Montezi 3327 Skrevet 11. April, 2014 (edited) Du har ikke helt ret i dine antagelser Jeg har haft flere tråde om dem der har startet problemmerne. Bla en med at man ikke læste hvad folk skrev inden man svarede..... en med at formuleringer blev tvisted til det yderste og flere andre Jeg er generelt ikke til mudderkast! Disse fishere der kaster en godbid ud, ja dem reagerer jeg ikke på, for så er jeg selv et problem. Og svært at lave en tråd om dette, ved ikke hvordan jeg skulle formulere det.Et frækt spørgsmål, du mener dem der farer i flæsket på andre giver plads til alle? Nej, det gør jeg ikke - har jeg da skrevet det? Men omvendt skal man jo heller ikke vende det blinde øje til mens andre saboterer boardet. Og i modsætning til dig mener jeg faktisk at dem som starter balladen på et meget lavt niveau er mange gange mere skyldige end dem der lader sig rive med - og et meget større problem. Men jeg mangler stadig et svar på hvorfor de ballademagere der starter balladen er med til at øge mangfoldigheden, men dem som ryger med på balladen hæmmer mangfoldigheden? Redigeret 11. April, 2014 af Montezi Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. April, 2014 skal vi ikke ryge en fredspibe Montezi og Liderligfyr... ellers bliver det til ping pong og ingen cigar til nogen af jer 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 11. April, 2014 Nej, det gør jeg ikke - har jeg da skrevet det? Men omvendt skal man jo heller ikke vende det blinde øje til mens andre saboterer boardet. Og i modsætning til dig mener jeg faktisk at dem som starter balladen på et meget lavt niveau er mange gange mere skyldige end dem der lader sig rive med - og et meget større problem. Men jeg mangler stadig et svar på hvorfor de ballademagere der starter balladen er med til at øge mangfoldigheden, men dem som ryger med på balladen hæmmer mangfoldigheden? Dit sidste spørgsmål kan jeg ikke svare på, da jeg ikke mener dette. ligesom jeg ser den ene part som en udfordring ser jeg også den anden part som en udfordring @ Nille jeg opfatter ikke monz og mig som værende i krig jeg laver et oplæg monz er ikke enig og skal naturligvis reagere. Og gør det på en god måde...... Så det skal vist bare betegnes som debat ;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. April, 2014 Jeg kan ikke helt følge hvor du vil hen med dette OK: Når du nævner de 20 mest aktive, så må jeg næsten gå ud fra, at du har brugt listen herinde over de mest skrivende brugere, Ellers er det svært for mig at få mening med udsagnet. Altså med mindre, at "20" er grebet helt ud af luften. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kausten 151 Skrevet 11. April, 2014 Nu er jeg jo stadig ret ny her.. og laver ikke mange indlæg(personligt, men fornuftig valg). Men er Forum her ikke nærmest ved at flyde over med drama? Synes de fleste tråde har lidt eller meget drama i dem for tiden... Forårs kuller? eller har det altid været sådan? Lidt svært at se at vi alle er, eller skulle være, Voksne herinde Anywho på med beskyttelsesdragten, og igang med skovlen... /taking cover! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. April, 2014 Jeg har længe siddet med en tanke af at dem folk kalder trolls og har kaldt trolls, det er både deres holdninger og deres måde at argumentere på. Det sidste kan jeg godt forstå. Det første er jeg modstander af på alle niveauer.Derudover har jeg haft flere tanker. F.eks. tager vi en af de mest aktive piger, skifter kønnet til mand på hende, giver hende nogle andre og lidt upoplære holdninger, men bevarer samme argumentationsform og måden at optræde på i debatterne er den samme som vedkommende altid har haft. Vupti, jeg vil æde min gamle hat på at så vil flere aktive brugere vil have et helt andet syn på vedkommende, jeg tror også enkelte ville have råbt trolls.Når en person f.eks. opretter en debat eller indlæg, saglig debat, som Havnebumsen eller Kaj har gjort, så bliver de jagtet, og så skal Kaj f.eks. beskyldes for at være troll -se denne debat - Kajs første indlæg var ikke et troll-indlæg overhovedet men straks ødelægges debatten fordi folk går efter Kaj dybt personligt og ikke efter hvad han skriver overhovedet på nogen måde. Det tror jeg end ikke Montezi kan være uenig i. Det er bare et eksempel vi også har set for mange af. Den vinkel skal vi altså også have ind om vi kan lide det eller ej. Målet hellige måske midlet. Er det virkelig sådan at holdningen er hos nogen, at når nu ledelsen ikke vil smide folk ud i hobetal som nogen ønsker, så indleder vi selv en heksejagt over hele forummet i alle strenge på dem vi ikke kan lide. Selvom de skriver indlæg som ikke er troll-indlæg, så skal de bare jagtes. Skide være med at strenge ødelægges, skide være med det hele, de skal bare ned med nakken. Jeg er enig i at rene trolls er pissetrælse, men så slap dog selv af for pokker. I hidser jer op, så man tror det Putin havde erklæret 3. verdenskrig.Det er det som jeg skriver i mit foregående indlæg. De aktive brugere lader også deres nag forplumrer hele forummet i deres jagt efter personer. Når en debatstreng er overstået så er den overstået, så skal den ikke føres videre og ødelægge alle mulige andre strenge efter min holdning. Trollsene ja de er trælse, de er ødelæggende, de ægte rene trolls, men de aktive brugere gør dem mere trælse end de er, og det er efterhånden også en del af årsagen til at alt forplumres herinde. Derved er vi tilbage ved Den Liderlige Fyrs startindlæg, hvor jeg faktisk mener der er noget rigtig i. :) 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 11. April, 2014 jeg ser heller ingen krig - vi debaterer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 11. April, 2014 OK: Når du nævner de 20 mest aktive, så må jeg næsten gå ud fra, at du har brugt listen herinde over de mest skrivende brugere, Ellers er det svært for mig at få mening med udsagnet. Altså med mindre, at "20" er grebet helt ud af luften. Så fik jeg sporet mig ind på hvor vi går forbi hinanden. Det er ikke 20 mest debatterende. Der er ca 20 personer der er med i langt de fleste fighter herinde. tallet er grebet ud af fri luft, kan godt være det er 30 eller 15. men resten af eg 5000 brugere er oftest ikke med i personfnidder. Såsom nille og buller Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. April, 2014 Derudover har jeg haft flere tanker. F.eks. tager vi en af de mest aktive piger, skifter kønnet til mand på hende, giver hende nogle andre og lidt upoplære holdninger, men bevarer samme argumentationsform og måden at optræde på i debatterne er den samme som vedkommende altid har haft. Vupti, jeg vil æde min gamle hat på at så vil flere aktive brugere vil have et helt andet syn på vedkommende, jeg tror også enkelte ville have råbt trolls. Det er et morsomt tankeeksperiment, men jeg tror faktisk, at du har fat i noget her. Hvis vi f.eks betragter "trykfrekvensen", så er det min fornemmelse, at pigerne langt lettere får et "tryk" end en mand, hvis de skriver et indlæg.. Og inden hylekoret nu sætter ind og pifter mig helt ud, skal jeg skynde mig at indskyde, at det ikke er et væsentligt parameter for mig. Jeg betragter et "tryk"som et uskrevet støtteindlæg med en besparelse på spaltemillimetrene. Nu er det nogle intelligente piger, der blander sig i debatten herinde, men med et massivt overtal af mænd, så kan alene kønnet nok gøre et vist udslag? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 11. April, 2014 Jeg har længe siddet med en tanke af at dem folk kalder trolls og har kaldt trolls, det er både deres holdninger og deres måde at argumentere på. Det sidste kan jeg godt forstå. Det første er jeg modstander af på alle niveauer. Derudover har jeg haft flere tanker. F.eks. tager vi en af de mest aktive piger, skifter kønnet til mand på hende, giver hende nogle andre og lidt upoplære holdninger, men bevarer samme argumentationsform og måden at optræde på i debatterne er den samme som vedkommende altid har haft. Vupti, jeg vil æde min gamle hat på at så vil flere aktive brugere vil have et helt andet syn på vedkommende, jeg tror også enkelte ville have råbt trolls. Når en person f.eks. opretter en debat eller indlæg, saglig debat, som Havnebumsen eller Kaj har gjort, så bliver de jagtet, og så skal Kaj f.eks. beskyldes for at være troll - se denne debat - Kajs første indlæg var ikke et troll-indlæg overhovedet men straks ødelægges debatten fordi folk går efter Kaj dybt personligt og ikke efter hvad han skriver overhovedet på nogen måde. Det tror jeg end ikke Montezi kan være uenig i. Det er bare et eksempel vi også har set for mange af. Den vinkel skal vi altså også have ind om vi kan lide det eller ej. Målet hellige måske midlet. Er det virkelig sådan at holdningen er hos nogen, at når nu ledelsen ikke vil smide folk ud i hobetal som nogen ønsker, så indleder vi selv en heksejagt over hele forummet i alle strenge på dem vi ikke kan lide. Selvom de skriver indlæg som ikke er troll-indlæg, så skal de bare jagtes. Skide være med at strenge ødelægges, skide være med det hele, de skal bare ned med nakken. Jeg er enig i at rene trolls er pissetrælse, men så slap dog selv af for pokker. I hidser jer op, så man tror det Putin havde erklæret 3. verdenskrig. Det er det som jeg skriver i mit foregående indlæg. De aktive brugere lader også deres nag forplumrer hele forummet i deres jagt efter personer. Når en debatstreng er overstået så er den overstået, så skal den ikke føres videre og ødelægge alle mulige andre strenge efter min holdning. Trollsene ja de er trælse, de er ødelæggende, de ægte rene trolls, men de aktive brugere gør dem mere trælse end de er, og det er efterhånden også en del af årsagen til at alt forplumres herinde. Derved er vi tilbage ved Den Liderlige Fyrs startindlæg, hvor jeg faktisk mener der er noget rigtig i. Det er jeg såmænd heller ikke - og heller ikke mht din betragtning om at pigerne i mange tilfælde får længere snor end mandlige debatører. Men det har vi jo vendt før, og der er nogle brugere der tydeligvis bare trykker "like" så snart en lyserød skriver noget... hvad som helst. Det jeg stiller mig uforstående overfor er man vælger at kritisere dem der skyder igen - fremfor dem der starter med at skyde, og så samtidig nærmest ophøjer ballademageren til offer og martyr... det kan jeg bare slet ikke med oppe i mit hoved - det er ganske enkelt helt omvendt ift mit retfærdigheds-kodeks. Ligeledes kan jeg slet ikke forstå logikken i at gå ud at ville opdrage på de 20 der farer i flint ( i affekt) fremfor at prøve at tale fornuft til den ene der starter balladen ( helt bevidst og kalkuleret) - jeg synes bare den vinkel på problematikken er fuldstændig åndsvag og gennemført ulogisk. Det er mig uforståeligt at man ikke vil opdrage ballademageren fordi her skal være højt til loftet, men man vil hjertens gerne opdrage og belære dem der hopper på hans provokationer... det er vildt hyklerisk i mine øjne. Ligeledes forstår jeg ikke at man kan tilgive ballademageren hans helt bevidste "fejltrin" og finde på undskyldninger for hans adfærd, men ikke har samme overbærenhed for de som i kampens hede bliver grebet af en stemning og udtaler sig lidt skarpt og firkantet. Men som sagt behøver vi heller ikke være enige - men jeg synes så ikke at vi ligefrem skal gøre ballademagere til martyrer, og lægge bånd på resten ar boardet bare for at de kan få friere tøjler til deres ondskabsfuldheder. Og jeg kan stadig heller ikke forstå at når folk bevidst provokerer og vil ophidse folk, så er det pludselig synd for dem, når de så får dén reaktion, og så ikke selv kan håndtere at andre går dem på klingen... så må man altså selv lade være med at byde op til dans. Men dér er jeg tydeligvis noget mere øje for øje, tand for tand i mine holdninger end Frasier og Liderfyren er. Jeg orker simpelthen ikke flæberi fordi man ikke kan tåle sin egen medicin. Skarpe udtalelser avler skarpe modsvar - det burde nogle måske selv tænke lidt over før de begynder at lege Djævelens Advokat. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 11. April, 2014 (edited) jeg ser heller ingen krig - vi debaterer ok fair nok, jeg havde taget tingene på forskud, ligesom forskudskatten Redigeret 11. April, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. April, 2014 Det er jeg såmænd heller ikke - og heller ikke mht din betragtning om at pigerne i mange tilfælde får længere snor end mandlige debatører. Men det har vi jo vendt før, og der er nogle brugere der tydeligvis bare trykker "like" så snart en lyserød skriver noget... hvad som helst. Det jeg stiller mig uforstående overfor er man vælger at kritisere dem der skyder igen - fremfor dem der starter med at skyde, og så samtidig nærmest ophøjer ballademageren til offer og martyr... det kan jeg bare slet ikke med oppe i mit hoved - det er ganske enkelt helt omvendt ift mit retfærdigheds-kodeks. Ligeledes kan jeg slet ikke forstå logikken i at gå ud at ville opdrage på de 20 der farer i flint ( i affekt) fremfor at prøve at tale fornuft til den ene der starter balladen ( helt bevidst og kalkuleret) - jeg synes bare den vinkel på problematikken er fuldstændig åndsvag og gennemført ulogisk. Det er mig uforståeligt at man ikke vil opdrage ballademageren fordi her skal være højt til loftet, men man vil hjertens gerne opdrage og belære dem der hopper på hans provokationer... det er vildt hyklerisk i mine øjne. Ligeledes forstår jeg ikke at man kan tilgive ballademageren hans helt bevidste "fejltrin" og finde på undskyldninger for hans adfærd, men ikke har samme overbærenhed for de som i kampens hede bliver grebet af en stemning og udtaler sig lidt skarpt og firkantet. Men som sagt behøver vi heller ikke være enige - men jeg synes så ikke at vi ligefrem skal gøre ballademagere til martyrer, og lægge bånd på resten ar boardet bare for at de kan få friere tøjler til deres ondskabsfuldheder. Og jeg kan stadig heller ikke forstå at når folk bevidst provokerer og vil ophidse folk, så er det pludselig synd for dem, når de så får dén reaktion, og så ikke selv kan håndtere at andre går dem på klingen... så må man altså selv lade være med at byde op til dans. Men dér er jeg tydeligvis noget mere øje for øje, tand for tand i mine holdninger end Frasier og Liderfyren er. Jeg orker simpelthen ikke flæberi fordi man ikke kan tåle sin egen medicin. Skarpe udtalelser avler skarpe modsvar - det burde nogle måske selv tænke lidt over før de begynder at lege Djævelens Advokat. Jeg kritisrerer faktisk også trollsene i mit indlæg hvis du læser det igen. Det er bare ikke så sort/hvidt. Jeg gør heller ikke nogen til martyr. Jeg var faktisk i tvivl om det er mig du har skrevet indlægget til. Trollsene skal opdrages. Fraiser skal opdrages om nødvendigt. Du kunne måske også trænge til at svirp bagi af og til Kaj har været herinde i et lille år uden de store problemer indtil hun, han skriver et fint nok indlæg i den debat jeg linker til, og så bliver hele strengen ødelagt af folk der råber trolls og alt mulig andet. Det har ikke noget at gøre med at folk siger noget i kampens hede. Kaj var heller ikke ondskabsfuld i det tilfælde. Når så Kaj siger farvel så skal han på vej ud lige have en masse lort i hovedet bag i hovedet på vej ud. Det har ikke noget med at flæbe, det har noget at gøre med etik og hvordan man behandler andre mennesker også dem man ikke synes om. Vi taler som sagt om en bruger der har været her i et år. Fint nok med mig hvis nogen får det bedre af at kaste lidt mere lort på folk end man allerede har gjort også i debatter hvor Kaj havde opført sig pænt, men jeg forbeholder mig retten til at sige at det trods er noget jeg vil holde mig for god til, og jeg kan ellers nok være lidt grov når det skal være. Igen virker det som om at fyren i visse øjne træls nok, så må alle midler bruges mod ham,så forsvinder folks moralopfattelse af hvad man som et civiliseret menneske bør gøre, ud fra tesen af at han jo selv er en idiot, så skal han fandme også behandles som en kæmpe idiot, for han er jo en idiot og det er jo ikke kun på forummet at folk er idioter, vi har jo læst indlæg om hvordan brugere herinde har kunnet udtale sig vidt og bredt om andres personligheder indtil inderste negative detalje i den virkelige verden på baggrund af indlæg forfattet bag en computerskærm. Man undres. Men sådan er det jo så som Margrethe fra de Radigale ville have sagt og det er jo så sådan at andre også er. Mit tankeeksperiment med hvordan holdninger og hvor lang snor folk har som du og andre giver mig ret i et stykke af vejen, viser råddenskaben og hykleriet, når indlæg ikke bedømmes ud fra indhold men ud fra køn f.eks. Hvad er det dog for nogle holdninger man har så ? Selve det med selv at synke ned på modstanderens niveau, spille på hans præmisser, begå hans beskidte spil, det er ikke sådan man vinder en debat, det er ikke sådan man vinder en kamp. Det er sådan man ødelægger en debat, det er sådan man ødelægger en kamp. Holder man selv kampen på et ordentlig niveau vil man helt sikkert vinde. Men selvfølgelig kan man sige, at det var den anden dreng der startede og så kan man forsvare det. Sådan er det jo også og det kan jeg sagtens respektere. Jg kan faktisk godt li at man går til stålet, men selv for mig er det næsten en tand for meget hvad der pt sker når en bruger som Kaj end ikke kan begå et fint indlæg uden at hele debatten skal ødelægges med troll-påstande. Jeg er dog enig i at folk skal opdrages eller opføre sig ordentlig, alle folk, uanset køn, uanset om det er populære holdninger eller ej i indlæg eller ej osv. Måske vi bare kan blive enige om at være uenige. Jeg har det fint nok med at være i lidt mindretal med Liderligfyr lidt andre også, bare jeg kan se mig selv i spejlet om morgnen og det kan jeg stadig. Jeg har aldrig løbet efter det populistiske flertal og vil heller aldrig gøre det. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. April, 2014 Trollsene skal opdrages. Fraiser skal opdrages om nødvendigt. Du kunne måske også trænge til at svirp bagi af og til Tak for et tankevækkende indlæg. M.h.t. ovenforstående tror jeg nok, at jeg kender en adresse, hvor man grundliggende vil kunne rette op på forholdet :P . Du ved selv God påske til dig også Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. April, 2014 Tak for et tankevækkende indlæg. M.h.t. ovenforstående tror jeg nok, at jeg kender en adresse, hvor man grundliggende vil kunne rette op på forholdet :P . Du ved selv God påske til dig også Jo, jeg kender adressen, du er vist en værre en i aften Hr Borende X :lol: God påske til dig også 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 11. April, 2014 (edited) Det er jeg såmænd heller ikke - og heller ikke mht din betragtning om at pigerne i mange tilfælde får længere snor end mandlige debatører. Men det har vi jo vendt før, og der er nogle brugere der tydeligvis bare trykker "like" så snart en lyserød skriver noget... hvad som helst. Det jeg stiller mig uforstående overfor er man vælger at kritisere dem der skyder igen - fremfor dem der starter med at skyde, og så samtidig nærmest ophøjer ballademageren til offer og martyr... det kan jeg bare slet ikke med oppe i mit hoved - det er ganske enkelt helt omvendt ift mit retfærdigheds-kodeks. Ligeledes kan jeg slet ikke forstå logikken i at gå ud at ville opdrage på de 20 der farer i flint ( i affekt) fremfor at prøve at tale fornuft til den ene der starter balladen ( helt bevidst og kalkuleret) - jeg synes bare den vinkel på problematikken er fuldstændig åndsvag og gennemført ulogisk. Det er mig uforståeligt at man ikke vil opdrage ballademageren fordi her skal være højt til loftet, men man vil hjertens gerne opdrage og belære dem der hopper på hans provokationer... det er vildt hyklerisk i mine øjne. Ligeledes forstår jeg ikke at man kan tilgive ballademageren hans helt bevidste "fejltrin" og finde på undskyldninger for hans adfærd, men ikke har samme overbærenhed for de som i kampens hede bliver grebet af en stemning og udtaler sig lidt skarpt og firkantet. Men som sagt behøver vi heller ikke være enige - men jeg synes så ikke at vi ligefrem skal gøre ballademagere til martyrer, og lægge bånd på resten ar boardet bare for at de kan få friere tøjler til deres ondskabsfuldheder. Og jeg kan stadig heller ikke forstå at når folk bevidst provokerer og vil ophidse folk, så er det pludselig synd for dem, når de så får dén reaktion, og så ikke selv kan håndtere at andre går dem på klingen... så må man altså selv lade være med at byde op til dans. Men dér er jeg tydeligvis noget mere øje for øje, tand for tand i mine holdninger end Frasier og Liderfyren er. Jeg orker simpelthen ikke flæberi fordi man ikke kan tåle sin egen medicin. Skarpe udtalelser avler skarpe modsvar - det burde nogle måske selv tænke lidt over før de begynder at lege Djævelens Advokat. Først vil jeg give alle ret angående det med kvinderne. Det er kvinder og de har fisser så ingen vil reagere herpå. Nå har lavet lidt markeringer. 1. afsnit. Nu har jeg flere gange skrevet, at jeg ikke har gjort "ofrene" til Martyrer. Har prøvet at omformulere det et par gange, men lige lidt hjælper det. Fraiser har heller ikke skrevet eller ment det, ligesom han sætter en streg under i ovenstående indlæg! 2. afsnit Jeg skrev i mit sidste indlæg (eller forrige) at jeg såmænd også har oprettet tråde, der gik på dem der startede problemmerne. Yderligere kan jeg sige til dette afsnit. Læs Fraisers fine skildring af Kaj i ovenstående indlæg, han er ikke nogen Troll. Han blev også angrebet da han skrev noget sagligt! 3+4 afsnit. Det er her vi for alvor er ueninge!!!!!!! Du har den der Amerikanske holdning, tand for tand. Som nogle endda vil have kombineret med at vi skal have alle afvigerne ud. Mange Amerikanere har skydevåben derhjemme, og du kan fandeme tro de bruger dem, hvis folk kommer uanmeldt ind. Politiet skyder først og spørger bagefter, nul tolerance. Herinde er der nogen der har samme nul tolerance overfor andres udtalelser. Man kan absolut ikke lade en udtalelse om ens person stå hen (ja nogen udtaler sig gerne om andre, men mod en selv er der altså nul tolerance) Derudover farer man i fællesskab over et individ som siger noget forkert, sparker det ned og prøver det at rejse sig sparker man hårdere og bliver ved. Man opfordrer direkte til at vi bruger nul tolerance og prøver at få folk ud hurtigst muligt! man tager ikke selv fejl, flokken har talt! Heldigvis er det de færreste der er sådan herinde. De fleste har den Danske holdning. Kan godt overse en fejludmelding og kan diskutere om tingene, uden at ryge i det røde felt også selvom der kommer et fejlcitat. Du tror EG vil blive et bedre sted, hvis vi bare får de nuværende Trolle ud. NEJ - først kommer der altid en ny troll og fisher - Der er altid nogen der ser sig sure på hinanden (magnetmenneskerne angriber også hinanden i ny og næ) - der er altid en der kommer med en mening som ikke passer ind og har en lige så kort lunte som en selv - der sker altid misforståelser der kan ende i stort skænderi, hvis begge har korte lunter (og udvikle sig i negativ retning herfra) - der er altid en der kommer til at lave en dårlig anmeldelse af en af Riddernes damer - altid en der kommer til at sige et ord, som nogle er blevet enige om man ikke siger - altid en der ikke vil acceptere ens holdninger - folk der let bliver provokerede - folk der overser en smiley etc Og hvis man griber det an efter den Amerikanske model får man Amerikanske tilstande! ( lille Dannevang er altså væsentlig fredeligere end USA) Kæmpe konflikter og skænderier hvor vejen tilbage til "normale" tilstande er lang. Så din forhåbning kommer ikke til at holde stik. Da jeg ikke rigtig gider ovenstående, så har jeg min utrættelige kamp om at præge folk i en positiv retning og det gælder begge sider af hegnet! God weekend og god Påske må jeg hellere få tilføjet Redigeret 11. April, 2014 af Liderligfyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 11. April, 2014 Det er mig uforståeligt at man ikke vil opdrage ballademageren fordi her skal være højt til loftet, men man vil hjertens gerne opdrage og belære dem der hopper på hans provokationer... det er vildt hyklerisk i mine øjne. Ligeledes forstår jeg ikke at man kan tilgive ballademageren hans helt bevidste "fejltrin" og finde på undskyldninger for hans adfærd, men ikke har samme overbærenhed for de som i kampens hede bliver grebet af en stemning og udtaler sig lidt skarpt og firkantet. Det er måske også noget med hvad man opfatter som ballademageri og hvordan man læser andre menneskers tekster. Og mange gange mener jeg nok at dem der føler sig provokerede laver langt mer ballade end den der kaldes ballademager. Mangfoldighed drejer sig ikke kun om at have ret at udtrykke sin mening men også om at modvirke noget slags kedeligt konsensus hvor ingen kan udtrykke noget der ikke er godkendt af flertallet. Jeg personligt har meget svært at forstå hvad som var så provokerende med flere af dem der ikke er med længere. Og jeg har end sværere at forstå - og tror faktiskt ikke at det er et retvisende billede - at nogle få provokerende skribenter skulle få folk at holde sig herfra. At det ikke er fler som skriver herinde, skyldes nok mer dovenskab end rædsel for at havne i konflikt. B 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kausten 151 Skrevet 11. April, 2014 Kan kun snakke for mig selv.. men den #1 årsag til at jeg aldrig skriver meget i forums er pga konflikt muligheder. Mit liv sutter nok uden at skulle bekymre sig om konflikter på et forum(mit problem), hvor alle jo kan gemme sig bag en skærm og sige stort set hvad de vil uden at komme galt afsted. (#2 årsag er at jeg ikke er god til at skrive). Synes det er lidt forkert at sige at dem som bliver provokerede af en eller anden, laver mere ballade end personen som provokere. Der er en grund til at langt de fleste forums har admins der stopper dem som provokere.. Og der er nu altså en forskel på at komme med konstruktiv kritik og direkte fornærme eller tale ned til personer som visse personer gør. Men hvad ved jeg.. Jeg er ikke ligefrem en ekspert.. men har besøgt mange forums.. Var dog mest Gaming forums . Tror ikke at grunden til der ikke er flere der skriver herinde er pga dovenskab.. medmindre i kender allesammen . Tror simpelt hen de fleste bare ikke har interessen i at skrive, men istedet kommer for at læse anmeldelser osv.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest bogholderen Skrevet 12. April, 2014 ok fair nok, jeg havde taget tingene på forskud, ligesom forskudskatten Forskudsskat betyder jo bare, at dit rådighedsbeløb til pigerne her og nu falder. Rigtige mænd tænker kortsigtet, og knokler når lortet er ved at falde sammen om ørerne på dem 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 12. April, 2014 #1 Det er måske også noget med hvad man opfatter som ballademageri og hvordan man læser andre menneskers tekster. #2 Og mange gange mener jeg nok at dem der føler sig provokerede laver langt mer ballade end den der kaldes ballademager. #3 Mangfoldighed drejer sig ikke kun om at have ret at udtrykke sin mening men også om at modvirke noget slags kedeligt konsensus hvor ingen kan udtrykke noget der ikke er godkendt af flertallet. #4 Jeg personligt har meget svært at forstå hvad som var så provokerende med flere af dem der ikke er med længere. Og jeg har end sværere at forstå - og tror faktiskt ikke at det er et retvisende billede - at nogle få provokerende skribenter skulle få folk at holde sig herfra. At det ikke er fler som skriver herinde, skyldes nok mer dovenskab end rædsel for at havne i konflikt. B #1 Det har du helt ret i. #2 Ja, der er vi så bare helt uenige - for i min verden de som starter en konflikt - helt bevidst og med det formål at få hidset andre op - langt de værste... både som problem for boardet og som mennesker. #3 Jeg er delvist enig - men nu har det jo så i de fleste tilfælde også handlet mere om at disse brugere har haft en meget ubehagelig facon at skrive på, mere end deres synspunkter. #4 Dér er vi vist generelt ret uenige - og du har jo også i tidernes morgen talt for at du savnede Himself, fordi han skabte underholdning ( eller noget i den stil - kan ikke huske din præcise formulering), så du sætter måske bare større pris på personfnidder og kællinge-skænderier end jeg gør. Uanset om du kan se deres brøde og tvivler på at de skulle jage nogen væk, så kan jeg garantere dig at det er tilfældet - jeg ved helt konkret at 4 brugere har forladt Eg (sletttet eller bare inaktiv profil) samtidig med at der er mindst 10-12 stykker som stort aldrig skriver i forum pga af den skærpede tone og ondskabsfulde stemning - så din betragtning om dovenskab holder slet ikke... Nu snakker jeg jo ikke om folk der er for dovne til at deltage og bare lurer - men brugere der tidligere har været meget aktive på forum, men nu har trukket sig. Men vi 2 er sjældent enige om noget som helst, så at du skulle være enig med mig her er vist temmelig utopisk. Men mit grundsynspunkt er stadig det samme: De brugere hvis afgang I begræder - i mangfoldighedens navn - har selv medvirket til mange flere brugeres afgang, og er netop med til at begrænse mangfoldigheden herinde... det er det jeg opponerer mod. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
prøvemanden 674 Skrevet 12. April, 2014 Hej, enig med dig Fraiser, det kan nogle gange ligne at der er starte en lille klub op her inde, hvor kun de rigtigt meninger gælder, eller kommer trold.. ord op.. dem er der en del af.. og det sgu flere af de gamle her som også hopper med på vognen... VL again 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 12. April, 2014 Det er da befriende at vi på EG kan have en nuanceret debat uden al for megen skyttegravskrig. Det kan jo nok aldrig undgåes at vores reaktionsmønstre er lettere Pavlov'ske når vi ser bestemte nicks - det gælder nok for os alle at et fordomsfrit sind ikke har nogen lang levetid når vi deltager i debatter på nettet :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 12. April, 2014 Hej, enig med dig Fraiser, det kan nogle gange ligne at der er starte en lille klub op her inde, hvor kun de rigtigt meninger gælder, eller kommer trold.. ord op.. dem er der en del af.. og det sgu flere af de gamle her som også hopper med på vognen... VL again Netop Prøvemand. Du har jo også selv fået mange tæsk alene pga dine holdninger, og som jeg har skrevet hele tiden så er det tydeligt at der en manglende mangfoldighed herinde hos visse aktive brugere. Det er dybt forunderligt for mig at man kan udvise manglende mangfoldighed overfor andre og samtidig kræve at andre skal forlade stedet under påskud af at de begrænser mangfoldigheden. At det sker er jeg vidende om også afholder nogen fra at deltage her. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 12. April, 2014 Tak til Nille og Montz for at sætte ord på mange af mine tanker om EG i øjeblikket. Jeg er ikke uenig med LiderligFyr, men jeg er heller ikke enig. Jeg er netop en af dem der vælger at holde lav profil når der bliver alt for meget blabla og provokationer fra Trolls. Der er i min optik slet ikke nogen tvivl om at nogle af de besøgende har deres egen helt personlige agenda, og den er IKKE at deles om dejlige oplevelser med piger. BB Glemte at svare dig buller. Ja der har virkelig været en nedadgående de sidste 8 måneder! Går ud fra, der du er enig med mig, er at konflikterne eskalerer pga folk farer på hinanden. At den ene part bliver næret af den anden. Trollene står ikke til at redde det er ikke deres Agenda. De er her ikke for at dele deres glæder over besøgene. Så må man jo prøve med den anden part Da jeg er ret sikker på vi har med intelligente mennesker at gøre i denne gruppe, er jeg sikker på de kan se problemstillingen. og så er der jo håb ;-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 12. April, 2014 Da jeg er ret sikker på vi har med intelligente mennesker at gøre i denne gruppe, er jeg sikker på de kan se problemstillingen. og så er der jo håb Hvorfor er det lige at nogen vælger at trolle, hvis de er intelligente ??? det fatter jeg ikke ! Er det ligesom at pyromanen griner tilfreds, når han ser huset brænder og folk løber skrigende ud af det brændende hus, som han har sat ild til ??? Det er sygt ! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 12. April, 2014 Hvorfor er det lige at nogen vælger at trolle, hvis de er intelligente ??? det fatter jeg ikke ! Er det ligesom at pyromanen griner tilfreds, når han ser huset brænder og folk løber skrigende ud af det brændende hus, som han har sat ild til ??? Det er sygt ! Fordi du et intelligent, er du ikke nødvendigvis socialt velfungerende. Derfor, tror jeg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg