Hop til indhold
Rejsenetværk

SIO og testamente

Recommended Posts

Hej brugere

 

Jeg er i færd med at forberede udarbejdelsen af mit testamente, et simpelt et af slagsen.

 

Undervejs i min fordybelse i arveloven, føler jeg en stigende afmagt - mage til uretfærdig lov, havde jeg ikke ventet at finde :evil:

 

Som enlig uden børn, er det min agt at den ældste af mine 2 brødre skal arve alt efter mig, men til min bestyrtelse står han til at skulle betale 36, 25 % i boafgift efter  mig :shock:

 

Det viser sig at mine forældre, det vil i mit tilfælde sige min enke mor regnes for mine arvinger i lige linje, der skal betale 15 % i boafgift.

 

Hvis der blandt læserne er nogle politikere på tinge, kan jeg kun opfordre til at ændre arveloven, til at søskende ligestilles med egne børn og egne forældre.

 

Vi er næppe mange enlige uden børn, og formentlig ikke ret mange med nogen særlig formue, så moder grib-stat's provenu tab er sikkert til at overse, selv i tider som disse.

 

Arveloven har nærmest en konfiskatorisk karakter, taget i betragtning at min arv består af penge der er betalt skat af en gang.

 

Nu er jeg jo den yngste af vi 3 brødre, så jeg skal jo også betænke tredjepart, for det tilfældes skyld at jeg lever længst, og her har jeg tænkt på at begunstige mine 2 bedste venner, plus at jeg overvejer at skrive SIO ind med en sum, hvis ikke min ældste bror overlever mig.

 

Disse skal også betale 36,25 % i boafgift :roll:

 

Jeg kan ikke rigtigt forestille mig at testamentere mine værdier til nogen velgørende organisation, der betaler 0 % i boafgift.

 

Jeg er ud af gennemsnitlige kår, mine venner lige så, og jeg betænker helst dem der er forblevet venner i med og i modgang, i betragtning af at jeg ikke selv stiftede familie.

 

Men?

- arveafgift/boafgift

http://www.minadvokat.dk/arveafgift-og-boafgift/

 

Kan SIO mon modtage arv uden at skulle betale boafgift, og hvis ikke, er det mon noget vi kan kæmpe for at SIO kommer til at kunne?

 

Jeg vil også gerne til tredjepart, testamentere en sum til den fortsættende politiske kamp mod Den Europæiske Union, kan jeg mon det på en måde så der ikke skal betales boafgift?

 

Kunne nogen af jer forestille jer at medtage SIO i jeres testamente, særligt jer der er enlige uden børn?

 

Tænk på at det var på et hængende hår at vi efter det seneste regeringsskifte undgik at køb af sex blev gjort kriminelt, og jeg er ganske overbevist om at SIO har sin ikke uvæsentlige andel i æren herfor.

 

EU arbejder nu for en europæisk udgave af det svenske Folkhemmet, og vi kan stadig få trukket et forbud mod køb af sex ned over hovedet fra Bruxelles :!:

 

En måde at fortsætte kampen på kan være at testamentere, og eller donere frie midler til eksempelvis SIO.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

. . . . .

 

Hvis der blandt læserne er nogle politikere på tinge, kan jeg kun opfordre til at ændre arveloven, til at søskende ligestilles med egne børn og egne forældre.

 

. . . .

 

Hvis der er nogen politikere blandt læserne, så har jeg et andet forslag: Gør som i Sverige :!:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er rigtigt, at arveafgiften stiger, når man træder ud af den lige linie, og jo længere væk man kommer fra den, jo dyrere bliver det.

 

Jeg mener, at gaver til foreninger er afgiftsfri, men jeg kan godt tage fejl her, og det kan være ændret mange gange, siden jeg selv sad og rodede med disse ting.

Måske skal det være anerkendte, velgørende foreninger, og her tvivler jeg stærkt på, at SIO vil blive anerkendt som en sådan.

 

Mit bedste råd til dig er:

Sørg for at bruge rub og stup. Det er dine penge, det er dig, der har betalt skat af dem – og det skal også være dig, der får fornøjelse af dem.

 

Jeg kender faktisk flere, der følger denne filosofi, selv ægtepar med arvinger i lige linie.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er rigtigt, at arveafgiften stiger, når man træder ud af den lige linie, og jo længere væk man kommer fra den, jo dyrere bliver det.

 

Jeg mener, at gaver til foreninger er afgiftsfri, men jeg kan godt tage fejl her, og det kan være ændret mange gange, siden jeg selv sad og rodede med disse ting.

Måske skal det være anerkendte, velgørende foreninger, og her tvivler jeg stærkt på, at SIO vil blive anerkendt som en sådan.

 

Mit bedste råd til dig er:

Sørg for at bruge rub og stup. Det er dine penge, det er dig, der har betalt skat af dem – og det skal også være dig, der får fornøjelse af dem.

 

Jeg kender faktisk flere, der følger denne filosofi, selv ægtepar med arvinger i lige linie.

 

http://www.tax.dk/lv-2011-2/lvs/S_H_15.htm

 

Jeg er enig med Borende X. Det er sympatisk af Rejsenettet, men at tro at SIO vil blive anerkendt som en velgørende forening vil være ret naivt at tro.

 

Forkæl dig selv Rejsenettet. Ingen andre gør det jo, du har kun dette ene liv ;)

 

Mht at sætte SIO ind i testamentet, jeg tror jeg ville sætte andre velgørende organisationer ind i testamentet i stedet, hvis jeg skulle sætte en organisation ind i testamentet. Ikke fordi SIO ikke er en god organisation, men jeg vil mene, at der er andre folk i verden og i Danmark der har mere brug for pengene bare for at kunne overleve, få mad på bordet og et tag over hovedet samt alle dem som har brug for en hjælpende hånd i forbindelse med psykisk sygdomme eller kvinder på flugt fra familien/tvangsægteskaber/voldelige ægteskaber osv osv. Der er nok der har brug for en hånd.

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for kommentarererne

 

Nu er det i grunden også min hensigt, hvis jeg lever længe nok at bruge rub og stub, for formuen bliver sandsynligvis ikke større, end at jeg snildt selv kan bruge den op inden jeg dør.

 

Faktisk kan det i yderste nødstilfælde stadig nå at gå mig det så ilde, indenfor de næste 19 år frem til pensionsalderen, at jeg bliver arbejdsløs så længe at jeg mister dagpengeretten, og i værste fald både må sælge min ejerbolig og hæve  min pensionsopsparing i utide, fordi jeg ikke i så tilfælde vil kunne få kontanthjælp.

 

Går det således bliver der intet at arve, og jeg vil selv kun have folkepensionen at lever for.

 

Noget for andre at arve bliver der kun hvis jeg dør mens jeg fortsat har en arbejdsindkomst, så en eventuel arv beror her på, samt på de 40 % sandsynlighed der er for at jeg dør inden jeg fylder 68 år.

 

Jeg har det forhold til velgørenhed, at det yder jeg i et beskedent omfang i levende live, til nu gennem mange år som sponsor hos Børnefonden, hvilket jeg har under overvejelse at ophøre med, for at stille mig friere til at give de  ca 3000 kr årligt til anden side.

 

Arv ønsker jeg skal gå til mennesker jeg værdsætter særligt, formål og holdninger jeg brænder for.

 

Her mener jeg oprigtigt at SIO for mig, og os udgør en helt nærliggende modtager af arv, samt i mit tilfælde gerne den politiske kamp mod EU.

 

Som glødende ateist og udmeldt af Folkekirken, kan det gøre mig harm at religiøse organisationer pr definition omfattes af muligheden for fritagelse for boafgift, og selvom jeg ganske vist bidrager til dem, når der ringes på døren under landsindsamlinger til konkret nødhjælp, kunne jeg ikke drømme om at indføje nogen forening i mit testamente, der har afsæt i nogen som helst religion.

 

Her så jeg gerne at ikke religiøse formål i et videre omfang var omfattet af muligheden for fritagelse for boafgift, herunder for eksempel SIO, kampen for eller imod EU.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så nåede jeg så langt at jeg nu har fået oprettet mit testamente.

 

Undervejs har jeg fokuseret på at undgå at betale mere end nødvendigt, for advokat bistand til at oprette mit testamente, men prisen skulle ikke pr definition være billigst muligt.

 

De billigste muligheder bestod i online tilbud uden mulighed for et personligt møde med en advokat, og et slagtilbud om 30 minutters supplerende telefon konsultation.

 

Så billigt skulle det ikke være, så jeg måtte betale lidt mere for at få et møde med en advokat.

 

Under søgning på priser svingede disse meget for at få advokathjælp til mit testamente

 

Jeg kan forholde mig til at en dyr advokat kan være givet godt ud, frem for en billig, hvis jeg havde behov for en forsvarer, men at den ene advokat frem for den anden snildt kan koste 2 – 3 gange mere end den gode advokat jeg endte med at bruge, det kunne jeg ikke se logikken i.

 

Efter min bedste overbevisning kunne der i mit tilfælde kun være tale om et standard testamente, der måtte udgøre et stykke venstrehåndsarbejde for enhver advokat.

 

For bedre at kunne vurdere mit eksakte behov, valgte jeg at påtage mig en mindre udgift på forhånd, som jeg vil anbefale alle at gøre, der kan genkende sig selv i situationen.

 

Købte i denne glimrende webshop det fulde juridiske testamente inklusiv vejledning, som jeg havde behov for.

 

Familieadvokaten.dk

http://www.familieadvokaten.dk/

 

281 Testamente til enlig uden børn

http://www.familieadvokaten.dk/klubben/buy/buy.asp?action=buy&visdokument=281

 

Købet gør det endelige testamente 350 kr dyrere, uanset om du vælger en dyr eller en billig advokat , men min oplevelse som lægmand var at købet gjorde det nemmere for mig at vælge den rigtige advokat til den gunstigts mulige pris.

 

Jeg brugte så også dette dokument til at forberede mig bedst muligt til mødet med min advokat.

 

Havde udformet et så færdigt udkast som mig muligt til et testamente, og min oplevelse var at det ikke var perfekt, men at advokaten kunne spare tid og arbejde på at rette mit udkast til.

 

Havde eksempelvis skrevet at der ikke skal hensættes midler til pasning af gravsted, da jeg har testamenteret mit legeme til medicin studiet, der sørger for kremering og hensættelse af min urne på de ukendtes grav.

 

Samt at det møde vi holdt var både effektivt, og af kortere varighed end det ville have været, hvis jeg var mødt op med et blankt stykke papir foran mig.

 

Disse forberedelser førte mig til valget af dette advokatfirma:

 

Per Bruhn & Partner

http://www.perbruhn.dk/

 

Fik denne advokat, som jeg også kun kan anbefale, skulle I vælge dette advokatfirma til at stå for udarbejdelsen af et testamente, lignende mit behov:

 

Anders Fisker Caspersen

http://www.perbruhn.dk/medarbejdere/anders-fisker-caspersen.html

 

Han løftede ikke et øjenbryn over at jeg ønskede at indsætte SIO i mit testamente, og han fandt de informationer der skulle til for at det kunne lade sig gøre:

 

Hvis I vil indsætte SIO i jeres testamente bruges denne information:

 

SIO, cvr-nr. 31462479, c/o Gadejuristen, Gasværksvej 15 D 3, 1656 København V.

 

Jeg fik først et udkast, som jeg havde enkelte bemærkninger til, hvorefter udkast nr 2 svarede helt til mit ønske.

 

Det kostede ikke ekstra at han brugte tid på at tilpasse mine bemærkninger en endelig version af mit testamente.

 

Synes at Per Bruhn & Partner havde en god pris til 3200 kr inclusiv moms, og efter at have købt relevante dokumenter i webshoppen hos Familieadvokaten.dk, samt at jeg endeligt valgte at bruge Per Bruhn & Partner, kan jeg ikke se nogen som helst grund til at jeg i stedet skulle have valgt et langt dyrere firma til mit simple behov.

