Hop til indhold

Recommended Posts

Spørg om Revolut eller PayPal hvis de ikke kan lide kontanter....

Og vent med at overføre før du står foran pigen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

Søg herinde på paysafe og sig til, når du finder en positiv historie om brugen af den fra sexkunde til anonym AL tilbydende person, der kan være en mand/par.

Lær nu blot at 'tænke som en svindler' i al kommunikation. Lav kontrol. Og foretag sikkerhedsbevægelser som T-boner skriver: spørg til andre betalingsformer/cash (som 99% af gper meget gerne vil have, sig fx du har euro). Siger vedkommende nej = red flag mere. Sig fint men kræv du ser hende før du giver den. Siger vedkommende nej (skal en svindler jo gøre før eller senere -_-) = red flag nr 3. 

Og så kan man jo som kunde liiiiige reflektere, hvor mange red flags der er sundt ift en sælger :D

Kørte flere svindlere rundt forrige år i 5-6 forsk byer alle med paysafe svindel fra især hoteller uden opkaldsmulighed (naturligvis) og mail, hvor svar i adressefeltet afslørede fransk talende....mange måder at lave kontrol. Og tænke bagvendt som en svindler :ph34r:

Skulle jeg svindle, ville jeg så ikke bruge en kode til paysafe? Tjoooo.

Skulle jeg svindle, ville jeg så ikke nægte kontanter? Jo!

Skulle jeg svindle, ville jeg så ikke nægte opkald, være anonym, gemme mig? Selvfølgelig.

https://www.eroguide.dk/forum/search/?q="Paysafe scam"&updated_after=any&sortby=relevancy&search_and_or=or

https://www.actionfraud.org.uk/paysafe-scam-fraud/

A Paysafe scam involves fraudulent activities where scammers exploit the payment platform to deceive users into transferring funds or disclosing sensitive information. 

Redigeret af nillerniller

Del dette indlæg

Link til indlæg
T-Boner skrev, for 2 timer siden:

Jeps... PaySafe kort er altid et scam...

Det behøver det absolut ikke at være. Hvis pigen modtager paysafecard ved ankomst, fungerer det ligeså fint som mobilepay eller kontanter. Du skal bare ikke sende koden eller et foto af kortet på forhånd (med mindre du køber en onlineydelse…. )

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

Ikke altid men oftest i denne sammenhg og altid, når der ikke i annoncen står flere betalingsmuligheder. Men man spørger selvfølgelig/nægter at sende kode og bruger sin sunde fornuft i alt. Ingen i dag med rent mel i posen vil svare nej, kun paysafe og du SKAL sende koden først, når man foreslår mobilepay og kontant som 'ekstra kontrol' (den slags kontrol afslører ALTID svindlere, da de jo ikke kan sige ja til andet end paysafe og derfor SKAL finde en forklaring/undskyldning på hvorfor cash/mobilepay indenfor døren ikke er muligt :D).

Annoncen her har 3 betalingsmuligheder modsat svindlernes ene + flere andre kontrolmuligheder.

https://annoncelight.dk/showad/421987

Jeg tager imod: kontant, paysafecard mobilepay

Redigeret af nillerniller

Del dette indlæg

Link til indlæg
nillerniller skrev, for 3 minutter siden:

Ikke altid men oftest i denne sammenhg og altid, når der ikke i annoncen står flere betalingsmuligheder. Men man spørger selvfølgelig/nægter at sende kode og bruger sin sunde fornuft i alt. Ingen i dag med rent mel i posen vil svare nej, kun paysafe og du SKAL sende koden først, når man foreslår mobilepay og kontant som 'ekstra kontrol' (den slags kontrol afslører ALTID svindlere, da de jo ikke kan sige ja til andet end paysafe og derfor SKAL finde en forklaring/undskyldning på hvorfor cash/mobilepay indenfor døren ikke er muligt :D).

Annoncen her har 3 betalingsmuligheder modsat svindlernes ene + flere andre kontrolmuligheder.

https://annoncelight.dk/showad/421987

Jeg tager imod: kontant, paysafecard mobilepay

Du fejlciterer mig. Det er ikke mig der siger, at det altid er det scam…..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Generøs Gentleman skrev, for 19 timer siden:

Er i dialog med en pige fra AL.

Hun vil have betaling via safecard til Cirkle K?

Har aldrig hørt om det, skal jeg skynde mig væk eller…?

Det jeg ikke rigtig forstår med den slags problemer: Hvorfor skal det være besværligt for dig at betale for en ydelse?

Dvs. det er sandsynligvis svindel hvor du bliver bedt om kort-koden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
Liv skrev, den 22.5.2025 at 20:20:

Det behøver det absolut ikke at være. Hvis pigen modtager paysafecard ved ankomst, fungerer det ligeså fint som mobilepay eller kontanter. Du skal bare ikke sende koden eller et foto af kortet på forhånd (med mindre du køber en onlineydelse…. )

Ja ok, det er sandt nok. Man kunne jo godt købe kortet og så holde det til man står foran sælger, men man må sige der er noget "sunken cost fallacy" i et PaySafe kort, altså når du først har købt kort for 1000 eller 2000 kr er du ligesom comitted på et eller andet niveau....  Hvilket betyder du kan være lettere at lokke til at sende koden før møde.

Og hvis du faktisk skulle møde en ægte person begefter, er det jo heller ikke sikkert det er et match personligt? (begge sider) - Og så er det altså lidt dumt at så med de kort bagefter.

Så jeg vil altid anbefale at gå uden om PaySafe og andre kort (ja ok, et Steam kort kunne jeg nok selv få brugt haha, men ved ikke hvor mange piger der tager sig betalt med dem :D

T-Boner out :ph34r:

Redigeret af T-Boner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

Morten Münster og hans adfærdsdesign bruger også begrebet:

The sunk cost fallacy is a cognitive bias where individuals continue investing in a failing endeavor because of the resources (time, money, effort) already invested, even when it's clear that further investment is not beneficial. It's the tendency to throw good money after bad, staying committed to something because of what's already been spent, rather than focusing on future costs and benefits

Redigeret af Hr Lille Niels
Slåfejl

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er sandsynligvis svindel.

Jo mere de insistere des større sandsynlighed for svindel, kort sagt hold dig væk.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...