Hop til indhold

Grov menneskehandel

Featured Replies

Skrevet

Det ser ud til, at der igen er sat en stopper for menneskehandel, denne gang i Vest. Det glæder mig meget, at der trods alt bliver gjort indsats på området -_-

https://ekstrabladet.dk/krimi/grov-menneskehandel-kvinder-udnyttet-paa-jyske-bordeller/10464768

Er jeg den eneste, der der får et smil på læben, når endnu en bagmand (kvinde..) er blevet stoppet? ;)

Skrevet

Det er supergodt at de får fanget dem. 

Jeg har sådan set ikke noget imod at der afleveres x antal procent af indtægten mod at få hjælp osv. til at etablere sin forretning i Danmark (procenterne kan selvfølgelig diskuteres), så længe det er en aftale mellem to voksne mennesker, der ikke er tvunget til noget. Men der er et særligt sted i helvedet til folk der lokker fattige kvinder til den anden ende af verden med løfter om guld og grønne skove, og så tvinger dem ud i prostitution. 

Skrevet

Ud over de to nye domme så ser det ud til at antal dømte også stiger år for år?

https://www.cmm.dk/statistik/sigtelser-og-domme

Der står kun 2 domme per april 2024 men efter lidt søgning i nyheder tror jeg der var mindst 8 for hele året. Kunne være godt hvis det får en afskrækkende virkning.

Skrevet

Lidt mere om anholdelserne...

https://denkorteavis.dk/2024/375469/

Skrevet

Dejligt, at der er 2 mindre i branchen de næste par måneder. 

Jeg sidder altid med tanken, hvor går grænsen for menneskehandel / alfons og så almindelig hjælpsomhed? Når man ser piger i gadebetjentene fortælle, at de giver 28.000 i husleje om måneden, så vil jeg mene, at det er alfonseri. Når man ser andre piger, som lægger 40/50 procent af omsætningen til en bagmand, så vil jeg mene, at vi er ude i det kriminelle. Og hvis ikke, så har jeg 2 fine soveværelser, som er til jege for 25000 om månenden :)

Skrevet
anmelder skrev, for 4 timer siden:

Dejligt, at der er 2 mindre i branchen de næste par måneder. 

Jeg sidder altid med tanken, hvor går grænsen for menneskehandel / alfons og så almindelig hjælpsomhed? Når man ser piger i gadebetjentene fortælle, at de giver 28.000 i husleje om måneden, så vil jeg mene, at det er alfonseri. Når man ser andre piger, som lægger 40/50 procent af omsætningen til en bagmand, så vil jeg mene, at vi er ude i det kriminelle. Og hvis ikke, så har jeg 2 fine soveværelser, som er til jege for 25000 om månenden 

Det er helt normalt praksis at pigerne skal betale mellem 800-1500 pr. Dag

så for en måned ca. 30000 kr. dertil kommer så bagmandens andel.

når de udenlandske har betalt alle udgifter, har de omkring 30-40% tilbage til sig selv.

så hvis de omsætter for 100000 kr. på en måned.

ja så har de 30-40 kg.

Og for at lave små 100000 kr. i omsætning

Skal de have 66 kunder gennem møllen. På de 25 dage de kan arbejde på en måned. Hvis de har en pris på 1500 kr  for en time  

dog er det jo langt fra alle kunder der tager en time  så skal der lidt flere igennem  

de fleste piger regner med 100 kunder om måneden for det er en godkendt måned  

på en måde godt de ikke betaler skat.

så ville de kun havde 15-20000 kr. tilbage for deres anstrengelser.

Redigeret af Larschristian

Skrevet
anmelder skrev, for 8 timer siden:

Jeg sidder altid med tanken, hvor går grænsen for menneskehandel / alfons og så almindelig hjælpsomhed? 

Groft sagt er grænsen nået, så snart man tjener på andres prostitution og man har været bevidst om det.

Skrevet

En udlejer lejer ud. Hvad gør en bagkvinde egentlig? Ud fra artiklen er det åbenbart en der rekrutterer og sørger for transport. Så en pige (der blev født i et andet land) der bor i Danmark eller som selv er taget herop vil så ikke nødvendigvis have en bagkvinde? Lidt uklart ud fra artiklen om de to bagkvinder også var udlejere. Hvis bagkvinden og udlejer er den samme bliver regnestykket måske anderledes end i LC’s eksempel, eller? Så skal der muligvis ikke betales dobbelt op?

Hvordan ved bagkvinden hvor meget pigen tjener, så de ved hvor meget der skal betales? I artiklen er der tale om thaier. Ved nogen af mine få thai besøg har jeg haft indtryk af at der var muttere tilstede. Hvis de opholder sig på stedet vil de nok have en ide om pigens indtjening. Men hvad med de steder hvor der ikke sidder en mutter?

I artiklen er der tale om thaier. Da det nævnes at der er tale om mange piger formoder jeg pigerne kom hertil på turistvisum, hvor de jo ikke har arbejdstilladelse. Det undrer mig at de ikke bliver stoppet ret hurtigt. Men det er nok fordi de gerne vil anholde bagkvinderne? Så de lader det hele køre i noget tid så de kan få sat en stopper for hele processen? I forhold til dem der får f.eks. spansk pas har jeg spekuleret over hvordan det kan lade sig gøre at de får spansk pas. Den nemmeste løsning ville nok være at de blev proforma gift. Eller de kan få arbejdstilladelse og muligvis pas efter nogen år. Eller man kunne købe et gyldent visa men det er en dyr løsning med risiko for tab. Der er også et par andre muligheder. Hvis de nu er proforma gift så er det måske svært at gå til politiet, for så risikerer de måske samtidigt at miste deres ophold?

Jeg har tænkt det samme som anmelder. På en måde kunne man vel også sige at huslejen er en slags procentdel. De kan jo kun tage 30 000 fordi de ved at pigen tjener X kroner om måneden over tid. Så hvis huslejen er Y så betaler pigen Y/X procent. Dvs. både indtægt og huslejen er over længere tid nogenlunde en kendt størrelse og huslejen er ikke baseret på markedspris men er bare et cut af omsætningen X. Kan årsagen til at det kan lade sig gøre være det samme med at de går efter bagkvinderne? Og dem der bor her eller selv finder herop formodes at have bedre alternativer?

@Larschristian, hvis du ikke har noget imod spørgsmålet, havde din ex kæreste en bagkvinde? Hvad afholdt dig egentlig fra at bede bagkvinden om at skride?

I forhold til afsporing så forsøger jeg at holde mig til emnet og jeg tænker det er relevant for at forstå hvad artiklen egentlig taler om da den er meget udetaljeret (forståeligt nok da der jo er tale om en igangværende sag) og jeg synes det er nemmere at forstå debatten når det hele er forklaret bedre.

Skrevet
latinas4ever skrev, for 3 timer siden:

@Larschristian, hvis du ikke har noget imod spørgsmålet, havde din ex kæreste en bagkvinde? Hvad afholdt dig egentlig fra at bede bagkvinden om at skride?

I forhold til afsporing så forsøger jeg at holde mig til emnet og jeg tænker det er relevant for at forstå hvad artiklen egentlig taler om da den er meget udetaljeret (forståeligt nok da der jo er tale om en igangværende sag) og jeg synes det er nemmere at forstå debatten når det hele er forklaret bedre.

Vælger ikke at citerer det hele. 

alle piger har et lille skolehæfte hvor besøgende bliver skrevet ned i.  
beløb tid mm. 

det er meget nemt for sydamerikanske piger at få spansk pas. Længere forklaring. 
men enkelt og nemt. 
og Wupti fri adgang til DK. 

ved ikke om dit spørgsmål er ok i åben forum. 
men ja hun havde en bagmænd. 
Og forklaringen er simpel hvis man er almindelig dødlig så siger man ikke til de typer at de skal skride. Giver nok lidt sig selv hvilken typer det er. 

Skrevet

I får lige denne. 
der forklare hvor nemt det faktisk er at få spansk pas.  Det er bare 2 punkter. 
som er nemme at omgås for kriminelle. 

For at kunne ansøge om spansk statsborgerskab gælder følgende:

1. Indfødsret: Hvis dine forældre er spanske eller hvis bare en af dem er, er du straks berettiget til et spansk pas. På samme måde, hvis du er født på spansk territorium, selv om dine forældre ikke er spanske, har du også ret til spansk nationalitet. Derudover har Spanien en særlig traktat med Sephardi-jøder, der oprindeligt kom fra området og derefter emigrerede; enhver, der kan spore deres forfædre tilbage til denne slægtning, kan derfor også anmode om spansk statsborgerskab. Ansøgninger skal ske inden 1. oktober 2018, fordi der i øjeblikket er nedsat et lovforslag i det spanske parlament for at ændre denne lov.

2. Ægteskab: En anden måde at få spansk statsborgerskab på er at gifte sig med en spanier, men vær opmærksom på at gifte sig kun for at få papirerne er ulovligt, og du kan blive retsforfulgt, hvis du bliver taget. Du bør kun gifte dig med en spansk person, hvis du er i et seriøst forhold. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.