Hop til indhold
knallert

så fås de da hvis ikke yngre

Recommended Posts

Nej...det er fjernet fra Straffeloven,

Alderen er 18 år

Se flere links til retsinfo.dk m.m. i de tråde.

Redigeret af McQueen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige præcis...  -så fik vi alle fakta på bordet.   Rent lovmæssigt.. 

Lige et sidespor.. Hvis nogle har hørt om den kvinde der for (ca halvt år/ 1 år siden) blev omtaltt i medierne for at havde haft sex med  et par mindre årige dvs ved ikke om de var under 15 år -men noget der var foregået på en instituation her i Danmark - så fortælle jeg faktisk havde snakket med hende :-0  -vel ca 1/2 år før snakket med en kvinde inde på noget der hedder superchat.dk.. -sådan et sted hvor man kan chatte med mange... -rent tilfældigt begynder en kvinde som jeg snakker privat med -at fortælle om hendes dilema.. -hendes historie der var at hun var blevet voldtaget første gang (ved så ikke det bare var hendes version) men uanset hvad så stod hun der i kæmpe problemer da et par drenge nu afpressede hende og hun ikke kunne sige det til nogle da hun jo sikkert ville blive fyret.. -hun var vist osse blevet lidt lun på den ene af dem...  Tænkte dengang det var fis eller en der bare snakkede om en eller anden fantasi -men da jeg halv år senere læste ekstra bladet -kunne jeg gekende historien..   sku pudsigt man lige skullle snakke med hende :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vedrørende alder så ved jeg dog tilfældigt at feks Ekstra Bladet har en minimums alder der siger 21 år.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej...det er fjernet fra Straffeloven,

Alderen er 18 år

Se flere links til retsinfo.dk m.m. i de tråde.

OK, tak for oplysningen.

De 18 år vil også passe bedre med den øvrige lovgivning.

Det er jo basalt set mærkeligt, at man er personlig myndig som 18-årig og endda har ret til at stemme på Thorning ved et folketingsvalg, mens man ikke har rådighed over egen krop, før man er 21.

Man kan så filosofere over, om en 18-årig er lige så moden til at afgøre disse ting som en 21-årig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vedrørende alder så ved jeg dog tilfældigt at feks Ekstra Bladet har en minimums alder der siger 21 år.

Det er fordi Ekstra Bladet sover i timen og heller ikke har opdaget den ændring af paragraf 228, der trådte i kraft 1. juli 2013!

Del dette indlæg

Link til indlæg

OK, tak for oplysningen.

Det er jo basalt set mærkeligt, at man er personlig myndig som 18-årig og endda har ret til at stemme på Thorning ved et folketingsvalg, mens man ikke har rådighed over egen krop, før man er 21.

Man kan så filosofere over, om en 18-årig er lige så moden til at afgøre disse ting som en 21-årig.

Jamen der var intet til hindring tidligere for, at en person på 18-20 år tjente penge på prostitution.

21 års aldersgrænsen var kun sat for at forhindre ANDRE i at foranledige eller hjælpe personer under 21 til prostitution. Derfor var det juridisk problematisk at lade 18-20 årlige annoncere eller giver dem klinik eller telefon support.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Osse være de har ændret det nu.. Husker bare nogle år tilbage hvor en pige som var 20 -skulle lyve sig til 21 årig :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

OK, tak for oplysningen.

Det er da totalt og komplet irrelevant, det du skriver ovenfor.

Det har da kun med din politiske overbevisning at gøre og er komplet irrelevant for denne debat   :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg

he he godt lide din kommentar med Thorninger borende x ;-)   -seævom man skal passe på med politik.. så hurtigt blive uenighed :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske det er en 'agent provocateur'?

Altså en der gerne vil have nogle til at bide på...for at enten at anmelde eller begå selvtægt.

det er det sikkert, hvorfor tror i "pigen" skriver hun er 14? fordi så er en hver henvendelse angående sex ulovlig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skype navnet der opgives tilhører virkelig en 14 årig pige fra Esbjerg. Jeg er ganske sikker på at det drejer sig om mobning hvor nogen har ønsket at hun skulle kontaktes af diverse klamme fyre. Jeg vil tro at der godt kan politianmeldes for freds- og æreskrænkelse, men det er hendes forældre nødt til at gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er da totalt og komplet irrelevant, det du skriver ovenfor.

Det har da kun med din politiske overbevisning at gøre og er komplet irrelevant for denne debat   :cool:

Det ved jeg da så sandelig ikke, om det er.

Og nu til en gang gammel dril imellem os to: Irrelevant i forhold til hvad? Hvilke dele af indlægget hentyder du til som irrelevante?

Min bemærkning om Thorning er ironisk ment, da hun er ret meget i defensiven i øjeblikket. Folk, der stemmer på hende, regnes nemlig i øjeblikket for tåber.

Og rent faktisk mener jeg, at der rent modenhedsmæssigt er stor forskel på en 18-årig og en 21-årig.

Men min pointe er immervæk, at lovgivningen har været mærkelig:

På politiske områder, som har med Rigets problemer/velfærd – ja, næsten sikkerhed – at gøre, er du fuldt ud moden og ansvarlig som 18-årig – men på (egne, personlige) sexuelle områder, der egentlig kun rager dig selv, tør vi ikke slippe dig løs, før du er 21.

Med MacQueens nye oplysninger ser denne mærkværdighed imidlertid ud til at være ude af verden.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dette her ligner mobning af en uskyldig pige.

Det er synd at annoncelight er blevet så useriøs.

Der er åbenbart slet intet filter på AL´s annoncer.

AL var god engang men ikke længere

Håber der endag er nogen der starter en lignende side med lidt mere løbende kontrol.

Det burde være ret nemt at lave. Bare fortløbende "real time" annoncer ordnet dato og efter landsdel.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Helt så simpelt er det dog ikke. Hvis en "voksen" er i en position med autoritet. Eksempelvis en lærer og elev, så er det 18 eller 21 (kan ikke lige huske det).

Det er faktisk meget simpelt. Er du i, en position eks lærer pædagog eller lektor på uni f.eks. Er det meget ilde, set hvis du har et forhold til til en ung selvom de er 18 21 år. flere sager har der været i Dk om dette. både med fyrringssager osv. mange offentlige institutioner tillader det ikk. oftest når det sker er de ansatte på andre offentlige institutioner.

Hvis det ikke er blevet opdaget 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak til dem, der har anmeldt dem til bade Red Barnet, Politi, EG og siden, hvor den er postet.

Os der har børn sætter stor pris på det.

Uanset om der er tale om mobning, en fake annonce eller reelt et barn der selstændigt har ageret så er det ulovligt og skal stoppes ASAP.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg prøvet at google hende skype navn og der kom en anden profil frem med sammen pige men der skriver hun at hun er 19 år, så ved ikke hvad man skal tro, så tror næsten den annonce der er fake med de 14år 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg prøvet at google hende skype navn og der kom en anden profil frem med sammen pige men der skriver hun at hun er 19 år, så ved ikke hvad man skal tro, så tror næsten den annonce der er fake med de 14år 

Jamen så har du ikke gjort det korrekt, for der står i hendes beskrivelse "14 år og fucking sej ;)". Annoncen er fjernet nu. Nok også før de offentlige og halvoffentlige instanser nåede at se den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Er der ikke blevet rettet i teksten, eller er det bare mig der læste lidt hurtigt i går?

Del dette indlæg

Link til indlæg

det skærer langt ind i hjertet at læse den annonce... det er til at tude over....hun er en smuk lille pige...

ingen anstændige mænd vil jo kontakte hende, så tanken om hvad hun vil blive udsat for... det er lige til en tur over porcelænsguden crying-and-sniffling.gif

Del dette indlæg

Link til indlæg

Teksten er blevet ændret en del:

EsbjergPigen14år - 488 visning(er)

Oprettet idag kl. 06:58

Heej jeg søger aftaler til næste uge! Vil gerne tjene nogle nemme lommepenge xDGerne i Esbjerg!...Kender ikke til priser da det hele er meget nyt!..Skriv til mig på skype julleesb,

Lad nu vær med at spørge om priser og hvad jeg tilbyder! Jeg ved det ikke jo :D

Jeg kan ikke sige priser da jeg ikke aner hvad andre normalt får men skriv og lad os snakke om det :)

Kan fortælle meget mere på skype!

Har fotos og også videoder ;) Har ikke CAM og laver ikke billeder hvor jeg holder skilt oppe med skrift på!..Så glem det

I er nød til at forstå jeg kun er 14 år og bor hos forældre. Så jeg er ekstrem forsigtig! så stop plageri!

Kan kontaktes på Skype

julleesb

Men når hun skriver: Lad nu vær med at spørge om priser og hvad jeg tilbyder! Jeg ved det ikke jo :D

Så er det man tænker om hun i det hele taget ved hvad hun har gang i - og så har hun mærkværdigvis ingen Cam  :roll:

Men jeg kan ikke finde billederne andre steder, så de er formodentlig ægte nok - og sød ser hun jo ud med kyssemund: 

Ville egentligt have indsat et af hendes billeder her, men vi ved jo ligesom ikke om det er hende selv, en scam eller en grov form for mobning - så det er nok bedst at udelade og int. kan jo bare kigge på AL

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...