Needy 1933 Skrevet 22. December, 2024 JenniferRomantica skrev, for 31 minutter siden: Jeg synes det er super hyggeligt selvom det sku er svært at finde gaver til mænd.. Det passer altså ikke - et gavekort til jem&fix kan vi da altid bruge 1 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. Nobody 458 Skrevet 23. December, 2024 SiaUngQ skrev, 1 time siden:Men en lille æske chokolade, ville jeg sætte pris på - men hvem elsker ikke chokolade? Hvor er det bare livsbekræftende, tak for din kommentar, jeg tror bare at jeg forsætter med at være mig (hvem skulle jeg dog ellers være?) Glædelig jul Sia 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. Nobody 458 Skrevet 23. December, 2024 JenniferRomantica skrev, 1 time siden: Jeg har givet nogle gaver i år (hvor mange holder jeg for mig selv).. Du virker til at være en skøn kvinde med hjertet på rette sted Jennifer, bliv ved med det. Måske jeg skulle overveje at blive stamkunde hos dig, så kunne vi udveksle en lille (upersonlig) gave i ny og næ, for glædens skyld 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
SoveReign 211 Skrevet 23. December, 2024 Jeg synes en lille gave er helt fint at give, og har da kun fået positiv respons på mine gaver. Jeg giver dog kun gaver på genbesøg, og jeg genbesøger (selvfølgelig, fristes man til at sige) kun hvis det var et godt første møde. Beløbet har varieret, alt fra en æske chokolade til en souvenir fra et sted jeg har besøgt eller været på ferie, som jeg lige synes passede ind. Fx fik en pige jeg besøgte efter en tur til Spanien, en lille tøjdyrs tyr der mindede mig om hende jeg besøgte, da jeg så den. Så giv du et par velmenende gaver til din favorit(ter) og du får helt sikkert lidt ekstra kærlig behandling 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 3296 Skrevet 23. December, 2024 ud af alle mine aftaler i år er der vist kun 3-4 hvor jeg ikke har haft et eller andet med til pigen og har endnu ikke oplevet at det ikke blev taget godt imod hver gang jeg har haft noget med. Man kan kan godt være super kynisk og og have tilgangen at man har betalt og så får man en modydelse og alt derudover er unødvendigt men vi er mennesker vi bliver glade når andre gør noget ekstra for en uanset om det er tjeneren, chaufføren eller bartenderen der får drikkepenge eller mig selv der et år fik en æske chokolade af en kunde til jul eller bydes på noget koldt at drikke en varm sommerdag. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1290 Skrevet 23. December, 2024 (edited) Sjovt nok stillede jeg samme spørgsmål herinde, da jeg var helt “ny” herinde. Og fik naturligvis også lidt de samme svar. Siden har jeg fundet ud af at det er ret enkelt. Alle bliver glade for at modtage små erkendtligheder. Og man bliver glad af at give dem. GP’er er fuldstændig som alle andre mennesker (big surprise). Først og fremmest vil de gerne behandles høfligt og pænt. Hilses på, tales med og smiles til. Det er mit indtryk, at det betyder noget at man giver sig lidt tid fra starten og der kan en lille gave være med til at skabe en god atmosfære og lige snakke lidt før man hastigt smider kludene. Det viser at man respekterer pigen, at man betragter faget som mere og andet end simpelt “handel”. Man ved godt at man køber noget, der er mere privat og som involverer sælger mere end når man får klippet håret eller ordnet tænder for slet ikke at tale om at man køber en ting fx en lampe Sproget er i min optik vigtigt. Man prøver ikke en ny pige, man besøger en ny pige. På samme måde må anmeldelser ikke ligne at man har prøvekørt en bil, men at man nænsomt og ærligt beskriver indtrykket og tildels oplevelsen man fik ved besøget. Jeg tænker det er vigtigt for, i hvert fald nogle pigers sjæl og det er faktisk også vigtigt for ens egen sjæl. Tingsliggørelse af mennesker er