Toddy 1422 Skrevet 26. April, 2014 He he Toddy Du er jo en svær mand at forstå for mange herinde har vi kunnet se de sidste dage. Da jeg læste dit første indlæg, dit oplæg, opfattede jeg det som en joke med at henvise folk til en streng der hedder Arena. En joke med et budskab selvfølgelig. Jeg kan ikke helt greje endnu om det var korrekt forstået men jeg begynder at komme i tvivl. Mener du det seriøst, tror jeg desværre som smo, at det er naivt. Dit forslag vil aldrig blive en succes. Hvad gør man så. Man skaber selv diskussionerne i den tone man synes om. Det nytter jo ikke noget at forfalde til en hårdere tone overfor andre hvis man generelt ikke kan ikke lide en hård tone. Kan man lide en hård tone derimod så er det jo fint nok. Men det kan ikke være både og. Man er med hele vejen eller også er man ikke. Hey Aros welcome to the univers of Toddy The place of more then 20 split personalities Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 26. April, 2014 Hey Aros welcome to the univers of Toddy The place of more then 20 split personalities Universe med "e" i slutningen. Og more THAN kære Toddy. Du vil jo virke intelligent og jeg vil jo gerne hjælpe dig Det er i øvrigt ikke dårligt med 20 split personalities. De fleste skizofrene har enten en split personality, eller flere unsplit - beroende på hvor man vil se det. B 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 26. April, 2014 Universe med "e" i slutningen. Og more THAN kære Toddy. Du vil jo virke intelligent og jeg vil jo gerne hjælpe dig Det er i øvrigt ikke dårligt med 20 split personalities. De fleste skizofrene har enten en split personality, eller flere unsplit - beroende på hvor man vil se det. B Tak Banans Jeg finder nu den gode frem og siger pænt tak Jeg har ikke helt tal på hvor mange der er, men der er helt sikkert en del Jeg har siden jeg kom her ind fundet et par nye og jeg er ikke helt sikker på at jeg bryder mig om dem 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 26. April, 2014 Det var så lidt Toddy. Vi skal jo hjælpe hinanden i dette seriøse univers. B Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 26. April, 2014 Det var så lidt Toddy. Vi skal jo hjælpe hinanden i dette seriøse univers. B HEHEHE Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 30. April, 2014 God ide med en arena, hvis der nogen der gider spilder tiden på det. så kunne deres baggrundsmusik være dette skønne og dybt ironisk stykke musik, elefantballet eller cirkus polka, ja skrevet til elefanter og det er ikke noget jeg finder på. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 30. April, 2014 Kunne det være en ide at oprette en tråd, som vi evt kunne kalde Arena og så når folk begynder at hakke løs på hinanden, så kan de gøre det der og blot henvise til Arena På den måde kunne man få lov til at rigtigt hagle ned på hinanden, uden at det generer andre og så behøver moderator ikke at stoppe legen Det kunne jo også være at det ville være underholdende læsning for nogen Ideen er udmærket og har været afprøvet før - dog under et lidt andet navn, nemlig "Affaldsspanden" eller lignende Det var de første år, Anja styrede gimel.dk, og mens hun stadig var indstillet på at have en vis ytringsfrihed på sit board til forskel fra VL. Stort set ingen indlæg blev slettet - heller ikke de mest bizarre eller grove, men de værste blev samlet i "Affaldsspanden", så alle interesserede kunne læse de seneste flabetheder, beskyldninger, skænderier m.m. Sidenhen mistede hun tålmodigheden med næsten alt og alle, og slettekosten kom i brug, "affaldsspanden" forsvandt, og 90% af alle indlæg blev bortcensureret - det gik helt agurk til sidst... Jeg har ikke prøvet at være webmaster på sådanne fora, men kan sagtens forestille mig, at den magt man føler ved uindskrænket at kunne slette andre folks debatindlæg - alt efter om man er enig eller uenig i indhold eller form - vil kunne give et dopamin-kick og skabe afhængighed... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. April, 2014 føler mig bare træt af at læse alt det l Så kan du da bare lade være, og måske vælge den primitive løsning med at ignorere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 30. April, 2014 Ideen er udmærket og har været afprøvet før - dog under et lidt andet navn, nemlig "Affaldsspanden" eller lignende Det var de første år, Anja styrede gimel.dk, og mens hun stadig var indstillet på at have en vis ytringsfrihed på sit board til forskel fra VL. Stort set ingen indlæg blev slettet - heller ikke de mest bizarre eller grove, men de værste blev samlet i "Affaldsspanden", så alle interesserede kunne læse de seneste flabetheder, beskyldninger, skænderier m.m. Sidenhen mistede hun tålmodigheden med næsten alt og alle, og slettekosten kom i brug, "affaldsspanden" forsvandt, og 90% af alle indlæg blev bortcensureret - det gik helt agurk til sidst... Jeg har ikke prøvet at være webmaster på sådanne fora, men kan sagtens forestille mig, at den magt man føler ved uindskrænket at kunne slette andre folks debatindlæg - alt efter om man er enig eller uenig i indhold eller form - vil kunne give et dopamin-kick og skabe afhængighed... Jeg syntes at det er forkert at slette indlæggene, men at flytte dem til en "Arena" eller "affaldsspand", når de gik over stregen, syntes jeg nu stadig er en ok ide. Folk ville jo vide at hvis de går herind og deltager, så er det "på eget ansvar" Det kan godt være at mange vil se det som en fallit erklæring, men hvis alternativet er at så mange har det skidt med at deltage i debatterne, så syntes jeg at det er aceptabelt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. April, 2014 Jeg syntes at det er forkert at slette indlæggene, men at flytte dem til en "Arena" eller "affaldsspand", når de gik over stregen, syntes jeg nu stadig er en ok ide. Folk ville jo vide at hvis de går herind og deltager, så er det "på eget ansvar" Det kan godt være at mange vil se det som en fallit erklæring, men hvis alternativet er at så mange har det skidt med at deltage i debatterne, så syntes jeg at det er aceptabelt Med andre ord, du foreslår et forum ('Arena'), hvor vi alle kan svine hinanden til uden at der har konsekvenser? Det forekommer mig primitivt og har intet med et debatforum at gøre. Og hvordan tror du så at folk vil reagere, hvis de lige pludselig opdager, at der er sendt en sviner afsted til dem. Svarer de på 'Arena' eller EG? Om det vil have inflydelse på debatterne er selvfølgelig svært at sige, men jeg tror, at der findes måske 2 segmenter, dem der skriver på EG, fordi de har en mening og dem, der vil provokere (på Arena), og efter min mening kan vi sagtens undvære sidstnævnte. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 30. April, 2014 Med andre ord, du foreslår et forum ('Arena'), hvor vi alle kan svine hinanden til uden at der har konsekvenser? Det forekommer mig primitivt og har intet med et debatforum at gøre. Og hvordan tror du så at folk vil reagere, hvis de lige pludselig opdager, at der er sendt en sviner afsted til dem. Svarer de på 'Arena' eller EG? Om det vil have inflydelse på debatterne er selvfølgelig svært at sige, men jeg tror, at der findes måske 2 segmenter, dem der skriver på EG, fordi de har en mening og dem, der vil provokere (på Arena), og efter min mening kan vi sagtens undvære sidstnævnte. Tanken for mig, var jo at mod eller admin, flyttede den pågældende tråd til Arena, når den løb for langt, istedet for at stoppe den. Ikke andet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. April, 2014 Tanken for mig, var jo at mod eller admin, flyttede den pågældende tråd til Arena, når den løb for langt, istedet for at stoppe den. Ikke andet Fair nok. Megert idealistisk, men så kan den jo forsætte i en uendelighed, er det det du synes er en god ide? Og så vil personfnidderierne da ikke blive mindre/færre, sikkert snarere tværtimod da de vil kunne fortsætte i en uendelighed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 30. April, 2014 Fair nok. Megert idealistisk, men så kan den jo forsætte i en uendelighed, er det det du synes er en god ide? Og så vil personfnidderierne da ikke blive mindre/færre, sikkert snarere tværtimod da de vil kunne fortsætte i en uendelighed. Det tror jeg faktisk ikke, for jeg har flere gange set at hvis den slags får lov at løbe, så sker det at der opstår en form for forståelse eller enighed mellem parterne. Jeg siger ikke at det altid vil ske, men i det mindste kunne man holde det væk, fra dem, som ikke gider det pis Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. Maj, 2014 Det tror jeg faktisk ikke, for jeg har flere gange set at hvis den slags får lov at løbe, så sker det at der opstår en form for forståelse eller enighed mellem parterne. Fint nok, hvis det fungerer, men jeg har svært ved at se at det kan lade sig gøre, men måske er folk (vi) blvet klogere på det seneste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 1. Maj, 2014 Fint nok, hvis det fungerer, men jeg har svært ved at se at det kan lade sig gøre, men måske er folk (vi) blvet klogere på det seneste. Det tvivler jeg desværre på, men måske freden kan holde i et par dage ;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg