hamder-anders 52 Skrevet tirsdag klokken 16:54 Jeg har spekuleret lidt.. Hvad mener I om ordet luder..? At gå til luder.. På den ene side kan det lyde frækt og dyrisk men det rummer også en magtdynamik der kan virke problematisk.. hvad synes I? jeg hælder personligt mest til det første, at ordet signalere noget forbudt, råt og lystdrevet på en dejlig måde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nyde 317 Skrevet tirsdag klokken 17:12 Da jeg som 18 årig i 1980 første gang var afsted var jeg ikke bevidst om at det kunne være andet end en luder, jeg var hos. Senere fandt jeg ud af at det også kunne hedde en massagepige. Ordet glædespige er jo dejligt og bruges meget her nu, men jeg mener det var lige så gammeldags, som "kurtisane" i 80'erne. I dag tænker jeg at en luder er en med rimeligt lave priser, korte møder og mange kunder. Lige på og hårdt. Det var vist mest sådan med Chokotøsen, og ikke et ondt ord om hende.... altså ud over at hun ikke er her mere.... men hun har spredt meget glæde 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vixenida 1134 Skrevet tirsdag klokken 17:13 Jeg kan godt lide ordet frækkere i lyden end prostitueret.. at blive kaldt luder imens man bliver taget kan være ret kinky og god kontrast til det virkelige liv. Men hver sin smag er situationen. 12 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14400 Skrevet tirsdag klokken 17:29 (edited) hamder-anders skrev, for 35 minutter siden: Jeg har spekuleret lidt.. Hvad mener I om ordet luder..? For mig er det et skældsord, det er grimt og nedværdigende. Og siger i min optik mere om ham der bruger ordet, end hende det er møntet på… Jeg har foretrukket ord som sexarbejder, prostitueret eller glædespige, hvis min profession skulle omtales, mig kan man bare kalde Liv Redigeret tirsdag klokken 17:31 af Liv 15 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hamder-anders 52 Skrevet tirsdag klokken 17:29 Nyde skrev, for 15 minutter siden: I dag tænker jeg at en luder er en med rimeligt lave priser, korte møder og mange kunder. Lige på og hårdt Det kan jeg godt følge dig i. det kan jo også være op til pigen at definere hvad hun er, selvom hun tilbyder længerevarende møder og er mere high class. og måske samme pige er glædespige for én type kunde og luder for en anden.. der er så dejligt mange måder at se det på Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hamder-anders 52 Skrevet tirsdag klokken 17:31 Liv skrev, Lige nu: For mig er det et skældsord, det er grimt og nedværdigende. Og siger i min optik mere om ham der bruger ordet, end hende det er møntet på… Det kan helt klart godt bruges nedværdigende, hvilket slet ikke er det jeg hentyder til. Jeg ville kun bruge det om/til en kvinde der brugte det om sig selv eller direkte tændte på det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hamder-anders 52 Skrevet tirsdag klokken 17:32 Vixenida skrev, for 18 minutter siden: Men hver sin smag er situationen Helt klart - og det handler nok også meget om i hvilke sammenhænge man er blevet præsenteret for ordet som kvinde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lovingthai 287 Skrevet tirsdag klokken 17:34 Jeg kunne aldrig finde på at bruge det ord, om et menneske som jeg skal være intim sammen med. Jeg ser det som et skældsord. Jeg er godt klar over at der er nogle som kan bruge det i deres leg, men der er det en del af legen, men selv der tror jeg ikke jeg ville kunne sige det, jeg er nok for godt opdraget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vixenida 1134 Skrevet tirsdag klokken 17:40 hamder-anders skrev, for 8 minutter siden: Helt klart - og det handler nok også meget om i hvilke sammenhænge man er blevet præsenteret for ordet som kvinde Der er klart en sprogdiskurs så det hele afhænger af kontekst ja. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tetra 33 Skrevet tirsdag klokken 17:42 slog ordet op en luder er kvinde som tilbyder samleje og andre seksuelle ydelser mod betaling.. så dem er der mange af, og jeg bruger dem også selv. Massagepiger, glædespiger osv. de tager alle penge for det og må jo så være ludere, men gad vide hvad vi mænd så skal kaldes bortset fra afhængige af de dejlige damer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14400 Skrevet tirsdag klokken 17:51 Tetra skrev, for 6 minutter siden: slog ordet op en luder er kvinde som tilbyder samleje og andre seksuelle ydelser mod betaling.. så dem er der mange af, og jeg bruger dem også selv. Massagepiger, glædespiger osv. de tager alle penge for det og må jo så være ludere, men gad vide hvad vi mænd så skal kaldes bortset fra afhængige af de dejlige damer. Du glemte at citere hele ordlyden fra dit opslag på Ordnet, for efter Luder står der nedsættende At et ord betyder det samme, er ikke ensbetydende med at det er ok at bruge. Sproget forandrer sig, vi kalder heller ikke kvinder for kællinger mere… https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=luder 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
John Travolta 62 Skrevet tirsdag klokken 17:59 Ser bestemt ikke ordet luder som et skældsord! For mig er en bankmand en pankmand, en sygeplejeske en sygeplejeske, en elektriker en elektriker, og en luder en luder. Ordet prostitueret og sexarbejder er også fint, men massagepige og glædespige har jeg det svært med. Massagepige synes jeg kun skal bruges om dem der kun tilbyder massage uden samleje, og glædespige lyder om en der kun gør det for at gøre nogen glade, men man gør det trods alt for penge. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mook 13 Skrevet tirsdag klokken 18:30 (edited) Jeg er ligeglad med ordet. Hvis man kalder mig " en luder" er OK(jeg accepterer for den person jeg er), så længe man respekterer mig som et menneske. Redigeret tirsdag klokken 19:06 af Mook 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
W.C. Fields 330 Skrevet tirsdag klokken 18:30 Den prostituerede blogger fra 'En luders dagbog,' brugte ordet om sig selv med stolthed, så vidt jeg husker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
cowgirl.90 471 Skrevet tirsdag klokken 18:46 Jeg selv er støttet på ordet kun i negative sammenhænge fra andre personer. Hvis personer vil omtaler prostituerede positiv bruger de for det meste orr Glædespige eller massage pige. Det i sig selv fortæller mig nok om hvordan Jeg Skal se på ordet. Samfundet former betydning, associationer og dermed de følse som man få når man høre orde. Dermed helt klar en gimme ord... Men bruger jeg selv hvis jeg laver grin med de som har kaldt mig sådan en hånd, uden at de vidste at jeg komme til det. Nu løfter jeg bare skulder over de og griner ind i mig over at jeg har det sjovt med at være aktiv som ,,luder,,. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
udinaturen 968 Skrevet tirsdag klokken 19:14 Det er direkte nedværdigende og fortæller rigtig meget om den person, som bruger ordet end glædespigen. Folk som anvender ordet “luder”, tror sikkert også at jorden er flad, at vacciner er ondskabsfulde og at Donald Trump er et genialt menneske. Hvis man kalder en skovl for en skovl, ja, så kalder jeg også vedkommende for en skovl. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tetra 33 Skrevet tirsdag klokken 19:29 Liv skrev, for 1 time siden: Du glemte at citere hele ordlyden fra dit opslag på Ordnet, for efter Luder står der nedsættende At et ord betyder det samme, er ikke ensbetydende med at det er ok at bruge. Sproget forandrer sig, vi kalder heller ikke kvinder for kællinger mere… https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=luder Det beklager jeg hvis jeg ikke fik det med, men omvendt er det jo modtageren som afgør om det føles nedsættende 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mook 13 Skrevet tirsdag klokken 19:30 (edited) udinaturen skrev, for 21 minutter siden: Hvis man kalder en skovl for en skovl, ja, så kalder jeg også vedkommende for en skovl. Er det ikke bare lige meget, hvordan/hvad man blev kaldt for? Så længe man ikke opfører sig som det blev kaldt til, tænker jeg Redigeret tirsdag klokken 19:36 af Mook 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
toesen1993 32 Skrevet tirsdag klokken 19:34 Det afhænger lidt af situationen - men når jeg opfører mig frækt og uartigt som en lille ludertøs, så er det vel også på sin plads at blive kaldt det 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
udinaturen 968 Skrevet tirsdag klokken 19:44 Mook skrev, for 10 minutter siden: Er det ikke bare lige meget, hvordan/hvad man blev kaldt for? Så længe man ikke opfører sig som det blev kaldt til, tænker jeg Det er ene og alene min mening. Hvis du ikke opfører dig, som det du bliver kaldt, tror jeg at jeg vil bruge mine penge et andet sted. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lejogbrug 502 Skrevet tirsdag klokken 19:59 Når jeg sælger sex er ordet luder frækt, og jeg tænder på at blive kaldt en luder. Kan godt blive helt stolt når jeg bliver kaldt en god luder. Jeg tænder helt klart på frækt beskidt snak, men ja respekten for mig som menneske/kvinde skal være der. I andre sammenhænge opfatter jeg ordet luder som et skældsord. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mook 13 Skrevet tirsdag klokken 20:04 udinaturen skrev, for 18 minutter siden: Det er ene og alene min mening. Hvis du ikke opfører dig, som det du bliver kaldt, tror jeg at jeg vil bruge mine penge et andet sted. Det forstår jeg. Og nej — har ikke selv opdaget det endnu jeg opfører mig som en luder, men jeg er en luder desværre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bent jørgensen 8 Skrevet tirsdag klokken 20:13 Mook skrev, for 31 minutter siden: Er det ikke bare lige meget, hvordan/hvad man blev kaldt for? Så længe man ikke opfører sig som det blev kaldt til, tænker jeg Jo, så længe det svarer til det jeg søger. Jeg søger kun efter “typer” som GFE og drømmer kun om mere end een gang, hvilket ikke for mig er det samme som dækket af “luder”, hvor man ikke er set på som “mig” i focus Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
snakie 499 Skrevet tirsdag klokken 21:04 (edited) Som andre nævner, synes jeg det kommer helt an på kontekst. Særskilt signalerer ordet for mig noget simpelt, beskidt eller ringeagtende. Luder, brugstøs Af samme grund ville jeg aldrig omtale de kvinder jeg gæster som sådan, da det for mig ikke giver mening at sexe med nogen, man ser ned på. Jeg har dog også oplevet relationer, hvor luder mere er en lystdrevet, liderlig tøjte, som elsker at lade sig kneppe af fremmede mænd for penge. I de relationer har vi været rørende enige om, at hun faktisk ER en liderlig luder og brugstøs Redigeret tirsdag klokken 21:11 af snakie 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2242 Skrevet tirsdag klokken 21:24 Jeg kan bedst li' "Glædespige". Men jeg tilhører også kælepottesegmentet. Jeg synes også ordet passer bedre på de piger jeg har besøgt. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i at man kan 'lege' med ordet 'luder' ... Synes @snakie beskriver det godt ovenfor. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg