Hop til indhold

Revolut, hvor offentligt??

Featured Replies

Skrevet

Nu er det her jo i forvejen en lidt shady side, så mon ikke nogen ved...

Kan indestående og transaktioner på Revolut ses på fælles kontoudtog, - og af det offentlige...??

Skrevet
Milner skrev, for 5 minutter siden:

Kan indestående og transaktioner på Revolut ses på fælles kontoudtog, - og af det offentlige...??

Nu skal jeg ikke gøre mig til bankuddannet, men bruger selv Revolut dagligt - med min egen konto, hvor jeg selv kun kan se mine egne transaktioner. Derudover ved jeg, at Revolut har oplysningspligt til statens lange arm - men det er kun set i forhold til størrelsen af transaktioner der går ud og ind - de hænger sig ikke i en lille transaktion på et par tusind kroner til en tøs der hedder Yrsa (tro jeg) 

Skrevet

Revolut er en bank og ikke bare en betalingsservice som ex. MobilePay - dvs. du har en seperat konto der, kreditkort osv. 

Beløb til og fra den konto kan kun ses af personer med adgang til din revolut account - men det er klart at hvis du flytter penge fra andre fælleskonti til din revolut kan det ses du har gjort netop det. Men hvor de så forsvinder hen fra din revolut er kun dig der kan se. 

Skrevet
Milner skrev, for 3 timer siden:

Det er som en normal bankkonto, hvor kun banken og du kan se hvad der sker på din konto, men overfører du penge til den fra andre konti, kan overførslerne ses på de andre konti.
Skulle du gøre noget ulovligt og dermed bliver efterforsket, så kan politi og SKAT selvfølgelig skaffe sig adgang til din konto.

Skrevet

Hvordan er det med anonymiteten ved betaling. Hvilke informationer får modtageren af betaling om betaleren/den der overfører penge?

Skrevet
Milner skrev, for 6 timer siden:

Det er kun shady, hvis man har nogen i baglandet ;) 

Det kommer op med Revolut **xxxx** hos mig, også kan man kan se på posteringen hvordan man har overført pengene etc.
Hos mig bruger jeg googlepay, da det er super hurtigt og ryger ind med det samme, skal ikke ud og ind af appen eller noget i den dur.

Jeg synes det er super nemt, dog er jeg ikke fan af at modtager kan se fulde navn.
Af den grund bruger jeg os kun revolut hos meget få.

Poptrold skrev, for 41 minutter siden:

Hvordan er det med anonymiteten ved betaling. Hvilke informationer får modtageren af betaling om betaleren/den der overfører penge?

Modtager kan se dit fulde navn. 
Du kan så os se modtagers fulde navn.

Af din egen kvittering, fremgår alle dine oplysninger, fulde navn + adresse.

De var forud for ændringen mobilepay lavede.

Redigeret af Den Anonyme

Skrevet

Jeg mener at have hørt at Revolut ikke har nogen oplysningspligt til Skat - med mindre der er mistanke om kriminalitet eller lign… og indberetninger til SKAT skal man selv sørge for at huske..!?

Ret mig endelig 

• 2 months later...
Skrevet

Revolut er omfattet samme regler som hvilke som helst andre banker. 
Når man opretter sig, opretter man sig også med CPR-nummer og billedID, og det ryger direkte til SKAT ligesom alle andre banker oplyser indestående og skyldige beløb for at SKAT kan lave en forskuds- og årsopgørelse. 

Hvem der overfører til kontoen eller hvad du bruger pengene på kan ingen udover dig selv se. Men hvis du bliver bedt om, fx i forbindelse med mistanke om socialt bedrageri eller noget andet der er ulovligt, kan der indhentes bank- og kontooplysninger uden dit samtykke (du bliver oplyst om det, men hvis du nægter samtykke, har myndigheden lov til at indhente information uden). 

Jeg oprettede i sin tid REVOLUT i håb om at mit navn (modtager) kunne være anonymt eller et alias, men dem der overfører til mig, kan se mit fulde navn - ligesom på MobilePay. 

/Sara

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.