Hop til indhold
Filosoffen

Forbyd sexkøb-debat på DR2 Deadline kl. 22.30

Recommended Posts

Undskyld hvis jeg blander noget irrelevant ind i denne debat, i så fald så ignorer mig blot.

Som jeg ser det, så er der en væsentlig forskel på at få sex og det at få børn.

Sex kræver som minimum at to mennesker (eller flere) udfører de seksuelle handlinger sammen.

At få børn, kræver kun en person med en livmoder, samt nogle æg og sædceller.

Ingen af delene er en menneskeret.

Ingen mennesker kan/skal blive tvunget til at udfører seksuelle handlinger.

Ingen mennesker kan/skal blive tvunget til at afgive sædceller, æg-celler, eller tvinges til at stille sin livmoder til rådighed som rugemor.

Husk på, at kunstig insemination kun kan lade sig gøre, hvis der er nogle der rent faktisk stiller sæd-celler til rådighed.

(det er idag faktisk muligt at en kvinde kan lave en klon af sig selv, helt uden sædceller... men mon ikke vi skal vente med denne etik-diskussion til engang i fremtiden)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er du lidt hurtig søde - der er da kunstig insemination!

ja da... men nu var det kontra det at man skulle være et par for at få børn :)  hvorvidt det at få børn skulle være en ret for singler

og hvis man ikke må få børn foruden man er i et forhold... så bliver det jo teknisk set til den "frivillige voldtægt"... og det er det jeg ikke lige kunne stemme ja til :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

ja da... men nu var det kontra det at man skulle være et par for at få børn :) hvorvidt det at få børn skulle være en ret for singler

og hvis man ikke må få børn foruden man er i et forhold... så bliver det jo teknisk set til den "frivillige voldtægt"... og det er det jeg ikke lige kunne stemme ja til :)

Det er mange år siden, man 'troede' et ægteskab/forhold var nødvendigt for at få et barn! :-)

Et barn har ret til en far og en mor og ikke blot en kvinde, der skal selvrealisere sig. Det lykkes så langt fra altid at opvæksten sker i et harmonisk forhold, men en kvinde har ikke ret til et barn, blot fordi den kære doktor m/k kan hjælpe på unaturlig vis. Klarer de det efter fyraften, ja så har barnet stadig en far. Se programmet sporløs i tv og oplev, hvor frustrerede folk er for at finde deres ophav.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu handler det at få børn jo ikke om selvrealisering for de fleste af os... - lidt provokerende udsagn... 

for nogle børn er det fint at de har begge parter... for andre... not so much....  men det er ikke en generalisering du rigtig kan lave.. 

og slet ikke på baggrund af noget så semi-lødigt som et halvdårligt realistyshow

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu handler det at få børn jo ikke om selvrealisering for de fleste af os... - lidt provokerende udsagn...

for nogle børn er det fint at de har begge parter... for andre... not so much.... men det er ikke en generalisering du rigtig kan lave..

og slet ikke på baggrund af noget så semi-lødigt som et halvdårligt realistyshow

Nu havde jeg ikke i tankerne at anmelde et tv-program, men blot henføre læsernes opmærksom på, hvor stor en plads en ukendt forælder optager i folks liv. Kald det blot generalisering. Jeg tror nemlig, det gælder for alle med kun en forælder.

At være eneforælder kan kun lade sig gøre, fordi det omgivende samfund er behjælpelig. Det være i såvel primitive som såkaldt højt udviklede samfund.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu havde jeg ikke i tankerne at anmelde et tv-program, men blot henføre læsernes opmærksom på, hvor stor en plads en ukendt forælder optager i folks liv. Kald det blot generalisering. Jeg tror nemlig, det gælder for alle med kun en forælder.

At være eneforælder kan kun lade sig gøre, fordi det omgivende samfund er behjælpelig. Det være i såvel primitive som såkaldt højt udviklede samfund.

tja... det gælder jo også for forældre par... der er det bare lidt lettere.. men ikke noget de kunne gøre uden samfundets hjælp.. 

og det er fint nok at være nysgerrig... men derfra og så til at sige at singler ikke skal have børn - der er da langt.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Britta Thomsen er for øvrigt ved at blive flået fra hinanden i Detektor på DR2 lige nu. De 660.000 er omtrent dobbelt så stort som det skønnede maksimale antal. Ups :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Britta Thomsen er for øvrigt ved at blive flået fra hinanden i Detektor på DR2 lige nu. De 660.000 er omtrent dobbelt så stort som det skønnede maksimale antal. Ups :)

Ikke "omtrent dobbelt så stort" - mere end 100 gange så stort !!

"Britta Thomsen fortæller Detektor, at hun har tallet fra en rapport fra EU's statistikbank Eurostat. Men i en mail til Detektor afviser statistikbanken, at de har data, der underbygger Britta Thomsens påstand.

"Det er ikke muligt at nå frem til dette tal alene på baggrund af data indsamlet af Eurostat," skriver statistikbanken.

I rapporten opgør Eurostat antallet af handlede personer på baggrund af indberetninger fra de enkelte lande.

I 2010 var dette tal 9.528 og af disse blev 62 procent - hvad der svarer til 5.907 - handlet til sexindustrien"

Venligst

Spunsen/Bundtokken :geek:

Redigeret af Bundstokken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Ikke "omtrent dobbelt så stort" - mere end 100 gange så stort !!

"Britta Thomsen fortæller Detektor, at hun har tallet fra en rapport fra EU's statistikbank Eurostat. Men i en mail til Detektor afviser statistikbanken, at de har data, der underbygger Britta Thomsens påstand.

"Det er ikke muligt at nå frem til dette tal alene på baggrund af data indsamlet af Eurostat," skriver statistikbanken.

I rapporten opgør Eurostat antallet af handlede personer på baggrund af indberetninger fra de enkelte lande.

I 2010 var dette tal 9.528 og af disse blev 62 procent - hvad der svarer til 5.907 - handlet til sexindustrien"

Venligst

Spunsen/Bundtokken :geek:

Korrekt spuns. Jeg henviste til det skønnede tal - ikke det faktisk indrapporterede tal. Udsendelsen hævdede at maksimalt 270000 personer i EU var tvunget ind i sex. Hvor mange af dem der rent faktisk er handlede var der ingen skøn for.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...