Mime 127 Skrevet 10. Maj Hej, Er her nogen med erfaring i brugen af kryptovaluta? Hvor nemt /svært er det at benytte - hvilke faldgrubber. Bitcoin er jeg ikke interesseret i. Jeg. harr tænkt på Monero og bruge Saxobank til transaktioner. Saxobank rapporterer selvfølgelig til myndigheder som andre banker og jeg er ligeglad med skattevæsen. Betaler min skat med glæde. Ideen er nemt kunne have valuta med til udlandet og modtage betalinger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lert 15 Skrevet 10. Maj Jeg har pt. experimenteret med SPACE AI some handler krypto for the en uden man behøves at gøre andet end at stille midlerne til rådighed. Man kan smide dem i diverse pakker og så får man dagligt udbytte af det. startede med 840 USD for 3 mdr. siden og de er så blevet til lidt over 2.000 USD nu. Valgte for nylig at smide lidt mere ind igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 10. Maj Lert skrev, for 25 minutter siden: Jeg har pt. experimenteret med SPACE AI some handler krypto for the en uden man behøves at gøre andet end at stille midlerne til rådighed. Man kan smide dem i diverse pakker og så får man dagligt udbytte af det. startede med 840 USD for 3 mdr. siden og de er så blevet til lidt over 2.000 USD nu. Valgte for nylig at smide lidt mere ind igen. Jeg vil holde mig til rigtige banker der tilbyder krypto og holde mig fra de mere obskure tjenester. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
udinaturen 979 Skrevet 10. Maj Jeg arbejder i investeringsbranchen til daglig, og min erfaring er, at de som søger at handle med kryptovaluta for første gang, ofte ender i en blindgyde eller tabt penge og gråd. En af mine nære kammerater tabte et kæmpe beløb pga. en fejlhandel og han endte i en stor depression. Du skal vide, hvad du laver, inden du går i gang. Når du siger Monero, tænker jeg… Hvidvask eller anden kriminel aktivitet. Monero er kendt for for sin totale anonymitet uden at kunne spores, da den teknologisk bygger på decoys og de så kaldte “engangs adresser”. Den er bare omtalt som en “safe heaven” for kriminelle, som ønsker at omsætte penge hurtigt og sikkert. Det samme med Zcash og Dash. Alle tre er fjernet fra flere af de store platforme pga. den manglende transparens. Du kan desuden slet ikke lave transaktioner med Monero via. Saxo bank platformen. Nogle platforme er stort set umulige at anvende i EU pga. forsøg på regulering. Personligt anvender jeg selv Coinbase One, og jeg investeret i Solana for 2 år siden. I dag kan få en gevinst på omtrent 660%., men er afventende. Sæt dig ned, læs om den enkelte coin og hvad du støtter op om, når du handler. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 11. Maj Monero tænkte jeg på for at sikre kundens og min anonymitet. Der er intet at rafle om der. Men måske urealistisk af mig. Jeg har absolut ingen interesse i at spekulere og spille på kursen, som er det du lægger op til. Det synes jeg er for usikker og krusen varierer for meget. Nej tak så hellere spille på fodboldkampe eller lotto. Så den vej er lukket Mime skrev, for 14 timer siden: Jeg. harr tænkt på Monero og bruge Saxobank til transaktioner. Citerer mig selv og gør opmærksom på ordet transaktioner - dvs overførsel mellem to konti. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lert 15 Skrevet 12. Maj Mime skrev, den 10.5.2025 at 20:31: Jeg vil holde mig til rigtige banker der tilbyder krypto og holde mig fra de mere obskure tjenester. Alle har vel sine egne præferencer. Jeg hoppede kun med da jeg så positive resultater fra andre der benyttede samme tjeneste. Indtil videre har det lønnet sig og jeg står til at kunne trække en fordobling ud, hvis jeg vel og mærket ville. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 12. Maj Lert skrev, for 11 timer siden: Alle har vel sine egne præferencer. Jeg hoppede kun med da jeg så positive resultater fra andre der benyttede samme tjeneste. Indtil videre har det lønnet sig og jeg står til at kunne trække en fordobling ud, hvis jeg vel og mærket ville. Arrr hh... pengene skal komme et sted fra. Jeg hopper ikke på de limpinde. Er kun interesseret i overførsler og nem brug og ligeglad med at blive rig lynhurtigt som åbenbart alle andre bliver når de selv skal fortælle om det. Nej tak 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 16. Maj Og derfor skal man holde sig fra at investere/spekulere i kryptovaluta: https://ekstrabladet.dk/penge/efter-vild-stigning-kaempe-nedtur-for-kryptogigant/10615627 De gamle banker er stokkonservative og regulerede mens de nye smart-i-en-fart typer ikke har styre på en skid. Det er jo ikke første gang. Jeg opgiver og må søge mod andet selvom de allesammen vil have en cut af kagen på flere %. Må finde på noget 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
hamder-anders 105 Skrevet 16. Maj Mime skrev, den 10.5.2025 at 19:58: Bitcoin er jeg ikke interesseret i. Bitcoin kan ellers være en god ide fordi det er en begrænset ressource, uafhængigt af banker og regeringer, og flere store investorer begynder at tage det seriøst. Det gode ved det er at du ka starte med et lille beløb og følge udviklingen uden den store risiko 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 17. Maj hamder-anders skrev, for 10 timer siden: Bitcoin kan ellers være en god ide fordi det er en begrænset ressource, uafhængigt af banker og regeringer, og flere store investorer begynder at tage det seriøst. Det gode ved det er at du ka starte med et lille beløb og følge udviklingen uden den store risiko Tror problemet er at det ikke er let for meningmand/-kvinde at bruge. Det er for kompliceret og der er for mange begreber at sætte sig ind i. Det kommer aldrig til at blive brugt som "penge" i sin nuværende form. Jeg fatter ikke al den snak om "investering" - det har jo ingen værdi i sig selv andet end tro. Ren spekulation. Og da det flyder helt vildt er det usikkert. Og jeg kan ikke bruge det til at betale i Rema 1000. Derfor er det kun interessant som overførselsmekanisme mellem valutaer i de par minutter det tager. Men så er der altid en mellemmand der skal hav et cut af min overførsel. Lige kigget på BuyMeaCoffee. De skal saftsuseme have 5% af transaktionen. Det er ikke krypto men det er da helt vildt så mange procenter de skal have. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4933 Skrevet 17. Maj Mime skrev, for 29 minutter siden: Lige kigget på BuyMeaCoffee. De skal saftsuseme have 5% af transaktionen. Det er ikke krypto men det er da helt vildt så mange procenter de skal have. Tjae bum bum. 5% er da en del, men for en dansk GP er det cirka 100 kr for en times lagengymnastik, hvilket hun nok uden de store konsekvenser kunne lægge oveni sin timepris. Har man først valgt en dansk pige, accepterer man også, at fornøjelsen med hende er dyrere, end hvis man havde taget en time med en udenlandsk GP. Om den danske pige så koster 2000 eller 2100 kr for en time, tror jeg ikke er afgørende for særlig mange mænd. For en udenlandsk GP kunne BuymeACoffee faktisk være et ret godt alternativ, nu hvor det er svært for dem at komme af med danske kroner. Af andre tråde er det fremgået, at deres bagmænd tager væsentlig mere end 5% for at veksle fra danske kroner til noget andet. Med BuyMeACoffee kan kunden betale i Euro, det er anonymt og kontoudtoget skriger ikke “sexkøb”. Jeg ved dog ikke, hvor hurtigt pigen i sin ende af transaktionen kan se, at overførslen er gået igennem, men måske er det tilstrækkeligt, hvis hun ser kunden lave instruktionen? Der er mig bekendt ikke fortrydelsesmulighed, så kunden kan ikke fuske pigen med at trække tilbage efterfølgende. I forhold til dine betragtninger om krypto er jeg fuldstændig enig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 17. Maj Den_glade_amatør skrev, for 2 timer siden: Tjae bum bum. 5% er da en del, men for en dansk GP er det cirka 100 kr for en times lagengymnastik, hvilket hun nok uden de store konsekvenser kunne lægge oveni sin timepris. Har man først valgt en dansk pige, accepterer man også, at fornøjelsen med hende er dyrere, end hvis man havde taget en time med en udenlandsk GP. Om den danske pige så koster 2000 eller 2100 kr for en time, tror jeg ikke er afgørende for særlig mange mænd. For en udenlandsk GP kunne BuymeACoffee faktisk være et ret godt alternativ, nu hvor det er svært for dem at komme af med danske kroner. Af andre tråde er det fremgået, at deres bagmænd tager væsentlig mere end 5% for at veksle fra danske kroner til noget andet. Med BuyMeACoffee kan kunden betale i Euro, det er anonymt og kontoudtoget skriger ikke “sexkøb”. Jeg ved dog ikke, hvor hurtigt pigen i sin ende af transaktionen kan se, at overførslen er gået igennem, men måske er det tilstrækkeligt, hvis hun ser kunden lave instruktionen? Der er mig bekendt ikke fortrydelsesmulighed, så kunden kan ikke fuske pigen med at trække tilbage efterfølgende. I forhold til dine betragtninger om krypto er jeg fuldstændig enig. Kigger lige på PayPal som åbenbart er blevet billigere. Men Paypal er ikke så brugt i DK. Mit indtryk er at det er gratis hvis det er personligt og indenlandsk og gratis at overføre til en bankkonto. Nogen der har erfaringen? Kan ikke rigtig få øje på nogen alternativer lige nu - men det skyldes min manglende viden på området. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Noob2025 89 Skrevet 17. Maj Mime skrev, den 10.5.2025 at 19:58: Ideen er nemt kunne have valuta med til udlandet og modtage betalinger Hvad med Revolut? det er der da en del der bruger efter hånden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 17. Maj Revolut er så ikke krypto. Men jeg tager et kig på Paypal og Revolut. Det eneste der bekymrer mig er at det er Russere/Ukrianere der står for det. Jeg vil helst undgå østeuropæiske udbydere når der er så meget svindel i den branche. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lert 15 Skrevet 12. Juni Mime skrev, den 17.5.2025 at 15:49: Revolut er så ikke krypto. Men jeg tager et kig på Paypal og Revolut. Det eneste der bekymrer mig er at det er Russere/Ukrianere der står for det. Jeg vil helst undgå østeuropæiske udbydere når der er så meget svindel i den branche. Revolt har også krypto investeringer 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lert 15 Skrevet 12. Juni (edited) Blot til de nysgerrige Redigeret 12. Juni af Lert 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 12. Juni (edited) Lert skrev, for 7 timer siden: Revolt har også krypto investeringer Hvad er det for investeringer? - og i hvad investerer du i? Det er spekulation og man kan vinde og man kan tabe. Man kan investerede/spekulere i hvilken som helst valuta .... eller guld... eller sølv... eller hvad som helst. Du har åbenbart været heldig. Tillykke med det. Redigeret 12. Juni af Mime 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gløden 1826 Skrevet 13. Juni Hej, lige lidt spørgsmål, da jeg er meget tæt på at begynde og lege lidt med det. Hvilke produkter/ydelser køber man typisk med Kryptovaluta ? Er der danske handler med Krypto, eller er det kun i udlandet der kan betales med krypto? Er brugen; køb/salg med kryptovaluta, markant mere udbredt i udlandet, end i DK?? Håber mine spørgsmål giver mening 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PeterJensen007 37 Skrevet 13. Juni Man køber ikke noget med kryptovaluta. Man investerer i kryptovaluta fordi man tror de bliver mere værd senere. Det er en risikabel investering, især fordi man investerer i noget, som ikke er baseret på et eller andet, der har sin egen værdi. Det er ren spekulation. Omvendt har historien jo vist, at spekulation til tider kan betale sig, hvis man får solgt på det rigtige tidspunkt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 13. Juni Gløden skrev, for 3 timer siden: Hej, lige lidt spørgsmål, da jeg er meget tæt på at begynde og lege lidt med det. Hvilke produkter/ydelser køber man typisk med Kryptovaluta ? Er der danske handler med Krypto, eller er det kun i udlandet der kan betales med krypto? Er brugen; køb/salg med kryptovaluta, markant mere udbredt i udlandet, end i DK?? Håber mine spørgsmål giver mening Jeg er lige begyndt på det og kan modtager betaling i Bitcoins. Det er væsentlig enklere end det virker til at være. Første og sværeste hurdle er at oprette en konto med Bitcoins. Kasser al vrøvle-snak om investeringer i krypto osv. Det kan stige og det kan falde - så du kan ligeså godt investere i Yen eller andet rigtig valuta eller guld. Jeg valgte Binance.com og det er besværligt, synes jeg, at oprette kontoen. Foto af pas, godkendelse etc. Det er nok det samme hvis man opretter en bankkonto.Så indsatte jeg penge - i mit tilfælde 15 euro. Det blev så konverteret til Bitcoins inde hos Binancen (Mener det enkleste er at oprette sig hos firi.com, som er godkendt/overvåges af finanstilsynet - men det kunne jeg ikke af div. årsager). Så hentede jeg en wallet (en digital pung) kaldet MUUN. Det var ganske enkelt. Så begyndte jeg at lege med overførsler fra Binance til/fra MUUN Wallet. Det var meget nemt. Vær opmærksom: 1) Brug lightning netværk når penge overføres da det er meget billigt at bruge 2)1 Bitcoin er omkring 700000 kr så hvordan overføre 10 kr? MUUN giver mulighed for at ændre enheden fra bitcoin til Satoshi. 1 Satoshi er ca 1 øre så det er meget nemmere med Satoshi (det er bare en bitcoin enhed ligesom øre i forhold til kroner) That's it, Lige ud ad landevejen og nemt med MUUN og FIRI wallets. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gløden 1826 Skrevet 14. Juni PeterJensen007 skrev, for 22 timer siden: Man køber ikke noget med kryptovaluta. Jeg mener bare at have hørt om nogen der har betalt f.eks rejser med kryptovaluta?? Mime skrev, for 19 timer siden: 1) Brug lightning netværk når penge overføres da det er meget billigt at bruge Kan du kort beskrive hvad det er? Jeg kan forstå der lige er lidt mere jeg skal sætte mig ind i Jeg har også den opfattelse af at der er lidt forskellig holdninger om investering i KV (KryptoValuta), afhængig af hvilken bank man spørger. Ved nogen om hvor positiv/negativ holdningen er hos Revolut desangående? Foreløbig tak til @PeterJensen007 og @Mime for jeres svar Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 14. Juni Gløden skrev, for 3 timer siden: Jeg mener bare at have hørt om nogen der har betalt f.eks rejser med kryptovaluta?? Kan du kort beskrive hvad det er? Jeg kan forstå der lige er lidt mere jeg skal sætte mig ind i Jeg har også den opfattelse af at der er lidt forskellig holdninger om investering i KV (KryptoValuta), afhængig af hvilken bank man spørger. Ved nogen om hvor positiv/negativ holdningen er hos Revolut desangående? Foreløbig tak til @PeterJensen007 og @Mime for jeres svar Jeg kan læse mig til at overførsler med kryptovaluta også har omkostninger. Min forståelse er at der er to netværk til overførsler af bitcoins, Bitcoin netværket som er forholdsvis dyr og varierer og lightning netværket som også varierer men koster et par øre (Korriger mig hvis jeg tager fejl) - det er vist ligesom gebyrer i banker men bare meget mindre. Glemte lige at nævne at man også kan konvertere sine bitcoins til Stable Coins - disse er bundet til rigtige penge og er i praksis ligeså stabile. Dvs køb stable coins bundet til dollar eller euro så er det som at have rigtige penge. Mit råd er at oprette konto hos firi.com (norsk/dansk med finanstilsyn godkendelse) eller binance og indsætte 15 euro (110 kr) . Download MUUN wallet (eller fires wallet) til telefonen og leg med overførsel mellem de to ballets (MUUN og Binances eller fires wallet .- husk lightning netværk til overførsler). Så falder alt på plads. Og luk ørerne or alle dem der "investerer i kryptonvaluta" og som pludselig tjener mange penge. Den snak minder meget om MLM snak. Kan afsløre at mine 110 kr investeret i krypto (BTC) lige nu er 100,75 kr. I går var det næsten 106Kr hvis jeg husker ret - Så det varerier meget. Og jeg er åbenbart ikke blevet millionær endnu. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
PeterJensen007 37 Skrevet 14. Juni Det er ikke mit indtryk at kryptovaluta er slået igennem som normalt betalingsmiddel ret mange steder. Alene det et kursen ændrer sig så meget må give ret mange udfordringer i forhold til betaling. En af tankerne bag Bitcoin var at slippe af med centrale banker, og det er da i hvert fald ikke lykkedes. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KapowSti 64 Skrevet 14. Juni Hold jer væk fra SPACE AI, uanset hvor fristende det end ser ud, er det til syvende og sidst "pig butcering" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mime 127 Skrevet 14. Juni PeterJensen007 skrev, for 4 timer siden: Det er ikke mit indtryk at kryptovaluta er slået igennem som normalt betalingsmiddel ret mange steder. Alene det et kursen ændrer sig så meget må give ret mange udfordringer i forhold til betaling. En af tankerne bag Bitcoin var at slippe af med centrale banker, og det er da i hvert fald ikke lykkedes. Hvis du køber stable coins som f.eks. USDT eller USDC eller Dai eller EURQ (https://www.kraken.com/categories/stablecoins) så er de altid 1 til 1 i forhold til valutaen. Så fungerer det helt normalt som en bankkonto og krusen ændrer sig minimalt. Så man kan faktisk spekulere i krypto for meget få penge ved at flytte aktiver over til stablecoins demo og tilbage for meget få penge. Men du har ret. Jeg vil gerne nede i en kaffe eller i Rema 1000 og betale med krypto. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg