Hop til indhold
Guest Claesen

Temperament kontrol

Recommended Posts

Guest Claesen

Hep lige et forsigtigt spørgsmål :-)

Jeg har i mange år nu haft kontrol over mit temperament og holdt det i ave så jeg kunne tale pænt til folk vurdere situationer ganske roligt og så tage en fornuftigt beslutning,

Men! På det sidste er noget af temperament fra Folkeskoletiden ( teenager årene ) begyndt at vende tilbage, det ikk særlig sjovt hverken for mig eller dem der er i nærheden af mig når jeg ryger i flint, jeg har selvfølgelig forsøgt at arbejde med mig selv men det hjælper sgu ikk rigtigt, nu der nok nogen der til foreslå psykolog hjælp, men det har jeg ikk råd til ( var hos lægen for at han ku henvise mig men han ævlede om blodprøver og vitamin mangel så jeg til sidst måtte gå for ikke at pande ham ned )

Så altså spørgsmålet er hvad gør i andre for at styre jeres temperament hvis i har sådan noget :-) gode råd modtages med stor tak

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så altså spørgsmålet er hvad gør i andre for at styre jeres temperament hvis i har sådan noget :smile: gode råd modtages med stor tak

Jamen, jeg skriver herinde :lol: :lol: :lol: :lol:.

Spøg til side.

Jeg var som barn en frygtelig hidsigprop, men jeg arbjdede med det i de yngre år, så det forsvandt, og jeg har ikke haft problemer med det siden.

Jeg undrer mig bare over, at det er kommet tilbage i dit tilfælde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hep lige et forsigtigt spørgsmål :smile:

Jeg har i mange år nu haft kontrol over mit temperament og holdt det i ave så jeg kunne tale pænt til folk vurdere situationer ganske roligt og så tage en fornuftigt beslutning,

Men! På det sidste er noget af temperament fra Folkeskoletiden ( teenager årene ) begyndt at vende tilbage, det ikk særlig sjovt hverken for mig eller dem der er i nærheden af mig når jeg ryger i flint, jeg har selvfølgelig forsøgt at arbejde med mig selv men det hjælper sgu ikk rigtigt, nu der nok nogen der til foreslå psykolog hjælp, men det har jeg ikk råd til ( var hos lægen for at han ku henvise mig men han ævlede om blodprøver og vitamin mangel så jeg til sidst måtte gå for ikke at pande ham ned )

Så altså spørgsmålet er hvad gør i andre for at styre jeres temperament hvis i har sådan noget :smile: gode råd modtages med stor tak

1. Undgå at komme i sådanne situationer

2. Vende ryggen til og gå min vej

3. Tænke på en sød glædespige  :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hey Claesen min loverboy (ja det var en provokation) :P

Spøg til side.
Jeg er Bipolar. Du kan google det hvis du ikke ved hvad det er. Jeg har om nogen en udfordring med at kontrolere mig selv til tider. Både det positive og negative. En ting jeg jeg har fundet der kan være et særdeles godt værktøj er meditation. Hvis du finder det interessant, så kan jeg varmt anbefale at starte med det der hedder guidet meditation. Du kan købe masser af det online til små penge. Det vil over tid gi dig nogle rigtig gode værktøjer til at lære dig selv bedre at kende. Og til at blive bedre til at moderere dig selv. Og det er uhyre nemt at komme i gang med.

Held og lykke

Redigeret af Missetand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claesen

Jamen, jeg skriver herinde :lol: :lol: :lol: :lol:.

Spøg til side.

Jeg var som barn en frygtelig hidsigprop, men jeg arbjdede med det i de yngre år, så det forsvandt, og jeg har ikke haft problemer med det siden.

Jeg undrer mig bare over, at det er kommet tilbage i dit tilfælde.

Jeg gjorde præcis det samme arbejdede med det i min pure ungdom og det forsvandt. Og ja jeg undre mig også over hvorfor den kommet tilbage det har jeg ikk bedt det om :-) og hvorfor det ikke kan skræmmes væk lige som den gang, jeg har også forsøgt at finde ud af hvornår og hvorfor det det kom retur dog uden held

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claesen

1. Undgå at komme i sådanne situationer

2. Vende ryggen til og gå min vej

3. Tænke på en sød glædespige :wink:

Uha disse ting er afprøvet jeg er oven i købet gået skridtet videre og besøgt pigen i stedet for kun at tænke på hende :-D

At undgå at komme i situationen er svært jeg kan jo ikke mure mig inde i lejligheden det ville også bare gå ud over tv'et og gå min vej har jeg også prøvet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claesen

Hey Claesen min loverboy (ja det var en provokation) :P

Spøg til side.

Jeg er Bipolar. Du kan google det hvis du ikke ved hvad det er. Jeg har om nogen en udfordring med at kontrolere mig selv til tider. Både det positive og negative. En ting jeg jeg har fundet der kan være et særdeles godt værktøj er meditation. Hvis du finder det interessant, så kan jeg varmt anbefale at starte med det der hedder guidet meditation. Du kan købe masser af det online til små penge. Det vil over tid gi dig nogle rigtig gode værktøjer til at lære dig selv bedre at kende. Og til at blive bedre til at moderere dig selv. Og det er uhyre nemt at komme i gang med.

Held og lykke

Hej zemi, lige idag er jeg afslappet så du fik mig ikke op i det røde felt :-D

I min ungdom afprøvede jeg faktisk lidt meditation, (måske ikke på den rigtige måde men noget med positive tanker dæmpet musik lukkede øjne osv ) og ellers læste jeg bøger, løb en tur eller knoklede mig selv halv bevistløs :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er derfor guidet meditation er godt. Det lærer dig mere direkte nogle teknikker du rent faktisk kan bruge i din daglige færden. Meditation er meget mere end bare sidde i lotus stilling og lytte til rolig musik. Med træning kan du rent faktisk meditere samtidig med du arbejder.

Redigeret af Missetand

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har det måske lidt modsat dig Claesen?

Jeg har både oplevet at mennesker der kender mig IRL, og som et nick på nettet, overraskes af så kontrolleret jeg har forholdt mig i kropssprog, såvel som min verbale kommunikation, når jeg har stået over for andres nonverbale og verbalt aggressive attitude.

Tidligere før administrationen tog mig i behandling for den røde klud i ansigtet, jeg tidligere udgjorde for flere end for nuværende gældende, har nogle af mine samtidige tro støtter tilkendegivet en mild undren, over at jeg kunne og ville svare igen på den værste nedgøring af min person, i en egen saglig og konstruktiv tone, i deres øjne nærmest skræmmende upåvirket.

Spørgsmålet er måske om jeg her har en personlig styrke, eller måske modsat en personlig brist?

Med i billedet hører måske også det forhold, jeg særligt tidligere havde til alkohol, men som jeg stadig skal være på vagt overfor - det er skræmmende at tænke på hvor galt det kunne være endt, men jeg er også ydmygt taknemmelig for at sådan er det ikke endt, og nu gør det det forhåbentlig heller aldrig.

En nu forhenværende ven sagde dengang det var værst, at han ikke kendte noget menneske, der forandrede sig så meget som jeg når, jeg blev voldsomt beruset, og det var ikke ment som et kompliment :oops:

Måske er der en forbindelse til at jeg køber sex, fordi jeg aldrig har kunnet score, og derfor betaler for sex, der måske kommer sig af at jeg aldrig nogensinde har været forelsket, men dybest set mest af alt har ønsket mig sex, når jeg har kunnet lide en kvinde rigtig godt, men ikke mere end det heller.

Sammenlagt har jeg måske nogle brister i forhold til at kunne nære, og lade nogle alment menneskelige følelser komme synligt til udtryk, der i nogle situationer IRL, og på nettet med min førte pen, måske for en umiddelbar betragtning kan opleves som en styrke og nogle ressourcer jeg har, men som i virkeligheden gør at jeg måske har større personlige udfordringer at arbejde med end Claesen, der jo kan blive synligt vred, men helst ikke vil blive det :???:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg ville nok vælge en coach.... altså en rigtig god en der kan stille dig de rigtige spørgsmål og give dig indsigten til at se hvad det er der trigger dig

alle de nævnte teknikker er super løsninger... men kun hvis du ved hvorfor eller som minimum hvornår det opstår... ellers bliver det ren symptom behandling og ikke en kur

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Jamen som Borende X skriver. Så kan man jo fyre den af herinde. Griner.

Jeg har også været en hidsig prop, hvilket gjorde at jeg handlede i affekt og tit fortrød mine handlinger bagefter.

Sådan har jeg haft det indtil 2012 hvor jeg var gennem en træls oplevelse at mit sind forandrede sig totalt. Arhhh der kan som i kan se godt komme lidt galskab frem endnu. Har da smadret et par ipad efter jeg er startet med at debattere herinde :P

Tror nu også at det er sådan med os kvinder at vi begynder at kunne slå lidt kold vand i blodet, se lidt lysere på tingene osv...

Der sker noget med kvinder mellem 40 og 50 år. Ved ikke om det er det samme med mænd når de kommer op i årene.

For nogle år siden besøgte jeg psykiater var gennem nogle test, samtaler mm. Hvor jeg bla. Fortalte at mit temperament tit stod helt af og at jeg ikke kunne styre det mm.

Jeg fik diagnoserne adhd og en bipolarlidelse(personligheds forstyrrelse)

Fik ritalin mod mit adhd. En bipolarlidelse kan man ikke få medicin imod, men den kan man lære at styre og leve med.

Og i dag er der sgu ikke så meget pis med mig. Blev faktisk rigtig glad for at de fandt ud af hvad der var galt i skralden på mig, så andre mennesker kan holde mig ud,stoppe min hidsighed( Altså lige med den undtagelse når jeg eks. Læser/ blander mig i debatter herinde) ;)

I dit tilfælde ville jeg vælge at få snakket med en læge om at blive henvist til en psykiater og få nogle test. Det kunne jo være at du har en lidelse der gør at du ikke kan styre dig. Især efter at det er blusset op hos dig igen.

Så ved du jo også om det er noget du selv skal arbejde med eller om der skal nogle kemikalier til.

De råd der med at trække vejret dybt, løb en tur, tag en tår æblemost syntes jeg ikke man kan bruge til noget så længe man ikke ved hvorfor man er/ bliver hidsig.

Skynder mig at skrive at jeg hverken forsøger at sige at du har en psykisk lidelse eller lign. Men blot at fortælle hvad der har hjulpet mig over min hidsighed.

Måske har du bare en stpr hanløve gemt i dig der bare har brug for at brøle en gang imellem. Smiler.

Huhhhh inden jeg trykker på svar til dit indlæg sidder jeg og tænker, har jeg nu skrevet i affekt og om hvilke konsekvenser det nu kan få for mig.

Her 5 min efter vælger jeg at fyre den afsted no matter hvad konsekvenserne er for at ytre mit indre på offentlig forum. For hvis det nu kunne hjælpe, så viser jeg gerne lidt af personen bag Sunny frem og siger. Hej jeg hedder Sanne Solskin. Jeg har haft et stort problem, som jeg nu er kommet over. Og det er jeg faktisk glad for.

God dag til dig :)

:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg undres, hvorfor er det ikke ok at have tempermang ( hvilket vi alle jo har) hvad er der forkert ved at reagere? Jeg synes da alle følelser er ok, hvis folk har brug for at råbe af mig, tude i min kjole, grine uhæmmet, vise vrede/ glæde, feks, ja så det da ok med mig... Jeg mener ikke folk kan gøre noget ved mig, jeg ikke vil lade dem gøre, så det jo deres problem. Har altid ment at mit tempermang har bragt mig langt og jeg er nu engang sådan et menneske der siger tingene, kommer ud og af med det ( ikke altid korrekt men med mening om ikke at såre nogen...) og sådan er jeg så... Det handler vel ikke altid om at passe ind i andres kasser, men vel mere om du føler du er i DIN rette kasse...

Så synes du skal skelne mellem hvad andre synes og mener vi alle skal og ikke skal. Hvordan det er " korrekt, pænt udadtil, normalt" osv osv at reagere og med hvad der reelt er DIT problem...

Vi bliver ældre og hormoner er vel også en del af livet??

Personligt tænder jeg på tempermantfulde personligheder, nogen der har noget at sige, at turde sige/ være/ reagerer, vise deres sande jeg... Danmark er sgu ved at blive for " pæn og usynlige"...

Klart du skal have det godt med dig selv- god karma i kroppen osv.. Og er det ikke tilfældet behøver det jo ikke være din tempermang skyld, kan jo være du har en utilfredshed, utilstrækkelighed, eller anden stemning i kroppen der gør du tænker sådan lige nu??? Måske for lidt sex??? Smil. Varmt kram din vej

Del dette indlæg

Link til indlæg

@ Sunny The Best

Bare lige en rettelse. Bipolar affektiv sindslidelse kan og bør behandles medicinsk. Det er i modsætning til mange livsstils (sinds) sygdomme ikke nogen man bare kan lære at leve med. Det er en kemisk ubalance i hjernen. At medicin allene ikke kan gøre det er så noget andet. Det kræver særdeles meget selvdiciplin.
There you go. Igen fortæller jeg mere om mig selv end godt sikkert er....lol

Redigeret af Missetand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Tak for oplysningen Misser. Det var sgu da vigtigt at få frem. Hmmmmm jeg er sgu nok bare så forstyrret at det ikke kan medicineres. Fnis. Aiii seriøst tak for oplysning. Og tak fordi du turde at springe ud af skabet sammen med mig. :) Måske har ritalinen givet mig så meget ro i hovedet at den bipolarelidelse ikke er så fremtrædende.

Eller måske er alligevel skjult en Mother Fucker i mig der har lært at tæmme det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg undres, hvorfor er det ikke ok at have tempermang ( hvilket vi alle jo har) hvad er der forkert ved at reagere?

Det er det sådan set også.

Der er bare flere grader af temperament, lige fra at blive lettere kobberrød i hovedet af indignation og op til at slå om sig i afsindigt raseri.

Så spørgsmålet er da rigtignok, hvilken grad af temperament man selv/omgivelserne vil acceptere.

Det temperament, jeg havde som barn, var bestemt ikke rart for omgivelserne at opleve.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg sprang ud af det skab for flere år siden. Det gav RIGTIG mange skrammer. Men også mange rigtig positive oplevelser. Og for saaatan man finder og af hvem der er ven eller fjende så !!

Allene det faktum at Retalin har hjulpet dig, indikerer at du ikke er bipolar. Retalin er som benzin på det maniske bål for en bipolar (been there, done that) :P
Men jo det kan til en hvis grad styres af en selv. Hvis man er rigtig go til at undgå alle triggerne. Men hvis du er "full blown" bipolar som mig, så er der kun 1 vej. Medicin.... På godt og ondt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

For meget temperement kan klart være et problem, specielt hvis man ikke føler man har styr over det! Man kan brænde mange broer på den konto.

http://www.houseofsrisriyoga.dk/kalender-priser/levbedremedrigtigvejrtraekning.asp

Stig har skrevet et par bøger, bl.a Træk vejret hvor du trin for trin bliver guidet igennem hvad den rigtige vejrtrækning kan gøre for dig!

Naturligvis kan du relativ hurtig lære at holde vejret i 5 min og du får også et bedre helbred og styr på Stress…. dejligt! Men i dit tilfælde vil det også være med til at dæmpe og kontrollere dit sind. 

Overvej det, bogen koster ikke alverden. Og når du alligevel er buret inde i lejligheden, så brug tiden på at læse bogen i stedet for at smadre tvét ;-)

held og lykke

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Missetand.

Jeg har en bipolar lidelse. Efter hvad jeg har lært og læst mig til kan det vise sig på flere måder. Jeg på drog mig min fordi jeg er født for tidligt og lagde i kuvøse i flere måneder. Når man har flere psykiske lidelser så man ind imellem vælge enten pest eller kolera. Jeg valgte så kolera ;) Og min hver dag er da bestemt ikke altid nem. Nogen gange kan jeg sgu ikke en gang holde mig selv ud. Og det er da sikkert rigtigt nok at ritalin forværrer det bipolare. Når man har levet med det i rigtig mange år kan man vælge at leve med lortet eller rende rundt som en zombie.

Det er jo ikke sikkert at min bipolare primært bringer hun djævlen frem i mig, måske mere det depresive. Hvilket jeg så får antidepresiv imod. Har prøvet alverdens medicin gennem årene og blev enig med mig selv og hende den anden i mig :P at nu prøver vi anti og ritalin og det virker for mig. Det sætter en dæmper på det maniske i mig, og min hjerne kører altid som en 7 sporet motorvej.

På trods af det er jeg i dag en velfungerende kvinde. Har da mine off dag. Men det har vi vel alle.

Og når ens nærmeste ved at man har et problem der tiltider bryder frem så gør det det lidt lettere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Godt at du som mig har fundet metoderne til at takle de udfordringer det giver. Det er det vigtigste :)
Og ja. Forstående venner or familie er guld værd. Både som støtte, men også til at gi et et vink med en vognstang når man ikke selv opdager at man er på vej i en forkert retning. Folk der ikke kender os. Eller som ikke ved at vi fejler det vi gør ser det jo ikke i hverdagen. Sygdommen er ikke der definerer os. Vi er i det store hele ikke anderledes end alle andre. Vel at mærke når man har lært at tøjle det.

Og kender alt til den 7 sporede motorvej. Det kan være både positivt og negativt. Når det er positivt kan man magte utrolig mange opgaver uden problemer. Ja det kan faktisk være ganske berusende at føle sig som lidt et "over menneske" (skal ikke misforståes). Når det er negativt...... Well...... Ganske forfærdeligt for både en selv og sine nærmeste.

Vidste du forøvrigt at den gennemsnitlige IQ hos bipolare er markant højere end hos resten af befolkningen?....lol :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Claes.

Selverkendelse er vejen frem for, at erkende man har en udfordring. Tager hatten af for det.

I mit arbejde og som miljø terapeut for de ADHD dreenge vi har. Og siger ikke du har den diagnose hehehehe.Men der arbejde vi ud fra følgende ting Claes 

Ikke sikkert du kan bruge disse råd men du må hjertens gerne kontakte mig i en pm for mere info. Kan godt lide, at hjælpe folk hehehehe. Og det skal koste gratis hehehehe.

• Vælg dine konflikter med omhu. Kun én konflikt om dagen. (kan jo være svært at realisere hvis man er i det røde felt men, det at stoppe op og tænke før man handler gør meget)
  • Gør op med dig selv hver gang du står med dit raseri, om det kan betale sig at hidse sig op. Altså om du får noget mærkbart ud af at flippe ud.
  • Din vrede er et forsvar. Gå ind bag vreden og find ud af, hvorfor du ville gå i forsvar. (Altid tænke stop op og mærk dig selv)
  • Fortæl hvad der går dig på, før du bliver vred over det. Sæt ord på dine følelser.
  • Tag kontrol over din vrede og styr den frem for, at den styrer dig. (Det at tale om vreden er så vigtigt)
  • Forklar dig altid og tag ikke for givet, andre har forstået dig, hvis du ikke har fortalt, hvad du vil, hvorfor og hvordan.(igen altid modtageren der bestemmer budskabet. men du får sat ord på dine følelser)

Håber du kan bruge lidt af disse råd Claes, Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med dit arbejde med, at arbejde med dig selv

De venligste tanker

Kanonkongen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg var også temmelig hidsig som ung og er blevet temmelig meget roligere med alderen. Når jeg en sjælden gang farer i flint er det oftest i perioder hvor jeg er presset/stresset og derfor mangler overskuddet til at tænke rationelt.

Jeg ved ikke om det ringer en klokke hos dig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claesen

Hold da op der kommet rigtig mange brugbare svar som jeg takker mange gange for jeg har været lidt tavs ( lyt og lær princippet i ved ) jeg skal nok skrive en del personlige svar til jer alle senere men tingene skal lige ind og vende først :-),

Dog lige hurtigt når jeg ryger i flint sker det inden i mig selv kan godt smide lidt med et par ting men det mest inden i mig selv jeg koger folk er ikke i tvivl om at jeg er sur ( jeg ser åbenbaret meget sur ud når jeg er sur ) men det selvfølgelig ikke sjovt at blive / være så rasende det kræver rigtig meget energi, og folk sidder jo og tør ikke sige noget af skræk for om jeg blir muggen.

