ensomfyr 210 Skrevet 21. August Som udgangspunkt er jeg ellers normalt stor fortaler for, at kontanter skal afskaffes. I det daglige har jeg overhovedet ikke brug for kontanter. Eneste undtagelse er købesex. Her anvender jeg kontanter udelukkende for at være anonym. Bliver kontanter helt afskaffet, så jeg ville være nødt til at skulle betale med bankoverførsel, mobilpay, paypal eller lignende, så vil min anonymitet ryge. Det vil nok betyde, at jeg vil holde op med at købe sex. Jeg vil så måske rejse mere til lande, hvor jeg vil kunne betale for sex med kontanter. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Spectrum 121 Skrevet 21. August Betale i Euro, det bliver ikke i vores levetid disse kontanter bliver udfaset. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
VildMedThai 123 Skrevet 23. August Danmark bliver heller ikke kontantløs. Netop nu er man ved at forberede afløser af vores sedler, det ville man ikke gøre hvis planen at kontanter skulle udgå. Mænd og kvinder har levet længe og GP faget et yderst populært fag der besøges af alle os der gerne vil have den specielle og skønne oplevelse I giver os. Der findes altid en løsning til udløsning Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 648 Skrevet 23. August NU har jeg ikke en bedre halvdel , så jeg betaler bare på den måde der er mest hensigtsmæssigt. Jeg har dog min tvivl om at kontanterne forsvinder , hvilket også ville være vanvittigt hvis de gjorde. Som om bankerne ikke tjener nok på os i forvejen , deres overskud banker opad hvert eneste år. Jeg bruger min bank så lidt som overhovedet muligt og har kun ét kort , foretrækker kontanter til enhver tid. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
erwin c 43 Skrevet 3. Oktober KalundborgMature skrev, den 21.8.2025 at 14:40: Jeg hæver rigtig mange kontanter i hæveautomater, + 10.000 hver måned, og der er åbenbart en højere magt som undrer sig Jeg får jævnligt et spørgeskema i e-boks fra banken vedr. hvidvask, som skal udfyldes inden .. ellers vil mine konti blive spærret Jeg er bare ikke interesseret i at der står på mit kontoudtog, at jeg har fået thairygmassage på den og den wellness-klinik x-antal gange hver måned, fået bajer på mit stamværtshus 4 gange om ugen, eller fået repareret bilen hos en mekanikerkammerat, som har lagt penge ud for reservedele Ja, det handler om kontrol og magtliderlighed, men de finder forhåbentlig aldrig ud af at få lukket 100% for ikke-elektroniske og sporbare betalingsmidler Er også en af dem der hæver kontanter for at protestere mod det kontantløse samfund. Ingen reaktion fra banken indtil videre, men kommer måske senere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KalundborgMature 183 Skrevet 3. Oktober Banken spurgte om hvad jeg havde brugt 100.000,- + lidt mere, som jeg har hævet det seneste år, til Det er sgu'da mine egne penge, og så længe der er dækning på kontoen kan jeg ikke se det rager dem. God weekend til jer alle 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
leo kbh 667 Skrevet 3. Oktober MissMelanie skrev, den 21.8.2025 at 11:58: Hvis Danmark bliver kontantløst – hvordan vil I mænd så egentlig betale for en glædespiges ydelser? Så stopper vi med, at gå til glædespiger 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dangansenhorny 32 Skrevet 3. Oktober Jeg har brugt straks overførsel en del, især når der er behov for at forlænge med tiden. Det er ikke helt anonymt, på grund af hvidvask. Dig kan man ikke hvem modtager eller sender, det kan dig banken se. Har de ikke tavshedspligt med mindre der er en dommer kendelse, tror jeg. Ellers kunne gavekort bruges, er det en option? Eller Kryptovaluta (som f.eks. Bitcoin) er pseudonymt, men ikke nødvendigvis anonymt, og kan ofte spores. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gløden 1928 Skrevet 4. Oktober KalundborgMature skrev, for 19 timer siden: Det er sgu'da mine egne penge, og så længe der er dækning på kontoen kan jeg ikke se det rager dem. Jeg er meget enig med dig, men det tænker jeg ikke at banken stiller sig tilfreds med, som en forklaring på dine kontant hævninger??..........eller hva? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1724 Skrevet 4. Oktober Det er nok ikke banken som stiller kravet - men myndighederne. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 5219 Skrevet 4. Oktober Jogge skrev, for 33 minutter siden: Det er nok ikke banken som stiller kravet - men myndighederne. Enig, kravet stammer fra myndighedernes ønske om at bekæmpe hvidvask af penge. Derfor skal bankerne have en eller anden procedure for, i hvilke situationer de afkræver svar fra deres kunder. Hvad den procedure er, og hvordan og hvor tæt banken følger den, varierer nok en hel del. Det pudsige er jo, at hvis vi bare svarede ærligt, at pengene går til køb af seksuelle ydelser, så lukkes sagen der. Det er jo ganske lovligt, og banken har fået et plausibelt svar, som de kan registrere. Samtidigt kan banken reelt også godt forstå, at hævebeløbene i mange tilfælde vil variere. Men hvor mange af os ønsker at dele med banken, at vi køber sex? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bogormen 123 Skrevet 4. Oktober Hvis man går væk fra at bruge dankortet til alt, så kan man sige at det går til indkøb, tøj, sko, byture. Og i mit tilfælde vil det ikke være løgn. Men jeg er aldrig blevet spurgt, hvilket muligvis er derfor. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Statler 304 Skrevet 7. Oktober (edited) MissMelanie skrev, den 21.8.2025 at 11:58: Hvis Danmark bliver kontantløst – hvordan vil I mænd så egentlig betale for en glædespiges ydelser? I dag er kontanter ofte den oplagte løsning, når man vil holde sådan en handel diskret. Men hvis vi som samfund på et tidspunkt går helt væk fra sedler og mønter, står vi vel over for et praktisk problem: 1. Skal det så foregå via MobilePay, bankoverførsel eller noget helt tredje? 2. Og hvad med anonymiteten – vil det ikke blive meget mere gennemskueligt? 3z Tror I markedet vil ændre sig, eller vil der opstå nye måder at betale på? Jeg er nysgerrig på at høre, hvordan folk ser på det her scenarie. Knus Melanie Som i gamle dage, betaler i naturalier. Eks. en ½ ØKO gris for 1 time i høet. Redigeret 7. Oktober af Statler På opfordring, rettet til ØKO gris 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mister12 633 Skrevet 7. Oktober Statler skrev, for 15 minutter siden: Som i gamle dage, betaler i naturalier. Eks. en ½ gris for 1 time i høet. Ja det tror jeg de fleste GP synes er for lidt har lige købt en halv. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg