Hop til indhold
Rejsenetværk

Næste stop Århus

Recommended Posts

Efter min, for de der her om har læst, bekendte succesfulde dannelses rejse til Randers, har jeg udviklet en national romantisk lyst til at fortsætte rundt i fædrelandet, lykkelig fri for pas og sygesikringskort med hæslige EU symboler.

Næste tur går til Århus fra og med torsdag den 29/6 til og med søndag den 1/7.

Orange billet tur retur uden stop, og 3 hotel overnatninger er bestilt og betalt.

Torsdag den 29/6 er besat med aftaler, som I ikke kommer til at høre om.

Men fredag, lørdag og søndag ses jeg gerne med hvem, der kunne have lyst til at mødes herfra, hvis nogen overhovedet.

Jeg skal helt klart spise brunch her søndag:

Kocheriet

http://www.kocherier.dk/Brunch.66.aspx

Vil nogen med, kunne vi måske spise den luksus brunchbuffet sammen?

Ellers så skal jeg se Den Gamle By og Aros + flere udvalgte seværdigheder i den udstrækning jeg kan nå det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er smart, at vi har sådan en udsendt medarbejder. Husk at sende os en rejse beskrivelse, der blandt andet bør indeholde materiale omhandlende denne sites interesse område.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu skal ikke jeg stå på  mål, hverken overfor denne Midtj, eller andre, for om egne indlæg omhandler dette sites interesse område eller ikke.

Bortset fra overfor ledelsen af dette site.

Dommen afsiger læserne, enten i fravær af interesse for det af mig skrevne, eller hvor tilfældet netop i kraft af udvist interesse.

En dom har jeg fået til nu - en overvældende positiv interesse under "Hyggesnak", for min tråd om en  tidligere tur til Randers.

Der kommer derfor også en beretning under "Hyggesnak", efter hjemkomsten fra min tur til Århus :!:

En beretning, der vil omhandle alt andet end dette sites interesseområde.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er smart, at vi har sådan en udsendt medarbejder. Husk at sende os en rejse beskrivelse, der blandt andet bør indeholde materiale omhandlende denne sites interesse område.

Rejses meget fine beretninger fra hans ture rundt om i landet er meget velkomne under Hyggesnak. Sidst han gjorde dette fik han i øvrigt utroligt mange velfortjente roser med på vejen. Under Hyggesnak er ordet helt frit, som der også står under forummet, og læser man med der vil man også kunne konstatere at der skrives om alt muligt der ikke har noget med massagebranchen at gøre, og det er helt ok.

Så Midtj, du har intet belæg for at udtale dig om hvad Rejses beretninger under Hyggesnak bør indeholde :)

Redigeret af Moderator

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hov, der var altså ingen sarkasme i min bemærkning. Jeg forsøgte udelukkende, at vise høflig interesse for rejseplanerne. Da indlæget havde stået ubesvaret i syv timer syntes jeg, at jeg at jeg ville vise, at den ikke var ignoreret.

Jeg undskylder, at jeg ikke skrev mere tydelig. Og jeg forsikrer, at jeg ikke ønsker at genere harmløse indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Rejse, når du er på Aros skal du gå op i regnbuen. Man ved godt der vil være en fantastisk udsigt, men fornemmelsen af højden og farvningen fra glasset giver en fænomonal oplevelse.

Mosgaard museum har lige åbnet efter udvidelsen. Har ikke selv været der endnu, men det skulle være meget flot. Der går bybus fra centrum til Mosgaard.

Snyd ikke dig selv for lidt girl watching ved åen. Er vejret godt, er udsigten rigtig flot, som regel :) Sæt dig omkring Cafe Sidewalk. Husk ca. halvdelen af byens indbyggere er studerende, og der er overvægt af piger. Nu ved jeg godt piger ikke er dit interesseområde, men de er pæne at kigge på, for det meste :)

Kan du lide fisk og havnemiljø så check Marselisborg Lystbådehavn. Men Koch er også meget fin, omend i den dyre ende.

Mvh

ÅE

Del dette indlæg

Link til indlæg

Godt initiativ - og jeg vil da også godt supplere med lidt tips som indfødt her fra den kommende 1. Divisions fodboldby. Om lørdagen bør du spise brunch ad libitum på Globen Flakket ved enden af åen. Det er et fund til pengene. Er du til Gourmet har Aarhus netop fået kåret en restaurant i international klasse, Frederikshøj på Oddervej ved Wassim Halal som mesterkok. Maling & Schmidt på jægergårdsgade er også et godt bud på gastronomi i høj høj klasse. Skal du finde hyggelige stemningsfyldte steder om aftenen, vil jeg anbefale Corkney Pub hvis du er til gode eksport øl, feks Belgisk Westmalle. Ellers steder som Rarbar jægergårdsgade, Tia Na Nok frederiksgade, cafeerne ved Pustervig. Kulturelt udover Aros bør du helt sikkert tage i den gamle by. De har netop åbnet en 70''er permanent udstilling - sjovt for man kan huske mange af de udstillede ting, som kæmpe B&O anlæg, drejeskivetelefoner mv god tur

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan også anbefale Moesgård. Jeg har kun set nybyggeriet ude fra, og det ser spændende ud, som det ligger bygget ind i bakken.

Det er vel overflødigt at skrive, at samlingerne også er et syn værd.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Malling & Schmidt lukkede for flere år siden i jægergårdsgade. Genåbnet på Grenåvej men i revideret format.

Hvis du er til gode øl så gå på Fermentoren (nyåbnet) eller Fairbar. Begge på Nørre Alle.

Pinds café hvis du vil et sted hen hvor det er let at falde i snak med folk. God stemning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Malling & Schmidt lukkede for flere år siden i jægergårdsgade. Genåbnet på Grenåvej men i revideret format.

Hvis du er til gode øl så gå på Fermentoren (nyåbnet) eller Fairbar. Begge på Nørre Alle.

Pinds café hvis du vil et sted hen hvor det er let at falde i snak med folk. God stemning.

Ja, og Malling og Schmidt er nu på Ruths Hoel i Skagen. Hvem der steger og braser på Grenåvej vides ikke, men du kan da købe noget Kähler Keramik medens du venter på maden - såfremt de stadig laver mad. Villa Dining eller sådan noget lignende hedder det.

Der er masser af fine spisesteder i midtbyen, især omkring åen og de små gader ved domkirken.

Frederiksgade er også et godt sted, som ligger en ejendomsmægler stenkast fra åen/Magasin. Dauphine hvis du har penge ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu har jeg bestilt bord til mig selv til brunch søndag den 1 juni kl 11:

Kocheriet

http://www.kocherier.dk/Brunch.66.aspx

Der var 3 ledige pladser, så nu er der så længe det varer 2 ledige pladser til søndagsbrunch hos Kocheriet søndag den 1 juni kl 11.

Blot for det tilfældes skyld at der skulle sidde en bruger eller 2, der har lyst til at vi spiser brunch sammen hos Kocheriet, inden jeg drager hjemover mod København igen.

Jeg glæder mig til at følge Århuselskers gode råd om at kigge på piger på cafeer langs åen, men turen står på kulturelle og kulinariske oplevelser i smilets by :)

PS

Jeg oprettede for nogen tid siden en tråd om sammen at spise Københavns dyreste brunch på Restaurant Marchal hos D'angleterre.

Jeg har netop forsøgt at bestille bord  til 3 med 6 ugers varsel, men til orientering for eventuelle interesserede, der er denne brunch nu en så etableret succes, at der hele tiden er udsolgt 3 måneder frem i tiden.

Men det skal nok lykkes, jeg vil opleve den brunch når mulighed opstår :!:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...