½angel 1341 Skrevet søndag klokken 03:03 Jeg smutter til Budapest snart, og vil lige spørge jer herinde, hvilken valuta GP'erne spørger efter dernede. De har jo den lokale valuta, men siden mange GP'er i Danmark nu spørger efter euro, vil jeg lige høre jer, før jeg hæver masser af den "forkerte" valuta. Tak for svar og selvfølgelig vil der komme en anmeldelse fra mig i fremtiden af mulighederne i Budapest. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ErnstOle 654 Skrevet søndag klokken 04:22 Primært forint, men enkelte kan godt prissætte i euro, når de kan se at du ikke er lokal. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LarsTysker 274 Skrevet søndag klokken 04:26 Benyt HUF. Bruger du Euro dernede så forvent overpris på omregning på stedet, det gælder alle steder ikke kun hos damer, men også restauranter, hoteller etc. (Ligesom herhjemme når forretninger omregner fra Euro) Vent evt med at hæve til du er dernede og benyt dit kort i bankautomater der. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
½angel 1341 Skrevet søndag klokken 07:41 LarsTysker skrev, for 3 timer siden: Vent evt med at hæve til du er dernede og benyt dit kort i bankautomater der. Hvilken fordel er der ved det? Mindre kurs eller gebyr? For oftest er der begrænsning på hvor meget man kan hæve i udlandet om dagen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
½angel 1341 Skrevet søndag klokken 07:43 Ja, det med overpris var også en ting, jeg var nervøs for, tak for at bekræfte det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LarsTysker 274 Skrevet søndag klokken 07:57 (edited) ½angel skrev, for 19 minutter siden: Hvilken fordel er der ved det? Mindre kurs eller gebyr? For oftest er der begrænsning på hvor meget man kan hæve i udlandet om dagen. Rent praktisk. Der er næppe nogle automater i DK, som spytter Forinter ud. Desuden er det jo ikke fordi Danmark flyder over med bankfilialer endsige en med en kundekasse, som ligger inde med en "lille" valuta som Forint, så veksling herhjemme kan være et problem hvis det kræver en halv dagsrejse. Desuden slipper du for at slæbe rundt på store summer, men kan nøjes med at hæve det, som du har behov for, såfremt der ikke er pengebox på hotelværelset. Hæv evt lidt Euro hjemmefra som backup, det kan man fra langt de fleste automater - i hvert fald i min landsdel. EDIT: Men det er selvfølgelig helt op til dig, og hvad du er mest tryg ved og hvad du foretrækker. Redigeret søndag klokken 08:02 af LarsTysker 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 78 Skrevet søndag klokken 08:53 Har lige været i Budapest på ferie og betalte med Bitcoin på en cafe. Det var meget enklere end jeg frygtede for bare et par uger siden. Faktisk lige så enkelt som at bruge et kreditkort, når man først er i gang, og så slipper man næsten for vekselgebyrer (et par øre i gebyr ved betalingen). Jeg kender et par lokale piger i Budapest og de tager altså både forint, euro og bitcoin. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Le courvoisier 895 Skrevet søndag klokken 10:08 (edited) @Mime er det nemt at finde lokale piger? Eller er det mest Thai som her i DK? Redigeret søndag klokken 10:16 af Le courvoisier Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Betelgeuse1965#2 57 Skrevet søndag klokken 10:37 Jeg har købt Huf her i dk i forex . For 1500 dkr. Og også haft euro med . Du kan betale med dem begge . Som andre nævnet , Huf er best , fordi de priser de bruger på nettet er i Huf . Jeg har brugt kontanter hos pigerne , men ellers brugt kort til alt andet . flot og dejlig by , jeg nydt den og følte mig trygt der . Nyd det . 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Betelgeuse1965#2 57 Skrevet søndag klokken 10:38 Le courvoisier skrev, for 28 minutter siden: @Mime er det nemt at finde lokale piger? Eller er det mest Thai som her i DK? Prøve at læse den tråd . 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Betelgeuse1965#2 57 Skrevet søndag klokken 10:53 Le courvoisier skrev, for 44 minutter siden: @Mime er det nemt at finde lokale piger? Eller er det mest Thai som her i DK? https://m.rosszlanyok.hu/szexpartner-menu du kan bruge den her side for at søge . 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 78 Skrevet søndag klokken 11:50 Le courvoisier skrev, for 1 time siden: @Mime er det nemt at finde lokale piger? Eller er det mest Thai som her i DK? Det var nu ikke det jeg kiggede efter LOL. Var på ferie og besøgte et par ungarske bekendte der også arbejder i DK ind imellem. Men min pointe er egentlig at bitcoin og andet krypto er fremtiden for betalinger hvis man rejser til udlandet. Det er billigt at bruge - og anonymt brugerne imellem - men ikke i forhold til skat. Perfekt for mig uanset om det er i DK eller i udlandet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Le courvoisier 895 Skrevet søndag klokken 12:10 Betelgeuse1965#2 skrev, for 1 time siden: Prøve at læse den tråd . Ok - jeg kan nu se Barbie pigen som blev nævnt er lige min type! https://m.rosszlanyok.hu/member/109957 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg