Hop til indhold
Nyde

Sugardaters Mobilbank

Recommended Posts

Jeg kiggede lige efter nogle betalingsaftaler i mobilbanken i går, og kom ind på en oversigt over "Abonnementer".

Det var godt at jeg var alene om det for her var der to linjer med "Sugardaters"!

Jeg havde jo hidtil været OK med at der stod "Datech" som modtager i kontoudskrifterne.

Sd skriver at det kun er hvis man betaler med Mobile Pay at der kommer til at stå Sugardaters på udskrifterne, men navnet kan åbenbart alligevel slå igennem.

En eller anden dag bliver jeg måske alligevel taget med bukserne nede. Gu ve hvad det næste bliver?:wacko:

Kh. Nyde

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror der kommer mere og mere af den slags. Der er fokus på større gennemsigtighed omkring betalinger i disse år. Og som alt andet er det godt på nogen punkter. 
Jeg overvejer selv at lave en ny lønkonto igennem feks Revolut og så få udbetalt min løn på den. Derfra vil jeg sætte en fast overførsel op der flytter størstedelen af lønnen ind på en konto der tilhører husstanden. Det vil også gøre tingene nemmere når der en dag skal søges om finansiering til bolig eller lignende. De nye kreditprocesser baserer sig på at scanne folks transaktioner på deres bankkonti så det kan nemt blive ret synligt hvis der feks hver måned er 3000 i kontant hævninger. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mange banker har lavet en såkaldt “service” til at hjælpe med at genkende betalinger på kortet. Et eksempel er Digital Contact som de færreste formentlig kender.

Så banken yder den “service” at oversætte Digital Contact til Scor.dk - og dermed underminerer de hele ideen med at kunne have diskrete tekster på sit kontoudtog.

Det er så tosset…

Del dette indlæg

Link til indlæg
Treach skrev, for 21 minutter siden:

Mange banker har lavet en såkaldt “service” til at hjælpe med at genkende betalinger på kortet. Et eksempel er Digital Contact som de færreste formentlig kender.

Så banken yder den “service” at oversætte Digital Contact til Scor.dk - og dermed underminerer de hele ideen med at kunne have diskrete tekster på sit kontoudtog.

Det er så tosset…

Anti hvidvask lovgivning er grunden. Men det skaber problemer for 'os' fordi man kan risikere at en bank nægter at have en som kunde hvis de associerer en med prostitution. Prostitution er associeret med hvidvask af penge og nogle banker overreagerer lidt i den sammenhæng. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
jydskfyr skrev, den 22.4.2025 at 09:23:

Anti hvidvask lovgivning er grunden. Men det skaber problemer for 'os' fordi man kan risikere at en bank nægter at have en som kunde hvis de associerer en med prostitution. Prostitution er associeret med hvidvask af penge og nogle banker overreagerer lidt i den sammenhæng. 

Jeg kan slet ikke se hvad det har med hvidvask at gøre? Det er nok nærmere deres forsøg på at undgå unødvendige chargebacks, fordi folk siger "jeg aner ikke hvad digital contact og mcompany er". 

Når du handler hos Sinful, så står der MCompany på kontoudtoget - medmindre du har en bank med denne "service", som så pænt skriver Sinful på dit kontoudtog. Det er simpelthen så tosset. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...