Guest Liderligfyr Skrevet 12. April, 2014 (edited) Nille det var nu personerne der reagerer på trollene jeg mener mange af er intelligente hehe nyder mange af deres andre indlæg hvor der kommer mange interessante holdninger De rigtige trolde har jeg afskrevet som værende udenfor pædagoisk rækkevidde Redigeret 12. April, 2014 af Liderligfyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 12. April, 2014 (edited) Men vi 2 er sjældent enige om noget som helst, så at du skulle være enig med mig her er vist temmelig utopisk. Nej, det er jeg ikke enig i. Jeg synes ofte du har fornuftige synspunker, og nogle gange har du også fået mig at reflektere over tingen - selv om jeg ikke har kommenteret at "jeg er enig". Men jeg synes også du har en evne at bruge meget stærke ord; f.eks. "begræder" jeg ingen. At jeg synes det nogle gange er lidt unødvendigt at folk skal forlade EG, er ikke detsamme som at jeg begræder dem. Og før du siger noget; det er muligt at jeg også imellem bruger stærke ord. Jeg ved ikke hvordan man siger på dansk, men på engelsk sagde Mattheus meget klogt: First take the log out of your own eye, and then you will see clearly to take the speck out of your brother’s eye. Det gælder mig, men også mange andre herinde. Og noget ballade havde sikkert kunne undgås, hvis vi lyttede til Mattheus. For nylig er jeg blevet hårdt angrebet af en anden bruger herinde. Jeg har absolut aldrig haft nogen hensigt at provokere ham, men han er alligevel i den grad blevet provokeret at han har begyndt at sprede løgner om mig. I hans øjne er jeg helt sikkert en af de "ballademagere" du snakker om Montezi. I mine øjne er han en mand der reagerer alt for stærkt og laver langt mere ballade end hvad jeg har gjort. Hvad jeg vil sige er at vi læser ting forskelligt, reagerer forskelligt og udtrykker os forskelligt. Nogle gange skulle det måske være fornuftigt at prøve at læse lidt mellem linjerne. Måske står det ikke eksakt det jeg blev så vred over? Himself kan jeg næppe huske, men en mer nærliggende "ballademagere" er GameGuy (der åbenbarligt er her igen?) og jeg indrømmer: Nogle større problemer med ham havde jeg aldrig, og jeg synes ikke EG var bedre ham foruden. Min synspunkt er at nogle trolls og ballademagere kan man leve med, men pøbelmentalitet skal man være meget meget opmærksom på. I øvrigt er jeg ked af det du siger, hvis det er rigtigt: at folk faktiskt forlader EG på grund af tonen. Men måske er det sådan at andre havde forladt hvis vi blev alt for ens og enige om alt? B Redigeret 12. April, 2014 af Bananas 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 12. April, 2014 (edited) I øvrigt er jeg ked af det du siger, hvis det er rigtigt: at folk faktiskt forlader EG på grund af tonen. Men måske er det sådan at andre havde forladt hvis vi blev alt for ens og enige om alt? B Jeg kan bekræfte denne påstand, jeg kender også flere som ikke gider EG mere pga. af den skærpet tone og de konstante personfnidder. Enten har folk forladt EG eller folk gider ikke at detage i debatterne mere, tilbage er det nogenlunde de samme personer som kommenterer i debatterne og det bliver ret ensformig i længden, vi kender efterhånden hinandens holdninger og hvad vi står for. Heldigvis kommer der af og til nye til... men hvor mange tør vove pelsen og blande sig i meningsdannelsen på EG ? Redigeret 12. April, 2014 af Nille 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Ratata 2876 Skrevet 12. April, 2014 EG er langt mere en side for alles meninger, end VL nogensinde var. VL blev topstyret af 2 mænd og en dame, hvis man ikke var enig med dem, kunne man risikere at blive opsøgt af dem, det risikerer man ikke her, hvor der er højt til loftet. Tak for det, til Admin. og hans tro væbnere... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 13. April, 2014 Nej, det er jeg ikke enig i. Jeg synes ofte du har fornuftige synspunker, og nogle gange har du også fået mig at reflektere over tingen - selv om jeg ikke har kommenteret at "jeg er enig". Men jeg synes også du har en evne at bruge meget stærke ord; f.eks. "begræder" jeg ingen. At jeg synes det nogle gange er lidt unødvendigt at folk skal forlade EG, er ikke detsamme som at jeg begræder dem. Og før du siger noget; det er muligt at jeg også imellem bruger stærke ord. Jeg ved ikke hvordan man siger på dansk, men på engelsk sagde Mattheus meget klogt: First take the log out of your own eye, and then you will see clearly to take the speck out of your brother’s eye. Det gælder mig, men også mange andre herinde. Og noget ballade havde sikkert kunne undgås, hvis vi lyttede til Mattheus. For nylig er jeg blevet hårdt angrebet af en anden bruger herinde. Jeg har absolut aldrig haft nogen hensigt at provokere ham, men han er alligevel i den grad blevet provokeret at han har begyndt at sprede løgner om mig. I hans øjne er jeg helt sikkert en af de "ballademagere" du snakker om Montezi. I mine øjne er han en mand der reagerer alt for stærkt og laver langt mere ballade end hvad jeg har gjort. Hvad jeg vil sige er at vi læser ting forskelligt, reagerer forskelligt og udtrykker os forskelligt. Nogle gange skulle det måske være fornuftigt at prøve at læse lidt mellem linjerne. Måske står det ikke eksakt det jeg blev så vred over? Himself kan jeg næppe huske, men en mer nærliggende "ballademagere" er GameGuy (der åbenbarligt er her igen?) og jeg indrømmer: Nogle større problemer med ham havde jeg aldrig, og jeg synes ikke EG var bedre ham foruden. Min synspunkt er at nogle trolls og ballademagere kan man leve med, men pøbelmentalitet skal man være meget meget opmærksom på. I øvrigt er jeg ked af det du siger, hvis det er rigtigt: at folk faktiskt forlader EG på grund af tonen. Men måske er det sådan at andre havde forladt hvis vi blev alt for ens og enige om alt? B Tak for et eftertænksomt og nuanceret indlæg Bananas - jeg er faktisk enig i mange af dine betragtninger, desværre er de også lidt utopiske... en slags best case scenario i en perfekt verden. Folk vil altid reagere med følelserne, særligt når enkelte brugere bevidst går efter den følelelsesmæssige og ophidsede reaktion. Ja vi to ser ganske givet forskelligt på hvem der er ballademagere, og hvor destruktive de er for EG - sådan må det så bare være. Omvendt ser jeg heller ikke denne pøbel-mentalitet som der bliver snakket om. Det I kalder en pøbel, ser jeg langt mere som en uens masse af brugere med forskellige baggrunde for at skyde efter en bruger. Nogle har set sig onde på ham, andre reagerer bare på en adfærd som de ser som træls, andre igen går blot i rette med en person som de mener trækker sitet i en forkert retning og andre igen hopper med på en flokmentalitet. Men jeg ser dem som selvstændige individer som hver især reagerer mod en person som de af den ene eller anden grund har "fået nok af". Men at det skulle dreje sig om en klike med et fælles mål om at jage folk med anderledes holdninger på porten synes jeg er en grov misfortolkning af det faktiske hændelses-forløb. Men som jeg tidligere har nævnt er man altså ikke fredet fra konsekvenser af ens handlinger, bare fordi man generer tilpas mange mennesker, og derefter spille offer for en flokmentalitet. Hvis man generer en masse mennesker, ja så får man også en masse reaktioner... og så nytter det altså ikke noget at udråbe sig selv som offer og forlade sitet fordi man ikke kan tåle mosten - det er sgu sølle. Jeg har da til tider følt at du har på nakken af mig, og er gået i autopilot så snart du så et indlæg fra mig - og konsekvent har indtaget det modsatte synspunkt og lavet vilde fortolkninger og tillagt mig synspunkter jeg aldrig har haft... blot for at kunne dunke mig i hovedet. Men jeg har da ikke sat mig ned og flæbet eller trukket mig fra EG - som et stakkels forfulgt offer, men derimod accepteret at man nogle gange får lidt knubs i ophedede debatter, og taget diskussionen med dig. Men efterhånden som denne tråd har udviklet sig synes jeg også at mine "modstandere" har indtaget et mere nuanceret standpunkt og fået forklaret sig i en grad at vi slet ikke står så langt fra hinanden (ligesom jeg selv også har fået forklaret mig). Det jeg reagerede på var Lider´s oprindelige indlæg, hvor han meget ensidigt skyder efter en pøbel som jager folk ud af EG blot fordi de har skæve synspunkter. Dét synes jeg slet ikke er i nærheden af sandheden - og han har jo så også fået givet et mere detaljeret billede af hvad der ligger bagved. Det var sådan set det jeg savnede i det - efter min mening - meget firkantede indlæg, der startede denne debat og som jeg syntes ensidigt skød på den ene side af en konflikt, og gjorde den anden part til et uskyldigt offer. Men det her synes jeg er et godt eksempel på hvordan en debat kan føres på en civiliseret måde, og har jo også resulteret at vi alle har fået nuanceret vores syn på sagen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 13. April, 2014 (edited) First take the log out of your own eye, and then you will see clearly to take the speck out of your brother’s eye. Det gælder mig, men også mange andre herinde. Og noget ballade havde sikkert kunne undgås, hvis vi lyttede til Mattheus. Jeg tror, at skriftstedet på dansk hedder: "Hvorfor ser du splinten i din brors øje, men ikke bjælken i dit eget". Iøvrigt kloge ord, der siger noget rammende om mennesket.. Redigeret 13. April, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 13. April, 2014 EG er langt mere en side for alles meninger, end VL nogensinde var. VL blev topstyret af 2 mænd og en dame, hvis man ikke var enig med dem, kunne man risikere at blive opsøgt af dem, det risikerer man ikke her, hvor der er højt til loftet. Tak for det, til Admin. og hans tro væbnere... seriøst? det var da frygteligt. de huserer vist alle her på siden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 13. April, 2014 (edited) Jeg vil gerne medgive at debatten i denne tråd er ført i en civiliseret og sobert tone, tak for det og bliv ved med det. husk at drikke noget påskebryg og holde pauser i mellem sex God palmesøndag Redigeret 13. April, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 13. April, 2014 ...... husk at drikke noget påskebryg og holde pauser i mellem sex God palmesøndag ... og omvendt :mrgreen: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 13. April, 2014 Jeg tror, at skriftstedet på dansk hedder: "Hvorfor ser du splinten i din brors øje, men ikke bjælken i dit eget". Iøvrigt kloge ord, der siger noget rammende om mennesket.. http://jesusnet.dk/index.php?special_id=14&artikel_id=1496 Han fortalte dem også en lignelse: "Kan en blind lede en blind? Vil de ikke begge falde i grøften? En discipel står ikke over sin mester; men enhver, der er udlært, skal være som sin mester. Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje? Hvordan kan du sige til din broder: Broder, lad mig tage den splint ud, som er i dit øje! når du ikke ser bjælken i dit eget øje? Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok til at tage den splint ud, som er i din broders øje." Lukasevangeliet 6,36-42 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg