Hop til indhold

Mindre empatiske fra øst?

Featured Replies

Skrevet

Er der forskel på empatien i sex branchen afhængigt af, hvilke dele af verden kvinderne kommmer fra?

Har lige læst en kommentar i en anden tråd, hvor det kraftigt antydes, at man nok ikke kan forvente samme empati fra unge øst kvinder i branchen, som fra de danske kvinder i samme branche.

Jeg har ikke tilstrækkeligt erfaring til at sammenligne, for jeg er for sparsommelig til de danske glæder.

Men jeg har haft masser af gode oplevelser med unge øst kvinder. Søde, smilende og imødekommende.

Jeg har også læst masser af meget positive anmeldelser om disse.

Så, er påstanden rigtig eller ej?

Måske en fordom?

Redigeret af Probator
Rettelse

Skrevet
Probator skrev, for 14 minutter siden:Men jeg har haft masser af gode oplevelser med unge øst kvinder. Søde, smilende og imødekommende.

Så er det nok en fordom, man skal ikke tro på alt hvad man kan læse på internettet :rolleyes:

Skrevet

Det behøver ikke at være sådan. Men vælger du pigen på 21, der holder til i et autoværksted på Vestegnen, så får du nok ret. 

Skrevet
Probator skrev, for 2 timer siden:

Jeg har ikke tilstrækkeligt erfaring til at sammenligne, for jeg er for sparsommelig til de danske glæder.

Har du overvejet at spare lidt op - så ville du jo have et bedre sammenligningsgrundlag :rolleyes:

Skrevet
  • Author
lejogbrug skrev, 1 time siden:

Nej det er der  ikke

Tak. Men jeg er forvirret.

Der er 2 spørgsmål:

Probator skrev, for 2 timer siden:

Måske en fordom?

Kan du se, hvad jeg mener med at være forvirret?

Skrevet
  • Author
Rust in Peace skrev, 1 time siden:

...Men vælger du pigen på 21, der holder til i et autoværksted på Vestegnen, så får du nok ret. 

Tror godt jeg ved, hvor du mener. Men jeg er altid gået derfra med smil på læben. :)

Skrevet
  • Author
Needy skrev, for 54 minutter siden:

Har du overvejet at spare lidt op - så ville du jo have et bedre sammenligningsgrundlag :rolleyes:

Kunne jo godt være en go idé.

Men for én skøn time til 1000-1200 med happy end, synes jeg det er lidt ødselt at betale det dobbelte for samme resultat.

...men prissammenligninger skal vi IKKE debatere i denne tråd... ok?

Skrevet
Probator skrev, for 10 timer siden:

Har lige læst en kommentar i en anden tråd, hvor det kraftigt antydes, at man nok ikke helt kan forvente samme empati fra unge øst kvinder i branchen, som fra de danske kvinder i samme branche

Åh jøsses en overtolkning af et svar fra en dansk gp, der til en ts i krise efterlysende medfølelse og trøst og venlighed, blot anførte, at indebar den medfølelse også at blive lyttet til, så var en gp med sproglige evner og nuancer som et modersmål har, måske en tanke værd. Hvis ts altså valgte at søge trøsten hos en gp. 

Det kaldes vist logik for høns.

Og underbygges fint af hundredevis af anmeldelser om netop kommunikationsvanskeligheder med østeuropæiske og sydamerikanske gpere, der tilsyneladende tit har problemer med at forstå simple ord som nusse og pillowtalk. 2 ting nogle måske ville tænke kunne usgøre en del af trøst. 

Har det noget med empatiske evner at gøre? Slet ikke. Eller det behøver det ikke. Men de mange anmeldelser af udenlandske gpere viser også klart, at de er her generelt af andre grunde. Tjene flest penge hurtigst muligt. For en del ved at gøre så lidt som muligt. Eller bare tjene nok til bagmænd, udlejer, chauffør, telefondame og sig selv ift Rumænien og Columbia livet. 

Probator skrev, for 10 timer siden:

Men jeg har haft masser af gode oplevelser med unge øst kvinder. Søde, smilende og imødekommende.

Nu er der nok også forskel fra den ts' behov og dine og de mange, du har læst. Typisk vel Nympho modellen. En sprød streg på 1.63, der sutter pik uden, smiler kældent og rimmer lidt i badet. Du vælger dem for at knalde. Ikke sandt? Ts spurgte til, om det var muligt og mærkeligt at søge trøst hos en gp.

@TheLion vrøvlede bla

Man skal dog nok være opmærksom på, at der findes nogen mennesker i den her verden der ikke har empati. Og at man nok uanset hvad ikke kan forvente den fra f.eks. en pige der sælger sex. Jeg siger det ikke for at støde nogen – bare fordi virkeligheden kan være barsk

Der er vel få brancher, hvor sælgeren skal give så megen empati af sig selv, som en gp. Lytte. Trøste. Indordne sig med folks forkvabbelser over om de er forkerte, deres fetisch, komplekser, nervøsitet fra jomfruer, utro, mænd, der skal udleve ting, magtmænd, der skal domineres, gfe behov og deri lytte, trøste, opildne. En coach, psykolog, massør, præst i en. 

Fjollet udledning af anden tråd og et svar taget ud af kontekst. Mennesker er ens. Men miljøet og kulturen, man opvokser i, har givet en indvirkning. Hvis du skal have et svar, må du nødvendigvis definere 'empati' til en verdenslig fælles definition. Der er mere end at smile og være sød. Som du har set hos de 47 østpiger fra Rumænien, du har betalt for en times sex. 

Hvordan ville du måle det? Ud fra dine og andre sexbrugeres erfaring efter at betale dem for sex? Lyder som relativt begrænset empiri. Måske endda uægte forhold, da disse unge piger kan tænkes at være virkelig dygtige til mirroring og optimizing. 

Hvad er empati ts?

Etnokultural empati?

Kunstig empati?

Kognitiv empati?

Mon ikke, der er forskellige variationer af den og dine smilende, søde piger er empatiske i definitionen servicemindede og pleasende ift dine valg på menulisten. 

Men at empatien ift en trøst eller omsorg (bedre ord) ift en menneske i krise som den anden ts, kan og tit kan kræve en kommunikation (ofte men ikke altid nemmere med sprog). Handler det mere om velvære ift et besøg hos en gp en time, kan massage, kram, ligge i ske, bad, sæbes ind, kranio sakral mm sagtens være empatisk omsorg. Også uden sprog.

Er hunde mere empatiske end mennesker?

Ubetinget ja. De empatiske hunde er i hvert fald. Bevis for at sprog ikke altid er en afgørende faktor.

Hvis du selv aldrig har besøgt danske gpere, har du vel intet sammenligningsgrundlag?

Du kunne også have spurgt om gamle damer er mere empatiske end unge piger. Og selv svare nej, fordi du kun har været sammen med under30 gpere. 

Generalisere er altid nemt. Og farligt. Har selv mødt 20årige piger med en uhyggelig flot medfødt empatisk evne. Chokerende god. Men tit har livserfaring, miljøet, kriser og antal forskellige personer og ting, vi møder, MÅSKE en indflydelse på vor empatiske formåen. 

Skal man fx kæmpe for at overleve (nogle steder i Østeuropa) og skrabe nok penge sammen som turist gp i Danmark, har man måske mindre tid til at være empatisk. Omvendt har os, der har rejst i fattige lande, nok også mødt en enorm åbenhed og venlighed. Er det så det samme, som. empati?

En ældre videnskabelig undersøgelse (2016) med over 100.000 deltagere (så er der lidt empiri), viste at østeuropa sucks og Danmark blev en flot nr 4.

Hurra. Case closed. Danske piger er mere empatiske end østkvinder :D (altså bortset fra dem, der ikke er).

HVAD er empati? 

Hvad er venlighed og imødekommenhed?

Dine smilende østpiger lyder lidt som amerikanske servitricer fra Disney World, der har smil så brede, at en Boeing 747 kunne parkere sidelæns i deres mund.

https://www.iflscience.com/worlds-most-empathetic-countries-38519

Skrevet
nillerniller skrev, for 2 timer siden:

Åh jøsses en overtolkning af et svar fra en dansk gp, der til en ts i krise efterlysende medfølelse og trøst og venlighed, blot anførte, at indebar den medfølelse også at blive lyttet til, så var en gp med sproglige evner og nuancer som et modersmål har, måske en tanke værd. Hvis ts altså valgte at søge trøsten hos en gp. 

Rolig nu, @nillerniller. Jeg er rimelig overbevist om, at @Probators reference nedenfor, var adresseret mod mig, og ikke mod @lejogbrug:

Probator skrev, for 12 timer siden:

Har lige læst en kommentar i en anden tråd, hvor det kraftigt antydes, at man nok ikke kan forvente samme empati fra unge øst kvinder i branchen, som fra de danske kvinder i samme branche.

Jeg står ved mit udsagn. Også selvom der selvfølgelig også findes en vis portion østeuropæiske piger med fremragende empatiske evner. Jeg har fx selv haft fornøjelsen af Kingi fra Ungarn.

Udover pigens personlighed, tror jeg også, at det spiller en væsentlig rolle, hvilket setup pigen er en del af.

De danske piger har deres virke her i deres hjemland, og de har en interesse i, deres gæst får en god oplevelse, så han kommer på genbesøg. 

De unge udenlandske piger, som er her to-tre uger ad gangen, og som meget ofte i en eller anden grad har en eller flere ”hjælpere”, som hjælper med at få hendes setup på plads (lokaler, overnatning, annoncer mm), har ikke nødvendigvis samme fokus på, at kunden skal komme igen, så derfor er empati som salgsfremme (eller kald det indlevelse) ikke påkrævet, som det er hos piger, som bor fast her i landet.

Med andre ord kan en ung østeuropæisk GP godt slippe af sted med at se godt ud, men derudover være kold som is, for hun skal jo videre igen lige om lidt. Desuden vælger de mænd, som besøger hende, ofte en anden GP til næste besøg, fordi hun alligevel ikke er i landet, når behovet melder sig næste gang. Ergo er der ikke samme behov for, at hun skal være empatisk. Det KAN nogle piger selvsagt godt være alligevel, det kan vi jo somme tider også læse i anmeldelserne, med udgangspunktet er ikke det samme som for de danske piger, der ikke bare tager videre til næste land lige om lidt, og derfor har større incitament til at værne om deres ry og rygte.

Probator skrev, for 12 timer siden:

Er der forskel på empatien i sex branchen afhængigt af, hvilke dele af verden kvinderne kommmer fra?

Nej, men den udtrykkes måske forskelligt, afhængig af den kultur, man kommer fra.

Som argumenteret ovenfor tror jeg nærmere, at det er setuppet og livserfaringen, som gør forskellen. Ikke geografien i sig selv.

Selvfølgelig er ikke alle piger ens, og nogen har allerede tidligt store empatiske evner. Andre udvikler deres grad af empati, efterhånden som livserfaringen kommer. Andre igen har bare ikke meget empati, og nogen har empati, men er selektive med, hvem de synes fortjener den.

Skrevet
  • Author

Tak @nillerniller at du tager dig tid til at svare noget. Måske andre gør, men jeg forstår ikke din mening med svaret.

Personligt er jeg desværre ikke på det høje intellektuelle niveau, som jeg tror du er.

For mig behøver man ikke at definere ord, som er almindeligt kendte.

Man behøver ikke at have videnskabeligt belæg for sin opfattelse af verdens sammenhænge.

Min "overreaktion" skyldes nok, at jeg bare er træt af at mine favoritter i forbifarten nedgøres. Jeg flyttede anledningen til denne tråd for ikke at afspore den oprindelige.

Skrevet
Probator skrev, for 10 minutter siden:

Jeg flyttede anledningen til denne tråd for ikke at afspore den oprindelige.

Og det skal du have tak for. Det er den rigtige måde at gøre det på.

Skrevet
  • Author
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

Jeg står ved mit udsagn. Også selvom der selvfølgelig også findes en vis portion østeuropæiske piger med fremragende empatiske evner. Jeg har fx selv haft fornøjelsen af Kingi fra Ungarn.

Tak for svaret @Den_glade_amatør.

Glimrende at du står ved dit udsagn. Og tak for, at du har uddybet det. :)

Skrevet
Probator skrev, for 18 timer siden:

(…)

Måske en fordom?

Howdy, det korte svar er nej. Der er ikke forskel på, hvor empatiske eller for den sags skyld ubehagelige folk er ud fra hvor de kommer om det så er Østeuropa eller Thailand.

Jeg tror mere, at det er risikoen for, at der kan være en evt. bagmand hos nogen af de østeuropæiske piger der kan være en udfordring.

Jeg står f.eks. i en situation, hvor jeg lige har besøgt 19-årige Anna, som jeg ellers har besøgt mange gange før med stor succes og det går helt galt.

Her var der f.eks. tegn på, at den man skrev med på telefonen ikke var den samme som pigen selv. Selve besøget var derefter med både forsinkelse, blodpletter på gulvet og en lettere fraværende pige  Der har efterfølgende noget meget ubehagelig dialog med, hvad jeg må antage er en form for manager og hvor jeg og pigen havde lavet andre aftaler. 

Nu blev jeg lettere “truet” væk efter at have givet gaver til pigen for en formue med både lingeri som jeg ellers aldrig giver og hele baduljen. Jeg er mest vred på hendes vegne. Så smuk og skøn og dejlig en pige og så det? Den der skrev på telefonen vidste ikke engang hvilke gaver jeg havde givet. Jeg venter stadig på forbedringer her. Fedt godt og grundigt at få ødelagt starten af sin uge efter at have brugt både formuer og penge på at sørge for en god oplevelse for både mig og pigen.

Men i det store og det hele har jeg haft overvejende positive oplevelser med piger fra Østeuropa. Jeg savner fortsat 19-årige  Eva fra tidligere på året. Vær dog måske mest obs på det med de grupper de kommer fra mere end f.eks. om de er unge eller gamle. 

Jeg fandt lige et gammelt link:

https://nympho.dk/n16841/5856/eva

:)

/ChrisAdams

Redigeret af ChrisAdams

Skrevet

@Probator, Jeg tænker du blander tingene lidt sammen.

For mig er empati ikke særlig sammenhængende med om pigerne er søde, smilende og imødekommende. 

Empati handler om et menneske kan sætte sig ind i hvordan et andet menneske har det. Hvordan det føler. Hvordan humøret er og om et godt humør på overfladen dækker over at man måske er ked af det. Bange, stresset, ukomfortabel, usikker på sig selv osv.

Jeg er overbevidst om, at det ikke har noget at gøre med nationalitet, hvor empatisk man er, men jeg er også overbevist om, at den verbale kommunikation, som kan være rigtig god i situationer, hvor man har brug for empati, støtte, nogen at tale med, er noget lettere på modersmålet. Der kan være non verbal kommunikation(ømhed, nussen, holde i hånd osv.), som er lige så vigtig og hvor man overhovedet ikke har brug for sprog, for at være der for en person, der har behov for trøst mv.

Personligt ville jeg altid vælge en dansk pige, som jeg har besøgt før i sådan en situation. Der er dog ingen af dem jeg har besøgt indtil nu, jeg kender godt nok til at jeg ville bede dem prøve at fylde den rolle, der sigtes til i den tidligere tråd om dette emne. 

Redigeret af Slowman

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.