Hop til indhold

Revolut, erfaringer?

Featured Replies

Skrevet

Er træt af at mobilepay viser ens navn, så tænkte på at hente Revolut appen.

Er det helt anonymt? 

Skrevet

Revolut er en alm. bankkonto, så intet anonymt ved det

Redigeret af frisk fyr

Skrevet

Desværre. Selvom man kan lave et alias, så vises ens navn alligevel. 
Og Revolut har ikke sikre straks overførsel, da det kun er danske banker der har den aftale. 

Skrevet

Det skal lige siges, det er dit fulde navn akkurat som mobilepay har det. Hvilket er noget lort. :) 

CamillaHusmor skrev, for 52 minutter siden:

Desværre. Selvom man kan lave et alias, så vises ens navn alligevel. 
Og Revolut har ikke sikre straks overførsel, da det kun er danske banker der har den aftale. 

Revolut til revolut er øjeblikkelig.

Hvis man skal overfører til en Dansk bank, så er det ca. 1 dag, hvilket er fornuftigt nok, når det trods er på tværs af landegrænser. 

De nævner at man kan overfører direkte til et kort, som skulle tage op til 30min. Det vil jeg lige prøve af imorgen :smile:

Skrevet

Selv på en søndag var pengene fremme med kortbetaling indenfor få minut, 1minut for at være præcist.

Det var dog kun 50kr, måske større beløb er længere om det. 

Der er dog gebyr ved at gøre det på denne måde, det skal man lige have med i overvejelsen. Ikke noget kæmpe gebyr, men kan blive til nogle kroner, hvis man laver mange overførsler.

Man skal dog bruge Visa, Debit kort er ikke brugbare. 

Edit.
Prøvede lige for sjov med 1000kr også, og de kom os indenfor 1 minut. :D 

Redigeret af Den Anonyme

Skrevet
Den Anonyme skrev, for 1 time siden:

Revolut til revolut er øjeblikkelig

Ja men ikke anonym.

Jeg skrev om straksoverførsel the Danish way :)

bare det at der kan være 30min ventetid på at pengene er på min konto, umuliggør det som overførsel. Tænker ikke at nogen vil betalefor ventetid :D

Man skal passe på hvordan bruger kortbetaling til en der har Revolut. Mit egen danske kort blev vedhæftet i Revolut appen, så nu er det kort koblet på, som et kort jeg bare kan overføre fra uden kode eller andet. Jeg har læst om en herinde der var ude for det samme.

Skrevet
Den Anonyme skrev, 1 time siden:

Selv på en søndag var pengene fremme med kortbetaling indenfor få minut, 1minut for at være præcist.

Det var dog kun 50kr, måske større beløb er længere om det. 

Der er dog gebyr ved at gøre det på denne måde, det skal man lige have med i overvejelsen. Ikke noget kæmpe gebyr, men kan blive til nogle kroner, hvis man laver mange overførsler.

Man skal dog bruge Visa, Debit kort er ikke brugbare. 

Edit.
Prøvede lige for sjov med 1000kr også, og de kom os indenfor 1 minut. :D 

Jeg bruger overførsel til kort en del....kort modtager i Thailand, også indenfor 1 minut....selv ved 60.000 bath

Skrevet
CamillaHusmor skrev, for 58 minutter siden:

Ja men ikke anonym.

Jeg skrev om straksoverførsel the Danish way :)

bare det at der kan være 30min ventetid på at pengene er på min konto, umuliggør det som overførsel. Tænker ikke at nogen vil betalefor ventetid :D

Man skal passe på hvordan bruger kortbetaling til en der har Revolut. Mit egen danske kort blev vedhæftet i Revolut appen, så nu er det kort koblet på, som et kort jeg bare kan overføre fra uden kode eller andet. Jeg har læst om en herinde der var ude for det samme.

Hvilket jeg ikke har skrevet noget om, men derimod at Revolut viser dit fulde navn. Lige ovenover det du citere mig for :) 

Du skrev at de ikke tilbød straks overførsler, hvilket er forkert. Desuden, skal man os betale for Straksoverførsel alt efter hvilken form for konti man har hos sin bank.

Nu er det op til 30min, og jeg har bekræftet 2 gange at det tog 1minut med 2 forskellige beløb. Jeg har svært ved at brokke mig over at skulle vente op til 30min på mine penge, der er andet i livet at bruge sin energi på :P 

Nu gælder det jo ikke kun Revolut, men ALT hvor du kan tilføje et kort som kortbetaling.

Jeg ved ikke hvordan du har det sat op, men hos mig, der kræver den godkendelse hver gang jeg skal sætte penge ind på Revolut. :) 

Skrevet
Hugewatergun skrev, for 43 minutter siden:

Jeg bruger overførsel til kort en del....kort modtager i Thailand, også indenfor 1 minut....selv ved 60.000 bath

Fedt! Det er godt at vide den går højt op :D 

Altså jeg må indrømme, jeg blev overrasket, fordi jeg sidste år prøvede det, og der var pengene der først dagen efter. Så de har oppet sig. 

Skrevet

Jeg tror at Stripe er anonymt, og ikke viser ens navn.

Skrevet
Den Anonyme skrev, for 7 timer siden:

at skulle vente op til 30min

Uanset hvad, så er der ingen garanti for, at pengene er der med det samme på min konto og jeg tror ikke du vil betale for den ventetid hvis der går 15 min 30 min 4-5 timer? Ergo vil jeg ikke bruge det selvom jeg var anonym.

Jeg har selvfølgelig også selv ført frem og tilbage mellem forskellige banker, og haft forskelligt resultater på tiden.

Jeg har aldrig betalt for straksoverførsler uanset bank. 

Den Anonyme skrev, for 7 timer siden:

Nu gælder det jo ikke kun Revolut, men ALT hvor du kan tilføje et kort som kortbetaling.

Jeg er ikke med på hvad du mener?

Skrevet
CamillaHusmor skrev, for 13 minutter siden:

Uanset hvad, så er der ingen garanti for, at pengene er der med det samme på min konto og jeg tror ikke du vil betale for den ventetid hvis der går 15 min 30 min 4-5 timer? Ergo vil jeg ikke bruge det selvom jeg var anonym.

Jeg har selvfølgelig også selv ført frem og tilbage mellem forskellige banker, og haft forskelligt resultater på tiden.

Jeg er ikke med på hvad du mener?

Jeg siger det lige igen, du skrev at de ikke tilbød det, hvilket jeg modbeviste de gjorde. Om du så vil gøre brug af det, er fuldstændig op til dig. :) 

Jeg kommer formentlig aldrig til at bruge det, fordi jeg ikke har noget problem med at vente på mine penge, og hvis jeg absolut står og mangler dem en dag, så vil jeg med al sandsynlighed gøre brug af den nemmeste og hurtigste mulighed for mig som forbruger, om jeg så skal betale en symbolsk beløb for det.

CamillaHusmor skrev, for 9 timer siden:

Det er det her jeg referere til med min kommentar "Nu gælder det jo ikke kun Revolut, men ALT hvor du kan tilføje et kort som kortbetaling."

Lyder desuden mærkeligt, hvis den bare lader dig sætte penge ind uden at kræve en eller anden form for accept. Det er ikke tilfældet hos mig, både ved kort indbetaling, men os ved Googlepay kræver den godkendelse.
Jeg bruger ikke bankoverførsel til Revolut, så det er ikke relevant for mig.

Udover det, så er der foranstaltninger man kan foretage, hvis man vil sikre sig ingen kan misbruge ens kort. 

Revolut tilbyder også at man kan oprette engangs kort til betalinger.

Skrevet
Den Anonyme skrev, for 39 minutter siden:

du skrev at de ikke tilbød det

Nej læs igen. Jeg skrev de ikke har SIKRE straksoverførsler. 

Den Anonyme skrev, for 42 minutter siden:

jo ikke kun Revolut, men ALT hvor du kan tilføje et kort

Du kan ikke tilføje andres kort i en dansk netbank som du kan ved Revolut. Hvordan jeg gjorde det ved jeg ikke, da jeg bare afprøvede den mulighed de har for betaling via link osv. jeg har læst om en herindefra der oplevede det samme. Og jeg overfører fra mit danske kort uden kode eller anden godkendelse, fordi det ligger i Revolut appen..

Skrevet

Hallo…:D Hvis i begge har Revolut…! Så scanner du modpartens QR kode… indtaster beløbet og swiper… vupti…. så er pengene overført… det er kun et klik væk… og pengene overføres og registreres straks ved modtageren… Så’n var det ihvertfald den ene gang jeg har prøvet… :smile: 

Så det er der ikke meget hokuspokus over..:D

Skrevet
CamillaHusmor skrev, den 13.4.2025 at 23:11:

Nej læs igen. Jeg skrev de ikke har SIKRE straksoverførsler. 

Du kan ikke tilføje andres kort i en dansk netbank som du kan ved Revolut. Hvordan jeg gjorde det ved jeg ikke, da jeg bare afprøvede den mulighed de har for betaling via link osv. jeg har læst om en herindefra der oplevede det samme. Og jeg overfører fra mit danske kort uden kode eller anden godkendelse, fordi det ligger i Revolut appen..

Ahh my bad, jeg havde ikke læst "sikre". 

Nej det er rigtigt nok, men nu hentyder jeg til alt hvor du har mulighed for at tilføje et kort som betalingsmiddel.

Mærkeligt, for hos mig der beder den om godkendelse uanset om det er kort eller via google pay, hvilket er godt. 
Og det var uanset beløbsstørrelse.

Redigeret af Den Anonyme

Skrevet
Frøns1 skrev, den 14.4.2025 at 15:14:

Hallo…:D Hvis i begge har Revolut…! Så scanner du modpartens QR kode… indtaster beløbet og swiper… vupti…. så er pengene overført… det er kun et klik væk… og pengene overføres og registreres straks ved modtageren… Så’n var det ihvertfald den ene gang jeg har prøvet… :smile: 

Så det er der ikke meget hokuspokus over..:D

Det er folk godt med på, men TS spørgsmål, gik på om det var ligesom Mobilepay, med visning af fulde navn :razz:

Men du har ret, det er nemt og hurtigt!

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.