Hop til indhold

Hvilken bog/lydbog kan I anbefale?

Featured Replies

Skrevet

Jeg er nået til en ende af den serie jeg er igang med, og jeg skal søge mod nye serier.
Jeg kører 25-30 min til og fra arbejde og nyder lydbøger mere end musik når jeg kører bil.

Hvilken bog (allerhelst en serie) kan I anbefale? Jeg er generelt til krimier og fantasy, men er åben for andre genrer.

Skrevet

Jeg kan anbefale et abonnement på Information.dk

De har nogle fremragende serier hvor du kan lytte til artiklerne.

Aktuelle serier i Information
https://www.information.dk/serier 

Særligt vil jeg fremhæve:

Børn af Solen
https://www.information.dk/serie/boern-solen 

De 2 journalister bag serien har også udgivet serien som en bog:

Hvordan mennesket fik superkræfter
Johanne Pontoppidan Tuxen & Mikkel Vuorela
https://butik.information.dk/collections/forside-boger/products/hvordan-mennesket-fik-superkraefter 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
SoveReign skrev, for 23 minutter siden:

Jeg er nået til en ende af den serie jeg er igang med, og jeg skal søge mod nye serier.
Jeg kører 25-30 min til og fra arbejde og nyder lydbøger mere end musik når jeg kører bil.

Hvilken bog (allerhelst en serie) kan I anbefale? Jeg er generelt til krimier og fantasy, men er åben for andre genrer.

Oxen. Har kun læst/hørt bøgerne ikke set den på TV, men har fået af vide at TV serien er ikke på højde med bøgerne.

en lidt anden retning. Lars Løkkes bog, hvor han selv læser den op, den er faktisk meget underholdende, og uanset om man kan lide ham og hans politik eller ej, så må jeg indrømme at han er “lun” og har humor, og han kan godt indrømme når han har lavet/sagt noget dumt.

Som podcast kan jeg anbefale “hitlers æseløre” med Jarl cordova. Der er mange afsnit efterhånden og de er rigtig gode, der bliver i hver afsnit fortalt om en bog om anden verdenskrig, men virkelig spændende.

Redigeret af Den nye grydeske
Ekstra

Skrevet

Jeg er SÅ TRÆT af alle dem som der er i en helt anden verden når de færdes i trafikken, som der er til fare for alle andre!

Kør bil, når du køre bil

Pas på jer selv og alle andre. 

Tænkte på jeres børn og familie, og kom sikkert hjem til dem der holder af jer <3

Redigeret af lille_peter

Skrevet
lille_peter skrev, for 1 time siden:

Jeg er SÅ TRÆT af alle dem som der er i en helt anden verden når de færdes i trafikken, som der er til fare for alle andre!

.......

Så det du siger er , at du ikke har musik tændt i bilen og det eneste du kan høre er motorlarmen fra din Bil ? 

Skrevet
Naboen skrev, for 55 minutter siden:

Så det du siger er , at du ikke har musik tændt i bilen og det eneste du kan høre er motorlarmen fra din Bil ? 

Har han misforstået TS

Skrevet

Jeg var super vild med “Empire of the Vampire” og efterfølgerne “Empire of the damned”.. 

Lige nu er jeg i gang med en serie omkring Australien og hvordan den blev befolket med straffefanger og deslige.. Også virkelig god.. Første bog hedder “De landsforviste”.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Jeg var super vild med “Empire of the Vampire” og efterfølgerne “Empire of the damned”.. 

Lige nu er jeg i gang med en serie omkring Australien og hvordan den blev befolket med straffefanger og deslige.. Også virkelig god.. Første bog hedder “De landsforviste”.. 

Uhh.. tak Jennifer. Dem må jeg checke ud.. er lidt en sucker efter gode vampyr romaner..:P

Har du læst Fevre Dream af George R. R. Martin? Er en super fed og anderledes vampyr historie af ham siden bag Game of Thrones

Skrevet
Mr_Swingking skrev, for 1 minut siden:

Uhh.. tak Jennifer. Dem må jeg checke ud.. er lidt en sucker efter gode vampyr romaner..:P

Har du læst Fevre Dream af George R. R. Martin? Er en super fed og anderledes vampyr historie af ham siden bag Game of Thrones

Den er virkelig forbandet fed den serie:wub:.. Tror ikke du vil fortryde den hvis du er til vampyrfortællinger.. Jay Kristoff kan virkelig noget med ord:).. Husker særligt en tilsvining der lød noget hen af “the gods really ruined a perfectly good asshole by making you speak” eller deromkring:lol:.. 

Har læst alt af George R. R. Martin:P.. 

Skrevet
Den nye grydeske skrev, for 6 timer siden:

Som podcast kan jeg anbefale “hitlers æseløre” med Jarl cordova. Der er mange afsnit efterhånden og de er rigtig gode, der bliver i hver afsnit fortalt om en bog om anden verdenskrig, men virkelig spændende.

Bogen “de sidste timer - Ingen kender dagen, før solen gå ned” tror jeg du ville elske.. Det er danske modstandsmænds sidste breve læst op af forskellige danske kendisser.. Og med Bodil Jørgensen som “grundoplæser”.. Den trak et par tårer eller 20 da jeg hørte den første gang.. Sikke et mandsmod fra mænd der mange af dem ikke var andet end store drenge.. Kunne ikke lade være med at tænke på hvordan nutidens ungdom havde klaret den i lignende situationer:ph34r:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 23 minutter siden:

Bogen “de sidste timer - Ingen kender dagen, før solen gå ned” tror jeg du ville elske.. Det er danske modstandsmænds sidste breve læst op af forskellige danske kendisser.. Og med Bodil Jørgensen som “grundoplæser”.. Den trak et par tårer eller 20 da jeg hørte den første gang.. Sikke et mandsmod fra mænd der mange af dem ikke var andet end store drenge.. Kunne ikke lade være med at tænke på hvordan nutidens ungdom havde klaret den i lignende situationer:ph34r:.. 

Den er lagt på boghylden i Mofibo, og jeg glæder mig til at høre den på mandag på arbejde.

Jeg har lige startet på en “vampyr serie” som jeg hørte for mange mange år siden, men den er jeg vokset fra:rolleyes: den er af Dennis jürgens, Freddy serien. Balladen om den forsvundet mumie, brædder til Draculas kiste osv, deres 5 stk.:D, så den er taget af boghylden igen.

hvis man er til krig og vold, sådan jeg også anbefale alle bøger i serien om Sven Hazel, og så kan vi altid skændes om det er fiktion eller fakta.

En anden mulighed er næsten alt af Jan Guillou, meget velskrevne, og det spænder lige fra ridder tiden og op til moderne spion drama.

Skrevet
Den nye grydeske skrev, for 8 minutter siden:

Den er lagt på boghylden i Mofibo, og jeg glæder mig til at høre den på mandag på arbejde.

Bare du er forberedt på kuldegys og røde øjne:P.. Kan næsten ikke anbefale den nok.. 

Freddy serien præsenterede min kæreste for mine to mindste.. Det var også for ungdommeligt/uskyldigt for dem når de normalt hører Harry Potter og Terkel i knibe:lol:.. Hvis du virkelig vil miste forstanden så prøv at bare starte “Femlingerne stjæler en olding” af WulffMorgenthaler:lol:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet

Hvis du ikke har hørt de oprindelige lyttespil af The Hitchhikers Guide to the Galaxy, så er det et must for en fantasy elsker.

Ved ikke lige hvor man kan finde dem dog...

Skrevet
  • Author
lille_peter skrev, for 5 timer siden:

Tak lille Peter. Jeg lytter til en bog, ligesom andre lytter til Podcasts, radioprogrammer, musik eller har samtaler når bilen kører. Så jeg forstår ikke dit behov for moralprædiken.

Til gengæld er der kommet andre fede bud, tusind tak for dem indtil videre :D

Skrevet

Jeg har mødt mange som der køre rundt med hørebøffer på som der slet ikke er tilstede i trafikken, men du kan selvfølgelig være en af de få undtagelser som der ikke har hørebøffer på og som der er agtpågivende i trafikken. 

One out of a million.

Skrevet
lille_peter skrev, 1 time siden:

Jeg har mødt mange som der køre rundt med hørebøffer på som der slet ikke er tilstede i trafikken, men du kan selvfølgelig være en af de få undtagelser som der ikke har hørebøffer på og som der er agtpågivende i trafikken. 

One out of a million.

Hvad fulan for en forskel skulle det gøre om man kører rundt med hørebøffer.? Vi snakker vel om bilister og ikke cyklister her tænker jeg.. 

Skrevet

Jeg kan anbefale podcasten "Fantasier" med Elisa Lykke som vært.

Her fortæller kendte mennesker rimeligt bramfrit om deres sexliv - ret underholdende :lol:

https://www.dr.dk/lyd/special-radio/fantasier-4109711477000

Er du lidt mere konspirationsteoretisk kan podcasten "Flyvende tallerken" også anbefales.

Den har en vidensbaseret tilgang til de mystiske fænomener vi jævnligt hører om - men som ingen kan forklare :ph34r:

https://www.dr.dk/lyd/special-radio/flyvende-tallerken-2892284837000

Skrevet

Jeg har et par forslag, men véd ikke helt om du kan bruge dem ... 
Jeg ka' godt li' thrillers, gerne med et erotisk twist .. 
Og jeg har lige læst "Pigen i Gyngen" af Richard Adans,
Den er i særklasse, på området ... 
Een af de bøger, hvor man læser de første 200 sider og undrer sig mere og mere over, hvad ER det der foregår ...
Og det grumme svar kommer så først på de sidste 20-30 sider ...

Har også lige læst "Sort Tango" af Regine DeForge. Kan også anbefales.
Den er en fortsættelse af - eller en del af - serien "Pigen med den Blå cykel" ... et erotisk, men også meget grumt drama fra anden verdenskrigs Frankrig.
Tror godt jeg tør anbefale serien ..
Er usikker på om de fås som lydbog i nogenlunde 'tilgægelig' udgave ... 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 20 timer siden:

Har du fået startet:P.? 

Jeg har lige modtaget Empire of the Vampire, så den glæder jeg mig til at komme igang med, når jeg er færdig med bog jeg er i gang med.. Noget Koonzt noget :P Skal nok fortælle dig hvad jeg synes... 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.