Hop til indhold

Hvordan får man svar fra Bispebjerg?

Featured Replies

Skrevet

På fx Bispebjerg kan man jo blive testet anonymt for kønssygdomme.

Men når nu testen er anonym, hvordan får man så svar? Vel næppe på mail eller telefon, og man skal vel heller ikke møde personligt?

Og ca. hvor lang tid går der i øvrigt fra test dagen til svaret foreligger?

På forhånd tak for svar :)

Skrevet

Du kan se dine svar i din sundhedsapp hvis du har smartphone og du får en info seddel om hvor du kan se svarene

Skrevet

Mange tak for svaret, @Dillermand Junior :)

Jeg har en smartphone og en sundhedsapp som min kæreste ind imellem gerne vil se i, fx hvis jeg har været til tjek hos lægen da hun har arbejds mæssig forstand på dette.

Men hvis den kommer i min sundheds app, så må jeg jo have giver identitets oplysninger, og så er det ikke længere anonymt?

Men info sedlen sikrer måske anonymiteten?

tak igen hvis du venligst vil forklare dette for mig :)

Skrevet

Det er meget simpelt... Du oplyser at du ønsker at være anonym, går ind og bliver testet og så ringer du igen 1 uges tid senere.

Hvis du er testet positiv for noget, så skal du have behandling og det kan ikke foregå anonymt.

Venligst en det selv lige har været hele møllen igennem med Gonore

Skrevet

Hej Pussy Juice Eater,

Jeg er heller ikke enig med Dillermand Junior her. Nu er det ganske vidst mange år siden at jeghavde behov for jævnligt at blive chekket men dengang jeg blev chekket for alverdens kønssygdomme hvert kvartal heldivis altid uden at ha e fået nogen sygdomme da blev jeg altid spurgt hvordan jeg ville have svar. 
Da jeg netop også ønskede anonymitet fik jeg en tid ugen efter og kom derud og fik svar - jeg kan da ikke forestille mig andet end at det stadigt er muligt ellers er anonymiteten jo væk.

Skrevet

Mange tak for jeres svar, @Bobstar og @Støvlefyren :)

Skrevet

Som jeg har forstået @Pussy Juice Eater er det kun hiv og syfilis der er anonymt men du skal bede om dette, og så personligt møde op vedr. svar. De andre tests er ikke anonyme og kommer alle i din sundheds app. Så længe din kone har adgang til denne app, kan hun se hver gang du testes.

Skrevet
Bobstar skrev, for 5 timer siden:

Venligst en det selv lige har været hele møllen igennem med Gonore

Av. Hos en GP i Danmark?

Skrevet
Swarley skrev, 1 time siden:

Som jeg har forstået @Pussy Juice Eater er det kun hiv og syfilis der er anonymt men du skal bede om dette, og så personligt møde op vedr. svar. De andre tests er ikke anonyme og kommer alle i din sundheds app.

Ikke helt korrekt, med mindre noget er blevet lavet om i løbet af de sidste par år.

Pussy Juice Eater skrev, for 8 timer siden:

Men når nu testen er anonym, hvordan får man så svar? Vel næppe på mail eller telefon, og man skal vel heller ikke møde personligt?

@Bobstar skriver det meget præcist ovenfor. En yderligere detalje er, at når du møder op for at blive testet, så beder de ved registreringen af dit fremmøde om dit cpr nummer. Så siger du, at du gerne vil være anonym, hvorefter de laver et fiktivt cpr nummer til dig, hvor der indgår bogstaver i “de sidste fire”. De beder dig også oplyse to navne, som de må registrere dig på. Om du vælger to falske navne eller dit rigtige og et falsk, er lige meget. Du får så et nummer og sætter dignitet venteværelset sammen med alle de andre, som er der for det samme.

Når det bliver din tur, råbes dit nummer op, og du bliver taget med hen til plejepersonalet, som skal teste dig. De spørger, hvad de skal kalde dig (= et af de to navne, som du oplyste), og de udspørger dig lidt for at finde ud af, hvilke tests de skal foretage. Bliver det hele pakken, testes du også for de almindelige kønssygdomme.

Du får at vide, hvornår svarene på dine tests vil foreligge. Nogle er klar efter en uges tid, andre tager længere tid. Du ringer selv og får prøvesvaret ved at oplyse dit fiktive cpr nummer (=det med bogstaverne i fra før). Du kan enten ringe efter en uges tid og få de første resultater, eller også vente ca 3-4 uger og så få alle svar på en gang. For dine omgivelsers skyld, så lad vær med at have sex i den periode.

Dine prøvesvar kommer ikke ind i din personlige sundhedsapp, for der er ingen kobling til din rigtige identitet. Er du smittet med noget og skal have udskrevet medicin, så ryger din anonymitet, sådan som @Bobstar også skriver, fordi al medicin er personlig og vil fremgå af din sundhedsapp.

Jeg ved ikke, om alle dine prøvesvar i så fald også overføres til sundhedsappen, eller om det kun er den prøve, som du er testet positiv for. Jeg ved heller ikke, om eventuelle gamle tests, som du har fået foretaget med dit fiktive cpr nummer (hvis du har genbrugt det), i så fald overføres eller ej.

Det er ikke en sjov proces at skulle igennem, men se det som en nødvendighed. Og at du gør det både for din egen og for andres skyld. Hvis det kan hjælpe dig, så synes jeg faktisk, at man moralsk retter ryggen lidt ekstra, når man har fået det gjort. Og forhåbentlig med negative resultater.

Skrevet
Støvlefyren skrev, for 7 timer siden:

Jeg er heller ikke enig med Dillermand Junior her.

Du kan være uenig ligeså meget du vil det er sådan det har foregået for mig så det er lidt svært at være uenig med fakta. :lol: :P

Det er fair nok at der også er en mere anonym mulighed jeg er er jo ikke nogen utro og har ikke behovet for skæg og blå briller og dobbeltspil og løgne hvad det angår. 

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 2 timer siden:

Jeg ved ikke, om alle dine prøvesvar i så fald også overføres til sundhedsappen, eller om det kun er den prøve, som du er testet positiv for. Jeg ved heller ikke, om eventuelle gamle tests, som du har fået foretaget med dit fiktive cpr nummer (hvis du har genbrugt det), i så fald overføres eller ej.

Hvis nogen kan kaste lys over dette, så bidrag gerne i tråden.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 4 timer siden:

En yderligere detalje er, at når du møder op for at blive testet, så beder de ved registreringen af dit fremmøde om dit cpr nummer. Så siger du, at du gerne vil være anonym, hvorefter de laver et fiktivt cpr nummer til dig, hvor der indgår bogstaver i “de sidste fire”.

Som jeg har forstået gælder dette kun HIV og syfilis. Det er det jeg er blevet oplyst om på Gentofte og Bispebjerg hospital. Resten er ikke anonyme og dette er de sidste par år.

Skrevet
Swarley skrev, for 54 minutter siden:

Som jeg har forstået gælder dette kun HIV og syfilis. Det er det jeg er blevet oplyst om på Gentofte og Bispebjerg hospital. Resten er ikke anonyme og dette er de sidste par år.

Jeg tror ikke, at du har ret. Når du står ved indregistreringen, hvor du tilkendegiver, at du vil være anonym, og hvor du derefter får dit fiktive cpr nummer, så spørger de ikke, hvad du skal testes for. Det identificerer de først, når du er inde til selve undersøgelsen.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 1 time siden:

hvor du derefter får dit fiktive cpr nummer, så spørger de ikke, hvad du skal testes for. Det identificerer de først, når du er inde til selve undersøgelsen.

Det ændrer vel ikke på at hvis du havde HIV før eller fik hepatitis i en test så er de jo nød til at notere det for at beskytte sig selv og andre

Skrevet
Dillermand Junior skrev, for 36 minutter siden:

Det ændrer vel ikke på at hvis du havde HIV før eller fik hepatitis i en test så er de jo nød til at notere det for at beskytte sig selv og andre

Hvis man i forvejen har HIV eller hepatitis, så er jeg enig med dig i, at man bør oplyse det. Om man kan oplyse det og stadig være anonym i forhold til de øvrige tests for kønssygdomme, ved jeg ikke. Men det er jo ikke det, som @Pussy Juice Eater spørger om. Det går på anonymiteten.

Skrevet
Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden:

Jeg tror ikke, at du har ret. Når du står ved indregistreringen, hvor du tilkendegiver, at du vil være anonym, og hvor du derefter får dit fiktive cpr nummer, så spørger de ikke, hvad du skal testes for.

For Bispebjerg hospital er det sådan men ikke for Gentofte Hospital, der gælder kun HiV og syfilis. Se nedenstående billeder.

Jeg troede det galt begge og det beklager jeg:(. Håber det nu er klarlagt.

Jeg skal da heldigvis ikke tage hensyn til anonymitet, så har aldrig tænkt over dette ved mine jævnlige test:)

IMG_0598.jpeg

IMG_0599.png

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.