simpelthen uartigt. Man giver gaver til andre mennesker og det er med til at erkende at købesex er noget andet end langt de fleste andre handler. Redigeret 23. December, 2024 af Slowman 6 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 23. December, 2024 For mig betyder det at give en gave noget helt specielt og noget ganske særligt. Jeg synes man skal kende hinanden før man skal give gaver. Det at give en gave første gang man mødes synes jeg er lige tidligt nok - selvom jeg anerkender at det kan være med til at løfte stemningen. At give eller udveksle gaver er for mig en tilkendegivelse af at man synes om hinanden og har en gensidig sympati - der kan en enkelt lille gave sige meget mere end tusind ord. Og så synes jeg at en gave skal være personlig - og ikke alt det der blomster og chokoladehejs. Man må godt gøre sig umage! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18193 Skrevet 23. December, 2024 Needy skrev, for 9 timer siden: Det passer altså ikke - et gavekort til jem&fix kan vi da altid bruge Jamen hvis det havde været en bedre gave så kan din stadig byttes.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18193 Skrevet 23. December, 2024 Mr. Nobody skrev, for 8 timer siden: Du virker til at være en skøn kvinde med hjertet på rette sted Jennifer, bliv ved med det. Måske jeg skulle overveje at blive stamkunde hos dig, så kunne vi udveksle en lille (upersonlig) gave i ny og næ, for glædens skyld Du er mere end velkommen så længe du advarer omkring den evt gave.. Det altid sjovest at kunne give noget igen.. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 23. December, 2024 JenniferRomantica skrev, for 2 minutter siden: Jamen hvis det havde været en bedre gave så kan din stadig byttes.. Nope! Jeg er seriøst glad for min gave og den bliver IKKE byttet! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 1092 Skrevet 23. December, 2024 I forhold til at skabe bedre oplevelser så er min erfaring at det også giver brownie points hvis man kommer igen og lægger nok penge. Ser ikke noget galt i gaver, alle der gør en god arbejdsindsats vil vel gerne sættes pris på og tænker ikke det er anderledes med GPer. Jeg gør det dog kun hvis der er en særlig lejlighed. De udenlandske piger der er her ved højtider og mærkedage er vel lidt som ”søens folk”, de er også langt hjemmefra og ville måske hellere være sammen med familie. Så er det nok rart at nogen har tænkt på dem. Jeg spurgte engang en pige hvor gammel hun var og hun svarede at hun blev 26 en bestemt dag. Hun glemte ikke at jeg kom med balloner og en lille indpakket gave med kort, til/fra label, m.m. Og ja, selvfølgelig vil vi da gerne have gavekort til Jem & Fix eller Bauhaus 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1290 Skrevet 23. December, 2024 Needy skrev, for 1 time siden: Jeg synes man skal kende hinanden før man skal give gaver. Sjovt nok for historisk set er der nok mange der bringer gaver med til “første møder”. Værtindegaver er er eksempel, men også i diplomati osv. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 23. December, 2024 Slowman skrev, for 1 time siden: Værtindegaver er er eksempel, men også i diplomati osv. Jow jow - men nu er der jo en verden til forskel på en Mamasan eller en Ambassadør og så en GP som man nyder at være sammen med og gerne vil forkæle lidt en gang imellem Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1290 Skrevet 23. December, 2024 Needy skrev, for 50 minutter siden: Jow jow - men nu er der jo en verden til forskel på en Mamasan eller en Ambassadør og så en GP som man nyder at være sammen med og gerne vil forkæle lidt en gang imellem Det var blot en kommentar til at man skal kende dem men begaver. Faktisk bruges gaver også til at starte bekendskaber med, tænker jeg. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3393 Skrevet 23. December, 2024 (edited) Jeg oplever ofte at en gæst har en lille erkendtlighed med, ved FØRSTE møde endda . Det har været en æske chokolade, syrlinger , blomster eller en flaske bobler som vi har nydt et glas af efterfølgende En enkelt mand har givet mig en parfume ved vores første møde . En anden har efter gentagne besøg givet mig et smukt sæt undertøj. At man(d) har en lille ting med som fx en æske chokolade når man bliver inviteret hjem til nogen første gang, er for mig en virkelig galant og respektfuld ageren. Jeg oplever ikke at de mænd der har en lille gave med, forventer særbehandling fordi de nu har gjort noget ekstra sødt og derfor vil belønnes. Jeg oplever at det har været deres intention at vise omtanke, at de har glædet sig og så er mødet jo allerede godt igang over erkentligheden som opstarts small talk (i stedet for vejret eller trafikken ). Bare rolig, vi tolker ikke de her gaver som et udtryk for et ønske om at der skal være nogen privat romantisk forbindelse mellem os. (Med mindre gaven er en diamantring ) Jeg elsker selv at give gaver, også uden for sæson. At sende en buket blomster med Interflora til en veninde fordi jeg bare synes at hun er sej, det gør MIG glad. Så ja: Giv en gave hvis du har lyst, det vil højdt sandsynligt bringe et smil på modtagerens læber og smilet er jo den korteste afstand mellem to mennesker Redigeret 23. December, 2024 af Pianistinden Tilføjelse 7 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Probator 387 Skrevet 23. December, 2024 Pianistinden skrev, for 41 minutter siden: Så ja: Giv en gave hvis du har lyst, det vil højdt sandsynligt bringe et smil på modtagerens læber og smilet er jo den korteste afstand mellem to mennesker Sødt sagt. Og rigtigt. Jo mere glæde man kan give andre, jo rigere bliver man selv. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1290 Skrevet 23. December, 2024 Probator skrev, for 27 minutter siden: Sødt sagt. Og rigtigt. Jo mere glæde man kan give andre, jo rigere bliver man selv. Hvis man tænker lidt over det, vil man også opdage at langt de fleste af de mennesker der er vellidte, er generøse mennesker. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2350 Skrevet 23. December, 2024 Needy skrev, for 12 timer siden: Jeg synes man skal kende hinanden før man skal give gaver. Enig. At give en gave skal helst være noget personligt - eller i hvert fald personlig tænkt, og så kan det blive mere eller mindre vellykket. Det er for mig ikke vigtigt at få noget retur. Det giver jo også en del spekulation for pigen ... Pudsigt med gaver, i øvrigt .. Jeg selv vil gerne have bøger, gerne i de genrer jeg nu synes er interessante .. Hvis det er en go' bog, er det sådan set flintrende ligegyldigt om den er købt i en genbrugsbutik til en femmer ... Oplevelsen er den samme ... Men vi har jo ikke tradition for at købe 'genbrugsgaver' selv om man i genbrugsforretninger tit ser pynteting der er meget sjovere end hvad man kan købe fra nyt ... Chokolade tænker jeg egentlig ikke som gaver .. Snarere en lille opmærksomhed .. For et års tid siden var jeg nødt til med kort varsel at aflyse mit første besøg hos en pige på PG .. Da jeg så senere besøgte hende første gang, gav jeg en æske chokolade som kompensation .. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1290 Skrevet 24. December, 2024 sneræven skrev, for 10 timer siden: At give en gave skal helst være noget personligt - eller i hvert fald personlig tænkt, og så kan det blive mere eller mindre vellykket. Chokolade tænker jeg egentlig ikke som gaver .. Snarere en lille opmærksomhed .. For et års tid siden var jeg nødt til med kort varsel at aflyse mit første besøg hos en pige på PG .. Da jeg så senere besøgte hende første gang, gav jeg en æske chokolade som kompensation .. så splitter du lige “gave” op i tre kategorier: En personlig gave, en opmærksomhed og endda en kompensation. Det ændrer jo ikke på at alle (og man kan sikkert opdele meget mere) er gaver. Foræringer, som man giver af forskellige grunde. Også drikkepenge er jo gaver. Vi vil jo alle gerne give gode gaver. Noget modtageren bliver glad for og som “kan bruges”. Derfor vælger man en gave som man håber og tror modtageren synes er god, sjov, betænksom eller bare viser at man er tilfreds. At man er tilfreds kan jo først vises bagefter eller ved senere besøg. Men hvis man har læst anmeldelser og annoncer og prøvet at gætte på hvad en pige man ikke har mødt vil blive glad for er Chokolade, blomster, kosmetiske produkter jo ret sikre valg. Det handler jo kun om at sige: Jeg er glad for at besøge dig og jeg vil gerne give dig noget for at gøre dig glad. Har man læst lidt mere og måske fulgt pigen herinde og begynder at vide en smule mere or det jo sjovt at prøve at finde noget der er bare lidt mere personligt. Da jeg besøgte @Eva Nadine havde jeg læst en del og kunne medbringe en ikke særlig romantisk lille gave, som jeg var ret sikker på fortalte at jeg havde “hørt efter”, interesseret mig for damen. Det er jo altid sjovere. Det samme gælder et par andre piger jeg har besøgt. Det er sjovt, hvis en pige har nævnt at hun har de fineste små fødder lige at købe et par små luksus sokletter, så hun kan passe på “de små”. Jeg har ALDRIG mødt en pige, som ikke kvitterer med et sødt smil, når man overrækker en lille gave hvad enten det er en æske Merci som tak for sidst eller Nogathjerter, som “værtindegaver”, hvis det er første gang. I min optik er det gaver og som sagt tidligere, de viser at selvom der er tale om forretning, er det også mere og andet end det. 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2350 Skrevet 26. December, 2024 Slowman skrev, den 24.12.2024 at 09:24: så splitter du lige “gave” op i tre kategorier: Jah OK ... Jeg kan ikke helt vurdere hvem af os der er bedst til at over-analysere ... Men jeg erkender at det var mig der begyndte ... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Señorpussy Skrevet 4. Januar Mr. Nobody skrev, den 22.12.2024 at 21:38: Kunne være fedt at høre alles holdninger til, at medbringe en lille ting, når man besøger en GP... Jeg har for ganske nylig besøgt en skøn pige, og jeg valgte netop hende, fordi min mavefornemmelse var rigtig god; hendes smil og øjne på billederne, den gode kommunikation forud forud for mødet, og ja... Det kunne kun blive godt, fornemmede jeg. Og ville gøre lidt ekstra, så det gjorde jeg Dertil valgte jeg så at købe en lille diskret æske chokolade. Pakkede den pænt ind i cellofan, små klistermærker med hjerter, og gavebåndet var krøllet perfekt Pigen tog godt imod, men tror ikke hun var vant til, at kunder medbringer den slags, men hun smilede skam Det store spørgsmål er så: hvad tænker drengene -og ikke mindst (glædes)pigerne- herinde om dén slags gestus, at medbringe små gaver..? ..... Min oplevelse med en lille gave var god, det faldt i god jord. Men kunne godt forestille mig, at det også kunne have gået den anden vej. Måske er det mere passende, hvis man absolut skal bringe gaver, at man har set pigen flere gange, så man har en (professionel) relation? Til historien skal det siges, at den time jeg besøgte pigen, gik ud over al forventning! Meeen tænker bestemt, at mange andre ting, end den lille gave ved ankomst, gjorde udfaldet. Men måske hjalp den lidt i den rigtige retning..? Tænker selv, at så længe man ikke kommer med 10 røde roser, eller andet vildt, er det vel legitimt nok, eller hvad?? I princippet kan det blive modtaget både godt og knap så godt, hvis man medbringer en gave, om man besøger en pige første gang eller 10. gang, eller om det er en lille eller stor gave... Kort sagt: er det okay at medbringe en lille ting? Og hvis ja/nej, hvornår er det så ok/ ikke ok..? Det kan være akavet, eller betænksomt, men at glæde andre, glæder også mig! Men er glæden, ved at forsøge at glæde en glædespige, mon kun min egen glæde?? Mange julehilsner til alle herfra En lille gave er altid godt. Det et tegn, at man viser pigen at man glad for det hun gør. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1681 Skrevet 5. Januar JenniferRomantica skrev, den 23.12.2024 at 00:20: Jeg synes det er super hyggeligt selvom det sku er svært at finde gaver til mænd.. Find ud af hvad hans hobby er og køb noget han kan bruge. Spiller han golf, kan han vel altid bruge en æske goldbolde og går han på bukkejagt kan han måske bruge et bukkekald og fisker han havørred på kysten, så er en lille æske med blink eller fluer helt sikkert altid kærkomment. En lommelærke ville jeg personligt selv blive glad for. Det behøver ikke være dyre gaver. Ift. til trådens emne: Jeg tager næsten altid en lille gave med ved mine besøg. Første gang jeg ser en pige kan det være en fin æske kvalitets chokolade. De piger jeg ser oftere har jeg givet forskellige ting som blomster, et smykke, en flaske champagne eller noget jeg ved hun ønsker sig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest 1K1969 Skrevet 14. Juni Needy skrev, den 23.12.2024 at 10:10: For mig betyder det at give en gave noget helt specielt og noget ganske særligt. Jeg synes man skal kende hinanden før man skal give gaver. Det at give en gave første gang man mødes synes jeg er lige tidligt nok - selvom jeg anerkender at det kan være med til at løfte stemningen. At give eller udveksle gaver er for mig en tilkendegivelse af at man synes om hinanden og har en gensidig sympati - der kan en enkelt lille gave sige meget mere end tusind ord. Og så synes jeg at en gave skal være personlig - og ikke alt det der blomster og chokoladehejs. Man må godt gøre sig umage! Nogen gode ideer ? er total "bambi på glatis" der ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest 1K1969 Skrevet 14. Juni Pianistinden skrev, den 23.12.2024 at 15:16: Jeg oplever ofte at en gæst har en lille erkendtlighed med, ved FØRSTE møde endda . Det har været en æske chokolade, syrlinger , blomster eller en flaske bobler som vi har nydt et glas af efterfølgende En enkelt mand har givet mig en parfume ved vores første møde . En anden har efter gentagne besøg givet mig et smukt sæt undertøj. At man(d) har en lille ting med som fx en æske chokolade når man bliver inviteret hjem til nogen første gang, er for mig en virkelig galant og respektfuld ageren. Jeg oplever ikke at de mænd der har en lille gave med, forventer særbehandling fordi de nu har gjort noget ekstra sødt og derfor vil belønnes. Jeg oplever at det har været deres intention at vise omtanke, at de har glædet sig og så er mødet jo allerede godt igang over erkentligheden som opstarts small talk (i stedet for vejret eller trafikken ). Bare rolig, vi tolker ikke de her gaver som et udtryk for et ønske om at der skal være nogen privat romantisk forbindelse mellem os. (Med mindre gaven er en diamantring ) Jeg elsker selv at give gaver, også uden for sæson. At sende en buket blomster med Interflora til en veninde fordi jeg bare synes at hun er sej, det gør MIG glad. Så ja: Giv en gave hvis du har lyst, det vil højdt sandsynligt bringe et smil på modtagerens læber og smilet er jo den korteste afstand mellem to mennesker *LOL* Der dukkede den s... Diamant ring op igen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1933 Skrevet 14. Juni 1K1969 skrev, for 2 timer siden: Nogen gode ideer ? er total "bambi på glatis" der ? Nope Det afhænger fuldstændigt af hvem du skal være sammen med og hvor godt du kender hende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg