Gammelnok 276 Skrevet 6. April, 2014 Er det rimeligt at klinikpigerne skal betale procenter af deres indtjening eller burde klinikken beregne et fast bidrag pr. opkald/besøg? Er det ikke nok, hvis klinikkerne får dækket deres omkostninger og f.eks. ikke tage procenter af et eventuelt mersalg, hvilket i mine øjne er i åbenlys modstrid med ruffe-loven. Hvad er kutyme i branchen? Strengen er startet på grundlag af uenigheden i en anden streng og både deltagerne den og andre er velkommen til at fortsætte en sober meningsudveksling her. Emnet har været debatteret tidligere, men jeg kan ikke finde det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
knallert 3425 Skrevet 6. April, 2014 det mest rimelige er vel at de betaler et fast beløb, men jeg er nu ligeglad med hvad de betaler det er en sag mellem mutter og pigen, jeg kan ikke bruge det til noget 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Stefen Skrevet 6. April, 2014 Haha så kom tråden Gammelnok, jeg forstår godt utilfredshed over uroen i aften Der er "2" afregnings måder en grå zone og en lovlig Den i grå zonen er et, på forhånd aftalt del af beløbet pr. booking Den lovlige er en fast husleje (2000 - 3500kr pr. dag typisk) Jeg må sige at jeg er mest fortaler for den i grå zonen da det ikke betyder at pigerne har gæld efter en 0 dag. Der ud over vil alle jo også være interesseret i at gøre deres bedste da alle er afhængig af det køre godt. Men det er jo smag og behag men som sagt en grå zone 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sisse Skrevet 6. April, 2014 Jeg er sådan set fuldstændig ligeglad med h hvordan klinikkerne afregnes så længe pigerne er tilfredse med ordningerne. Der er fordele og ulemper ved alle modeller. Det som er vigtigt at holde for øje er at det er pigerne selv der vælger hvor de vil tilknyttes. 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gammelnok 276 Skrevet 6. April, 2014 Haha så kom tråden Gammelnok, jeg forstår godt utilfredshed over uroen i aften Der er "2" afregnings måder en grå zone og en lovlig Den i grå zonen er et, på forhånd aftalt del af beløbet pr. booking Den lovlige er en fast husleje (2000 - 3500kr pr. dag typisk) Jeg må sige at jeg er mest fortaler for den i grå zonen da det ikke betyder at pigerne har gæld efter en 0 dag. Der ud over vil alle jo også være interesseret i at gøre deres bedste da alle er afhængig af det køre godt. Men det er jo smag og behag men som sagt en grå zone2000-3500kr/dag kan betale et værelse på et bedre hotel, men det er da muligt receptionisten ikke vil svare på opkald fra diverse liderlige mænd. Kunne man forestille sig en grålovlig ordning, hvor pigen betaler et mindre 'entrebeløb' og derefter en høj %sats op til et max-beløb på X-tusind kr og alt herover, tager hun med hjem til sig selv og Skatten? Det kunne nok bedst virke på steder, hvor der er plads til flere piger samtidigt. Måske sidder der pengegriske bagmænd (M/K) bag alle klinikker, som ikke er interesseret i en begrænsning af mulighederne for at kunne malke pigerne? I øvrigt går jeg også ind for aftalefrihed, men man kan jo godt behandle hinanden med respekt alligevel. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Stefen Skrevet 6. April, 2014 Der er jo mange muligheder, men ja 3000 er da mange penge men nu skal man jo medregne de ting der er i det, at passe telefon er jo en fuld tids stilling, nogle piger vælger at klare den del selv og andre betaler sig fra det, det er jo op til den enkelte, der ud over er der jo en række andre udgifter, den store vinder i denne branche er helt bestemt ekstrabladet, der ud over er der jo en række folk bagved der løser en masse opgaver pigerne også kan fravælge hvis de vil. alle de ting er rom regel inkluderet i afregningen om man bruger den en eller den anden. Men som sagt er det jo bare vigtig at huske at det er en gensidig aftale mellem parterne 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Alman Skrevet 6. April, 2014 3000 kr lyder voldsomt. Jeg har aldrig besøgt en klinik men formoder at der er 2-3 piger tilknyttet. Kan det passe ? Hvis ja så har bagmand/mutter en indtægt på op til 9000 kr/dag. Dvs mindst 3000 til 9000 kr. 3kx5x4 =60000 kr/md mindst (jeg ved det er en meget usikker beregning). Det kan simpelthen ikke passe! Hvis det gør hvorfor laver laver 4-5 det ikke en forening. Lejer et hus. Ansætter telefonpasser samt vagt. Det må da være en fordel for dem ? Evt kan de bare deles om en telefonvagt og kan køre deres eget show helt privat som de ønsker. Så vidt jeg ved kan man leje motelværelser for 500 kr /døgn uden reception. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 6. April, 2014 Er det rimeligt at klinikpigerne skal betale procenter af deres indtjening eller burde klinikken beregne et fast bidrag pr. opkald/besøg? Er det ikke nok, hvis klinikkerne får dækket deres omkostninger og f.eks. ikke tage procenter af et eventuelt mersalg, hvilket i mine øjne er i åbenlys modstrid med ruffe-loven. Hvad er kutyme i branchen? Strengen er startet på grundlag af uenigheden i en anden streng og både deltagerne den og andre er velkommen til at fortsætte en sober meningsudveksling her. Emnet har været debatteret tidligere, men jeg kan ikke finde det. Jamen så prøv at søge endnu en gang, Lidt sløjt at starte endnu debat om en klassikker bare fordi du ikke kan finde en gammel streng, som vist højst er nogle få måneder gammel; og så om et emne, det faktisk ikke rager os som kunder. Jeg vil da f.eks. heller ikke overveje at offentligøre mine private aftaler uanset om det drejer sig om husleje, lønforhold eller noger helt tredie 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
T.Hansen47 931 Skrevet 6. April, 2014 (edited) Hmm, hvis bordellerne er registrerede lovlige forretninger kan man vel bare trække deres regnskab, som man kan fra alle andre virksomheder, og selv finde ud af hvordan det foregår? Redigeret 6. April, 2014 af T.Hansen47 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 7. April, 2014 Er der egentligt fri konkurrence på klinik markedet? Eller er det gennemsyret af kartelaftaler? Hvis der er fri konkurrence lyder 2000-3500 af rigtigt meget for en vagt. Jeg ville tro prisen ville blive tvunget længere ned. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 7. April, 2014 (edited) Jamen så prøv at søge endnu en gang, Lidt sløjt at starte endnu debat om en klassikker bare fordi du ikke kan finde en gammel streng, som vist højst er nogle få måneder gammel; og så om et emne, det faktisk ikke rager os som kunder. Jeg vil da f.eks. heller ikke overveje at offentligøre mine private aftaler uanset om det drejer sig om husleje, lønforhold eller noger helt tredie Jeg er enig i, at der ikke er nogen særlig grund til at genoplive debatten. Til gengæld er jeg stærkt uenig i, at det ikke rager os kunder. Når jeg har betalt pigen, vil jeg da nødig have, at en stor del af pengene havner i lommerne hos nogle med veste og rygmærker eller andre typer bagmænd. Jeg håber, at mange piger vil arbejde efter deres egne koncepter, hvor ikke alle mulige udenforstående skal forgyldes. Redigeret 7. April, 2014 af warmgun 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 7. April, 2014 Jeg ved i hvert fald at det er forbudt at andre folk tjener på prostitution, det såkaldte rufferi. lejere må ikke leje værelse eller lejlighed ud til sexarbejder. medmindre han giver den gratis væk, det er vist ikke sandsynlig. en sexarbejder må i grunden ikke have nogen telefondame medmindre hun er der frivilligt og på førtidspension eller pensionist da hvis hun er på kontakthjælp eller dagpenge skal hun så rådighed på arbejdsmarkedet 24/7. medmindre det er erhvervspraktik øh hvad sandsynligheden der. En sexarbejder må ikke have en chauffør hvis hun betaler for ham. men staten vil godt tjene på sexarbejder for hvis den kære glædespige ikke betale den skatpligtige indtægt til staten, falder hammeren og man kan blive dømt for skattesnyd eller bedrageri. og sort arbejde. så staten som er skyld i den såkaldte rufferilov er den største synder af rufferiloven. morale er godt dobbeltmorale er dobbelt så godt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dumle 80 Skrevet 7. April, 2014 Jeg ved i hvert fald at det er forbudt at andre folk tjener på prostitution, det såkaldte rufferi. lejere må ikke leje værelse eller lejlighed ud til sexarbejder. medmindre han giver den gratis væk, det er vist ikke sandsynlig. Det er ikke helt korrekt det du skriver. Du må gerne leje lokaler ud til en sexarbejder, så længe det sker på markedsvilkår. en sexarbejder må i grunden ikke have nogen telefondame medmindre hun er der frivilligt og på førtidspension eller pensionist da hvis hun er på kontakthjælp eller dagpenge skal hun så rådighed på arbejdsmarkedet 24/7. medmindre det er erhvervspraktik øh hvad sandsynligheden der. Det er heller ikke korrekt, der faldt i febuar dom i Højesteret, i en sag hvor 7 telefondamer var tiltalt for rufferi. De blev frifundet. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2014/02/11/0211132829.htm 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 7. April, 2014 det kommer dælen fløjteme ikke os ved.. Det må pigerne selv aftale - der er sikkert piger der vil det ene - og piger der vil noget andet - og en hel masse andre varianter - who cares - så længe pigerne selv er tilfredse Der er vel ingen af os der føler os kaldet til at diskutere hvilke lejeformer detail-handelen oprerer under - hvorvidt Føtex skal leje sig ind eller eje butikken - om de skal have 15 års uopsigelighed ? Hvorfor hulen skulle vi så føle os kaldet til at "definere" hvad pigerne skal... Der er en nyfigen interesse herinde for snagen om detaljer i pigernes verden (for slet ikke at tale om utålelig bedreviden om hvordan alt skal organiseres) der er aldeles uklædelig og højest upassende. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Romantikeren 1263 Skrevet 7. April, 2014 det må være en skrækkelig periode de telefondamer måtte igennem. Jeg tænker at telefondamer er nyttige de er oftest nogen man helst ikke skal op og skændes med i hvert fald hvad jeg har oplevet, nogen der kan sætte i respekt. men også samtidige søde og venlige og med humor et glimrende bolværk hvis man som mand ( og gud tak og lov er de sjældne ikke har rent mel i posen eller stinker langt væk af alkohol. Jeg synes det er godt de blev frifundet, men hvad fanden lavet det de og højeste ret den højeste restilig instans i Danmark, hvorfor stoppede det ikke ved byretten? eller landsretten. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 7. April, 2014 Der er vel ingen af os der føler os kaldet til at diskutere hvilke lejeformer detail-handelen oprerer under - hvorvidt Føtex skal leje sig ind eller eje butikken - om de skal have 15 års uopsigelighed ? Hvorfor hulen skulle vi så føle os kaldet til at "definere" hvad pigerne skal... fordi der fra politisk hold i øjeblikket er stemning for at ulovliggøre sexkøb... dvs at jo flere der tager stilling til og afstand fra urimelige forhold for pigerne, jo flere der stiller sig bag os og advokerer for ordentlige forhold og jo flere der gør opmærksom på urimelige problemstillinger jo større chance er der for at tingene udvikler sig i hensigtsmæssig retning... jeg siger ikke at det løser alle problemer, men hvis man starter med at forlange ordentlige forhold som i et hvert andet erhvervsliv - så er det da i hvert fald en begyndelse der er meget svær at sige nogen på... så jeg synes det er alletiders der er kommet fokus på det... og at vores gæster OGSÅ har fået fokus på at besøge de steder hvor der er ok forhold og orientere sig om hvilke steder de bør boykotte for pigernes skyld 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 7. April, 2014 så jeg synes det er alletiders der er kommet fokus på det... og at vores gæster OGSÅ har fået fokus på at besøge de steder hvor der er ok forhold og orientere sig om hvilke steder de bør boykotte for pigernes skyld Findes der et sted, hvor der er pålidelige oplysninger om det, så vi kan undgå de steder, der bør boykottes? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 7. April, 2014 Findes der et sted, hvor der er pålidelige oplysninger om det, så vi kan undgå de steder, der bør boykottes? jeg ved ikke om der decideret er et samlet sted.. men fx var der her forleden en tråd hvor et given sted blev navngivet af mange piger som værende ganske urimelige forhold og når mange piger (ikke blot en enkelt der har raget uklar med mutter) stiller sig skulder ved skulder - så vil der være noget om snakken men måske vi burde begynde at lave en sådan liste.... med Rejses ganske imponerende talent for indsamling og research af emner (også herinde) vil han jo kunne lave en sådan liste over steder man bør overveje en ekstra gang inden for kort tid 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Stefen Skrevet 7. April, 2014 3000 kr lyder voldsomt. Jeg har aldrig besøgt en klinik men formoder at der er 2-3 piger tilknyttet. Kan det passe ? Hvis ja så har bagmand/mutter en indtægt på op til 9000 kr/dag. Dvs mindst 3000 til 9000 kr. 3kx5x4 =60000 kr/md mindst (jeg ved det er en meget usikker beregning). Det kan simpelthen ikke passe! Hvis det gør hvorfor laver laver 4-5 det ikke en forening. Lejer et hus. Ansætter telefonpasser samt vagt. Det må da være en fordel for dem ? Evt kan de bare deles om en telefonvagt og kan køre deres eget show helt privat som de ønsker. Så vidt jeg ved kan man leje motelværelser for 500 kr /døgn uden reception. Alman Hvis der er flere piger på vagt deler de naturligvis de udenoms udgifter der er ved at drive et sådan sted, det er da logik at prisen så ikke bliver ganget op 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 7. April, 2014 Kære Jasmin Jeg har ikke andet talent for indsamling og research, end det jeg kan læse mig til af offentlig tilgængelig information, og så i begrænset omfang i kraft af hvad jeg efter fattig evne mener at kunne omsætte iagtagelser til af indtryk, fra de steder jeg færdes. Brugbare bidrag i dyb relation til emnet må nødvendigvis bero på en inside viden, som jeg hverken har mulighed for at opnå, eller aktivt opsøger opnåelse af, for jeg færdes ikke som forbruger ude på de små klinikker der her er interesse for, eksempelvis nu den meget negativt omtalte mutter. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 7. April, 2014 nej mendu har en unik evne til at sammenholde info... Du ved fx mere om Randers end noget andet menneske jeg nogensinde har mødt... og når du kan finde SÅ meget info om Randers... så har du virkelig et talent for at se ting... ting der går totalt hen over hovedet på alle os andre når man kan forberede sig SÅ meget ifht hvor man skal hen - så kan du også ifht hvor du IKKE skal hen.... det er jo samme type oplysninger... frit tilgængelige... hvem har sagt hvad det er skam et stort kompliment... jeg ville ønske jeg havde dine evner til at tilgå tilgængelig viden og sammenholde den og lave analyse over det.... jeg er ikke uden evner, men jeg når ikke dig til sokkeholderne hvad det angår... det indrømmer jeg uden blusel.. jeg har - fra dag 1 - i snart de 9 md jeg har været herinde været imponeret over hvad du kan på det punkt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. April, 2014 (edited) Undre mig over at mange ytre sig at de er ligeglade med hvilke afregningsmetoder der bliver brugt, -hvor lidt og hvor meget? Personligt syntes jeg (efter jeg gik privat) at pigerne i denne branche betaler alt for meget til dem der står bag og folk vender bare den blinde vinkel til? -Hvorfor er det et tabu for piger, bagmænd og kunder og snakke om afregning, er det fordi sandheden er ilde hørt? Burde vi ikke alle løfte i samlet flok for at få nogle bedre vilkår for piger? Eller er vi bare ligeglade?, for hvis, så vil jeg gerne hoppe af den vogn.... Redigeret 7. April, 2014 af Molly 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
knallert 3425 Skrevet 7. April, 2014 Undre mig over at mange ytre sig at de er ligeglade med hvilke afregningsmetoder der bliver brugt, -hvor lidt og hvor meget? Personligt syntes jeg (efter jeg gik privat) at pigerne i denne branche betaler alt for meget til dem der står bag og folk vender bare den blinde vinkel til? -Hvorfor er det et tabu for piger, bagmænd og kunder og snakke om afregning, er det fordi sandheden er ilde hørt? Burde vi ikke alle løfte i samlet flok for at få nogle bedre vilkår for piger? Eller er vi bare ligeglade?, for hvis, så vil jeg gerne hoppe af den vogn.... hvad er det jeg kan bruge det til om du betaler 500 eller 4000 i leje. det der betyder noget er hvad JEG skal betale pr. time Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4162 Skrevet 7. April, 2014 hvad er det jeg kan bruge det til om du betaler 500 eller 4000 i leje. det der betyder noget er hvad JEG skal betale pr. time Jeg tror aldrig, jeg kommer til at forstå den holdning! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. April, 2014 (edited) hvad er det jeg kan bruge det til om du betaler 500 eller 4000 i leje. det der betyder noget er hvad JEG skal betale pr. time Ved ikke lige om jeg skal tage det humoristisk eller alvorligt ment, -går ud fra det første ? Men der jeg vil hen, hvorfor er vi alle ligeglade og hvorfor pludselige den akutte trang til at beskytte udlejerne og lyve på deres vejne, så de kan blive ved med at skumme fløden?? Er i alle ligeglade fordi det er en dansker der står bag, og ikke en polak der får jeres hårdttjente penge? Hjælp mig med at forstå? Redigeret 7. April, 2014 af Molly 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg