Hop til indhold
AmmaRose

Stor sex drive giver større sex lyst?

Recommended Posts

Hej med jer.  

Kan det være at hvis man har kontinuerligt sex og større sex drive at man få også større behov?

Ok ved mænder kender jeg det en faktisk fysiologiske men findes det der også ved kvinder? 

Det ville virkelig interessere mig. 

Redigeret af AmmaRose

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dr. Emily Nagoski – Hun er en af de mest fremtrædende forskere inden for seksualitet og kvinders seksuelle sundhed. I hendes bog "Come as You Are: The Surprising New Science that Will Transform Your Sex Life" diskuterer hun, hvordan kvinders seksuelle lyst er påvirket af en række faktorer, herunder fysiologi, psykologi, og sociale forhold. Nagoski beskriver, hvordan seksuel lyst for kvinder ikke nødvendigvis er linær og kan være meget kompleks, hvor højt sexdrive ikke altid betyder højere seksuel lyst.

Dr. Helen Fisher – Som en antropolog og biolog, har Fisher forsket i, hvordan hjernen og biologi påvirker seksuel lyst og forhold. Hendes bøger som "Why We Love" og "Anatomy of Love" undersøger de neurokemiske processer, der driver seksuel tiltrækning og lyst, både for mænd og kvinder.

Dr. Laurie Mintz – Hun er sexolog og forfatter af "Becoming Cliterate: Why Orgasm Equality Matters—and How to Get It". Mintz taler også om kvinders seksualitet og udfordrer traditionelle opfattelser af sexdrive og lyst. Hun understreger, at kvinders seksuelle lyst ofte er komplekst og kan afhænge meget af følelsesmæssige og psykologiske faktorer.

Dr. John Money – En af de første psykologer, der udforskede begreberne omkring sexdrive og kønsidentitet. Selvom hans forskning primært fokuserede på kønsidentitet og seksualitet, har hans arbejde også været relevant for at forstå, hvordan sexdrive og lyst spiller sammen i forbindelse med køn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dangansenhorny skrev, 1 time siden:

hvor højt sexdrive ikke altid betyder højere seksuel lyst.

Hvordan skal det forstås?
Det lyder lidt for mig som en 'contradiction in terms' .. ?
(Er bare nysgerrig .. )

Del dette indlæg

Link til indlæg
W.C. Fields skrev, for 5 timer siden:

Jeg har opdaget, at jo mere sex jeg dyrker, desto mere lyst får jeg. 

Det samme gør sig gældende her.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har altid haft stort sex-drive - men jeg har det stadigvæk sådan, at jeg er nødt til at få taget trykket som MINIMUM hver 2. dag ...

Og jeg er lige rundet 66 ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
sunny skrev, den 25.10.2025 at 18:52:

Jeg har altid haft stort sex-drive - men jeg har det stadigvæk sådan, at jeg er nødt til at få taget trykket som MINIMUM hver 2. dag ...

Og jeg er lige rundet 66 ...

Så er jeg ikke urolig. Er selv 62. Og har det på samme måde :)

Bare synd bankbogen ikke har styrken til at besøge de søde kvinder SÅ ofte. Måske jeg skulle snakke med chefen om en kraftig lønforhøjelse? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...