Cookiedick 52 Skrevet 10. November (edited) Hej alle, Jeg vil gerne dele noget personligt og høre, om andre her har oplevet noget lignende. Jeg skriver her, fordi jeg søger empati eller løsninger, men ikke medlidenhed . Hvordan har I andre tacklet sådan en besked eller lignende udfordringer? Jeg har haft en blodprop i hjernen (nummer 3 nu, selvom jeg tog medicin), og kan se, at flere af jer også har været igennem det. Det betyder meget for mig at høre, hvordan det har påvirket jeres liv — både fysisk og mentalt. Jeg fik for nylig besked fra overlægen om, at jeg desværre er i det segment, hvor en tredje blodprop i hjernen har ramt et område, der gør, at man måske kun har et til to år tilbage. Det er en tung besked at bære, og jeg prøver stadig at finde ro i det. Ellers er det også et spørgsmål om at række ud til en jeg synes er så dejlig og har været midt punkt i næsten to år, men gider ikke at snakke mere. Har skrevet mit testamentet hvor jeg har inkluderet hende også. Ser frem til jeres input. Redigeret 10. November af Cookiedick 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
frankison 22 Skrevet 10. November Det gør virkelig ondt at læse. Jeg er ked af at du står i den situation lige nu. Du er meget velkommen til at skrive en privat besked, hvis du vil snakke lidt mere om det. Puha en mavepuster. Du er i tankerne her 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NielsKim 147 Skrevet 10. November Medicin, rygning, kost og motion min ven. De blodpropper kommer jo ikke af ingenting. Op på hesten igen! det siges at ingen slipper fra det at være til, i live. Så på den måde er det jo et vilkår vi alle må forlige os med. Når det så er sagt, så har jeg altid bedre kunnet li tanken om at gøre en forskel mens man er i live fremfor at skrive det i testamentet. Med håbet og en lys fremtid 1 3 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Unrusted 28 Skrevet 10. November NielsKim skrev, 1 time siden: Medicin, rygning, kost og motion min ven. De blodpropper kommer jo ikke af ingenting. Op på hesten igen! det siges at ingen slipper fra det at være til, i live. Så på den måde er det jo et vilkår vi alle må forlige os med. Når det så er sagt, så har jeg altid bedre kunnet li tanken om at gøre en forskel mens man er i live fremfor at skrive det i testamentet. Med håbet og en lys fremtid Øhm, nu kender jeg ikke @Cookiedick personligt. Jeg er heller ikke læge. Til gengæld kender jeg flere, der har været ramt a blodpropper i hjerne eller hjerte. Det er mennesker, som er ikke-rygere, indtager minimal alkohol, dyrker masser af motion og lever af sund kost. Min pointe er blot, at alle kan blive ramt uanset levevis, hvis man er uheldig. Testamente er rettidig omhu. Det kan give mindre problemer for evt. børn og andre pårørende. Men jeg er enig i, at man skal have mest muligt ud af livet, mens man lever. Fokusere på de ting, der giver størst glæde. Tid med familie, hygge med glædespiger, roadtrip ... Respekt for at åbne denne tråd, og alt det bedste herfra 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5210 Skrevet 10. November NielsKim skrev, for 1 time siden: Medicin, rygning, kost og motion min ven. De blodpropper kommer jo ikke af ingenting. En af de mest upassende og direkte usande kommentarer. En blodprop i hjernen kan ramme ALLE - også de mest trænende og sunde mennesker. Du burde skamme dig og bede om at få den kommentar slettet. 8 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
NielsKim 147 Skrevet 11. November AalborgLook skrev, for 8 timer siden: En af de mest upassende og direkte usande kommentarer. En blodprop i hjernen kan ramme ALLE - også de mest trænende og sunde mennesker. Du burde skamme dig og bede om at få den kommentar slettet. Bliver ked af din kommentar, da det netop er de parametre man som individ har mulighed for at gøre noget ved. Min kommentar skal ikke slettes. Og jeg føler ikke den mindste skam over mine gode velmente råd. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
drmabuse 744 Skrevet 11. November Kære @Cookiedick, jeg er oprigtig ked af at læse om din situation, det er en meget voldsom besked at modtage. Husk at lægerne sjældent kan være helt sikre, som du også skriver, men den overhængende risiko påvirker naturligvis dagligdag, humør og livskvalitet. Jeg har ikke selv haft en blodprop, men min familie er disponeret for det, så jeg tager mine forholdsregler og håber på det bedste. I din situation ville jeg søge professionel hjælp til at håndtere situationen (psykolog, coach) samt selvfølgelig have en indgående dialog med lægen om hvad du selv kan gøre og hvad du eventuelt skal undgå at gøre. At række ud til dem der står en meget nær giver god mening og jeg håber at du også kan få råd og støtte i dette forum. @NielsKim, jeg vælger at tro, at du har skrevet dit indlæg med de bedste intentioner, efter at have læst dit andet indlæg, men det er, for mig, et meget tonedøvt svar at give en person der har modtaget en meget hård besked fra lægerne. Da du ikke selv er læge eller har kendskab til @Cookiedick's journal, bør du holde dig for god til at komme med den slags kommentarer og jo, blodpropper kan sagtens komme ud af ingenting -op på hesten igen med at lege læge, gamle dreng. Ærbødigst, DrMabuse 4 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slikken 20 Skrevet 11. November Jeg tænker vi alle sammen er forskellige. Personligt havde jeg 2 blodpropper i hjernen for ca 6 år siden - jeg var ikke bange for at skulle dø af det, men rædselsslagen for at skulle blive invalid og afhængig af hjælp til alting. Nu passer jeg min medicin, kontroller o.s.v. - lever et normalt liv med stort set ingen gener. Har fået diagnosen antifosfolipidsyndrom - en autoimun sygdom som ikke skyldes hverken gener eller levevis. For mig har det handlet meget om kontroltab - har også gået til psykolog (noget jeg aldrig havde forestillet mig) Håber det bedste... lægerne får ikke altid ret... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cookiedick 52 Skrevet 11. November NielsKim skrev, for 20 timer siden: Medicin, rygning, kost og motion min ven. De blodpropper kommer jo ikke af ingenting. Op på hesten igen! det siges at ingen slipper fra det at være til, i live. Så på den måde er det jo et vilkår vi alle må forlige os med. Når det så er sagt, så har jeg altid bedre kunnet li tanken om at gøre en forskel mens man er i live fremfor at skrive det i testamentet. Med håbet og en lys fremtid Hej NielsKim Jeg har aldrig haft en cigaret i munden, har ikke drukket alkohol i de sidste 13 år og spiser meget sundt, med flere dage med vegetarretter også. Jeg blev dog ramt af det. Det er en genetisk fejl på grund af mangel på antitrombin III, protein C eller protein S – jeg kan ikke helt huske det. Det er lidt svært at gøre en forskel når den anden personen har lukket for alt kontakt. Tak for de venlige ord, men jeg synes ikke helt, det hjælper, selvom det var godt ment. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cookiedick 52 Skrevet 22. November (edited) Hej venner Blev igen ramt af en blodprop, Det er fjerde gang nu. Endnu en blodprop i hjernen, var lam i flere minutter hvor jeg ikke kunne bevæge hverken min ben, arm og ansigt på hjøre side, det var så skrammede. Tror virkelig at enden nærme sig i stor skridt og savne hende vildt meget. Jeg var igen indlagt fra torsdag aften til i dag. Det har været nogle udfordrende dage, og jeg ved ikke helt, hvor længe jeg har tilbage, men jeg var i gode hænder, og personalet passede godt på mig. Det gør mig urolig, for jeg ved ærligt ikke, hvor heldig jeg er næste gang, noget som det her sker igen. Pas godt på jer selv. Jeg håber der er stadigvæk en chance til at komme videre med hende. Redigeret 22. November af Cookiedick 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
torben35 128 Skrevet 24. November (edited) Cookiedick skrev, den 22.11.2025 at 20:48: Blev igen ramt af en blodprop, Det er fjerde gang nu Hej Cookiedick Det gør mig ondt at høre at du blev ramt af endnu en blodprop i hjernen. Over hvor lang tid har du fået de 4 blodpropper? Håber at du får kontakt med hende. De bedste hilsner Torben Redigeret 24. November af torben35 Stavefejl 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Cookiedick 52 Skrevet 24. November (edited) Hej Torben Tak for den meget venlige besked, det betyder virkelig meget. Jeg er super bange – det sidste infarkt var meget kraftigt. Det er desværre under 2 måderne og medicinen hjælper ikke. Jeg tror desværre, at hun ikke vil tale med mig mere. Jeg ville så gerne forsones med hende, før det hele er slut. Redigeret 24. November af Cookiedick Fonts opdateringer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg