Hop til indhold
kanonkongen

kunne, godt tænke mig, at hører fra jer singler. Trives i ved, at være singler. Eller hvad.

Recommended Posts

Det må jeg svare ja til. Smiler. Og heldigvis for det. :) :)

Hej igen Sunny

- det glæder mig meget at høre på dine vegne ;)

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

God tråd Kanonkonge og dejlige svar der giver stof til eftertanke.

Jeg kan ikke lade være med at poste gode gamle Darwins overvejelser om hvorvidt han skulle lade sig gifte. De er ganske finurlige. Som den videnskabsmand han var gik han systematisk til værks og opstillede +'er ved hhv. at være single og være gift. Det lød nogenlunde sådan her:

Gift:

- Børn (om gud vil)

- En blivende ledsager og ven ind i alderdommen

- Objekt til at blive forelsket og lege med

- Trods alt bedre end en hund

- Nogen til at tage sig af huset

- Lyksagelig musik og kvindelig chit-chat

- Godt for ens helbred

osv.

Single:

- Frihed til at tage hen hvor man vil

- Slipper for udgifterne og bekymringerne ved at få børn

- Flere penge til bøger

- Slipper for et frygteligt tidsspilde

- Ikke tvunget til kedsommelige besøg hos familiemedlemmer

- Man kan læse om aftenen

- En gift mand kan aldrig gå op i en varmluftballon (væsentlig observation :D)

osv.

Der endte dog i sidste ende med at være flest +'er hvorfor han giftede sig med sin kusine :D

Nuvel... det var et sidsspring :D

Om jeg trives ved at være single?... hmm ja nogengange.. ligesom jeg også nogengange trives ved at være i forhold.Har jeg gået single længe vil jeg nok altid føle der er noget jeg mangler.. også selvom jeg får meget sex.. men det ender lidt for mig med at føles som indtagelse af tomme kalorier. Altså jeg elsker sex.. i alle afskygninger... jeg elsker også friheden til at gøre hvad jeg vil... men jeg ender næsten altid med at savne ømheden, nærheden, samarbejdet og alle de andre positive ting ved at være i forhold, der er nævnt i strengen.

Jeg har ligesom Montezi ikke været i så forfærdeligt mange forhold, men jeg har både oplevet at være ved at blive kvalt og at føle en uhyrlig stor frihed i forholdet (plads til hinanden). Jeg har også været i åbne forhold og polyamorøse forhold (flere kærester).Jeg har dette til trods stadig ikke fundet det perfekte forhold for mig. Jeg trives i perioder, men synes ofte der mangler et eller andet.. uanset om jeg er single eller i forhold. Så for mig tror jeg ikke det handler om hvorvidt jeg er i forhold eller ej om jeg trives, men om jeg har det godt med mig selv.

God dag til alle

Sexaben

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan ikke lade være med at poste gode gamle Darwins overvejelser om hvorvidt han skulle lade sig gifte. De er ganske finurlige. Som den videnskabsmand han var gik han systematisk til værks og opstillede +'er ved hhv. at være single og være gift. Det lød nogenlunde sådan her:

Gift:

- Børn (om gud vil)

- Godt for ens helbred

osv.

Single:

- Flere penge til bøger

osv.

Der endte dog i sidste ende med at være flest +'er hvorfor han giftede sig med sin kusine :D

Om jeg trives ved at være single?... hmm ja nogengange.. ligesom jeg også nogengange trives ved at være i forhold.Har jeg gået single længe vil jeg nok altid føle der er noget jeg mangler.. også selvom jeg får meget sex.. men det ender lidt for mig med at føles som indtagelse af tomme kalorier. Altså jeg elsker sex.. i alle afskygninger... jeg elsker også friheden til at gøre hvad jeg vil... men jeg ender næsten altid med at savne ømheden, nærheden, samarbejdet og alle de andre positive ting ved at være i forhold, der er nævnt i strengen.

Jeg har ligesom Montezi ikke været i så forfærdeligt mange forhold, men jeg har både oplevet at være ved at blive kvalt og at føle en uhyrlig stor frihed i forholdet (plads til hinanden). Jeg har også været i åbne forhold og polyamorøse forhold (flere kærester).Jeg har dette til trods stadig ikke fundet det perfekte forhold for mig. Jeg trives i perioder, men synes ofte der mangler et eller andet.. uanset om jeg er single eller i forhold. Så for mig tror jeg ikke det handler om hvorvidt jeg er i forhold eller ej om jeg trives, men om jeg har det godt med mig selv.

God dag til alle

Sexaben

Hej Bonobo

Et godt og indsigtsfuld skriv, hvor du har gjort dine tanker om - hvorfor og hvordan

Darwin gjorde sig jo nogle tanker, og måske er der en dybere mening med hans kusine.

Jeg har selv mange kusiner, og med 2 af dem,har der alle dage været en rigtigt god god kemi, vi voksede sammen og kendte jo sådan set også alt til hinanden også vores familier og det er fandeme betryggende. Det endte også med en kusinekæreste - skøn pige ;)

Jeg er pt single og ledig på brugtmarkedet. Og så er der hende den anden godte, - hun er desværre gift igen -  men for år tilbage skilt og single i en periode, - på det tidspunkt var jeg også single; men desværre ikke parat bare til at begynde på " at bage på hende" - shit. :mad:

Skulle det ske, at vi begge igen er singler på samme periode, så kan det ikke afvises, at jeg for alvor tager fat, - det skal i hvert fald prøves.

Om der ligger noget i de fælles 25% ens mængde af DNA, ved jeg ikke.

Noget andet er de 12,5 % som børn arver - det forlyder jo også at risikoen for evt. sygdomme er på næsten samme niveau som børn af ikke beslægtede forældre, jeg tror mange evt.  "kusine/fætter" på dette punkt gør sig nogle alvorlige overvejelser.

Har i en dejlig fætter eller kusine, så kan jeg kun anbefale så spring for helved på hinanden, og "dans polsk mavedansk" :wub:  :wub:  det er ikke ulovligt; men skide dejligt ;)

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gift:

- Børn (om gud vil)

- Godt for ens helbred

osv.

Single:

- Flere penge til bøger

osv.

God dag til alle

Sexaben

Hey Bonobo.

Mange tak for det søde ord, og kan kun være enig i, at de mange svar i denne tråd har givet stof til eftertanker og refleksioner.

ja ovenpå de filosofiske tanker bag, Darwin. Har jeg selvfølgelig også gjort mig nogle lomme filosofiske tanker som jeg da gerne vil dele med jer alle. 

så citere lige mig selv  :-P 

Det er ikke altid sjovt, for mig, at være single, men derfor er der jo ingen grund til at jeg, sidder hjemme og bare vente på hende (ja hun ringer jo ikke bare på døren). Jeg Bruger i stedet tiden til at gøre, hvad der passer mig, indtil den rette dukker op. eller, jeg får min generthed ud af verden  :eek: 

Alle andre end mig har en kæreste. Sådan føles det i hvert fald, når de evindelige spørgsmål hagler ned over mig fra familie (især min mor) :oops: , venner og kolleger: Skal du ikke snart have en kæreste? Hvordan kan det være, at du ikke har en kæreste? (Hallo jeg er sku for grim) kan være ironisk  :-P 

Men jeg ved jo at jeg langtfra den eneste, der endnu ikke har fundet pigen i mit liv. Hver fjerde danske kvinde over 18 år lever alene. Hey nogen der er klar til mig hehehehe venter gerne på en pm.  :shock: 

Nogle vælger frivilligt single-tilværelsen og stortrives med den frihed, der følger med. Som jeg kan høre på dig bono, montezi og alle jer andre singler. Men for mange er det en ufrivillig tilstand, som, håber de, kun er midlertidig. De fleste vil gerne have en kæreste at dele godt og ondt med. Og ja ikke for en hver pris men vil da bestemt også gerne have en sød pige at dele livet med.

Men mens jeg og alle i andre er alene, er der absolut ingen grund til at gøre livet til en lang venten. Vi kan sagtens få noget fornuftigt ud af tilværelsen, indtil den rette dukker op. 

Håber det giver lidt mening. Igen takker for dit indlæg bono.

Mvh

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Iiii hvor er der mega god karma i den tråd her STORT SMIL. Dejligt at læse og skønt at se en tråd så ren, fin, ærlig og kærlig... Mange knus til jer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest nicegent2

Hmm Jeg er en social enegænger :-) ( lidt selvmodsigende) og nyder så absolut min frihed.

Eneste ting jeg rigtigt savner, er at sove i ske med en dejlig kvinde, but thats life: you can't have it all.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har tidligere været single i ret mange år, med periodiske forhold i den beskedne halvdel. Nu er jeg så afsat, og jeg er overordentlig glad for min bedre halvdel. Ikke noget med at flæbe, men hun er langt smukkere end jeg nogensinde havde på at finde.

Men det er også en tung rygsæk at slæbe på: det faste forhold. Ofte drømmer jeg om at være periodisk single igen, bare som en slags "orlov fra forholdet. Alt det hensyn, alle de familiemiddage, alt den talen med omtanke og parforholdsdemokratier, men jeg kan simpelthen ikke tillade mig at klage. Det er det klassiske grønne-græs-anden-side dilemma.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har tidligere været single i ret mange år, med periodiske forhold i den beskedne halvdel. Nu er jeg så afsat, og jeg er overordentlig glad for min bedre halvdel. Ikke noget med at flæbe, men hun er langt smukkere end jeg nogensinde havde på at finde.

Men det er også en tung rygsæk at slæbe på: det faste forhold. Ofte drømmer jeg om at være periodisk single igen, bare som en slags "orlov fra forholdet. Alt det hensyn, alle de familiemiddage, alt den talen med omtanke og parforholdsdemokratier, men jeg kan simpelthen ikke tillade mig at klage. Det er det klassiske grønne-græs-anden-side dilemma.

Hey Tip toe.

Takker for din beretning.

Der, er jo fordele og ulemper. Ved alting. Men tillykke med kærligheden Tip toe. And keep on going.

KK. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Ja først vil, jeg godt ønske jer og jeres familie en rigtig god påske. 

kunne, godt tænke mig, at hører fra jer singler. Trives i ved, at være singler. Eller hvad

Ja sidder lige og reflektere over det, at være single. hvad er fordelene og ulemperne for mig. Hvad gør jeg er single og ikke i parforhold. Jeg erkender, at der er ting og aspekter, der kan mangle ved ikke at være i et fast forhold, men som alligevel sætter stor pris på at være sig selv. Som nyder tiden og egentligt ikke ønsker den anderledes lige nu.

Men ja, utroligt som det lyder er jeg jo også et menneske med behov  :eek:  Og hvad kan så være træls for mig som single.

• Jeg blandes ofte med stor misundelse, beundring og ærgrelse, når jeg ser forelskede par holde i hånd, kysse og fnise sammen, eller man er alene til famile fester, osv.  fordi det ikke ALTID lykkedes mig at fastholde troen på, at min tid nok skal komme.

• Jeg indrømmer blankt og gerne, at jeg IKKE tror på flosklen, som ofte smides efter mig, (tit fra min mor, venner og familie :oops: ) om, at; "Der findes een til os alle sammen. Jamen amen, hvad hvis nu der ikke gør? Eller den om kærligheden ved første blik. Nej den er jeg altså heller ikke med på. (kan jo så være fordi jeg bare er en dum jyde :-P )

Fordelene. er jo, at jeg kan, være mig selv gør de ting der passer mig i min lille firkantede verden. Skal ikke stå til ansvar om opvasken er taget, der er gjort rent, eller vente 2 timer på at toilettet er klar om morgenen. (Sorry kunne ikke lade være piger  :-P )

Ja det er meget forenklet. Men til tider, er super skønt, at være single. 

Hvad med jer. Her på Erogiude hvordan ser i det. Og ja jer der er i parforhold svar da endeligt også så får vi jo begge versioner af det, at være single eller i parforhold. 

Der er jo altid to versioner den ene er jo ikke mere rigtigt end den anden. Det jo altid en god ting, at have med herinde når man skriver.  :oops: 

ha en dejlig død og pine dag (langfredag :-P  :-P )

Mvh

KK

Ja..! :D  Jeg STORtrives som single, men har da indimellem dage, hvor jeg savner tosomheden - specielt omkring højtider og i den dur...

Har været single i 3 år nu, og erindrer faktisk ikke, at jeg nogensinde har haft det bedre - mentalt som fysisk...

Jeg er vist nok en ret kompleks kvinde, har jeg ladet mig fortælle, og trives derfor bedst på denne måde, da jeg herved slipper for at forklare alting, have dårlig samvittighed, kede mig ect... :wacko: - Bare fordi man elsker én mand, behøver man jo ikke hade alle de andre - er mit motto - men her har jeg desværre erfaret, at det er et ømt punkt, der hersker mange delte meninger om... :lol:

Jeg er opfyldt af mine roller som henholdsvis mor, elskerinde for jer skønne mænd, veninde og som målrettet og meget engageret studerende... Jeg kan ikke gøre noget halvt, og skulle jeg indgå i et parforhold, indenfor nærmeste fremtid, ville jeg blive en rigtig dårlig kæreste, og det ønsker jeg ikke... :unsure:

Men igen... Der er fordele og ulemper. - Dog flest fordele i min verden pt... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja..! :D  Jeg STORtrives som single, men har da indimellem dage, hvor jeg savner tosomheden - specielt omkring højtider og i den dur...

Har været single i 3 år nu, og erindrer faktisk ikke, at jeg nogensinde har haft det bedre - mentalt som fysisk...

Jeg er vist nok en ret kompleks kvinde, har jeg ladet mig fortælle, og trives derfor bedst på denne måde, da jeg herved slipper for at forklare alting, have dårlig samvittighed, kede mig ect... :wacko: - Bare fordi man elsker én mand, behøver man jo ikke hade alle de andre - er mit motto - men her har jeg desværre erfaret, at det er et ømt punkt, der hersker mange delte meninger om... :lol:

Jeg er opfyldt af mine roller som henholdsvis mor, elskerinde for jer skønne mænd, veninde og som målrettet og meget engageret studerende... Jeg kan ikke gøre noget halvt, og skulle jeg indgå i et parforhold, indenfor nærmeste fremtid, ville jeg blive en rigtig dårlig kæreste, og det ønsker jeg ikke... :unsure:

Men igen... Der er fordele og ulemper. - Dog flest fordele i min verden pt... ;)

Hej med dig Smuk enlig mor.

Mange tak, for dit indspark i denne tråd. :-P

Som sagt er der jo intet rigtigt eller forkert i denne tråd. At du stortrives med de valg du, har fortaget har jeg intet imod. Det giver respekt når man er målrettet i de ting, og valg man fortager sig. :-P

I min verden er der også pt. Flest fordele med, at være single. Men igen håber da en dag, at prinsessen på den lyserøde cykel er der. Så vi kan køre sammen op og ned af bakken sammen.  :-P

Jeg ønsker dig alt muligt lykke og held fremover Smuk. :oops:

Pas godt på dig selv.

Og ha en fremragende lørdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...