Hop til indhold

Køb af mini vaskemaskine - hvilken?

Featured Replies

Skrevet

Jeg har 2 kapitler om mit forløb under kræftpakken!

Hvordan føles det at få den i det bageste hul?

Af Rejsenetværk, 12. September in Hyggesnak

Sex med rejsning når du ikke længere kan opnå udløsning?

Af Rejsenetværk, 27. September in Hyggesnak

Der vil være nogle uger eller måneder hvor jeg efter operationen vil være mere eller mindre fysisk begrænset. 

De første 2 uger efter operationen må jeg ikke løfte over 5 kg.

Jeg får fyldt lejligheden med toilet papir og Müsli til de første mindst 4 uger, og ellers vil jeg foretage indkøb hos og få leveret af Nemlig.com

Men jeg kan ikke gå i vaskekælderen de første 2 uger mindst, og derfor tænker jeg på at købe en mini vaskemaskine.

Jeg har et anvendeligt afløb på toilettet og en bruseslange fra håndvasken.

Spørgsmålet er bare om man fylder vand på sådan en eller om den skal kobles på en vandforsyning?

Nogle bud på hvilken model I synes at jeg bør købe?

Mini vaskemaskine

Det bliver til mange gange småvask i sådan en, men uden en kan jeg ikke vaske tøj de første uger.

Har kig på denne?

Mini vaskemaskine med 4,5 kg. vask og 3,5 kg. centrifugering

Som midaldrende hardcore single og eneboer på tredje, der er du unægtelig ret hjælpeløs hvis du får hjælp behov.

Der er venner der har sagt at jeg bare skal sige til, men de bor ikke sådan lige rundt om hjørnet.

Derfor prøver jeg at planlægge så godt som muligt at jeg kan være så selvhjulpen som muligt.

Heldigvis ser det ikke ud til at jeg får brug for kommunen, og formentlig får jeg ikke andre behov end nogle som jeg kan betale mig ud af.

Lige nu der er fokus på en mini vaskemaskine bare de første få uger eller måneder efter min operation.

Lige så snart jeg kan undvære den ryger den i pulterrummet.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet

Har du ikke tøj til 14 dage uden at skulle vaske:ph34r:.? Så havde jeg nok valgt at købe nogle ekstra t-shirts eller whatever.. Det er anvendeligt i fremtiden og skal ikke bare står og fylde i kælderrummet..

Man kan alligevel også vaske et par tshirt osv uden at komme over 5 kg i vægt.. Hvorfor kan du ikke gå i vaskekælderen.? 

Skrevet

Hej Rejse.

Jeg har ingen erfaringer med mini vaskemaskiner. Til gengæld har jeg haft æren af at møde dig. 

Da jeg mødte dig var du pænt klædt på. Hvis hele din garderobe består af tøj som det jeg så dig iført, vil jeg råde dig til at købe noget mere løstsiddende til de første par uger.

Om du vil købe "nok" til at kunne undgå at vaske er selvfølgelig op til dig, men det havde jeg valgt.

Held og lykke med operationen.

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 46 minutter siden:

Har du ikke tøj til 14 dage uden at skulle vaske:ph34r:.? Så havde jeg nok valgt at købe nogle ekstra t-shirts eller whatever.. Det er anvendeligt i fremtiden og skal ikke bare står og fylde i kælderrummet..

Man kan alligevel også vaske et par tshirt osv uden at komme over 5 kg i vægt.. Hvorfor kan du ikke gå i vaskekælderen.? 

Jeg har nok til 10 dage uden at skulle vaske, men så går den ikke meget længere.

Sengetøj bør vel også skiftes mindst 1 gang om ugen.

Du har da ret så langt at jeg princippet kunne gå lige så ofte i vaskekælderen med en klat vask som jeg vil skulle vaske i en mini vaske maskine.

Vi kan godt booke blot 1 ud af 3 maskiner og 1 ud af 2 tørretumblere, men det vil jo blive et i tide og utide for at vaske.

Så heller en lille nød vaske maskine oppe i lejligheden den tid det varer.

Eventyrmanden skrev, for 21 minutter siden:

Hej Rejse.

Jeg har ingen erfaringer med mini vaskemaskiner. Til gengæld har jeg haft æren af at møde dig. 

Da jeg mødte dig var du pænt klædt på. Hvis hele din garderobe består af tøj som det jeg så dig iført, vil jeg råde dig til at købe noget mere løstsiddende til de første par uger.

Om du vil købe "nok" til at kunne undgå at vaske er selvfølgelig op til dig, men det havde jeg valgt.

Held og lykke med operationen.

Mange tak for de pæne ord!

Jeg klæder mig gerne pænt, om end ikke sådan bare til hverdag.

Det vigtigste det er at du selv er ren og at du er ren i tøjet, er det blot tilfældet kan vi klæde os så billigt det skal være.

Jeg bruger ikke gerne tøj bortset fra bukser, jakker og trøjer mere end 1 gang før jeg vasker det.

Du bringer mig minder i erindring fra lige før Corona tiden.

Længe havde jeg trængt til at forny min garderobe komplet, og jeg havde fået råd til at bruge for mig mange penge på det.

Jeg oprettede en tråd i Hyggesnak for at få gode råd til gode køb lige før udsalg, altså mangt og meget som jeg kunne plotte for at håbe på at det kom på udsalg.

Det var en kæmpe succes, mange engagerede sig i tråden og jeg endte med at spare mange penge :)

Tålmodighed, velovervejet, ingen spontanitet, storkøb og kontant betaling så er der penge at spare.

Men jeg var forfængelig og havde tabt mig til den str jeg gerne ville købe ind til og i øje blikket har jeg taget 5 - 6 kg på, så jeg ikke kan passe de jakkesæt jeg købte :(

Men 100 % jeg får tabt de kg igen!

Den største nedtur var at ret som jeg havde fornyet den garderobe så lukkede landet ned, og jeg og en kammerat annullerede det bord vi havde bestilt på Kong Hans.

Jeg har i årtier drømt om at spise på Kong Hans, men job utryghed, udbud og Corona har hele tiden udskudt det projekt.

Har en god ven der som den eneste vil ofre det det koster at spise på Kong Hans sammen med mig, og kommer jeg  vel ovenpå efter den operation og kan jeg passe min garderobe så må Kong hans være den næste drøm der skal gå i opfyldelse :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Jeg har nok til 10 dage uden at skulle vaske, men så går den ikke meget længere.

Sengetøj bør vel også skiftes mindst 1 gang om ugen.

Så tænker jeg ikke du behøver at vaske meget mere end en enkel 5 kg vask for de sidste 4 dage indtil du igen burde kunne løfte som normalt.. 5 kg vasketøj kan vel ikke med rette kaldes for "klatvask" da de fleste maskiner vel maks kan tage 7 kg (min kan tage 9 kg).. 

Du har vel også mere end et sæt sengetøj og det/de brugte sæt kunne så vaskes efter de 2 uger er gået.. Og ellers så burde du alligevel have et sæt mere som kan købes til nogenlunde penge.. Billigere end en minivaskemaskine tænker jeg I hvertfald.. 

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 9 minutter siden:

Så tænker jeg ikke du behøver at vaske meget mere end en enkel 5 kg vask for de sidste 4 dage indtil du igen burde kunne løfte som normalt.. 5 kg vasketøj kan vel ikke med rette kaldes for "klatvask" da de fleste maskiner vel maks kan tage 7 kg (min kan tage 9 kg).. 

Du har vel også mere end et sæt sengetøj og det/de brugte sæt kunne så vaskes efter de 2 uger er gået.. Og ellers så burde du alligevel have et sæt mere som kan købes til nogenlunde penge.. Billigere end en minivaskemaskine tænker jeg I hvertfald.. 

Jeg har selvfølgelig så jeg kan skifte sengetøj, men jeg er ikke komfortabel med at skulle samle til bunke for at vente på at jeg igen må løfte mere end 5 kg.

Det handler også om at kompensere for det man ikke kan den tid man ikke kan det man plejer at kunne, og det uanset hvor kort tid der bliver tale om.

Når man bor alene og kun er sig selv, så handler det om at forblive så selvhjulpen som overhovedet muligt hele tiden.

Derfor handler jeg til fods pt og samler til bunke, det vigtigste til 4 ugers forbrug.

Nemlig.com kommer så til at levere til døren af alt øvrigt ved behov den tid jeg ikke kan selv.

At leve alene på 3 sal uden elevator handler om at have sin fulde førlighed, og når du ikke har det må du organisere dig på anden vis end ved egen indsats.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Hej Rejse.

Har du undersøgt hvad det ville koste at få nogle til at afhente  vaske og bringe dit vasketøj ?

Der må da være flere af de hjemmeservicefirmaer, der kan klare det problem du har der.

Mister 12

Skrevet
  • Author
Mister12 skrev, for 24 minutter siden:

Hej Rejse.

Har du undersøgt hvad det ville koste at få nogle til at afhente  vaske og bringe dit vasketøj ?

Der må da være flere af de hjemmeservicefirmaer, der kan klare det problem du har der.

Mister 12

Tak for den, havde ikke tænkt på det

Vask for private - vi henter og bringer
https://milles-vask.dk/Privat.html 

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet

Hej Rejsenetværk

Hvis du vælger at købe en vaskemaskine,  vil jeg anbefale dig at købe en Kombineret vaskemaskine & Tørretumbler istedet for og den vil du kunne have glæde af i mange år og tøjet er tørt når det kommer ud, så du undgår fugtproblemer i lejligheden. 

PS. Hvis der ikke er plads i badeværelset,  er der som regel mulighed for at fjerne et køkkenskab ved siden af vasken i køkkenet. 

Vær opmærksom på om det er tilladt at opsætte vaskemaskine i lejligheden.

Du skal bruge en "Dobbelt vandkobling til vaske- og opvaskemaskine" for at tilslutte den til din vandhane på håndvasken, der tilslutter du også afløbet, så løber det i håndvasken, der quick kobling så du hurtigt kan monter og demoter den, lige som du kender det fra haveslanger.

Hver obs på at der er risiko for at den vil danne hævert hvis du bruger toilettet som afløb, hvilket giver et MEGET STORT $$$$ vandforbrug  og et dårligt vaske resultat!

Skrevet
  • Author

Hej
lille_peter:)

Tusind tak for de gode råd.

Der er andre der har en vaskemaskine i lejligheden, så jeg må nok også godt.

Jeg har ikke brug for at benytte toilettet som afløb, men kan aflede vand til afløb under håndvasken.

Denne Dobbelt vandkobling til vaske- og opvaskemaskine ligner en løsning?
Får besøg af en kammerat i dag med forstand på det.

Men de vaskemaskiner du linker til kommer ikke på tale.

Jeg skal have en mini vaskemaskine der tager så lidt plads op som muligt og som er flytbar.

I første række til nød brug og siden måske som et supplement til storvask i vaskekælderen.

Måske det kan blive en god langsigter kombi løsning hvor jeg kan klat vaske oftere i lejligheden, og nøjes med færre gange storvask i vaskekælderen.

Ofte er der lige et par skjorter i ens vaskekurv som man gerne ville bruge, men har lagt til vask og derfor ikke kan bruge før man igen har haft en vasketid i kælderen.

Der åbner sig faktisk et perspektiv for en ny fleksibilitet i ens tøjvask cyklus, som jeg ikke tidligere har haft for øje :)

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 18 minutter siden:

Denne Dobbelt vandkobling til vaske- og opvaskemaskine ligner en løsning?

Jeg vil lige være sikker på at du forstår hvordan den virker  :)

Den er kun til en maskine,  du tilslutter både vand og afløbsslangen til den, således at den får vand fra vandhanen og afløbet løber ud i bunden af den og ned i håndvasken. Så tager det kun 10 sekunder at tilslutte og demoter vand og afløb ;)

Skrevet
  • Author

Nu er det jo lige pludselig blevet interessant at kigge efter lidt dyrere produkter, men med en bedre anvendelighed til flere forskellige behov.

Fokus!

Vaskemaskine 7 kg
https://gastroinventar.dk/produkt/vaskemaskine-7-kg/ 

Mini-vaskemaskine – fuldautomatisk – 4,5 kg – 300 W
https://gastroinventar.dk/produkt/mini-vaskemaskine-fuldautomatisk-45-kg/ 

Jeg vil i princippet kunne vaske og centrifugere op til 7 kg vask med en mini vaskemaskine i min lejlighed, og bestille en vasketid i kælderen hvor jeg kun benytter og betaler for brug af tørretumblerne

Egentlig er det mig noget imod at foretage den slags køb på nettet uden den vejledning du kan få i special butikker, men udvalget til særlige behov på nettet er simpelthen så stor at ingen fysiske butikker kan konkurrere med det.

Men jeg går aldrig i en fysisk butik for at få personlig vejledning om en vare som jeg har fundet på nettet, for så at købe varen på nettet.

Er jeg først gået i en butik så køber jeg også varen i butikken, for jeg synes at det er umoralsk først at få personlig vejledning i en butik for derefter at købe den samme vare på nettet.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
  • Author

Faktisk så vil jeg med en 7 kg maskine kunne vaske i lejligheden og benytte centrifugerings funktionen gratis i vaskemaskinerne i kælderen, og så kun betale for brug af tørretumblerne.

Måske er det ligefrem muligt også at købe en letvægts mini tørretumbler?

Bærbar mini tørretumbler, rustfrit stål elektrisk tørretumbler til små tøj, tredobbelt rack, indbygget
https://www.fruugo.dk/baerbar-mini-torretumbler-rustfrit-stal-elektrisk-torretumbler-til-sma-toj-tredobbelt-rack-indbygget/p-307312968-688255423 

Vaskekælderen er både logistisk og økonomisk konkurrencedygtig med et møntvaskeri, og er også overlegen på kapacitet men ikke på økonomi hvis man kan vaske og tørre tumble i egen lejlighed.

Der er beboere hvor jeg bor der har valgt egen konventionel vaskemaskine og måske også tørretumbler i egen lejlighed, men det er så pladskrævende og tungt at jeg ikke vil have det i min 2 v ejerlejlighed.

Nogle bud på køb af en mini tørretumbler?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet

Så er den heller ikke større :D

Ja det er selvfølgelig vaskemaskinen vi taler om, en almindelig vaskemaskine eller en Kombineret vaskemaskine & Tørretumbler er 60x60 og 90 i højden. Så hvis du vil offer et køkkenskab eller stille den i forlængelse af køkkenet så får du en god brugbar løsning,  uden at skulle flytte rundt på det hele tiden eller måskeer der plads på badeværelset, mini maskinerne er nogle som der er produceret i Kina og kvaliteten er der efter! 

Og en mini vaskemaskine + en mini tørretumbler fylder jo næsten det samme som en Kombineret vaskemaskine & Tørretumbler som er i en hetl anden kvalitet og meget mere økonomisk i drift,  vær særligt opmærksom på rest fugtigheden, det koster meget mere at tørre tøj med en højere fugtighed  i tørretumblerne.

https://samvirke.dk/artikler/koeb-af-vaskemaskine-her-er-5-ting-du-skal-vide

Så prøv at tage tommestokken frem og se størrelsen, er den ikke større? :lol:

Og alt den tid du bruger på at løbe i kælderen kan du jo bruge på noget mere fornuftigt (læs GP) :)

Redigeret af lille_peter

Skrevet

Jeg har en campingvaskemaskine, der kan flyttes. Den skal kun tilkobles strøm - ikke vand, for det fylder man selv på. 

Nu kan jeg ikke huske hvor du er fra, men kan du hente og levere den i Skanderborg, må du gerne låne den de 2 uger det varer :) 

ellers kan den købes på nettet for en 1000-1500 ish (mener jeg fandt min på marketsplace til 8-900.-) 

Den fungere fint, kan ikke vaske så meget af gangen. 4-5 håndklæder af gangen ish. 

Jeg bruger den dog ikke pt, da jeg ikke er fast i Skanderborg og vasker et andet sted, så den står bare. Lejligheden er for lille til en ‘ægte’ vaskemaskine, så det her er en ok løsning, så den bare kan rykkes frem og tilbage

Skrevet
  • Author

Nu har jeg haft besøg af min kammerat der kunne fortælle at det ville nødvendiggøre et besøg af en vvs fagmand, og indebære på montering af kobling og en ballofix på den eksisterende rørføring for at kunne tage en af de modeller i brug som jeg påtænkte at købe.

Det ville være lige i overkanten til formålet, og drastisk øge udgiften hertil.

Det er derfor nu opgivet!

Jeg er derfor endt med formedelst 918 kr at købe denne camping vaskemaskine!

EASYMAXX Vaskemaskine 230V
https://www.nordiskcampingudstyr.dk/shop/easymaxx-vaskemaskine-7083p.html 

Men hvor jeg hader det hver gang jeg ikke kan foretage et køb i en webshop som jeg formentlig aldrig nogensinde vil handle i igen, uden at oprette mig som bruger og for at kunne handle som logget ind.

Denne gang var jeg nødt til at oprette mig i deres kunde klub, og jeg kunne ikke få accepteret valg af Password uden at takke ja til deres nyhedsmail

Da jeg havde gjort det og nåede til betaling kunne jeg undlade at sætte flueben ved ja tak til nyhedsmail, men det havde jeg jo allerede gjort for at kunne oprette mig i deres kunde klub for at kunne købe.

Jeg får afmeldt det nyhedsbrev straks jeg har modtaget varen!

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Skrevet
SiaUngQ skrev, for 6 timer siden:

Nu kan jeg ikke huske hvor du er fra, men kan du hente og levere den i Skanderborg, må du gerne låne den de 2 uger det varer :) 

Flot indlæg.

Du er sgu en ener :x

Skrevet
Allan37 skrev, for 14 timer siden:

Flot indlæg.

Du er sgu en ener :x

Tak, men nej - jeg tror bare på karma :ph34r:<3

Skrevet
  • Author

Er det lovligt at sælge et produkt uden at der medfølger en brugsanvisning på dansk?

Kontakt informationerne indeholder ikke en gang en reference til en hjemmeside for virksomheden der leverer produktet til den webshop hvor jeg har købt det.

Men det var til at finde:

DS Produkte GmbH
Am Heisterbusch 1
19258 Gallin
https://www.ds-group.de/ 

Jeg fandt en brugsanvisning på nettet med de informationer der står i den fremmedsprogede brugsanvisning:

Mini- Waschmaschine 07475
https://www.manua.ls/easymaxx/z-07475/manual 

Den kan heldigvis oversættes med Google.

Øv kan ikke oversættes :(

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.