Hop til indhold
Borende X

Umulige Amalie

Recommended Posts

Borende X skrev, den 3.4.2014 at 17:00:

For nogen tid nævnte jeg "Amalie" i en streng og skrev, at jeg i den grad var forarget over, hvordan man i dagens Danmark kunne blive berømt og i visse kredse forgudet, fordi man intet kunne. Absolut intet.

Et par brugere spurgte, hvem "Amalie" var.

Nu kan selvsamme få syn for sagn ved at tænde for Fluxusdellen, undskyld jeg mener selvfølgelig Luxusfælden, den 8 april.

Der har de kompetente økonomer været på besøg hos den luxusramte Amalie. Det skulle efter udslip til dagspressen stå lige så skidt til med økonomien som med forstanden.

Så for folk, der ikke kender "Amalie", hvilket man egentligt ikke kan fortænke dem i, er der smæk for skillingen nævnte tidspunkt.

Et højdepunkt i udsendelsen skulle efter sigende være, da økonomerne siger, at hovedpersonen er nødt til at tage sig et "ærligt arbejde", og at hun herved flipper helt ud. Hun er prædestineret til noget højere.

Selv vil jeg åbne en Haut Brion af passende årgang og nyde forestillingen :D :D :D.

Jeg gik egentlig og troede, at bunden var nået med denne Amalie.

Men mere eller mindre tvunget af husets unge til at beskæftige sig med "Ex on the beach" må jeg korse mig over den uvidenhed, man støder på i et sådant ungdomsprogram. Jeg er lige ved at tro, at Fi(ss)e Laursen nu tager prisen fra Amalie:

https://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/fie-laursen-i-chok-hele-mit-liv-har-jeg-levet-paa-en-loegn/7586399

Og forleden mente hun samt en anden, at en wienerschnitzel var noget bagværk – her forvekslede hun tilsyneladende wienerbrød med en paneret svinekotelet. En af de unge løver i samme program havde ingen anelse om, hvem Napoleon var – havde aldrig hørt om ham (!)

Uvidenhed er én ting, men derfra og ligefrem til at gøre den til en dyd, ja, der er sgu' et stykke vej. Jeg er lige ved at tro, at uvidenhed efterhånden er ved at være forudsætningen for at blive berømt :(

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Røvslikker

...spørgsmålet er da hvem der er den klogeste i disse situationer, der er åbenbart penge i det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Røvslikker skrev, 1 time siden:

...spørgsmålet er da hvem der er den klogeste i disse situationer, der er åbenbart penge i det.

Der fordres ikke høj IQ for at kunne regne den ud.  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, 1 time siden:

Det er da dælme en gammel tråd, der her er fisket op fra dybet. Den er jo fra før Boerkrigen.

Måske et resultat fra Store Oprydningsdag forleden.

:D

Næ, det er en af mine gamle tråde, der pludselig sprang mig i hu, da den blev aktuel igen. Intet er tilsyneladende forandret i mellemtiden. Jo, måske til det værre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Borende X skrev, for 19 timer siden:

Og forleden mente hun samt en anden, at en wienerschnitzel var noget bagværk – her forvekslede hun tilsyneladende wienerbrød med en paneret svinekotelet

Nu er en wienerschnitzel jo ret beset kalv(einderlår eller filet). Du tænker sikkert på en skinkeschnitzel...... Så om man forveksler kalv med gris, eller med bagværk, er forskellen stor? ;)

Redigeret af tvr

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 13 timer siden:

Nu er en wienerschnitzel jo ret beset kalv(einderlår eller filet). Du tænker sikkert på en skinkeschnitzel...... Så om man forveksler kalv med gris, eller med bagværk, er forskellen stor? ;)

Selvom jeg godt nok har rejst meget i det tyske sprogområde, og ikke er mesterkok, vil jeg alligevel mene, at de fleste med en vis almen viden vil kunne adskille et stykke paneret kalve/svinekød fra noget bagværk med flødeskum og hele svineriet, som du kan finde det nede hos van Hauen eller i Pariserkondidoriet. Ellers får de sig i hvert fald en overraskelse, når de kommer hjem.

Kalv eller svin rykker mig imidlertid ikke fra det synspunkt, at de deltagende i diverse ungdomsprogrammer virker ret blanke på noget, der bare lugter lidt af viden og forståelse for omverdenen. Se eventuelt højere oppe i mit indlæg.

Og det allerværste er, som tidligere sagt: De er revnende ligeglade, og viden er nærmest til grin. Det er det, der bekymrer mig, så nøjes jeg ikke med at blive bekymret, men særdeles bekymret. .

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Borende X skrev, for 6 timer siden:

Selvom jeg godt nok har rejst meget i det tyske sprogområde, og ikke er mesterkok, vil jeg alligevel mene, at de fleste med en vis almen viden vil kunne adskille et stykke paneret kalve/svinekød fra noget bagværk med flødeskum og hele svineriet, som du kan finde det nede hos van Hauen eller i Pariserkondidoriet. Ellers får de sig i hvert fald en overraskelse, når de kommer hjem.

Enig. Men det kan jo også have været en Wienersnitte? 

Borende X skrev, for 6 timer siden:

Kalv eller svin rykker mig imidlertid ikke fra det synspunkt, at de deltagende i diverse ungdomsprogrammer virker ret blanke på noget, der bare lugter lidt af viden og forståelse for omverdenen. Se eventuelt højere oppe i mit indlæg.

Og det allerværste er, som tidligere sagt: De er revnende ligeglade, og viden er nærmest til grin. Det er det, der bekymrer mig, så nøjes jeg ikke med at blive bekymret, men særdeles bekymret. .

Joking aside, jeg er faktisk 100 procent enig med dig. Jeg kunne bare ikke lige lade være..... du må da indrømme den var fristende.... Iøvrigt mener jeg faktisk at danskernes almenviden i det hele taget er mangelfuld. Der bliver lavet meget sjov med amerikanernes ditto, men lige så snart en amerikaner har gået i en at de bedre skoler, er den generelle viden væsentligt højere end danskerens. Måske ikke om danske ting, men generelt. Det ændrer dog ikke det faktum, at man kunne tro Amalie (og andre) slet ikke har gået i skole, eller hendes lærer skulle stilles til ansvar

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
tvr skrev, for 19 timer siden:

Her tager du så lidt fejl igen, fillet er blot “skive” altså en skive kød, rigtigt at en wienersnitzel, er kalveindelår der bankes meget tyndt og paneret og steges i smør, der er sneget sig en “devaluering” ind i gastronomi verden, og nogen kalder en skinkesnitzel for en wienersnitzel, jeg har også oplevet det på en restaurant, så X det borendes sproglige afvigelse er ikke den store fejl, og slet ikke i den kontekst der blv skrevet i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Alkoholikeren skrev, for 4 minutter siden:

så X det borendes sproglige afvigelse er ikke den store fejl, og slet ikke i den kontekst der blv skrevet i.

Som jeg har skrevet er jeg grundlæggende enig med @Borende X, det var mere at det ironiske i at han skrev at Fie ikke vidste hvad en Wienerschnitzel er, når han selv misforstod det som en skinkeschnitzel..... Det kunne jeg ikke modstå 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

@tvr du kunne ikke afstå dig fra at prikke til ham, selvom du grundlæggende er enig med ham, i substansen af hans indlæg lidt ligesom du går efter slå fejl stavefejl og komme fejl...gad vide hvorfor..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Alkoholikeren skrev, for 1 time siden:

@tvr du kunne ikke afstå dig fra at prikke til ham, selvom du grundlæggende er enig med ham, i substansen af hans indlæg lidt ligesom du går efter slå fejl stavefejl og komme fejl...gad vide hvorfor..

Jeg går ikke efter kommafejl, og stavefejl - kun for sjov..... så der rammer du helt ved siden af skiven. Jeg har selv flere gange forsvaret dig, og sagt at du nok benytter en smartphone. Jeg mener sproget er for at kommunikere, og de fejl der måtte være skal man kunne tilgive. Kommafejl er jeg selv mester i. Jeg kan simpelt hen ikke sætte danske kommaer. På sproglige fejl, kommenterer jeg egentlig kun, når det kan misforståes.

MEN, når en så vidende, og velskrivende skribent som @Borende X skriver noget sludder..... så kan jeg ikke nære mig.... Hvis du kigger efter kan du ovenikøbet også set jeg har sat en smiley..... I brokker jer jo over I ikke kan se, når jeg er morsom. Det kan du så ihvertfald ikke alligevel, viser det sig. Jeg er ret sikker på BX forstod den. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, den ‎06‎-‎04‎-‎2019 at 15:59:

Jeg gik egentlig og troede, at bunden var nået med denne Amalie.

Jeg kan sagtens følge dig, i din aversion mod Amalie. Men man skal også tænke positivt.

F.eks. hvor dejligt det kunne være at mundkneppe hende

Med venlig hilsen

:shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kan I huske, Gustav?, én af de andre "mindre hjernebemidlede" der også blev berømt i et reality program?? (for lækker til LOVE), tror jeg det hed

Før han skulle deltage i et nyt program, der hed "Divaer i Junglen" blev han han i et radio interview spurgt, om han nogen sinde havde stiftet bekendskab med en "Lian"??

Han svar var; "Ja selvfølge, altså du mener sådan en som man kan måle millimeter med, i matematik timerne i skolen?".......:lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gang Bang med Os

Ikke relevant

Redigeret af Gang Bang med Os

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Anilingus
Alkoholikeren skrev, for 14 timer siden:

Her tager du så lidt fejl igen, fillet er blot “skive” altså en skive kød, rigtigt at en wienersnitzel, er kalveindelår der bankes meget tyndt og paneret og steges i smør, der er sneget sig en “devaluering” ind i gastronomi verden, og nogen kalder en skinkesnitzel for en wienersnitzel, jeg har også oplevet det på en restaurant, så X det borendes sproglige afvigelse er ikke den store fejl, og slet ikke i den kontekst der blv skrevet i.

En Wienerschnitzel skal ikke bankes tynd( det skal bankekød derimod) men blot være en skive udskåret i passende tykkelse. Den (dobbelt)paneres, steges og serveres med en skive citron med capers og revet peberrod, samt en sardel( saltet ansjos) helt på toppen. Herudover tilbehør i form af brasede kartofler, kogte fine ærter og masser af smørsovs.

Velbekomme...:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Borende X skrev, for 18 timer siden:

Hahaha. Ja, jeg har bare ikke forstået hvordan de mennesker kan blive "stjerner"..... og jeg vil bestemt holde på at det er de IKKE. De er deltagere i reality-TV.  Reality-stjerner er de simpelt hen ikke i min optik. Der skal væsentligt mere til at blive en stjerne end at give et BJ på TV..........

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...