Gæst Skrevet 11. Marts, 2014 jeg har læst med i over 8 md og har været aktiv i snart 2... og vil faktisk mene at det ikke er en helt fejlagtig opfattelse/antagelse der bringes til torvs her det er rigtigt som næste skribent siger at det er admin-teamets opgave at vurdere - men med en "højt til loftet" politik er det jo en meget vanskelig størrelse at forholde sig til... og desuden havde Eromon fuldstændig ret da han skrev: Jeg er fortaler af højt til loftet... uanset hvor og hvad man kommer fra... men jeg er også fortaler for at der er nogle rammer for hvordan man behandler hinanden så alt ikke altid er laveste fællesnævner Og når så mange brugere synes at der er noget der halter og flere faste brugere vælger at gå af den ene eller anden årsag - så er det i hvert fald værd at tage til efterretning... Jeg kan godt lide Deputy, Moderator, Organizer og Admin.. søde venlige høflige og velovervejede typer... og jeg ville ikke have noget imod at mine egne rammer blev mere snævre hvis det betød at den overordnede kvalitet af EG blev øget... Jeg ville ikke personligt have noget imod at disse 4 satte rammerne for den indbyrdes adfærd og jeg ville ikke sætte spørgsmålstegn ved deres afgørelser men have tillid til at de gjorde det godt fordi de er dem de er Jeg snakker ikke om censur.. jeg snakker om helt ordinære regler der er til at forholde sig til... i børnehaven må man ikke slå, sparke og spytte... hvad vi ikke tillader vores små børn vil jeg mene at vi som voksne generelt burde holde os for gode til..... generelt betragtet i hvert fald Bare et forslag, der ikke kræver det store fra Admin: For at forbedre tonen en smule, kunne Admin ganske objektivt indføre en teknisk begrænsning i valgmulighederne for størrelsen på font og måske også udvalget af farver, så man eksempelvis undgår indlæg af denne type: NEJ!!!! det er det IKKE!!!!! Så må medlemmet bare finde andre og mere civiliserede midler frem, herunder argumenter, hvis vedkommende da ellers er i stand til det eller tie, hvis man ikke har noget fornuftigt at sige. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tzatiki Skrevet 11. Marts, 2014 Jeg synes, at det hele er et godt eksempel på, at så snart der er kvinder indblandet, så går det hele galt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grækeren Skrevet 11. Marts, 2014 Jeg synes, at det hele er et godt eksempel på, at så snart der er kvinder indblandet, så går det hele galt ...ja, desværre er ved at komme i tvivl om hvad, og hvilke værdier dette board har som målgruppe. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2014 Bare et forslag, der ikke kræver det store fra Admin: For at forbedre tonen en smule, kunne Admin ganske objektivt indføre en teknisk begrænsning i valgmulighederne for størrelsen på font og måske også udvalget af farver, så man eksempelvis undgår indlæg af denne type: NEJ!!!! det er det IKKE!!!!! Så må medlemmet bare finde andre og mere civiliserede midler frem, herunder argumenter, hvis vedkommende da ellers er i stand til det eller tie, hvis man ikke har noget fornuftigt at sige. Nu løser typografi jo ikke (hele) problemet. Gid det var så let. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2014 Nu løser typografi jo ikke (hele) problemet. Gid det var så let. Nu ved jeg jo ikke om du nåede at læse, hvad jeg skrev: "For at forbedre tonen en smule......" Ak, man ser kun det man vil se. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 11. Marts, 2014 Liderligfyr sagde den 09 Mar 2014 - 9:18 PM: Betaling ved kasse 1 er lukket Jeg gav indlægget en like, den er ikke givet pga dette fact Det bliver noget af det sidste fra min pen her på mediet! eller "Hermed farvel og tak!" nej den er givet for alt det andet!!!! Ulveflokkene går rundt, som du har måttet erkende. Har ikke læst denne trussel tråd du refererer til, da jeg havde luret, det formentlig bare var en stor omgang mudderkast! så har ikke nogen mening til den tråd. Men synes det er ærgerligt, at folk der har lidt anderledes meninger end flertallet, bliver hetzet, kaldt for uintelligente og de må have drukket af natpotten og hvad man ellers læser i trådene. Ikke en imponerende kommunikationsmåde/ debatkultur! Er der nogen der kan forklare mig hvad det her betyder? Jeg fatter intet af det. Vagn, din efterlysning af en forklaring på ovenstående er ganske forståelig, og jeg måtte da også selv læse Liderlig Fyrs(LFs) indlæg et par gange, før jeg forstod meningen... Inden du får forklaringen, vil jeg dog lige linke til den tråd, hvor GameGuy(GG) leverer sin afskedssalut, og som "førerbunkeren" omgående låser, så ingen brugere får mulighed for at kommentere/svare GG direkte: '?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>> Det er dette indlæg, LF refererer til med sit indlæg.Kommentaren: "Jeg gav indlægget en like, den er ikke givet pga dette fact Det bliver noget af det sidste fra min pen her på mediet! eller "Hermed farvel og tak!"" kan jeg forklare på den måde, at LF har givet GG's afskedssalut en såkaldt "Like" ved at trykke på "Like-knappen" nederst i dennes indlæg. LF understreger så, at den pågældende Like/sympatierklæring ikke er givet på grundlag af GG's kommentarer "Det bliver noget af det sidste fra min pen her på mediet" eller "Hermed farvel og tak!". LF's "Like" er derimod givet i sympati med de teorier/påstande GG fremsætter om "ulveflokke" - altså brugere af Eroguide som frådende og blodtørstige kaster sig over et enkelt offer (såsom blandt andre GG), der tillader sig at have andre meninger og holdninger end flertallets eller de "på bjerget herskende".. LF er i dette indlæg ikke nogen ret brugervenlig formidler, og i sin "fortællestil" betjener han sig af det litterære virkemiddel, man kalder "stream of consciousness": http://da.wikipedia.org/wiki/Bevidsthedsstr%C3%B8m Håber, at ovenstående hjalp lidt på forståelsen... Vh./TH Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2014 (edited) Nu ved jeg jo ikke om du nåede at læse, hvad jeg skrev: "For at forbedre tonen en smule......" Ak, man ser kun det man vil se. Jeg ved udmærket godt, at du er af den opfattelse, at jeg ikke kan læse, men "en smule" er immervæk kun kosmetiske lapperier. GG brugte jo f.eks aldrig disse typografiske fif, og han fik da så rigeligt sine synspunter frem alligevel. Så sprogtonen er et langt væsentligere problem at tage fat på, hvis der skal ske forbedringer. Redigeret 11. Marts, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2014 (edited) GG brugte jo f.eks aldrig disse typografiske fif, og han fik da så rigeligt sine synspunter frem alligevel. Så sprogtonen er et langt væsentligere problem at tage fat på, hvis der skal ske forbedringer. Jeg er enig. Det var jo som sagt også bare et forslag, som jeg synes lå lige til højrebenet og som nemt og ganske objektivt kunne flytte os bare en lillebitte smule i den rigtige retning. Nu synes jeg så, at indholdet i det eksempel, jeg fandt frem, lader meget tilbage at ønske. Så det kunne måske også tjene som eksempel på, hvordan man netop ikke bør debattere, herunder anvendelse af problematisk sprogtone. Redigeret 11. Marts, 2014 af Starson45 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 11. Marts, 2014 GG brugte jo f.eks aldrig disse typografiske fif, og han fik da så rigeligt sine synspunter frem alligevel. Så sprogtonen er et langt væsentligere problem at tage fat på, hvis der skal ske forbedringer. Det var faktisk ret svært at læse og forstå det Gameguy skrev, netop fordi han ikke brugte disse typografiske fif og f.eks ofte skrev alt ud i en køre uden afsnitsopdeling, selvom han påstod at være forlægger eller noget lignende. Havde han nu brugt nogle typografiske fif og gjort det hele mere læsevenligt, havde han måske også samtidigt bestræbt sig på at gøre sig mere forståelig og undgået at være så uhumoristisk provokerende. Den der med at ulveflokken kastede sig over ham, køber jeg ikke - det var jo tværtimod ham der var ulven i fåreklær, der bed ud efter de forsagte lam - da så en af dem bed alvorligt fra sig ved at true med offentliggørelse af hans private beskeder, fik han kolde fødder og bad om hjælp fra sine påståede mange ligesindede. Linjen var kørt ud og han trak sig - og tak for det - men lur mig om han ikke snart er tilbage i ny forklædning 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kayano 200 Skrevet 11. Marts, 2014 Det her er ved at være værere, end Nationen på eb. I gentager jeg selv og tonen bliver hårdere og hårdere. Stop nu og indse vi er alle forskillige og til sidst er vi jo enige om at dette forum skal hjælpe os alle med at få gode oplevelser og advarer hianden mod de dårlige. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vagn 176 Skrevet 11. Marts, 2014 Liderligfyr sagde den 09 Mar 2014 - 9:18 PM: Vagn, din efterlysning af en forklaring på ovenstående er ganske forståelig, og jeg måtte da også selv læse Liderlig Fyrs(LFs) indlæg et par gange, før jeg forstod meningen... Inden du får forklaringen, vil jeg dog lige linke til den tråd, hvor GameGuy(GG) leverer sin afskedssalut, og som "førerbunkeren" omgående låser, så ingen brugere får mulighed for at kommentere/svare GG direkte: '?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>> Det er dette indlæg, LF refererer til med sit indlæg.Kommentaren: "Jeg gav indlægget en like, den er ikke givet pga dette fact Det bliver noget af det sidste fra min pen her på mediet! eller "Hermed farvel og tak!"" kan jeg forklare på den måde, at LF har givet GG's afskedssalut en såkaldt "Like" ved at trykke på "Like-knappen" nederst i dennes indlæg. LF understreger så, at den pågældende Like/sympatierklæring ikke er givet på grundlag af GG's kommentarer "Det bliver noget af det sidste fra min pen her på mediet" eller "Hermed farvel og tak!". LF's "Like" er derimod givet i sympati med de teorier/påstande GG fremsætter om "ulveflokke" - altså brugere af Eroguide som frådende og blodtørstige kaster sig over et enkelt offer (såsom blandt andre GG), der tillader sig at have andre meninger og holdninger end flertallets eller de "på bjerget herskende".. LF er i dette indlæg ikke nogen ret brugervenlig formidler, og i sin "fortællestil" betjener han sig af det litterære virkemiddel, man kalder "stream of consciousness": http://da.wikipedia.org/wiki/Bevidsthedsstr%C3%B8m Håber, at ovenstående hjalp lidt på forståelsen... Vh./TH Thorshammer Tak for hjælpen, men jeg forstår stadig ikke hvad det er han skriver Men jeg lever nok også lykkeligt uden at forstå det så lad nu det fare, som man siger på Christiansborg.. Mvh Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 11. Marts, 2014 Nu, når Borende X og Starson45 er ved at få tonen og typografien på plads, syntes jeg vi måske bør forsøge at neddæmpe vores mest ekstreme holdninger, som kan provokere unødvendig. Akkurat som vi alle gør i den virkelige verden. Her tænker jeg selv følgelig specifik på de sex, køn, race og religionspolitiske emner, der har floreret i den tid jeg har gæstet siden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2014 Nu, når Borende X og Starson45 er ved at få tonen og typografien på plads, syntes jeg vi måske bør forsøge at neddæmpe vores mest ekstreme holdninger, som kan provokere unødvendig. Akkurat som vi alle gør i den virkelige verden. Her tænker jeg selv følgelig specifik på de sex, køn, race og religionspolitiske emner, der har floreret i den tid jeg har gæstet siden. Jeg synes nu mere budskabet bør være en opfordring til at formulere sig i respektfuld tone, samt i øvrigt at udlade at kalde folk med andre holdninger for idioter, tåber og hvad der ellers findes af charmerende betegnelser for andre der ikke tænker og mener som en selv. Debat handler nu engang om meningsudvekslinger, og hvis alle mente det samme, så var der jo ingen debat. Jeg er faktisk enig med Cherie i, at en god og blomstrende debat er afhængig af, at nogen rent faktisk også formår, at skrive nogle oplæg, der kan sætte tankerne i gang. Her er det blot vigtigt at fastslå, at man sagtens kan skrive provokerende oplæg, uden at man nødvendigvis behøver at nedgøre andre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3711 Skrevet 11. Marts, 2014 (edited) Jeg synes nu mere budskabet bør være en opfordring til at formulere sig i respektfuld tone, samt i øvrigt at udlade at kalde folk med andre holdninger for idioter, tåber og hvad der ellers findes af charmerende betegnelser for andre der ikke tænker og mener som en selv. Debat handler nu engang om meningsudvekslinger, og hvis alle mente det samme, så var der jo ingen debat. Jeg er faktisk enig med Cherie i, at en god og blomstrende debat er afhængig af, at nogen rent faktisk også formår, at skrive nogle oplæg, der kan sætte tankerne i gang. Her er det blot vigtigt at fastslå, at man sagtens kan skrive provokerende oplæg, uden at man nødvendigvis behøver at nedgøre andre. Måske vi skulle nominere Månedens Klaphat. Præmien er 30 min i skruetvingen hos Cherie. Redigeret 11. Marts, 2014 af Plaskeren Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2014 Måske vi skulle nominere Månedens Klaphat. Præmien er 30 min i skruetvingen hos Cherie. Ja eller udskifte vedkommendes avatar med en flotfarvet klovnehat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtj 5852 Skrevet 11. Marts, 2014 Plaskeren sagde den 11 Mar 2014 - 1:24 PM: Ja eller udskifte vedkommendes avatar med en flotfarvet klovnehat Og måske belønne den fagligste debattør med Jasmins søde numse. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 11. Marts, 2014 Og måske belønne den fagligste debattør med Jasmins søde numse. Jeg vil bare tilføje at jeg er faglig, utroligt faglig. Selvom det ikke altid mærkes, så er jeg inderst inde en af de fagligste der findes. Måske den mest faglige faktiskt. B 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Marts, 2014 Bananas Det er ok fra min side, at du pryder dig med titlen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9570 Skrevet 11. Marts, 2014 Du glemte at fortælle at det var tidligere statsminister Anders Fogh Rasmussen, der 24. okt. 2005 ikke ville snakke med udsendingene fra de muslimske lande, fordi vi i Danmark har ytringsfrihed, der virkelig fik krisen til at eskalere. http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/02/08/103259.htm NB. skal læses nedefra og opad - desværre finder jeg ikke lige noget om Frank Hvam i den tidslinje, men der findes også andre tidslinjer, som er mere eller mindre fuldstændige. Næh, det glemte jeg ikke. Det var noget der skete mens krisen var i gang. Min fortælling slutter der hvor krisen starter, som jeg ser det. Man skal jo slutte et sted - i princippet er der stadig dønninger af den krise. Spørgsmålet for mig her var, hvornår man kan sige begivenhederne blev til en krise - det mener jeg de fleste er enige om at sige var efter imamernes m.fl. turné i mellemøsten. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2014 Jeg vil bare tilføje at jeg er faglig, utroligt faglig. Selvom det ikke altid mærkes, så er jeg inderst inde en af de fagligste der findes. Måske den mest faglige faktiskt. B Han mente måske "saglig". Det passer bedre i sammenhængen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 11. Marts, 2014 Næh, det glemte jeg ikke. Det var noget der skete mens krisen var i gang. Min fortælling slutter der hvor krisen starter, som jeg ser det. Man skal jo slutte et sted - i princippet er der stadig dønninger af den krise. Spørgsmålet for mig her var, hvornår man kan sige begivenhederne blev til en krise - det mener jeg de fleste er enige om at sige var efter imamernes m.fl. turné i mellemøsten. Anyhow, så kunne han da godt have taget pænt imod dem og givet dem lidt pomp og pragt med store limousiner, en god middag og en sludder for en sladder - ville ikke have kostet mere end et par håndører, i forhold til hvad der ellers ofres på f.eks ulandsbistand. Jeg synes det var meget arrogant og kan godt forstå de blev sure i betrækket,.over ikke at blive regnet for noget. Per Stig Møller har vist også kommenteret en del, hvorfor han ikke blev taget med på råd. Mellemøsten har altid været en krudttønde, hvor lunten er kort og en fornærmelse tages ilde op. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9570 Skrevet 11. Marts, 2014 Anyhow, så kunne han da godt have taget pænt imod dem og givet dem lidt pomp og pragt med store limousiner, en god middag og en sludder for en sladder - ville ikke have kostet mere end et par håndører, i forhold til hvad der ellers ofres på f.eks ulandsbistand. Jeg synes det var meget arrogant Det var jo del af en indenrigsk "kulturkamp" (apropos censur, ville han ikke bøje sig for udsendingenes krav om at han skulle gribe ind, og derfor så han ingen grund til at mødes. Det handlede alene om indenrigspolitisk signalgivning og/eller stærke ideologiske principper). Men det fører lidt langt ud ad tangenten at diskutere. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lady Cherie 5801 Skrevet 11. Marts, 2014 Se så står jeg der med nogle spørgsmål; Bliver den der klaphatte tur betalt af Eroguide? Hvorfor skal jeg have Klaphattene? Er I ikke bange for at normalt fungerende medlemmer totalt flegner ud, og kommer til at konkurre om hvem der er den værste klaphat? Er der tale om jeg skal sponsere månedens endefuld til månedens klaphat? som konkurrance? Eller vil det kræve overarbejde fra admin og moderator holdet? Er det vinderen eller taberen der får en endefuld hos mig efter pointsystem, alt efter hvor åndsvag man optræder? :D :D :D 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 11. Marts, 2014 (edited) Se så står jeg der med nogle spørgsmål; Bliver den der klaphatte tur betalt af Eroguide? Hvorfor skal jeg have Klaphattene? Er I ikke bange for at normalt fungerende medlemmer totalt flegner ud, og kommer til at konkurre om hvem der er den værste klaphat? Er der tale om jeg skal sponsere månedens endefuld til månedens klaphat? som konkurrance? Eller vil det kræve overarbejde fra admin og moderator holdet? Er det vinderen eller taberen der får en endefuld hos mig efter pointsystem, alt efter hvor åndsvag man optræder? :D :D :D Du skal bare slibe og pudse redskaberne samt forsyne piskene med et par ekstra haler. Du skal selvfølgelig have klaphattene, fordi du nok er den eneste, der kan banke deres tåbelige og uheldige ideer ud af dem. Klaphattene er mange og vil sikkert stå i kø – og hvis du er heldig, vil de sikkert gerne selv betale for showet. Og oven i købet sige pænt tak :lol: :lol: Redigeret 11. Marts, 2014 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 12. Marts, 2014 Måske det er lidt farligt at klaphattene skal gå til Cherie... hvis de nu har de lyster - så er det jo en ren førstepræmie... tænk hvad vi ikke skal høre på *ggg* - for at de kan tabe sig til præmien *ggg* :D :D :D Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg