Hop til indhold

Thailand

Featured Replies

Skrevet

Hej alle sammen,

Jeg er nysgerrig på hvordan I gør med penge i Thailand? Tager I kontanter med? Og kan danske kroner veksles der? Eller er det $ eller måske €? Kan man bruge visakort til at hæve med?

På forhånd tak for hjælpen.

Skrevet

Ikke danske kr. Det kun en dårlig forretning.. ta euro eller dollars med eller veksle hjemme fra, ha kort med som reserve det koster vær gang du hæver..

Skrevet

jeg tager euro med derned, danske kroner får du intet for mere, hvis de overhovedet vil modtage dem.

Du kan sagtens hæve med visakort, dog max 10000 baht i døgnet, og det koster ca 30 kroner pr hævning

Skrevet

Eventuelt åben en Revolut konto, hvor du får et Visa kort. Bedste kurs og rejseforsikring inkluderet.

Skrevet

Hvis du har tænkt dig at komme ofte i Thailand f.eks. 1 gang om året vil jeg anbefale at åbne en Thailandsk bank konto og så overfører fra enten Wise eller Revolut til den.

Bangkok Bank eller Kasikornthai (mente Kasikorn ikke Kungsrii) er begge gode.

Brug eventuelt en agent til oprettelsen.

Redigeret af newbee

Skrevet

Som de andre siger så tag Euro eller Dollars med, helst helt friske 100 dollars f.eks, dem er de vilde med. :) 
Så har du altid til at veksle i deres små vekselsboder som står på gaderne.

Visakort tager de fleste banker, jeg anbefaler personligt Kasikornthai bank/Kasikorn Bank/Kbank.

Jeg brugte kort fra Lunar og der havde jeg intet problem. Og hævede 20k baht af gangen uden problemer.

Jeg ville holde mig fra Kungsrii bank, den afviste både mit kort fra min Nemkonto og mit kort fra Lunar. 

Ydermere, hold dig fra at hæve i automaterne der står på gaderne, medmindre du vil flåes i dårlige rates og gebyrer :D 

Jeg hævede baht hjemmefra, så jeg havde til de første dage dernede, men der var kursen os over 5, og ikke som nu 4,78.

Skrevet
newbee skrev, for 4 timer siden:

Hvis du har tænkt dig at komme ofte i Thailand f.eks. 1 gang om året vil jeg anbefale at åbne en Thailandsk bank konto og så overfører fra enten Wise eller Revolut til den.

Det er meget vanskeligt og ikke noget en førstegangsbesøgende skal spilde tid eller penge på!

Skrevet

Jeg bruger altid mine hævekort, ved godt der er gebyr, men bøvlet at veksle, og mange banker tager også stort gebyr for køb af Euro eller $   men HUSK når du bruger ATM, kommer den næsten altid op med om du vil bruge anbefalet KURS, det må du endelig ikke, reject og brug bankens kurs, ellers mister du en hel masse penge 

Skrevet
Jernsvinet skrev, for 20 timer siden:

Det er meget vanskeligt og ikke noget en førstegangsbesøgende skal spilde tid eller penge på!

Derfor jeg sagde at hvis man havde tænkt sig at komme hvert år bør man gøre det.

Dog er det slet ikke svært og det er super nemt.

Jeg brugte: Visa Maneerat Transport & Travel på Soi 13/2 i Pattaya og det kostede ikke noget til visa kontoret.

Jeg skulle bruge 3800 baht mener jeg det var.

3.000 baht direkte ind på min nye konto

500 for forsikringen der galt i 12 måneder

300 baht for at få et bank kort.

Jeg er klar over at visa stedet får henvisningsprovision men jeg mener nu ikke jeg blev snydt synes det var en fair deal.

Det tog mig godt nok 2 timer total fordi der den dag var mega lang kø i banken da jeg skulle have oprettet konto og udleveret kort.

Men det har været en drøm lige siden.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.