 

Fast pris på testamente

http://www.perbruhn.dk/forretningsomraader/privat/familie-og-arveret.html

 

Udarbejdelse af testamente samt afholdelse af møde: 3.200 kr. inkl. moms

Afholdelse af møde med rådgivning om testamente: 1.600 kr. inkl. moms

 

I teorien kunne jeg have sparet både en advokat og Notaren hos retskredsen til 300 kr, i stedet udformet et gratis vidne testamente, men det synes jeg er dumt.

 

Det som jeg først og sidst ønsker at betale for, det er den ansvarsforsikring enhver advokat har, og at en Notar har registreret og arkiveret testamentet.

 

Den tryghed der består i disse formalia, er det ikke værd at spare penge på.

 

Nu har jeg så et testamente, hvor min ældste storebror står som arving med fuldstændigt særeje, men hvis han dør før mig glider familien ud af testamentet, hvorefter mine 2 bedste venner og SIO står til at arve hver en tredjedel efter mig.

 

Jeg vil meget gerne med den beslutning jeg her har truffet, prøve på at få jer til at prioritere SIO i jeres eget testamente.

 

Særligt jer der er enlige uden børn, og dermed uden egne livsarvinger.

 

Hvis ikke jeg foretog mig noget står min mor til arve efter mig i lige linje, og det synes vi jo begge er lidt dumt.

 

Samtidig står jeg jo ikke selv til at arve fra nogen andre end min mor, mine brødre har begge stiftet egen familie.

 

I en tid hvor det er kriminelt at købe sex i Sverige og i Norge, og hvor et flertal i Europa Parlamentet har vedtaget en principbeslutning om at gøre det kriminelt i hele EU at købe sex, der er jeg overbevist om at SIO har en betydelig del af æren for at sådan er det endnu ikke gået i Danmark.

 

Seksualpolitisk Forum har også nogle helt formidable debattører der er på vores side.

 

Var til et debatmøde hvor Steen Schapiro fra Seksualpolitisk forum sammen med Susanne Møller fra SIO, fuldstændigt overlegent dominerede panelet med deres viden, indsigt, saglighed og troværdighed.

 

Nogen kæmper kampen for os med åben pande, det gør vi ikke selv, men vi kan støtte op bag dem på mange måder – for eksempel ved at begunstige SIO i eget testamente.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvilke %´er ender du så med at skulle betale i de forskellige tilfælde i afgift til staten

tænkte hvis nu ven 1 og 2 skulle betale 30 % og sio var over det i % så kunne det måske bedre betale sig de fik det fulde beløb og så efterfølgende donere af det beløb de fik  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så længe jeg ingen arvinger har i lige linje, min storebror regnes ikke for lige linje, så skal alle betale 36,25% i boafgift til staten, det uanset om det er min storebror, mine 2 venner eller SIO.

 

Det er muligt at reducere arveafgiften til 30% ved at træffe aftale med en velgørende organisation, og så lade resten gå til de begunstigede, men det gider jeg ikke at rode med og jeg tror heller ikke arven er stor nok til at andre gør.

 

Det er så muligt at gøre nogle til legatar arvinger, men det kræver at jeg sætter beløb på som jeg betaler en skat af, der gør skatten lavere for legatar.

 

Men den slags er for folk med større aktiver end jeg, før det giver mening at spekulere i den slags.

 

Foreløbig håber jeg mest af alt at der ingenting bliver at arve efter mig, hvis jeg lever længe nok til at leve godt nok for det jeg har, men nu er jeg i hvert fald forberedt på at de rette arver efter mig, hvis jeg dør før jeg bliver pensioneret.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige som Krølle Bølle vil jeg også gerne rose Rejse for hans sædvanlige grundige gennemgang af et emne, som formentlig en del af EGs øvrige brugere også kan få glæde af.
I overensstemmelse hermed har jeg også rundhåndet drysset "likes" ud over hans div. indlæg i denne tråd :-P

Rejsenetværket skrev bl.a.:

"Arveloven har nærmest en konfiskatorisk karakter, taget i betragtning at min arv består af penge der er betalt skat af en gang.

Nu er jeg jo den yngste af vi 3 brødre, så jeg skal jo også betænke tredjepart, for det tilfældes skyld at jeg lever længst, og her har jeg tænkt på at begunstige mine 2 bedste venner"

 

Bulls eye til bemærkningen om "konfiskatorisk karakter" - er helt enig! :!::idea::wink:

 

Mht. det med at "begunstige de 2 bedste venner" vil jeg gerne gøre opmærksom på en særlig mulighed, som ganske vist primært er brugbar, hvis man kun har en enkelt god ven, man vil begunstige (hvilket jo også i Rejses tilfælde kunne vise sig at blive aktuelt, hvis den ene af de 2 venner dør før Rejse selv...) og hvis man evt. samtidig pga. sygdom har en nogenlunde klar fornemmelse af tidshorisonten for restlevetiden her på jorden:
Man vil helt formelt kunne indgå et registreret partnerskab med vennen , mens man stadig er i live, hvorved man sikrer, at vennen kan overtage den fulde arv uden at skulle betale arveafgift :)

 

Jeg har antaget at Rejses 2 bedste venner er mænd, men skulle den pågældende ven og potentielle arving være kvinde, kan man jo gifte sig med hende et par måneder, før man forventes at stille træskoene.
Ægtefæller/registrerede partnere fritages fuldstændigt for arveafgift.

Måske enkelte efterlevende venner eller familiemedlemmer vil rynke på næsen, når de oplever, man evt. har indgået registreret partnerskab med en af samme køn, men det kan man jo være ret ligeglad med, når man er draget til de evige jagtmarker... :cool:
 

 

 

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Jeg har antaget at Rejses 2 bedste venner er mænd, men skulle den pågældende ven og potentielle arving være kvinde, kan man jo gifte sig med hende et par måneder, før man forventes at stille træskoene.

Ægtefæller/registrerede partnere fritages fuldstændigt for arveafgift.

 

 

Denne konstruktion er ret udspekuleret, hvornår forventer man selv at stille træskoene ?

Husk at lave testamentet om så den rette person arver ellers kan der kommer besværlige retssager ud af det :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Måske enkelte efterlevende venner eller familiemedlemmer vil rynke på næsen, når de oplever, man evt. har indgået registreret partnerskab med en af samme køn, men det kan man jo være ret ligeglad med, når man er draget til de evige jagtmarker... :cool:

God idé, det ville jeg da bestemt overveje, hvis jeg havde nogen jeg syntes skulle arve, når jeg fik terminal kræft eller syfilis i sidste stadie. Ellers kunne man bare indsætte den siddende skatteminister som arving, som en vis rejsearrangør gjorde en overgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

God idé, det ville jeg da bestemt overveje, hvis jeg havde nogen jeg syntes skulle arve, når jeg fik terminal kræft eller syfilis i sidste stadie. Ellers kunne man bare indsætte den siddende skatteminister som arving, som en vis rejsearrangør gjorde en overgang.

 

Du kan lade penge gå videre til Nille's FKK-fonden, vi støtter brysterne :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Denne konstruktion er ret udspekuleret, hvornår forventer man selv at stille træskoene ?

Husk at lave testamentet om så den rette person arver ellers kan der kommer besværlige retssager ud af det :P

 

Tja, troede faktisk min pointe var røget ind på lystavlen hos alle, men lad os så tage den en gang mere for Prins Knud... :cool:

Det er selvfølgelig en konstruktion, der er mest hensigtsmæssig, hvis man uhelbredeligt syg er indlagt på hospital og ingen udsigt har til nogensinde at komme tilbage i eget hjem og/eller er man evt. terminal.

Sygdommen kan være cancer, Aids, lammelse som følge af hjerneblødning,..oma.

 

Hvis man er rask, har sin fulde førlighed og ingen velbegrundet formodning har om restlevetiden, må konstruktionen selvfølgelig frarådes :!::idea:

 

Spørg gerne, hvis der fortsat er ting, som er vanskelige at forstå :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spørg gerne, hvis der fortsat er ting, som er vanskelige at forstå :P

Det står krystalklart for os. Vi arbejder bare videre med idéen. For mit vedkommende stod den på "Kattens Værn" indtil for nyligt, men Nille vil åbenbart hellere have at jeg donerer til "Missens Værn" - eller måske er netop ordet "Værn" overhovedet ikke passende i den forbindelse - snarere tværtimod! Det skal jeg lige tænke over.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil gerne rette en stor tak til Rejse for at han lyfter en emne frem i lyset som mange måske ikke lige tænker på til daglig.

 

For egen del kan jeg lige berette at jeg selv er kommet i den situation at jeg er nødt til at oprette et testamente eftersom HELE min familie - dvs mine børn, søster med familie OG forældre - skal på fælles ferie i julen.

HVIS det skulle ske at cigarren falder ned (ramt af muslimsk missil eller lignende) så er der ingen tilbage til at arve mig.

 

Den største forskel på Rejse og undertegnede er at jeg bor på den anden side af Øresund hvor der ikke er skat/afgifter på arv, MEN findes der inget testamente så tilfalder alt staten hvilket jo ville være en katastrofe uden grænser!!

 

Det jeg gerne vil fremhæve her er at tænke efter først så at man har en plan hvis det utænkelige skulle ske! Rejse har gjort et stort stykke arbejde her med at vise nogle idéer og links som jeg vil gøre nytte af bare på hinsidan af sundet men retningen er vist - dog vil jeg tillade mig at være lidt egoistisk at tillade mig lade mit arv tilfalde venner/gudbarn uden at SIO får noget da jeg desværre ikke tror at det vil hjælpe - hvis staten beslutter et forbud så er der ingen penge i verden som an stoppe det/dem.

 

The Bluesman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Den største forskel på Rejse og undertegnede er at jeg bor på den anden side af Øresund hvor der ikke er skat/afgifter på arv, MEN findes der inget testamente så tilfalder alt staten hvilket jo ville være en katastrofe uden grænser!!

 

Det må være løsningen, at flytte til Malmø for at undgå arveafgiften til staten.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mange flere burde tænke som Rejse. Nærmest uanset ders status. I disse tider har mange, mine børn, dine børn og vores børn. Det gør altså tingene kompliceret hvis disse ikek kan enes 100%. Har selv en eks der er en møgsæk, så jeg har sikret mig, for ellers kan hun helt sikkert fucke alting op.

 

Slev om mine bereninger går på at, "hvis der er noget tilbage har jeg regnet forkert", så kan uforudsete ting jo indtræffe :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bluesman, tak for de venlige ord, og din redegørelse for egne overvejelser.

 

Dog er jeg totalt uenig i din betragtning omkring nytten af at betænke SIO med midler.

 

For en del år siden lykkedes et godt og modigt initiativ til en interesseorganisation for sexarbejdere desværre ikke, den hed BDEA.

 

År efter kom så SIO til verden i en ny tid, med nye kræfter der kunne drage nytte af det tidligere forsøg med BDEA.

 

Ikke mindst er det lykkedes for SIO uden at have snablen nede i statskassen, at samle nogle frivillige kompetencer der ville koste en bondegård at købe i markedet til markedspris.

 

I mine øjne har de allerede gjort underværker for os alle, sexarbejdere som sexkøbere, men uden økonomisk opbakning fra os, ser jeg for mig at det kan blive vanskeligt at opretholde succesen på den lange bane?

 

Der er mere end nogensinde brug for at SIO overlever, vækster og kan opretholde en virkningsfuld påvirkning af den offentlige opinion, en så vidt muligt heraf følgende direkte og indirekte indflydelse på lovgivningsmagten.

 

Desværre har jeg ingen frie midler jeg kan betænke SIO med i levende live, men hvis der er formuende læsere af denne tråd, vil jeg da opfordre dem til at betænke SIO med mærkbare kontante donationer.

 

Det er vistnok muligt at donere anonymt, for eksempel ved en advokats mellemkomst?

 

En anden helt grotesk virkning af den danske arvelovgivning, er at ikke nok med at der selvfølgelig bliver trukket den skat af min til nu fradragsberettigede kapitalpension, som jeg selv skulle have betalt, men der bliver også trukket 36,25%  i boafgift af det beløb der er tilbage til arvingerne, således at den samlede beskatning ender på ca 75 % :angry:

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...