Jo Bear der ringer en lille klokke jeg har været en smule stresset her på det sidste, men det med temperament var startet inden, ( du har helt ret når du nu siger det nok ikke har hjulpet mig at blive stresset ) så det ikke kun pga stress :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

..... Tidligere før administrationen tog mig i behandling for den røde klud i ansigtet, jeg tidligere udgjorde for flere end for nuværende gældende, har nogle af mine samtidige tro støtter tilkendegivet en mild undren, over at jeg kunne og ville svare igen på den værste nedgøring af min person, i en egen saglig og konstruktiv tone, i deres øjne nærmest skræmmende upåvirket.

Spørgsmålet er måske om jeg her har en personlig styrke, eller måske modsat en personlig brist?

Det tror jeg ikke, du skal spekulere så meget over.

Jeg vedgår gerne, at jeg i begyndelsen af min karriere herinde ikke kunne døje "synet" af dig. Det var altid et irritationsmoment, at tråde blev kapret af folkevisealenlange indlæg.

Heldigvis så administrationen et potentiale i dig, og heldigvis tog den handsken op i stedet for bare at smide dig ud.

Og vigtigst af alt: Du tog selv handsken op og var ikke for stolt til at lade dig vejlede. Det ville andre have været.

Alt er her sket til alles bedste.

Lad mig sige det sådan:

Det skidne æg blev ruget ud, og den grimme ælling voksede, efter nogen forvirret kravlen rundt, op under Bunkerens vinger - og pludselig en dag var det en flyvefærdig svane, vi så.

Jeg er langtfra altid enig med dig i dine synspunkter, men jeg har lært at sætte den største pris på dine (stadigt lovlig lange) indlæg, og jeg agter dig som min "højst respekterede opponent".

Hvad jeg måske allermest beundrer ved dig er, at jeg aldrig mindes at have set - selv i den største modgang og det hårdeste uvejr - et eneste knubbet ord fra din pen.

Selv mit tempererede temperament ville nok her have haft svært ved at bestå denne prøve.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Claesen,

Interessant og helt nyt emne, du dér kaster op. :)

Jeg har også været hårdt ramt af problemer med at styre temperamentet. Jeg er samtidig et ekstremt følsomt menneske, og mine udfald kunne tit opstå meget eksplosivt. Ofte blev jeg så rasende indeni, at jeg fik åndenød, hjertebanken og jeg kunne næsten kaste op. :huh:

Det er voldsomt ubehageligt ikke at kunne styre sine følelsesudbrud, og jeg har ligesom Sunny fortrudt efterfølgende og har måttet sige undskyld rigtig mange gange til folk omkring mig.

Meditation virker for mange. Det er i hvert fald noget, jeg synes du burde overveje. Det kan også hjælpe, hvis man har tendens til at stresse op.

Jeg bliver meget sjældent ukontrollerbart hidsig mere. Det kan stadig ske, men ikke nær så voldsomt, som tidligere. Jeg har været igennem meget af det, som Kanonkongen så klogt skriver om. Selverkendelsen.

For mig handlede det om, at jeg ikke var i ordentlig balance i mig selv og i mit sind. Vi render alle rundt med en rygsæk. Med tiden bliver der fyldt sten i den rygsæk, og i sidste ende kan den ende med at blive for tung til, at man kan bære den. Min rygsæk var alt for hurtigt fyldt i forhold til mit korte liv. Så er det man må begynde at rydde ud i den. Tage én sten af gangen indtil man igen står oprejst og finder balancen. :)

Dernæst måtte jeg begynde at kigge på mine reaktionsmønstre. Hvad var det, der fik disse ukontrollerbare følelser frem i mig, og kunne jeg på nogen måde nå at stoppe mig selv?

Bevidsthed. Bevidstheden om, at man skal arbejde med lige netop disse situationer, og prøve at reagere anderledes. Hvis du - som mig - ikke har en decideret lidelse, der kan sætte viljen ud af spil, så kan du netop med viljestyrke, selverkendelse og selvbevidsthed lære dig selv at ændre disse adfærdsmønstre.

Jeg er f.eks meget bevidst om, at visse debatter herinde kan få mig så meget op under loftet, hvis jeg først deltager, at jeg kommer til at skrive ting, som jeg ender med at fortryde... Så derfor lader jeg vær'. ;)

Ej, jeg håber at du får så meget styr på dine følelser og reaktionsmønstre, at du kan finde balancen igen. :)

Og så ellers hatten af for Misse og Sunny for så hudløst ærligt at fortælle om jeres problemer. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...