kaaldolmer 69 Skrevet 16. November Da jeg - sidste år - satte mig i en bil og kørte til det centrale Ukraine for at dele julegaver ud til børnehjemsbørn, var det første gang i hele mit liv at jeg forlod familien dagen før juleaften for at gøre noget - udelukkende - for andre end mig selv og min familie i julen. Det var så stor en succes og noget jeg har varmet mig ved gennem et helt år, og nu er jeg snart klar til at udvide konceptet - yderligere. For i år går turen igen til Ukraine med julegaver, men denne gang går turen endnu længere ud mod øst, ja faktisk helt ud i "0-zonen" lige før frontlinjen. Denne gang er det Ukrainske børnehospitaler, men den store forskel fra alle de andre ture jeg hidtil har taget til Ukraine er der på denne tur meget store sikkerhedsforanstaltninger, hvilket betyder at jeg har gennemgået adskillige sikkerhedskurser, og psyke/stress test. Så når alle sidder derhjemme og spiser and, og flæskesteg juleaften sidder jeg - efter planen - i en skyttegrav 5 - 10 fra frontlinjen og kan forhåbentlig fejre en veloverstået tur sammen med den brogede skare af mænd (10 i alt) fra 4 lande, mens vi venter på vores eskorte tilbage mod Kyiv d. 25 december. Om jeg er idiot - tænker du måske - og til det kan svare klart "NEJ". Det er en velovervejet handling der sætter mig ud på denne tur, for helt derude kommer julemanden kun i form af "idioter" som os, men børnenes glæde er alle strabadser og farer værd. Så 19. december siger jeg farvel til familien, og forventer at ramme de hjemlige egne igen omkring 30. december. Nu er det andet år i træk at vi i familien ikke er sammen i julen, og måske bliver det herefter en tradition - det vil tiden vise til næste år. 8 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1920 Skrevet 16. November Du er bestemt ikke en idiot, men en god modig mand. Tak for indsatsen overfor de krigsramte børn. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaaldolmer 69 Skrevet 25. November Flere har spurgt hvordan turen er tilrettelagt og hvilken organisation der står bag. Det er oplysninger jeg ikke kan fortælle - på grund af sikkerhed - men turen er privat arrangeret med hjælp fra professionelle, så der står ikke en stor organisation bag os, og vi finansierer alt med egne midler, ca. 35.000 kroner pr. deltager. Gaverne til børnene er samlet ind via store hjælpeorganisationer, samt små og store bidragsydere. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 802 Skrevet 25. November Tør man spørge om der også er tid til at støtte kvindernes ældste erhverv når du alligevel er væk hjemmefra? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elektrikkeren 8 Skrevet 25. November Kæmpe respekt for det du gør. Det kræver mod, hjerte og vilje at tage sådan en tur – især i julen, hvor de fleste bare tænker på sig selv. Ønsker dig en tryg rejse og en god jul, uanset hvor du fejrer den ! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kaaldolmer 69 Skrevet 26. November Elektrikkeren skrev, for 15 timer siden: Kæmpe respekt for det du gør. Det kræver mod, hjerte og vilje at tage sådan en tur – især i julen, hvor de fleste bare tænker på sig selv. Ønsker dig en tryg rejse og en god jul, uanset hvor du fejrer den ! Mange tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg