Guest Liderligfyr Skrevet 10. April, 2014 Hej Claesen, Interessant og helt nyt emne, du dér kaster op. Jeg har også været hårdt ramt af problemer med at styre temperamentet. Jeg er samtidig et ekstremt følsomt menneske, og mine udfald kunne tit opstå meget eksplosivt. Ofte blev jeg så rasende indeni, at jeg fik åndenød, hjertebanken og jeg kunne næsten kaste op. Det er voldsomt ubehageligt ikke at kunne styre sine følelsesudbrud, og jeg har ligesom Sunny fortrudt efterfølgende og har måttet sige undskyld rigtig mange gange til folk omkring mig. Meditation virker for mange. Det er i hvert fald noget, jeg synes du burde overveje. Det kan også hjælpe, hvis man har tendens til at stresse op. Jeg bliver meget sjældent ukontrollerbart hidsig mere. Det kan stadig ske, men ikke nær så voldsomt, som tidligere. Jeg har været igennem meget af det, som Kanonkongen så klogt skriver om. Selverkendelsen. For mig handlede det om, at jeg ikke var i ordentlig balance i mig selv og i mit sind. Vi render alle rundt med en rygsæk. Med tiden bliver der fyldt sten i den rygsæk, og i sidste ende kan den ende med at blive for tung til, at man kan bære den. Min rygsæk var alt for hurtigt fyldt i forhold til mit korte liv. Så er det man må begynde at rydde ud i den. Tage én sten af gangen indtil man igen står oprejst og finder balancen. Dernæst måtte jeg begynde at kigge på mine reaktionsmønstre. Hvad var det, der fik disse ukontrollerbare følelser frem i mig, og kunne jeg på nogen måde nå at stoppe mig selv? Bevidsthed. Bevidstheden om, at man skal arbejde med lige netop disse situationer, og prøve at reagere anderledes. Hvis du - som mig - ikke har en decideret lidelse, der kan sætte viljen ud af spil, så kan du netop med viljestyrke, selverkendelse og selvbevidsthed lære dig selv at ændre disse adfærdsmønstre.Jeg er f.eks meget bevidst om, at visse debatter herinde kan få mig så meget op under loftet, hvis jeg først deltager, at jeg kommer til at skrive ting, som jeg ender med at fortryde... Så derfor lader jeg vær'. Ej, jeg håber at du får så meget styr på dine følelser og reaktionsmønstre, at du kan finde balancen igen. Og så ellers hatten af for Misse og Sunny for så hudløst ærligt at fortælle om jeres problemer. Åh ja, husker en lille arrig Nikita, da jeg startede herinde for lidt over 1,5 år siden Hvor de rigtige ord, virkelig kunne tænde hende! hold da op, det lykkedes folk at få hende helt op i skyerne på et splitsekund uanset tidspunktet på dagen. Man må imponeres over deres talenter hehe Men det er klinget meget af siden, jeg har beskyldt hende for hun er ved at blive gammel Ja ja så må man jo tilbage til det der besværlige pilleri og håbe på det virker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg