvisum så har hun ikke arbejdstilladelse og så risikerer hun fængsel og indrejseforbud (som vi jo så forleden). Det skal du vide så du kan undgå at i får problemer. Måske bliver du nødt til at sluge nogen kameler hvis du vil have en relation med hende. Hvis der slet ikke må være nogen røde flag ved hende så bliver det måske verdens korteste forhold. Der findes GP’er der er meget fattige. Der er også røde flag ved dig, men i behøver ikke være perfekte for at have en relation. For at det kan fungere mener jeg det er et krav at i skal kunne tale sammen og have et fælles sprog. Du skal forvente af hende at hun altid er ærlig over for dig. Hvis du nogensinde griber hende i at lyve så påtal det og forklar at ærlighed er meget vigtigt for dig. Ud over ærlighed kan du også forvente at hun er åben om sig selv. Hun skal på sigt ikke have en masse hemmeligheder. Du kan forvente af hende at hun interesserer sig for dig og altså stiller spørgsmål om hvem du er. Hvad er hendes drømme og planer for fremtiden? Hvad er dine drømme? Hvor skal i bo? Hvor skal hendes børn bo? Find ud af hvem hun er og hvad hun vil. Hvis hun forventer penge af dig så skal det ikke være sådan at hun kan bede om mange penge tit og ofte. Så skal du kræve at hun lægger et budget hver måned. Det er bedre hvis du kan give et fast beløb end hvis det svinger hele tiden. Hvis i er på sociale medier vil det være naturligt at i connecter. Hun skal ikke skjule det når i er kærester, ellers er det nok fordi hun har flere ”kærester” som hun beder om ”hjælp”. På sigt skal hun introducere dig for hendes familie og venner og omvendt. Hvis i behandler hinanden som familie så har i vel et forhold, og måske bliver det ikke lige økonomisk men så er det bare et spørgsmål om hvad du vil acceptere. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ShadesofGrey 1 Skrevet 24. December, 2025 latinas4ever skrev, for 1 time siden: Du skal forvente af hende at hun altid er ærlig over for dig Min erfaring er at thai kvinder har det svært med ærligheden. Google “ghren jai” (mange stave muligheder) som betyder at deres grænse med ærligheden ikke er ens med din egen. De kan have flere social media profiler … en til familie, en til venner og en til kunder. Jeg håber du har fundet en af de ‘gode’ …. De findes …. Men pas på dig slev Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg