Hop til indhold

Mycoplasma genitalium.

Featured Replies

Skrevet

Hej.  Nogen der har været så uheldig at få det.  Gummi sprang da jeg var sammen med en thai   Er i behandling, men kan læse det kan være svært at slippe af med 

Skrevet

Nej, har ikke selv været smittet med den, men den er efter Chlamydia den næstmest udbredte bakterielle kønssygdom herhjemme.

Penicillin kan ikke anvendes til behandlingen. Første valg vil være behandling med makrolider, men da der ses en stigende makrolid-resistens, så vil dit prøvemateriale også undersøges for resistens. Er dette tilfældet(makrolidresistens påvises), så vil behandlingen bestå af moxifloxacin. Dette ved din egen læge, så ingen grund til større bekymring. 

Redigeret af ErnstOle

Skrevet

Man bliver heller ikke normalt testet for mycoplasma da man kun tester hvis man har symptomer. Det er fordi den er meget resistent og kroppen selv vil komme af med sygdommen efter 1 år ca. Det er også for at sørge for man ikke skaber flere resistente mutationer.

Skrevet
  • Author

Min er resistens, så piller i 7 dage.  
Gad hvide hvor meget den smitter, har en samlever

Skrevet

Det er særdeles smitsom, sådan som jeg forstår det.

Du "har" nok fået det på offentlig toilet. 

Skrevet
  • Author

Tror jeg dsv hun er lidt for kvik til:D

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.