Hop til indhold

Whatsapp ?

Featured Replies

Skrevet

Hejsa.

Hvordan virker "Whatsapp" ?

Er det et tlf.nr. man ringer til og hvordan med billeder ?

Skrevet
Martin1963 skrev, for 9 minutter siden:

Hejsa.

Hvordan virker "Whatsapp" ?

Er det et tlf.nr. man ringer til og hvordan med billeder ?

Det er lidt en blanding af messenger og snapchat ish, det er egentlig bare en anden platform hvor du kan skrive, ringe, sende billeder og facetime. Du kan så gøre sådan at beskederne forsvinder efter et antal timer, eller du kan lade vær. Det samme gælder billeder du modtager eller sender. F.eks du kan åbne et billede du har fået tilsendt, men kan så kun se det den ene gang efter du har åbnet det. Hvorefter det så bliver slettet.

Du tilføjer dit nummer også er du good to go. Billeder? Hvis du tænker på profil billede, er det ikke et krav.

Normalt bruger man det til tys tys ting såsom dette erhverv eller salg af narko.:P

Redigeret af Crabman

Skrevet

Besked deling tjeneste

Du kan se al info hos dem selv, ved at google fx troværdige tech sider.

Som snap, skpe, mess, telegram og andre dele tjenester kan man dele tale beskeder, videoklip, fotos og bruge den til videocall/stream OG indstille den til tidssletning. 

Er du urolig for anonymitet, find taletidsnummer el hav en tlf med dobbelt sim.

Flittigt brugt i sydeuropa.

Østeuropa er mere til telegram generally speaking

https://www.webwise.ie/parents/explainer-whatsapp/

Skrevet
Crabman skrev, 1 time siden:

Normalt bruger man det til tys tys ting såsom dette erhverv eller salg af narko.

Jeg bruger altså WhatsApp til forretnings aftaler. 
Det kan feks. Være maskiner Osv. der bliver sendt billeder af. 
Tror det er okay brugt som platform i mange lande hvis man ikke lige er venner på Facebook hvor man bruger Messenger 

Skrevet

Jeg bruger det også professionelt i et helt lovligt erhverv. Vi er et internationalt firma og det har en ret høj grad af sikkerhed, og så er det jo en billig måde at foretage internationale opkald på

Skrevet

Prøv at google "guide til whatsapp" og der dukker en masse op.

For eksempel:

https://cybermediet.dk/whatsapp-en-ultimativ-guide-til-tech-entusiaster/

Jeg bruger WhatsApp i stedet for telefonens alm. beskedapp. Jeg ringer gratis til familien i udlandet og billeder og videoer udveksles i høj kvalitet.

Redigeret af Heliot
edit

Skrevet
Peterkanin skrev, for 52 minutter siden:

Jeg bruger altså WhatsApp til forretnings aftaler. 
Det kan feks. Være maskiner Osv. der bliver sendt billeder af. 
Tror det er okay brugt som platform i mange lande hvis man ikke lige er venner på Facebook hvor man bruger Messenger 

Ah ja okay fair nok :) Så blev jeg det klogere må jeg erkende.

Skrevet
Crabman skrev, for 2 timer siden:

F.eks du kan åbne et billede du har fået tilsendt, men kan så kun se det den ene gang efter du har åbnet det. Hvorefter det så bliver slettet.

Dette er ikke rigtigt. Tror du forveksler WhatsApp med Snapchat på dette punkt?

Redigeret af Heliot
edit

Skrevet

WhatsApp minder en del om LINE, hvis du kender den tjeneste. LINE bruges rigtigt meget i Asien

Fælles for begge er at både tale-tekst og video opkald er gratis

Skrevet
Heliot skrev, for 1 time siden:

Dette er ikke rigtigt. Tror du forveksler WhatsApp med Snapchat på dette punkt?

Nej nej, man kan sagtens sende et eller få tilsendt et hvor man kun lige kan åbne det en enkelt gang, også forsvinder det. Ligesom på Snapchat.

Skrevet

Jeg bruger næsten udelukkende whats app til det her. Har oprettet med et taletidskort.

det fungerer ganske udemærket 

Skrevet
Crabman skrev, for 40 minutter siden:

Nej nej, man kan sagtens sende et eller få tilsendt et hvor man kun lige kan åbne det en enkelt gang, også forsvinder det. Ligesom på Snapchat.

Tak for den info. Ser nu at man kan sætte en "timer" (24 timer, 7 dage, 90 dage) for "forsvindende" beskeder. På min tlf. er det slået fra, og jeg har aldrig brugt det.

Jeg har valgt, at alle modtagne billeder og videoer automatisk bliver sikkerhedskopieret til Google One (Google Photos).

Skrevet
Pudseknap skrev, for 39 minutter siden:

Pas nu på. Skidtet er ejet og drevet af Facebook og se lige her https://da.wikipedia.org/wiki/WhatsApp#:~:text=Datatilsynet,domstole

Dvs data bliver solgt til Facebook annoncører.

Jeg har ikke problemer med "annoncer" på grund af WhatsApp brug. Og jeg er heller ikke bruger af FB.

Jeg har ikke fundet belæg for din påstand om, at data bliver solgt til Facebook annoncører.

Se WhatsApp politik om beskyttelse af personoplysninger:

https://www.whatsapp.com/legal/privacy-policy-eea#privacy-policy-information-we-collect

Skrevet

Whatsapp kan også bruges til at kontakte GPer der er rejst. Har gjort det to gange og fik svar. Så kan man være sikker på ikke at misse det når de kommer tilbage.

Skrevet

Alt hvad vi laver på nettet og på vores mobiltelefoner havner i datahøsternes lommer - det ER bare den nye virkelighed.

Data er guld og har været det længe.

Om det er Facebook, Whatsapp, Snapchat, Google, Microsoft, Apple eller whatever er i den forbindelse fløjtende ligegyldig.

Lige så snart du tænder for din mobil, tablet eller PC strømmer der data ud din device. Det er målbart og det er fakta!

INGEN device eller internetplatform kan i dag betragtes som privat - det er bare den nye virkelighed - uanset hvad de udsteder af løfter om dit og dat - og hvad der står i deres Privacy Policy - det er lige til at lukke op og <indsæt selv resten> !

Hvis du vil have et privatliv og dine data for dig selv - skal du slet ikke være på nettet - PUMTUM! :huh:

Det er mere interessant at diskutere - hvem der leverer den bedste sikkerhed og service - for dine data. Her holder jeg helt klart på Google - som den mindste af alle onder.

Men nu tilbage til topic :ph34r:

Redigeret af Needy

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.