Hop til indhold
Ana_nass89

Erfaringer med Stalking eller Sugar Daddys som ikke kan giver slip?

Recommended Posts

Hej med , jer er lidt i tvivl hvordan jeg skal takle det...måske få jeg råde her. 

Jeg var i en Suggar Dating relation i omkring 2 år... men på grunden konflikter og 1-2 måneder tid, som han var meget kold over for mig har jeg besluttet at trække mig. 

Nu få jeg ikke kun heade beskeder via mail eller SMS også i brevkasse ligger kuverter åben uden naven som ren faktisk kan finde mine børn når de åbner brevkasse. 

Efter jeg har sætte slutte stregen fik han op og ned touren og jeg har give ham altid en kram og har tilbyde en kaffe og har få ham at vide at ,,almenlig venner,, kan man blev men ikke mere. Men da er ham slet ikke tilfreds med og begynder at være truende i hams beskeder... jeg blev faktisk bange. 

Nu vil jeg helst ham fuldstændig ud af mit live og han bare lade mig I fred. Men hvordan?

Kan man involvere politi i det og hvis hvordan? Fordi relationen har jo også en økonomisk side.. 

Redigeret af Ana_nass89

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej

Jeg har ingen personlig erfaring med stalking.

Staffelovens §242 siger følgende:

Citat

»§ 242. Den, der på en måde, som er egnet til at krænke en anden persons fred, systematisk og vedvarende kontakter, forfølger eller på anden måde chikanerer den pågældende, straffes for stalking med bøde eller fængsel indtil 3 år.«

Jeg er ikke jurist eller noget som helst der minder om, men som jeg læser loven er det ligegyldigt at der tidligere har været pengetransaktioner mellem jer.

Jeg vil bestemt råde dig til at kontakte politiet, med en anmeldelse om stalking, hvis ikke personen respektere dine afvigelser.

Held og lykke med hele situationen - og pas på dig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil absolut også mene du kan involvere politiet, Der har været en økonomisk del ja, men det er jo på ingen måde ulovligt her. Det kan være en påtale fra politiet er nok til at han stoppe.

Pas virkelig godt på dig selv i det her, det må være virkelig ubehageligt

Redigeret af Skilgannon

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sørg for at samle og gemme alle beviser, så politiet har noget at gå med - og undlad at fortælle ham at du evt. vil melde ham - og at du har samlet beviser. Evt kan du først som sidst gå til politiet - ring og få en aftale, med en som kan rådgive dig og fortælle hvad du skal gøre - at du har modtaget penge uden om skattevæsnet er egentlig ikke politiets domænde - det er skattefar - men give dem en sludder for en sladder om at du hør børn og svært ved at klare huslejen, da det er svært at have et heltidsjob og samtidig opfostre børn som enlig mor - og at du egentlig bare ville have lidt sjov i gaden - men du behøver ihvertfald ikke at fortælle at du evt. har haft flere sugardaddys.

Men alt det der med at give ham et kram og en kom kaffe - og svare på hans beskeder mm. - det må slutte nu - du er nødt til at lægge ham fuldstændig på is og ignorere ham - om du vil blokere ham - derved frasiger du sig muligheden for at samle beviser - og følge med i hans sindstilstand. Få evt. sat noget videoopvågning op - en door-dash - og evt. også en dash cam til din bil kan være meget handy til at samle beviser.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er det slut, så er det slut. Som mand er det utroligt svært at sidde sammen med en kvinde, som man har haft sex med. 

Saml beviser og forklar ham, at han bliver politi anmeldt, hvis han fortsætter.

Ellers findes der fine grupper på FB, som sikkert kan hjælpe dig. Når først hans telefon, mail og FB bliver bombet af beskeder fra flere tusinde hjælpere, så plejer de fleste at rette ind :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
anmelder skrev, for 5 timer siden:

Ellers findes der fine grupper på FB, som sikkert kan hjælpe dig. Når først hans telefon, mail og FB bliver bombet af beskeder fra flere tusinde hjælpere, så plejer de fleste at rette ind :)

Du skal ikke opfordre til selvtægt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Meld ham til politiet med det samme - lad være med at true ham med det først. Du har al ret i verden til at gøre det. Og jeg er sikker på, at chokket for ham og effekten, du får ud af det, er langt større, end hvis du informerer ham først, og han så kan gå og vænne sig til tanken om, at politiet sandsynligvis kontakter ham.

At han tidligere har givet dig penge for dit selskab spiller slet ingen rolle - det er ligegyldigt, at du er sexarbejder. Du kunne også have været tandlæge, psykolog eller noget helt tredje, som selvfølgelig har modtaget penge for den ydelse, der er blevet ydet. Det er en professionel relation, og hvis han mod dit ønske kontakter dig uden for de rammer, der udgjorde den professionelle relation, I havde, begår han en forbrydelse, og forbrydelser anmelder man til politiet. Så det er det, du skal gøre.

Herudover bør du måske også sikre dig rent praktisk i forhold til hvor truet, du føler dig af ham. Jeg ved intet om dette, men jeg er sikker på, at der er piger herinde, som har oplevet lignende situationer. De kan sikkert godt give dig tips til hvordan man passer på sig selv i sager som disse.

Held og lykke med det og pas på dig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Ana_nass89

Hvis du ikke allerede har gjort det, så ville jeg skrive til ham, at han skal stoppe med at kontakte dig fremadrettet. Gem gerne den besked.

Herefter er det vigtigt, at du selvfølgelig ikke kontakter ham, og du skal heller ikke reagere, hvis han fortsat kontakter dig. Hvis han fortsat kontakter dig, så gem gerne dokumentation på det, da det vil gøre en mulig politiefterforskning lettere.

Jeg vil anbefale dig at kontakte https://danskstalkingcenter.dk , som har en frivillig telefonrådgivning.

Hvis han fortsætter eller det bliver for groft, så bør du melde ham til Politiet. Politiet bør - udover at efterforske sagen - vejlede dig om række forhold, herunder muligheden for at få en kontaktperson i Politiet, muligheden for tilhold, muligheden for en bistandsadvokat, offererstatning osv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for jeres svar. 

Jeg fik lige en besked i gen i dag.

Udover hams egen budskab til mig var et billede af tradet med på,  så han læser med. Jeg troede han bruger ikke Eroguit. Men det gøre han og ved naven tilkendte han mig. 

Så jeg hold mig tilbage at svare og være længere aktiv på siden.

Jeg svar også ikke længere på jeres privat beskeder fordi jeg kender ikke hams brugernavn. Men tak for alle de som har henvende sig med rådgivning også over privat beskeder !!!

Hvordan sletter man sin bruger?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ana_nass89 skrev, for 5 timer siden:

Tak for jeres svar. 

Jeg fik lige en besked i gen i dag.

Udover hams egen budskab til mig var et billede af tradet med på,  så han læser med. Jeg troede han bruger ikke Eroguit. Men det gøre han og ved naven tilkendte han mig. 

Så jeg hold mig tilbage at svare og være længere aktiv på siden.

Jeg svar også ikke længere på jeres privat beskeder fordi jeg kender ikke hams brugernavn. Men tak for alle de som har henvende sig med rådgivning også over privat beskeder !!!

Hvordan sletter man sin bruger?

Hej igen

Det lyder som en yderst fornuftig løsning for nu at lade Eroguide være Eroguide. Jeg håber dog stadig at du vælger at politianmelde vedkommende.

Du kan slette din profil her: https://www.eroguide.dk/forum/settings/deletemyaccount/

Igen, al mulig held og lykke til dig. Jeg håber dit problem bliver løst.

Del dette indlæg

Link til indlæg

https://www.cambridge.org/core/journals/advances-in-psychiatric-treatment/article/management-of-stalkers/D7FCB8ED3A38E950FBD8E230DE8C3020#

Til dig @Ana_nass89 (og andre der læser med i samme situation) er det værd at nævne følgende:
Når du ændrer adfærd baseret på hans trusler vil han finde noget nyt at true dig med så du ændrer adfærd igen. Sådan fortsætter han med at fodre sin sygelige afhængighed af (illusionen om) kontrol. Lige nu er du objektet for hans sygelige trang til at blive bekræftet i at han er mere værd end dig og derfor demonstrerer han at du ikke har ret til at vælge ham fra i hans øjne. Det er skruen uden ende. Manden er psykisk syg. Det er ikke rigtigt til debat sådan set ud fra et psykiatrisk og/eller psykologisk synspunkt. 

Stalkere er psykisk syge mennesker og har ofte en eller flere diagnoser og/eller personlighedsforstyrrelser. Ofte er eller har de været misbrugere og stalking giver dem en slags afhængighedsforhold til illusionen om kontrol. Dem der ikke har en eller flere diagnoser er det ganske enkelt blot lykkedes at snige sig udenom så det ikke er blevet aktuelt at de har fået dem. Det gør dem blot til ikke diagnosticerede sindslidende og psykisk syge mennesker. Det er hvad man tror man ved i psykiatrien om stalking. Her til lands læner man sig i høj grad op af Amerikansk forskning, erfaring og praksis. Indtil videre. 

Stalkere er serie-forbrydere. De finder et nyt offer når det forrige offer ikke længere fodrer dem med bekræftelsen af at være i kontrol. 
En stalker kan ikke tale sig selv til fornuft. Uden professionel hjælp vil han vedblive at gentage mønstret. Enten med dig eller med den næste. 
Søg selv professionel hjælp hos en der kan forklare dig hvordan en Stalker tænker, så du er velforberedt og ved hvilke valg der er de bedste for dig når situationerne opstår igen. 

Danmark er lidt bagud i forhold til at håndtere stalkere både når det kommer til retsforfølgelse og når det kommer til f.eks. behandlingsdomme og behandling i det hele taget.
Der er forskellige kategorier og undergrupper i emnet. 
Det kunne være interessant om de af jer der arbejder indenfor psykiatrien også bød ind uden de sædvanlige "sugarcoatings" og "pakket ind i vat" udtalelser om emnet som I forståeligt nok er nødt til at bruge når I udtaler jer fagligt. Herinde er I anonyme brugere ligesom alle andre og kan tage bladet fra munden. 
Fakta er jo netop at der ER et meget tydeligt sammenfald og at når en serie-stalker bliver "fanget" viser det sig at der er rigtigt mange tidligere ofre. 

Til stalkeren der læser med:
Du kan blive klogere på dig selv ved at læse artiklen. Statistisk set er du en kvik fyr. Du vælger dine ofre ud fra at de ikke er lige så kvikke som dig, så du føler dig som en vinder, fordi du ikke kan udholde tanken om igen at føle dig som en taber. Du ved også godt inderst inde at kæden er hoppet af for dig og at din adfærd er sygelig. Og ja - det er fordi du er omsorgssvigtet. Du vælger selv at fortsætte dette svigt overfor dig selv. Så stop dig selv før andre er nødt til at gøre det for dig.
Du er syg. Søg læge. Sådan vinder både du og dine ofre. 

I bedste mening som altid, 
Mvh. Eva 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sådan... kære piger som kæmper med stalking

Jeg ved ikke om det er tilladt men for alle som blev trussel, presset af, stalkket... 

Da findes hjælp på

70222242 Krims råd hjælpe  de har jeg kontaktet og har give mig nummer af -->

25177374 er Danske Stalking Centre som har vejlede mig også godt på vej at jeg skal være helt tryg med kontakte politi

Politi var meget hjælpsom at vejlede... om sagen og han kan blev straffet for det hvad han har gjort allerd med de beviser som jeg har i hånden i måde ham.  Politi kunne ikke laver en sage ud fra den økonomiske del som er med i relationen eller hvis de fik ande Informationer omkring emnet sexuelle ydelser i måde penge...

Men hvis trusler blev omsætte som i del grader er blev gjort allered venter på de personer en fængselstraffe på ikke mere kun på 3 år... så er det mere og afhængig af den intensitet af hvad han trusler med

Jeg har holde meget af ham og har vælg ikke anmelde men hvis da sker en ting mere gør jeg det nok. 

Og jeg vil så for alle piger skyld opdatere jer alle om hvordan sagen har forhold sig. 

Redigeret af Ana_nass89

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skilgannon skrev, for 13 timer siden:

Så godt jo, det er vigtigt at sige fra overfor den slags mennesker. Jeg håber han kommer til fornuft og du ikke hører mere fra ham.

Ja.

Jeg har besluttet mig at lade mig ikke styre  af mine frygter over det hvad han mere eller mindre udpresse mig med. 

En kæmpe stor råde til alle piger... SEND ALDRIG BILLEDER af jer med hoved i erotiske poser. Ikke til din kærste eller en ande person. Jeg har møde ham ikke på en internet side. Det var i en sporstsklubbe og det har lade føle mig trykke.  Men til sidst kan folk bruge det for manipuler eller styr dig når du vælger at være ikke mere parat. 

Jeg sletter alligevel ikke min Profil. Jeg stå over alt det der!!

I alt vokser man og jeg gik meget mere i gennem end det hvad han udsætte mig for. 

Efter det her er jeg vokset ind i mig og stærkere og mere selvsikker end før.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...