Guest VarmePia Skrevet 29. Marts, 2014 En ny type scam er on the rise. En kunde ringer for at bestille tid, men beder om at måtte overføre pengene på forhånd. Hvis du udlevere dit kontonummer, så kan fyren få oplyst dit navn og derpå finde frem til din bopæl. Vi taler afpresning, forsøg på at nappe din identitet, tømning af din konto og leaking af personlige oplysninger, så pas på piger! Knus Pia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. 8" 39 Skrevet 29. Marts, 2014 Det er sgu godt gjort at man ikke længere kan stole på nogen ... :- Det gør det så ikke nemmere at opnå tillid når alle er på vagt, men vi må vel lære at leve med det ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 29. Marts, 2014 En ny type scam er on the rise. En kunde ringer for at bestille tid, men beder om at måtte overføre pengene på forhånd. Hvis du udlevere dit kontonummer, så kan fyren få oplyst dit navn og derpå finde frem til din bopæl. Knus Pia Hvilken bank oplyser det dog, hvis en person - som alene kender kontonummeret - spørger efter kontohaverens navn?? Danske Bank og Nordea gør ihvertfald ikke - mig bekendt heller ingen af de øvrige større banker såsom Jyske, Sydbank mfl. Blev jeg bekendt med, at min bank kunne finde på den slags, ville jeg omgående blive kunde et andet sted. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mamaboo 2 Skrevet 29. Marts, 2014 det må bank ikke oplyse det krækelse af privat live og de bliver strafe for det og du har krave på erstaning vise de gøre det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest VarmePia Skrevet 29. Marts, 2014 Ih, jo det gør de, når du sætter penge ind Thorshammer. Jeg har selv oplevet det flere gange at ekspedienten selv uopfordret siger kontoindehaverens navn. Knus Pia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 29. Marts, 2014 (edited) Jeg mener også at hvis jeg vil overføre penge til en eller anden, indhakker bankens reg. nr. og kontonummeret, så fremkommer vedkommendes navn også - men normalt ikke adressen - men har du et lidt specielt efternavn og/eller vedkommende har tid til at søge andre oplysninger kan det nok lade sig gøre at finde frem til vedkommende. Men ved bankoverførsel vil der jo, medmindre I har samme bank, gå 1 hverdag, før pengene er på kontoen. Jeg har også Paypal, som fungerer vha. e-mailadressen - og her har du pengene med det samme og der mener jeg ikke du også vil få oplyst noget navn el.lign., men man skal så have en e-mailadresse man ikke bruger til andet. Ja, det bliver sgu besværligt, når kontantbetaling afskaffes og vi skal til at gå tilbage til tuskhandel igen - hej, jeg har lige 4 stk. sommerdæk, vil du bytte med et slag fisse? Redigeret 29. Marts, 2014 af Jernsvinet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
joret 78 Skrevet 29. Marts, 2014 (edited) Thorshammer jo de gør som Pia og Jernsvinet skriver, har selv prøver det end til flere gang i sågar en af de banker du selv næver fik både navn og adresse på kvittering om det så var en hovsa fra banken skal jeg ikke kunne sige Redigeret 29. Marts, 2014 af joret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 29. Marts, 2014 kontoen kan de nu ikke ribbe kun med kontonummeret. I så fald de slipper afsted ned det, er det banken sikkerhedsprocesdurer der er fejlet du får tit kontonummer af mekaniker og andre erhvervsdrkvende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 29. Marts, 2014 kontoen kan de nu ikke ribbe kun med kontonummeret. I så fald de slipper afsted ned det, er det banken sikkerhedsprocesdurer der er fejlet du får tit kontonummer af mekaniker og andre erhvervsdrkvende. Lf det er heller ikke tyveri af penge denne tråd handler om. Se indlæg 1 :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9743 Skrevet 29. Marts, 2014 Hver gang Seduction Girls afholder sexparty, tilbyder de deltagere at de kan betale kontant forud, eller til deres bankkonto. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 29. Marts, 2014 (edited) Ih, jo det gør de, når du sætter penge ind Thorshammer. Jeg har selv oplevet det flere gange at ekspedienten selv uopfordret siger kontoindehaverens navn. Knus Pia Hej Pia, at du personligt har oplevet dette, kan og vil jeg naturligvis ikke modsige, men min påstand er, at personen i kassen formentlig så i givet fald har begået en "hovsa" - altså en procedurefejl - som også handlet "joret" antyder. Prøv at ringe til bankdirektør eller anden autoritet i pågældende bank og spørg, om den slags oplysninger om navn på en kontohaver er efter reglerne. Jeg er temmelig sikker på, at vedkommende vil beklage, at sådanne procedurefejl har fundet sted i hans/hendes bank samt love bod og bedring. Jeg har tidligere forespurgt i de banker jeg bruger og fået at vide, det er forbudt at oplyse navn på en given kontohaver, selv om der evt. skal indbetales penge til kontoen. Hvis dette ikke længere var forbudt i min bank, ville jeg klage skriftligt over det og herefter skifte til en anden bank(el. filial), hvor det ikke sker. Det jeg har oplevet i min egen bank i forb. m. indbetaling til en konto er, at hvis man selv oplyser både formodet navn samt kontonr. på en kontohaver, kan man få banken til at enten bekræfte eller afkræfte, at man har ret. Men din advarsel til pigerne her på sitet er selvfølgelig alt i alt relevant nok, når du i praksis har oplevet, at banken oplyser navnet på kontohaver Redigeret 29. Marts, 2014 af ThorsHammer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 29. Marts, 2014 Lf det er heller ikke tyveri af penge denne tråd handler om. Se indlæg 1 Århuselsker, så må du lige forklare mig, hvad tømning af din konto betyder hernede sydpå er det tyveri 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 29. Marts, 2014 Århuselsker, så må du lige forklare mig, hvad tømning af din konto betyder hernede sydpå er det tyveriManden kan jo tydeligvis ikke læse. Det har han demonstreret så ofte, og alligevel føler han sig kaldet til at lege ordstyrer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 29. Marts, 2014 Århuselsker, så må du lige forklare mig, hvad tømning af din konto betyder hernede sydpå er det tyveri Har sendt dig en PM Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 29. Marts, 2014 Vi kan alle komme til at overse noget Hvis det var en dødsynd, så var jeg hængt for længst…... Så ingen ko på isen herfra god aften Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 29. Marts, 2014 Jeg kunne godt komme i tanke om adskillige metoder der i praksis var nemmere at anvende, såfremt man tænder på at finde privatfølsomme oplysninger omkring pigerne, men bestemt relevant med advarslen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 30. Marts, 2014 (edited) Som jeg læser trådstart, drejer det sig ikke ikke i første omgang om Nigeriametoder, der går ud på at lænse kontoen, men primært på noget langt farligere for en pige i branchen: At skaffe sig kontohaverens identitet, så man bagefter kan gå ud og afpresse. Det er muligt, at en banks procedure er, at et kontoindehavernavn ikke må oplyses, men véd/overholder den "yderste" kasseassistent det? Ingen kæde er jo stærkere end det svageste led. Jeg skulle for nogle år siden selv sætte et større kontant beløb ind på en konto i Danske Bank fra en filial af samme bank – selv har jeg ikke konto i DB. Her opgav de kontohavers navn for derefter at krydsforhøre mig om mit navn og relation til kontohaver. Nej, det er tit set, at virksomhedsejer siger en ting i "Kontant", og at virkeligheden er en anden, når kameraet er slukket. Redigeret 30. Marts, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. Marts, 2014 Som jeg læser trådstart, drejer det sig ikke ikke i første omgang om Nigeriametoder, der går ud på at lænse kontoen, men primært på noget langt farligere for en pige i branchen: At skaffe sig kontohaverens identitet, så man bagefter kan gå ud og afpresse. Det er muligt, at en banks procedure er, at et kontoindehavernavn ikke må oplyses, men véd/overholder den "yderste" kasseassistent det? Ingen kæde er jo stærkere end det svageste led. Jeg skulle for nogle år siden selv sætte et større kontant beløb ind på en konto i Danske Bank fra en filial af samme bank – selv har jeg ikke konto i DB. Her opgav de kontohavers navn for derefter at krydsforhøre mig om mit navn og relation til kontohaver. Nej, det er tit set, at virksomhedsejer siger en ting i "Kontant", og at virkeligheden er en anden, når kameraet er slukket.Hvis det kontante beløb har været stort nok, så kan det være banken har en procedure for at overholde Hvidvaskningsloven, og derfor har oplyst og spurgt, somde gjorde i dit tilfælde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 30. Marts, 2014 Hvis det kontante beløb har været stort nok, så kan det være banken har en procedure for at overholde Hvidvaskningsloven, og derfor har oplyst og spurgt, somde gjorde i dit tilfælde. Præcis, men hvorfor skal det være mit problem, at banken har to modstridende procedurer? Nu var beløbet på 10.000 for salg af en A-jolle, som jeg skulle overføre til et familiemedlem. Det virker noget tilfældigt, det der foregår ved kassen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest VarmePia Skrevet 30. Marts, 2014 Nu var indlægget ikke et debatoplæg, men i mangel af bedre blev det postet her.... Her er ikke tale om hvad der kan ske, men om hvad der allerede er sket i 2 tilfælde som er kommet mig for øre + adskillige flere som har fortalt at de har fået lignende opkald! og jeg fik selv i onsdags en i røret som gerne ville forudbetale hvis jeg gav ham min bankkonto, hvilket jeg selvfølgelig ikke gjorde, så det er en scam der er ved at gribe om sig. Knus Pia Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 30. Marts, 2014 Skam over scam! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rolias 536 Skrevet 30. Marts, 2014 Nu var indlægget ikke et debatoplæg, men i mangel af bedre blev det postet her.... Her er ikke tale om hvad der kan ske, men om hvad der allerede er sket i 2 tilfælde som er kommet mig for øre + adskillige flere som har fortalt at de har fået lignende opkald! og jeg fik selv i onsdags en i røret som gerne ville forudbetale hvis jeg gav ham min bankkonto, hvilket jeg selvfølgelig ikke gjorde, så det er en scam der er ved at gribe om sig. Knus Pia Jeg syntes det er fint at du er åbent om det her og deler det med dine medsøstre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg