Hop til indhold

Recommended Posts

Kære alle, 

Jeg er begyndt at flirte lidt med tanken om at tage til Thailand på ferie - måske en måned eller to - med hvad det nu har at byde på af fristelser, og jeg aner intet om det. Jeg ved godt, der er mange tråde om Thailand allerede, men jeg håber alligevel, der er nogen der har lyst til at byde ind med nogle gode råd. 

Jeg kunne godt tænke mig et fredeligt sted og lidt mindre sted, hvor alt ikke handler om sex, som jeg har indtryk af at det gør i Pattaya og hvor det hele ikke er stort og uoverskueligt, men hvor der alligevel er mulighed for at møde søde piger som kan give massage eller sex, hvis man har lyst. Jeg er ikke til et væld af natklubber, techno og hardcore nightlife, men kunne være fedt med nogle barer, hvor man kan få sig en øl og se tingene lidt an. Og som sagt også et sted, som ikke kun handler om det, og hvor samtlige turister ikke nødvendigvis er der på grund af det. 

Håber, der er nogen, der har nogle gode anbefalinger. 

Mvh. Kite

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kommer jo lidt an på om det skal være et sted med strand eller by? Der er masser af muligheder. Måske er Hua Hin noget for dig? Eller Ko Samui, der både har steder, hvor det er lidt livligt og hvor der er mere fredeligt? Fra Ko Samui kan du også tage en båd til Ko Phangan. Ko Samed eller Ko Chang er også muligheder.

Hvis du har tænkt dig at være 1 måned eller 2, så ville jeg da helt klart opleve mere end 1 sted.

Jeg vil dog lige nævne, at det bestemt også er muligt at tage til Pattaya og finde et mere roligt sted. Selvfølgelig er der hardcore gader, men der er også rolige gader - f.eks. i dele af Jomtien.

Del dette indlæg

Link til indlæg
niskanen skrev, for 18 minutter siden:

Det kommer jo lidt an på om det skal være et sted med strand eller by? Der er masser af muligheder.

Tak for svar. Det skal helt klart være med strand, ikke storby - gerne lidt provinsagtigt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hua Hin passer rigtigt godt på de ønsker du beskriver. Et godt sted at bo er hotellet der hedder U R The Private på Soi 94. I det hele taget er Soi 94 en fin gade

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook

The Koh Mook Island kan anbefales  :) 

Men det kommer også an på, hvor og hvornår du gerne vil foretage en rejse, for lige  i øjeblikket er der en voldsom  air pollution/PM-2.5 i Thailand. 

Redigeret af Mook

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror et sted som Kata beach eller Karon Beach kunne passe til dine ønsker. Det er små turist områder på Phuket der har barer/piger, men også fiskeri og masser af aktiviteter for familier. Skal der ske noget mere kan du altid tage til Patong og gå i byen i Bangla road. Du kan også tage til Phuket by, hvor de har det største shopping center jeg har set. Der kan du sagtens bruge et par dage inde. Strandene i området er fantastiske og du kan også finde steder der ikke er fyldt med turister. Jeg vil sige Hua Hin Har faktisk ikke strande og den smule der er er total overrandt. Det er et stille sted, men ikke særligt alsidigt og der er ikke nogle firmaer der laver tours i byen, så du kan komme ud og se nogle af atraktionerne i området. Det er mest egnet til bar crawl for den lidt ældre generation.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er simpelthen nogey vrøvl at der ikke er strand i Hua Hin. Der er en fin strand med masser af muligheder for hesteridning, spisning, drinks, kitesurfing med mere.

Der er masser at give sig til. Mange spændende night markets, spisesteder, barer og natklubber. Masser af steder at se som Big Buddha, mangrovesump med sejltur på floden, mange templer og den store slange i Cha-Am en kort køretur væk.

Hvis man gerne vil på guided tour så spørg en af de mange tuk-tuk drivere der holder uden for Market Village.

Men kig på nettet, der er masser af ting at give sig til. Alt efter smag forstås.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Grabbing skrev, 1 time siden:

Det er simpelthen nogey vrøvl at der ikke er strand i Hua Hin. Der er en fin strand med masser af muligheder for hesteridning, spisning, drinks, kitesurfing med mere.

Der er masser at give sig til. Mange spændende night markets, spisesteder, barer og natklubber. Masser af steder at se som Big Buddha, mangrovesump med sejltur på floden, mange templer og den store slange i Cha-Am en kort køretur væk.

Hvis man gerne vil på guided tour så spørg en af de mange tuk-tuk drivere der holder uden for Market Village.

Men kig på nettet, der er masser af ting at give sig til. Alt efter smag forstås.

Det er vi så ikke enige om ;) At kalde deres tuk tuk for guide tours er godt nok at strække den... Det er på ingen måde det samme som en hel dags tour med mini bus, guide og gode middage indlagt, som man finder i Phuket, Pattaya, Bangkok og andre steder. 

Stranden er fuld af klipper, så banaboats og jetski er ikke muligt. Langt største delen af stranden er bebygget ned til vandkanten, så det kun er muligt at gå forbi. Der er lidt "rigtig" strand med heste ridning, men det er ikke for at komme på stranden, man tager til Hua Hin. Det er for de små spille steder, hyggelige barer og jeg er også vild med midtbyen, med de små gader, man kan shoppe i eller finde en lille hyggelig restaurant. 

Men som du også skriver har vi jo forskellig smag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
polleplet skrev, for 1 time siden:

Det er vi så ikke enige om ;) At kalde deres tuk tuk for guide tours er godt nok at strække den... Det er på ingen måde det samme som en hel dags tour med mini bus, guide og gode middage indlagt, som man finder i Phuket, Pattaya, Bangkok og andre steder. 

Stranden er fuld af klipper, så banaboats og jetski er ikke muligt. Langt største delen af stranden er bebygget ned til vandkanten, så det kun er muligt at gå forbi. Der er lidt "rigtig" strand med heste ridning, men det er ikke for at komme på stranden, man tager til Hua Hin. Det er for de små spille steder, hyggelige barer og jeg er også vild med midtbyen, med de små gader, man kan shoppe i eller finde en lille hyggelig restaurant. 

Men som du også skriver har vi jo forskellig smag.

Jeg er helt enig. Har lige været i Hua hin.r var ikke så begejstret. Masser af bar og  gode spise steder. Men syntes nu heller ikke de 2 strande er det Man forbinder med Thailand. 
Byen er mega hyggelig men det er ikke et sted jeg skal igen. 
Men Alle har heldigvis sin smag og godt for det ellers vil vi jo alle have samme pige :P

Redigeret af Peterkanin

Del dette indlæg

Link til indlæg
niskanen skrev, den 9.2.2025 at 19:41:

f.eks. i dele af Jomtien.

Især i den sydlige ende nær NaJomtien, hvor de trækker bådene op på stranden kl. meget tidligt om morgenen og før de sidste unge er gået hjem fra nattefest på stranden - ellers kan man tage til Whale Marina og spise i vandkanten - eller længere sydpå til Bangsarea, BangChang, Rayon - eller ud på øerne - og ellers skal man ikke langt ind i landet, før det bliver lidt for provinsagtigt og engelsk en by i Rusland.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hua Hin eller Jomtien ville nok være min anbefaling.

Phuket er bare dyrt og forholdsvis turistet.

Koh Samui tror jeg er for bar og turistet udfra hvad du søger.

Måske Koh Chang kunne være noget.

Men jeg ville nok hoppe lidt rundt hvis jeg havde dine ønsker og 2 måneder.

Jeg ville tage lidt Koh Chang, Koh Samet og Jomtien med måske lidt stop i Rayong.

Ellers skal du tage Hua Hin med en afstikker overtil Koh Samui og eventuelt en tur til Krabi/Ao Nang.

Bare husk tingene i Thailand ligger ikke lige indenfor 1-2 timers kørsel der er væsentlig længere mellem tingene.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for svarene alle sammen. Jeg tænker også lidt på årstid. Jeg kan læse mig til at sommer er regntid og det er vinter der er mest populært. Sommer ville af praktiske grunde passe mig bedst kalendermæssigt, men hvad tænker I? Er det en stor gene med regntiden eller er det fint nok, hvis man er okay med en byge hist og her? Hvad ville I generelt tænke om at rejse dertil i juni og juli?

På forhånd tak. 
Mvh. Kite

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
kitesurfer2 skrev, den 16.2.2025 at 18:20:

Tak for svarene alle sammen. Jeg tænker også lidt på årstid. Jeg kan læse mig til at sommer er regntid og det er vinter der er mest populært. Sommer ville af praktiske grunde passe mig bedst kalendermæssigt, men hvad tænker I? Er det en stor gene med regntiden eller er det fint nok, hvis man er okay med en byge hist og her? Hvad ville I generelt tænke om at rejse dertil i juni og juli?

På forhånd tak. 
Mvh. Kite

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kunne også godt være lidt nysgerrig på hvordan sexmarkedet er i juli-august. Er det helt dødt? eller er stadig gode muligheder i Bangkok, Pattaya eller Phuket?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Var i Pattaya sidste år i juni i to uger. Det regnede 2 gange. Den ene om natten, og den anden om aftenen, meget kort. Regntiden skulle være værst i August-Oktober. Sexmarkedet er altid åbent i Thailand. Hvis barerne og massageklinikkerne har lukket kan du bruge apps, som Tinder og ThaiFriendly. Tager afsted igen i juni i år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
kitesurfer2 skrev, den 16.2.2025 at 18:20:

På forhånd tak. 
Mvh. Kite

Hvis du tager afsted når de fejrer Songkran - er du 100% sikker på at blive våd - ellers er det bare at holde øje med vejrudsigten og skyerne, da man som regel, kan sørge for at holde sig indendøre de par timer det evt. vil regne - og om natten er det meget spekulatært med alle de mange lyn og tordenskrald - og næste morgen er gaderne nyvaskede, rotterne druknet i kloakkerne - og business foregår as usual - kun kan der være nogen områder, hvor kloakeringen ikke kan følge med og som vil stå under vand et par dage, indtil vandet er trukket væk - bare læs om det i nyhederne: https://www.pattayamail.com/news/severe-storms-temperature-drop-expected-in-pattaya-and-across-thailand-494125

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Songkran (ligger typisk medio april) er nok det eneste tidspunkt hvor jeg vil undgå Patts, Phuket, BKK, Samui og andre turist steder. Ikke nok med at der sprøjtes vand ind i barer m.v. så er nogle af vandvogne, der kører rundt og spøjter vand, også i brug til rensning af septiktanke.

Hvad angår regn, så er Patts bygget på en skråning. Cirka 30 meter over en 2km strækning. Ikke nogen stor skråning, men stor nok til at hovedparten af overskydende regn løber ud i havet helt af sig selv i løbet af den tidlige morgen. Men du kan stadig risikere at skulle gå i gennem en halv meter vand sent om aftenen/natten. Det er en oplevelse. Så er føntørren på hotellet handy når der skal tørres sko :mrgreen:

Juli er fin nok, der er typisk ikke så mange turister i byen på det tidspunkt (sammenlignet med højsæsonen i december og januar), det betyder dog også et fåtal af pigerne er rejst hjem til landsbyen på ferie. Der og dog stadig rigeligt med piger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du vil være væk fra Danmark i over en måned er der 2 ting du skal være obs. på.

Du skal have en sygesikring der gælder hele den tid du vil være væk. Ellers kan det blive en dyr omgang hvis du får behov.

Hvis du vil være i Thailand i over en måned kræver det et specielt visum der skal søges om. Dette kan du omgå ved at flyve ud af Thailand, f.eks. til Ciang Mai i Cambodia Billige fly og hoteller findes let over nettet. Oplev de gamle Angkor (Khmer templer). Hvis du afhentes i lufthavnen af en tuk-tuk så giv driveren lidt drikkepenge. Så får du sikkert en privatchauffør i den tid du er der. Når du vender tilbage til Thailand (med fly) får du et nyt visa der gælder i en måned.

God tur.

Del dette indlæg

Link til indlæg
gadedrengen skrev, for 18 timer siden:

Hvis du vil være væk fra Danmark i over en måned er der 2 ting du skal være obs. på.

Du skal have en sygesikring der gælder hele den tid du vil være væk. Ellers kan det blive en dyr omgang hvis du får behov.

Hvis du vil være i Thailand i over en måned kræver det et specielt visum der skal søges om. Dette kan du omgå ved at flyve ud af Thailand, f.eks. til Ciang Mai i Cambodia Billige fly og hoteller findes let over nettet. Oplev de gamle Angkor (Khmer templer). Hvis du afhentes i lufthavnen af en tuk-tuk så giv driveren lidt drikkepenge. Så får du sikkert en privatchauffør i den tid du er der. Når du vender tilbage til Thailand (med fly) får du et nyt visa der gælder i en måned.

God tur.

Blot et par kommentarer.. Chiang Mai ligger i Thailand... Men det er da en god ide at besøge nabolandene. Og til slut, turistvisum gælder i 2 måneder, men der er vist planer om at ændre tilbage til 30 dage..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Blot et par kommentarer.. Chiang Mai ligger i Thailand... Men det er da en god ide at besøge nabolandene. Og til slut, turistvisum gælder i 2 måneder, men der er vist planer om at ændre tilbage til 30 dage.

Undskyld jeg mente Siem Reap

Del dette indlæg

Link til indlæg
gadedrengen skrev, for 4 timer siden:

Og til slut, turistvisum gælder i 2 måneder, men der er vist planer om at ændre tilbage til 30 dage.

Der har været et problem med kinesere, som pga.  et længere Visa-ophold kunne snige sig til at arbejde i Thailand - og det må man ikke som udlænding - så nu begrænses Visa for kinesere til 30 dage - så må vi se om de også vil begrænse det for vesterlændinge senere.

https://www.pattayamail.com/latestnews/news/thailand-shortens-visa-free-stay-starting-with-chinese-tourists-to-regulate-foreign-residency-trends-enhance-immigration-control-495538

Del dette indlæg

Link til indlæg
kitesurfer2 skrev, den 9.2.2025 at 19:21:

Kære alle, 

Jeg er begyndt at flirte lidt med tanken om at tage til Thailand på ferie - måske en måned eller to - med hvad det nu har at byde på af fristelser, og jeg aner intet om det. Jeg ved godt, der er mange tråde om Thailand allerede, men jeg håber alligevel, der er nogen der har lyst til at byde ind med nogle gode råd. 

Jeg kunne godt tænke mig et fredeligt sted og lidt mindre sted, hvor alt ikke handler om sex, som jeg har indtryk af at det gør i Pattaya og hvor det hele ikke er stort og uoverskueligt, men hvor der alligevel er mulighed for at møde søde piger som kan give massage eller sex, hvis man har lyst. Jeg er ikke til et væld af natklubber, techno og hardcore nightlife, men kunne være fedt med nogle barer, hvor man kan få sig en øl og se tingene lidt an. Og som sagt også et sted, som ikke kun handler om det, og hvor samtlige turister ikke nødvendigvis er der på grund af det. 

Håber, der er nogen, der har nogle gode anbefalinger. 

Mvh. Kite

Hua Hin er et udemærket bud, lidt for lille og for stille til mig. Men det lyder som om det er det du søger. Læste at nogen skrev Jomtien har kun været der en gang, men den vibe jeg fik var lidt ala Hua Hin. Men jeg ville personligt vælge Jomtien, fordi at hvis du pludslig har lyst til en crazy aften er der kun 15 min in til Pattaya. Andet bud ville være Naklua, som også ligger lidt udenfor Pattaya centrum. Der kan man gå fiskemarked, besøge Terminal 21, Sanctuari of truth, samt nyde strande. Men Naklua er lidt mere stille end Jomtien. Men igen 15 min til Pattaya centrum, hvis man trænger til crazy shiit.

Del dette indlæg

Link til indlæg
skunken skrev, for 6 timer siden:

Hua Hin er et udemærket bud, lidt for lille og for stille til mig. Men det lyder som om det er det du søger. Læste at nogen skrev Jomtien har kun været der en gang, men den vibe jeg fik var lidt ala Hua Hin. Men jeg ville personligt vælge Jomtien, fordi at hvis du pludslig har lyst til en crazy aften er der kun 15 min in til Pattaya. Andet bud ville være Naklua, som også ligger lidt udenfor Pattaya centrum. Der kan man gå fiskemarked, besøge Terminal 21, Sanctuari of truth, samt nyde strande. Men Naklua er lidt mere stille end Jomtien. Men igen 15 min til Pattaya centrum, hvis man trænger til crazy shiit.

Sanctuary Of Truth kan klart anbefales! Virkelig flot arkitektur. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
kitesurfer2 skrev, den 9.2.2025 at 19:21:

I Pattaya/Jomtien området kan du sagtens finde det du søger, da der foregår mange andre ting end sexindustri og besøges idag af mange børnefamilier, da der findes et væld af  interessante turistattraktioner lige i nærheden: Nong Nooch, Floating Market, Santuary of Thruth mm:

https://www.ticket2attraction.com/blogs/pattaya-attractions/?gad_source=1

Personligt foretrækker jeg at bo i Pratamnak- området, da det er lidt mere roligt og billigt (kan næsten altid finde en condo med køkken, bad, balkon til o. kr. 100,-/dag, med havudsigt og adgang til  swimmingpool mm), men stadig ligger i gåafstand fra både Pattaya og Jomtien (ellers kan man tage bathbussen til kr. 2,-) - desuden findes der i Pratamnak mange lokale barer (enkelte med livemusic), gentlemens clubs,  flere rolige strande, spisesteder - enkelte ret fine og dyre helt ned til stranden, og nok det bedste nightmarked, hvis man vil ud at spise til rimelige penge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...