Hop til indhold
Lemongrass Lingam

Hjælp til META tags, SEO og Google - i nutiden... På forhånd tak! <3

Recommended Posts

Hej Eroguide. 
Jeg hedder Eva. Hvad hedder I? :P

Med spøg til side, så er jeg igang med at optimere min nye hjemmeside og har brug for lidt hjælp. 
Min viden om SEO (Search Engine Optimization) - altså søgemaskineoptimering - er mindst 8-12 år gammel, da jeg ganske enkelt ikke har fulgt med siden det ikke har været aktuelt ifm. min tidligere primære karriere som jeg nu (heldigvis) er gået på pension fra. 

Jeg har for ganske nyligt lavet en hjemmeside hos webnode.dk som er nem at redigere i og fungerer fint til en billig penge. 
Det er dejligt intuitivt og nemt at redigere, da man visuelt kan se hvordan det ender med at se ud før man klikker på "Udgiv side". Og det er ovenikøbet på dansk. Det' smart i en fart. 

Der er et felt i "backend" - altså den redigeringsløsning (CMS) der hos webnode.dk hedder "Hjemmesidedesigner" hvor jeg kan skrive META tags ind... eller hedder det ikke længere sådan? 
Her er hvordan det ser ud i backend - altså der hvor jeg redigerer.

META til lemongrass webnode dk.png

Det jeg er i tvivl om er ikke ret meget. Det er ganske enkelt "kun" hvordan det webnode i formularen kalder "Metabeskrivelse" fungerer nutildags. 

1. Er det overhovedet nødvendigt længere?
    Det er mit indtryk at Google "kigger rundt på siden" og helt af sig selv nærmest vælger relevans i forhold til deres søgemaskine baseret på hvad der står på hjemmesiden (og undersiderne) samlet set. Eller tager jeg fejl? 
  2. Skal jeg skrive noget forskelligt i "Metabeskrivelse" for de forskellige undersider?
    I mit tilfælde vil det være relevant at dem der Google-søger på f.eks. "Par terapi, parterapi og terapi for par" finder vej direkte til undersiden Hjemmesidensnavn.webnode.dk/terapi - f.eks. 
    Og samtidigt at dem der Google-søger på "Lingam massage, Lingammassage og Lingam" i kombination med f.eks. "København" kommer direkte til undersiden Hjemmesidensnavn.webnode.dk/lingam-massage
  3. Skal jeg lave en skjult underside til det med begrænset adgang der ikke er med i menu'en, f.eks. til følgende:
    Jeg vil også gerne tiltrække Kvinder der søger på f.eks. "Yoni mapping, Yoni massage, Yonimassage" og deslige. Det er dog ikke noget jeg ønsker skal fremgå af sidens tekster. Men de må gerne finde mig hvis de selv aktivt søger. Jeg annoncerer ikke med det, da det ganske enkelt er langt mere "hårdt arbejde" med solo-Kvinder. Så jeg skal ikke ha' for mange af dem. Kan jeg løse det med META tags?
  4. Hvilke ord skal jeg skrive?
    Skal der være semikolon, underscores, bindestreger, hele udtryk i citationstegn (både korrekt skrevet og det folk skriver i deres søgninger) og hashtags? 
  5. Er der andre detaljer omkring netop META jeg bør vide?
    Ikke overordnet set - det har jeg forståelse for hvordan fungerer. Bare det der er aktuelt nu og som jeg måske kan være bag om dansen med. 

Jeg kan ikke se hvor mange anslag jeg har at gøre godt med. Jeg regner med at hvis det er for mange, så får jeg besked om det når jeg prøver. 
Når jeg har fået puslet den færdig, er planen at webnode delen af navnet skal væk så det bliver Hjemmesidensnavn.dk i stedet for HjemmesidensNavn.webnode.dk - det har jeg nu styr på. 

Jeg skyder måske mig selv i foden mht. at få hjælp, når jeg skriver følgende, men det er egentlig for både at spare jeres og min tid at jeg lige gør det alligevel.
Jeg vil sætte pris på at man ikke skriver noget der er for meget "Mansplaining" ;) 
Jeg er ikke slået helt tilbage til start, og har kompetencer (fra fortiden) fra dengang vi lavede hjemmesider ved at skrive html koder i hånden eller i WordPerfect og vores hjemme-kodede notesblokke og brugte ftp adgang osv. Længe før både "Frontpage" og CMS systemer. Det kan jeg så ikke bruge til noget som helst lige her :D 
Jeg er eks-nørd af den gamle skole hvad internettet angår og var formodentlig en af de første her til lands der brugte irc-chats til at kommunikere med kolleger på tværs af tidszoner. Før da var det Telex og Telefax man fik gennem en slags mere eller mindre officiel agent-service på Politikens Hus der havde adgang til det meste af verden... gud bedre det! Der var mange taxaer til og fra Rådhuspladsen dengang... og ikke kun for at betale for annoncer i Ekstra Bladet, selvom det lå i samme hus.
Mit første irc handle var "if-then-Elsie"... så vi starter ikke sådan helt forfra her.
Og nej mit borgerlige navn er ikke Elsie :P

Jeg glæder mig til at høre fra jer om Metabeskrivelse hvis I VED noget om det og ikke bare SYNES noget om det. 
På forhånd tak! 

Kærligst, Eva <3

PS: Man kan klikke på min signatur og komme ind på siden. Jeg har brugt dummy-links ovenfor, idet jeg ikke orker at dette bliver slettet eller anmeldt som et forsøg på reklame. Det er et reelt behov for hjælp. Og hvem bedre end Eroguides ekspertpanel, hvor der garantrisse er folk der VED noget om dette og som ikke bare SYNES noget :rolleyes::wub:;)

Redigeret af Lemongrass Lingam

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lemongrass Lingam skrev, for 32 minutter siden:

Jeg er eks-nørd af den gamle skole hvad internettet angår og var formodentlig en af de første her til lands der brugte irc-chats til at kommunikere med kolleger på tværs af tidszoner og mit første handle var "if-then-else"... så vi starter ikke sådan helt forfra her :P

Så er vi ihvertfald to!
UH IRC var godt! :D

Der er ikke tale om SEO eller specifikke søgeord.

Metabeskrivelsen skal være en sigende kortfattet beskrivelse af din side.

Søgeord i Google Gemini: SEO Metabeskrivelse hvordan skal søgeord adskilles?

Citat

Eksempel:

Antag, at du har en side om "røde sko". En dårlig metabeskrivelse kunne være: "Køb røde sko. Røde sko til kvinder. Billige røde sko."

En bedre metabeskrivelse kunne være: "Find de perfekte røde sko til enhver anledning. Stort udvalg af stilfulde og komfortable røde sko til kvinder. Hurtig levering og gratis retur."

I dette eksempel er søgeordet "røde sko" integreret naturligt i teksten, og beskrivelsen giver brugeren en god idé om, hvad de kan finde på siden.

Hvorfor er det ikke så vigtigt at adskille søgeord?

Google er blevet meget dygtigere til at forstå den naturlige sprogbrug. De fokuserer mere på konteksten og betydningen af ordene end på nøjagtige sætninger. Så længe dine søgeord er relevante og naturligt integreret i teksten, vil Google kunne forstå, hvad din side handler om.

Andre vigtige faktorer for en god metabeskrivelse:

• Unikhed: Skriv en unik metabeskrivelse for hver side.
  • Call to action: Opfordr brugeren til at klikke på dit link.
  • Fordele: Hvilke fordele får brugeren ved at klikke på dit link?

Konklusion:

Selvom søgeord stadig er vigtige for SEO, er det vigtigere at fokusere på at skrive en naturlig og engagerende metabeskrivelse, der giver brugeren værdi. Ved at følge disse tips kan du forbedre din søgemaskinerangering og øge din klikrate.

Hvis dette skulle laves manuelt ville det svare til Meta taggen i HTML:

https://www.w3schools.com/tags/tag_meta.asp

Citat

Definition and Usage

The <meta> tag defines metadata about an HTML document. Metadata is data (information) about data.

<meta> tags always go inside the <head> element, and are typically used to specify character set, page description, keywords, author of the document, and viewport settings.

Metadata will not be displayed on the page, but is machine parsable.

Metadata is used by browsers (how to display content or reload page), search engines (keywords), and other web services.

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Needy Tak... ogøeh... den dér beskrivelse HAR jeg naturligvis læst i en eller flere varianter før jeg skriver på Eroguide :D Det er jo liiiige før det er på grænsen til Mansplaining :lol:
Jeg er i stand til at Google :wub: 
Dem jeg gerne vil høre fra i tråden her er i særdeleshed dem af jer der sidder med disse ting til dagligt og måske har en viden der rækker ud over hvad jeg kan google mig frem til. Eller som har noget at byde ind med jeg slet ikke vidste jeg kunne have glæde af at spørge om. 
Tak for link til dine kilder. Når andre der besøger tråden her engang i fremtiden kan de jo have glæde af det :)  
Der er som regel folk i offentlige tråde der ikke deltager, og som gerne vil have detaljer og kilder, er min erfaring. 

Tak for tanken uanset <3<3<3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er langt fra ekspert på området, så tag dette med et gran salt.

Meta-tags er stort set ligegyldige, hvis ikke de endda helt ignoreres af Google. SEO-optimering er langt mere komplekst i dag.

Prøv at installere Lighthouse (extension til Chrome browseren). Den kan give dig et billede af hvordan Google tolker din hjemmeside på forskellige parametre (svartider, accessability, osv.).

Google vægter eksterne links til dit site højt. Det er derfor store virksomheder bruger fx Facebook, Twitter og Instragram til at poste links til alle deres artikler og andet indhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Glem det meste.

Du kommer temmelig langt ved at tænke over hvad potentielle kunder søger efter for at at lande på din side og  lade title og primær overskrift <H1> være ens. Helst indholde variant af søgeterm.

Lemongrass Lingam skrev, for 8 timer siden:
  • Er det overhovedet nødvendigt længere?
    Det er mit indtryk at Google "kigger rundt på siden" og helt af sig selv nærmest vælger relevans i forhold til deres søgemaskine baseret på hvad der står på hjemmesiden (og undersiderne) samlet set. Eller tager jeg fejl? 

Søgemaskiner indekserer enkelte sider og ikke websitet som sådan.

• Skal jeg skrive noget forskelligt i "Metabeskrivelse" for de forskellige undersider?
    I mit tilfælde vil det være relevant at dem der Google-søger på f.eks. "Par terapi, parterapi og terapi for par" finder vej direkte til undersiden Hjemmesidensnavn.webnode.dk/terapi - f.eks. 
    Og samtidigt at dem der Google-søger på "Lingam massage, Lingammassage og Lingam" i kombination med f.eks. "København" kommer direkte til undersiden Hjemmesidensnavn.webnode.dk/lingam-massage

Ja, hvis de handler om noget andet. Søgemaskiner kan nemt finde ud af hvad en tekst handler om. Så ikke helst ikke flere emner på samme side.

Pas på med keyword stuffing - det bliver straffet af søgemaskiner. Bare hav ordet Lingam i title og overskrift og måske et bynavn. Geografi kan løses med json+ld (schema.org)

• Skal jeg lave en skjult underside til det med begrænset adgang der ikke er med i menu'en, f.eks. til følgende:
    Jeg vil også gerne tiltrække Kvinder der søger på f.eks. "Yoni mapping, Yoni massage, Yonimassage" og deslige. Det er dog ikke noget jeg ønsker skal fremgå af sidens tekster. Men de må gerne finde mig hvis de selv aktivt søger. Jeg annoncerer ikke med det, da det ganske enkelt er langt mere "hårdt arbejde" med solo-Kvinder. Så jeg skal ikke ha' for mange af dem. Kan jeg løse det med META tags?

Ikke med META tags, så vidt jeg ved. Kan du ikke have en "log ind for at læse mere?

• Hvilke ord skal jeg skrive?
    Skal der være semikolon, underscores, bindestreger, hele udtryk i citationstegn (både korrekt skrevet og det folk skriver i deres søgninger) og hashtags? 

Ved ikke hvad du mener, men lige ud landevejen tror jeg. Altså H1 og H2 og H3 .... Bare helt normal tekst. Hvad mener du med #hashtags? - IRL (udenfor socialemedier) er det jo bare kategorier.

• Er der andre detaljer omkring netop META jeg bør vide?
    Ikke overordnet set - det har jeg forståelse for hvordan fungerer. Bare det der er aktuelt nu og som jeg måske kan være bag om dansen med. 

Beskrivelse og title burde gøre det. Resten er mere teknisk.

Graphite skrev, for 5 timer siden:

Prøv at installere Lighthouse (extension til Chrome browseren). Den kan give dig et billede af hvordan Google tolker din hjemmeside på forskellige parametre (svartider, accessability, osv.).

Helt fornuftig værktøj. Men det garanterer ikke noget. Man kan fange de værste bommerter. Og resultatet er følgende som Eva ikke kan gøre så meget ved. Hastigheden er webnodes skyld :) ...og en SEO på 100 er misvisende da Evas nuværende test-side indeholder mange fejl da headings misbruges groft.

billede.png.e30173965ae27ed7e804b610f717d369.png

KISS princippet (keep it simple and short) er altid en god ide og hold med at at bruge H headerne til at formattere tekst.

Jeg ville ikke bruge SEO tid på andet end title og headings og så finde ud hvad folk søger efter, og lave såkaldte landingsider til relevante søgetermer. Fjerne alt der lugter af prostitution. Og måske overveje reklamer på søgemaskiner.

Google er jo ikke eneste søgemaskine og er efterhånden en halvdårlig en. Selv bruger jeg duckduckgo.com (bing) mere og mere.

Redigeret af Morgensvie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morgensvie skrev, den 12.10.2024 at 19:40:

Evas nuværende test-side indeholder mange fejl da headings misbruges groft.

Jeg (tror måske at jeg) forstår Headings og H1 H2 og H3 på en helt anden måde efter at have nærlæst dit indlæg. 
I redigerings-enden er det egentlig præsenteret som om det ene og alene betyder noget for hvilken skrifttype (font) og grafisk udtryk der bruges når man vælger fra en drop-down om det skal være Titel, Overskrift, Almindelig Tekst og sommetider Citat. 
Er det rigtigt forstået at det er det du mener med "misbruges groft"? Altså at det der af webnodes backend-redigerings værktøj præsenteres som det æstetiske og fonte, i virkeligheden bør betragtes som værende afgørende for SEO? 
Det har i hvert fald ikke været min tanke at "misbruge" noget ;) 

I så fald skal jeg gennemgå alle sider for hvad der så er noget andet i kulissen end jeg er blevet informeret om af webnode. 
Det er lidt skørt, men det er måske også bare for at gøre det "nemmest muligt" for folk der bare vil ha' en hjemmeside uden det er for bøvlet. 

Lige nu kan jeg ikke redigere, da jeg har fået en email om at de ønsker jeg skal opgradere til en dyrere plan på abonnement. Der står at jeg har brugt 70% af den båndbredde der følger med i det billige abonnement. 
Der står intet om at det er derfor jeg ikke kan tilgå cms.webnode.dk eller om hvorfor jeg ikke kan redigere lige nu eller længere. Jeg kan bare ikke komme videre ind til dér hvor jeg ellers altid har kunnet redigere. Der er ingen besked overhovedet. Jeg bliver bare sendt tilbage til siden jeg kom fra og intet sker.
Men mon ikke det er fordi de vil ha' flere penge først. Eller også er deres server bare nede eller der er huller i osten. Det er der relativt ofte hvor jeg mere end halvdelen af tiden ikke kan få lov til at udgive det jeg har redigeret og skal starte forfra. Det er immervæk belastende og tidsspilde. 

Jeg har samme cms backend halløj system hos Simply.com hvor jeg har et par andre sider. Men de synes jeg har for mange domæner til tilbudspris, så jeg skulle op på den helt dyre pakke og samle alt for at det var bare nogenlunde rimeligt. 

@Morgensvie Tusind tak for dit inspark. Det er jeg sikker på at andre kan have glæde af også. 

Jeg er ikke på nogen måde interesseret i at købe reklamer på søgemaskiner. Jeg er rigeligt booket i forvejen. Jeg har mere brug for en kloning end flere Lingam massage gæster.
Så min tanke med hjemmesiden er primært at spare sekretær-tid. At jeg nu blot kan sende links via sms til folk der læser annoncen på f.eks. Annoncelight.dk så jeg ikke skal svare på de samme beskeder 12 gange om dagen (selvom jeg bruger skabelonbeskeder) til folk der er faldet over en "grøn Lingam massage" på en side hvor det ellers er 99% mere konventionelle sexarbejdere der annoncerer og vil høre om jeg har tid i dag (det har jeg aldrig) og om de kan købe en halv time til halv pris og hvad det koster hvis de skal slikke mig eller ha' et blowjob. Det er så meget nemmere bare at sende link til hjemmesiden end at skrive "Læs lige annoncen igen og forestil dig at du har fundet den på en side hvor der ikke er 108 fissebilleder og sperm-på-babser-billeder fra de andre annoncører :wub:
Jeg har rigeligt med Lingam massager, og et sted mellem 3 og 12 dialoger hver dag om ting jeg ikke tilbyder ;) 

Udenom Annoncelight.dk (som er den eneste side jeg reklamerer på i øjeblikket) er det de seksualterapeutiske og sexologiske samtale terapi interesserede mennesker der bare googler, og ikke-sexkøbere jeg ønsker også skal finde frem til siden. Dem der ikke bruger tid på Annoncelight.dk, fordi det ikke er sexarbejdere i konventionel forstand de tænker kan være til glæde for dem. Især par-terapeutiske samtaler og folk der har rejsningsproblemer eller aldersrelateret "knas i sexlivet med sig selv og/eller andre". 
Det er ingenlunde hemmeligt at Lingam massage kan indgå som en del af en sexualterapeutisk aftale. Dem der ønsker at tolke dét som prostitution, og derfor vælger mig fra vil alligevel have mere glæde af en anden sexolog og/eller terapeut :P
Så det er for at blive fundet af dem jeg IKKE mangler, kan man sige. At jeg spørger her på Eroguide.dk under Hyggesnak er fordi I er en flok brugere der har mange forskellige faglige kompetencer, og det ville være lidt ærgerligt at skulle forklare alting forfra til nogen fra ekspert-fora eller Amino.dk f.eks. om hvad en Lingam massage er :lol: Her på Eroguide er der trods alt en vis forståelse for sexarbejde i bredest mulige definition vil jeg mene <3

Det er i sidste ende mere vigtigt (for mig) at sortere folk FRA på forhånd via hjemmesiden i en slags forventningsafstemning der foregår helt uden jeg behøver at bruge tid på det. 
Dem der passer bedre til nogle andre, må rigtigt meget virkelig gerne undlade at skrive sms eller booke tid. Så er der bedre plads i booking kalenderen til dem der ønsker sig det jeg tilbyder. 

En hemmelig side med login, er vist ikke nogen god idé. Ikke for mig i hvert fald :) Ellers er idéen jo fin. 
Det er en funktion man kan vælge (hvis man køber en større pakke) at have siden skjult så den ikke er klikbar eller til at se i menuen i hvert fald. 

Jeg forestiller mig at der vil være en hel del der tænker "Jaja... så man KAN jo godt købe fisse eller blowjob bare man har den hemmelige kode til den hemmelige side!" Og det kan man ikke. 
Så det var blot for at kunne inkludere ordene omkring Yoni massage og traume-terapi med Tantriske traditioner. Det starter sjældent med Yoni massage alligevel når Kvinder får "blå mærker i seksualiteten" pga. kæppe i livets hjul. 
Jeg kan evt. blot nævne et sted i teksterne at jeg også tilbyder Yoni massage i seksual terapeutisk regi, selvom det egentlig er indeholdt i "og meget meget mere" skal det jo nok skrives med bogstaver som søgemaskinernes "orm" kan fange, trods alt. 
Tanken var dog god og havde det handlet om noget andet, var det et godt bud. Så også tak for det selvom det ikke bliver relevant lige for mig :wub:

Kh. Eva <3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lemongrass Lingam skrev, for 3 timer siden:

Jeg (tror måske at jeg) forstår Headings og H1 H2 og H3 på en helt anden måde efter at have nærlæst dit indlæg. 
I redigerings-enden er det egentlig præsenteret som om det ene og alene betyder noget for hvilken skrifttype (font) og grafisk udtryk der bruges når man vælger fra en drop-down om det skal være Titel, Overskrift, Almindelig Tekst og sommetider Citat. 
Er det rigtigt forstået at det er det du mener med "misbruges groft"? Altså at det der af webnodes backend-redigerings værktøj præsenteres som det æstetiske og fonte, i virkeligheden bør betragtes som værende afgørende for SEO? 
Det har i hvert fald ikke været min tanke at "misbruge" noget ;) 

På min Firefox bruger jeg et plugin ved navn Headingsmap som afslører strukturen på, ja headings (H1, H2, osv). Strukturen har betydning for SEO da det hjælper med at forstå hvad taksen /afsnittet handler om, og det er netop SEO du har interesse i. Så skylden er nok Webnodes hvis de bruger headings til teksformattering. Jeg kender ikke deres værktøj, men det er fy-fy SEO mæssigt.

Det næste spørgsmål er om SEO virkelig betyder noget dels med fremkomsten af AI og dels det faktum at Google er mest interesseret i at sælge reklamer og gerne vil holde besøgende inde på selv google hjemmesiden. Måske kan det bedre betale sig at købe reklameplads på søgemaskiner eller Facebook eller andre steder - men det har du ikke brug for.

Citat

I så fald skal jeg gennemgå alle sider for hvad der så er noget andet i kulissen end jeg er blevet informeret om af webnode. 
Det er lidt skørt, men det er måske også bare for at gøre det "nemmest muligt" for folk der bare vil ha' en hjemmeside uden det er for bøvlet. 

Lige nu kan jeg ikke redigere, da jeg har fået en email om at de ønsker jeg skal opgradere til en dyrere plan på abonnement. Der står at jeg har brugt 70% af den båndbredde der følger med i det billige abonnement. 
Der står intet om at det er derfor jeg ikke kan tilgå cms.webnode.dk eller om hvorfor jeg ikke kan redigere lige nu eller længere. Jeg kan bare ikke komme videre ind til dér hvor jeg ellers altid har kunnet redigere. Der er ingen besked overhovedet. Jeg bliver bare sendt tilbage til siden jeg kom fra og intet sker.
Men mon ikke det er fordi de vil ha' flere penge først. Eller også er deres server bare nede eller der er huller i osten. Det er der relativt ofte hvor jeg mere end halvdelen af tiden ikke kan få lov til at udgive det jeg har redigeret og skal starte forfra. Det er immervæk belastende og tidsspilde. 

Man behøver ikke Webnode eller andre for den sags skyld til at lave en statisk hjemmeside med få opdateringer.  Kopier dine tekster så du kan flytte til anden udbyder. Det er altid en god ide at have en simpel backup.  Mail og jeg kan henvise dig til værktøjer der kan løse det det hurtigt. 

Citat

Jeg har samme cms backend halløj system hos Simply.com hvor jeg har et par andre sider. Men de synes jeg har for mange domæner til tilbudspris, så jeg skulle op på den helt dyre pakke og samle alt for at det var bare nogenlunde rimeligt. 

@Morgensvie Tusind tak for dit inspark. Det er jeg sikker på at andre kan have glæde af også. 

Har også simply.com og Wordpress men har opgivet det. Det er billigt men meget f.eks. er PHP forældet i den udgave jeg bestilte og også databasen. Det kan jeg gøre bedre selv. Men det virker fint - bare ikke til mit brug der involverer noget DB opslag. Til en simpel hjemmeside som din så er det helt fint. Men ja, brug billige domæne-systemer-hosting til at lege og så må man ofre lidt mere. Det kan faktisk gøres helt gratis hvis det bare er en html side.

Citat

En hemmelig side med login, er vist ikke nogen god idé. Ikke for mig i hvert fald :) Ellers er idéen jo fin. 
Det er en funktion man kan vælge (hvis man køber en større pakke) at have siden skjult så den ikke er klikbar eller til at se i menuen i hvert fald. 

Jeg forestiller mig at der vil være en hel del der tænker "Jaja... så man KAN jo godt købe fisse eller blowjob bare man har den hemmelige kode til den hemmelige side!" Og det kan man ikke. 
Så det var blot for at kunne inkludere ordene omkring Yoni massage og traume-terapi med Tantriske traditioner. Det starter sjældent med Yoni massage alligevel når Kvinder får "blå mærker i seksualiteten" pga. kæppe i livets hjul. 
Jeg kan evt. blot nævne et sted i teksterne at jeg også tilbyder Yoni massage i seksual terapeutisk regi, selvom det egentlig er indeholdt i "og meget meget mere" skal det jo nok skrives med bogstaver som søgemaskinernes "orm" kan fange, trods alt. 
Tanken var dog god og havde det handlet om noget andet, var det et godt bud. Så også tak for det selvom det ikke bliver relevant lige for mig :wub:

Kh. Eva <3

Tolkede det der-henne-ad at du havde brug for et  "lukket" område og derfor tror jeg et login er en rimelig ide. Ved ikke hvad ellers. Hvordan man så får et login er en anden histore :)  

Og hvis det skal virke SEO mæssing så tror jeg ikke lingam, yoni, seksuel terapi e.l. er en god ide. Det kan løses ved META tag med "noindex" :D for lige at vende tilbage til METAerne fra starten.

Redigeret af Morgensvie

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med risiko for at få en ORDENTLIG een på lampen, prøver jeg her at nuancere mit første svar.

Hvis dette ikke behager fruen, bukker jeg dybt og bevæger mig langsomt bagud gennem samme dør jeg kom ind ad! :lol:

Lemongrass Lingam skrev, den 12.10.2024 at 11:30:

Det jeg er i tvivl om er ikke ret meget. Det er ganske enkelt "kun" hvordan det webnode i formularen kalder "Metabeskrivelse" fungerer nutildags. 

1. Er det overhovedet nødvendigt længere?

Googles måde at "indeksere" siderne er en ganske anden end sådan som vi traditionelt har opfattet det. I dag styres indekseringen af AI, som katalogiserer sætninger og kontekst. Hvordan de gør det aaaner jeg ikke - da dette sikkert er en industrihemmelighed.

Derfor skal du skrive din Metabeskrivelse i den kontekst som du gerne vil have at søgende skal se det i.

1. Skal jeg skrive noget forskelligt i "Metabeskrivelse" for de forskellige undersider?

Ja. hver underside bør have sin egen metabeskrivelse - netop for også at gøre disse sider mere søgerelevante - se mit første indlæg for eksempel.

1. Skal jeg lave en skjult underside til det med begrænset adgang der ikke er med i menu'en, f.eks. til følgende:

Du kan prøve - men jeg er tvivl om hvorvidt "skjulte" sider vil være søgbare bag et login - når disse sider ikke er frigivet. Jeg tænker det er noget webnodes styrer da de jo reklamerer med at de er SEO optimeret. Hvis muligt kunne du evt. spørge deres support.

1. Hvilke ord skal jeg skrive?

Glem ord og symbol taggede søgeord - som nævnt tidligere tror jeg ikke det er relevant for søgemaskinernes indeksering i dag. Bruge hellere normal dagligdags tale det gør det let at placere i en given kontekst - se mit første indlæg for eksempel.

1. Er der andre detaljer omkring netop META jeg bør vide?

Det nye her er AI-indeksering. SEO søgetags er old school.

Jeg kan ikke se hvor mange anslag jeg har at gøre godt med. Jeg regner med at hvis det er for mange, så får jeg besked om det når jeg prøver. 

Jeg gætter på at der er ubegrænset anslag, da inputfeltet i formularen bare er en placeholder for metataggen, som placeres i headeren i den færdige HTML-kode - men det ved du jo alt om :P

Gennemlæst med tics i øjnene og bævende underlæbe :ph34r:

Dukker og lukker <3

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg

AI bruges mest til præsentation af information. Det er nok nærmere fasttext og fætre og kusiner der bruges til klassificering af tekster. 

Det har næsten altid været sådan at meta-beskrivelser kun er vejledende. Man kan "spilde tid" på dem eller lade søgemaskiner selv udvælge afsnit til søgemaskiner. Det skete længe før AI bølgen.

Needy skrev, for 15 timer siden:

Det nye her er AI-indeksering. SEO søgetags er old school.

Har aldrig hørt om AI-indeksering. Hvad menes der?

"SEO søgetags" kender jeg ikke. Mener du keywords i meta tags? - hvis ja så har du ret. Og du har også ret i man skal bare skrive en normal tekst for konteksten og en fornuftig heading så skal søgemaskinen nok finde ud af med hjælp af bl.a. fasttext nævnt ovenover.

Vil anbefalde @Lemongrass Lingam at benytte en markdown editor f.eks. https://markdown.pioul.fr/  eller https://markdowneditor.org/ og gemme resultatet  i almindelige tekstfiler. Det er så simpelt, hurtigt og meget nemmere at flytte rundt til forskellige udbydere og så kan det læses som almindelig tekst.

Redigeret af Morgensvie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morgensvie skrev, for 7 minutter siden:

Har aldrig hørt om AI-indeksering. Hvad menes der?

"SEO søgetags" kender jeg ikke. Mener du keywords i meta tags? - hvis ja så har du ret.

Jeg kender ikke den præcise betegnelse, men det er de algoritmer som præsenterer søgeresultatet i en letlæselig og genkendelig form som vi bla. ser som de første linjer i en søgeoversigt som fx Google. Vi kender det også fra ChatGPT og Googles Gemini

Ja jeg mener keywords i metatags.

Morgensvie skrev, for 17 minutter siden:

Og du har også ret i man skal bare skrive en normal tekst for konteksten og en fornuftig heading så skal søgemaskinen nok finde ud af med hjælp af bl.a. fasttext nævnt ovenover.

Jep, lige præcis - og med søgemaskinen mener vi selvfølgelig søgealgoritmerne i Google, Bing osv. :)

Med hensyn til duckduckgo mener jeg at de tager de samme søgeresultater fra både Google, Bing, Yahoo, Yandex osv. men at de er mere privacy orienteret?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 7 minutter siden:

Ja jeg mener keywords i metatags.

Ja, keywords har været irrelevante i mange år efterhånden

Needy skrev, for 7 minutter siden:

Jep, lige præcis - og med søgemaskinen mener vi selvfølgelig søgealgoritmerne i Google, Bing osv. :)

Med hensyn til duckduckgo mener jeg at de tager de samme søgeresultater fra både Google, Bing, Yahoo, Yandex osv. men at de er mere privacy orienteret?

DuckDuckGo er egentlig bare Bing, men privacy orienteret. Man kan også bruge startpage.com som benytter Google men jeg foretrækker DuckDuckGo. En skam at Google er blevet så dårlig til det jeg bruger den til de sidste mange år.

problemet med AI er at AI generet indhold er ca 50% af nettet lige nu og sikkert stiger. Så det vi får ud af søgemaskiner bliver værre og værre fordi AI robotter indekserer deres eget indhold. Det kaldes slop og jeg tror ikke at søgemaskiner  er så brugbare lige om lidt.

Redigeret af Morgensvie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morgensvie skrev, for 32 minutter siden:

Det kaldes slop og jeg tror ikke at søgemaskiner  er så brugbare lige om lidt.

Enig, ChatGPT, Gemini, Co-pilot mfl. vil helt sikkert tage over her. Bruger det faktisk selv mere end Google/Bing efterhånden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morgensvie skrev, 1 time siden:

Vil anbefalde @Lemongrass Lingam at benytte en markdown editor f.eks. https://markdown.pioul.fr/  eller https://markdowneditor.org/ og gemme resultatet  i almindelige tekstfiler. Det er så simpelt, hurtigt og meget nemmere at flytte rundt til forskellige udbydere og så kan det læses som almindelig tekst.

Kan jeg overhovedet gøre det nu hvor jeg ikke har adgang til at redigere i "backend" cms systemet? 
Altså før det bliver nulstillet (aner ikke hvornår det er) 

De vil gerne svare på alle mine spørgsmål - når jeg HAR betalt de 2K :D 

Jeg kan kun se og tilgå det samme som alle andre kan lige nu. Og så kan jeg se statistik for de seneste 30 dage.
Der er ganske enkelt låst for at kunne redigere før jeg betaler 1.728 kr. (mere end jeg allerede har betalt) for det næste år. 
Da jeg egentlig blot var i kladde-mode og semi-live testningsfasen og alligevel har tænkt mig at flytte det over på et domæne jeg allerede ejer (som dog ligger hos en anden udbyder) for at slippe for .webnode og deres reklamer i bunden, så er det alligevel også relativt pebret med 1728 kroner blot for at kunne hente det jeg har lavet allerede, hvis jeg kan undgå det. 

Det er liiidt svært for menig mand (eller kvinde) at gætte om det er 1, 3 eller 7 GB man har brug for til lagringsplads og om det er 3, 10 eller ubegrænset datatrafik man har brug for.
Jeg løb åbenbart tør for det ene eller det andet (jeg kan ikke se nogen steder, for hvad) eller begge dele på få dage. 
Det virker alligevel sådan ret skummelt at jeg ikke kan gøre noget som helst uden at skulle op med knap 2K for en opgradering. Plus mer-salget om sikkerheds-halløj. 

Det var ikke lige det der var tydeligt da jeg klikkede på bestil den lille pakke. Det står med meget lille skrift i en aftale at der er meget meget lidt tilladt trafik til siden. 
Jeg har fjernet links til siden i mine Annoncelight.dk annoncer, og nøjes nu med at sende links via sms når folk har vist interesse ved første kontakt. 
Det tænker jeg trods alt må hjælpe lidt på mængden af besøgende. 
Men... hvis jeg ikke bliver nulstillet for sidevisninger før om en måned, så må projektet jo bare blive forsinket. Det ville ellers være rart at kunne gøre det i løbet af frikvartererne i løbet af de næste par uger. 

Det er lidt pinligt at jeg ikke har været forberedt på succes. Især når det er noget jeg har undervist i professionelt i min tidligere primære karriere. Karma is a bitch! :lol: 
Men... det var jo bare en kladde :wub:

Frustrationerne tårner sig op. Altså det er et luksusproblem hvis jeg bare skal vente en måned. Jeg er sådan set fuldt booket denne uge, og det bliver jeg også i næste uge som jeg plejer. 
Så det haster egentlig ikke mere end at det bare støder mig på tålmodigheden. Jeg må jo i så fald at jeg ikke kan komme videre, øve mig i behovsudsættelse og lave en kop te og trøste mig selv med et stykke chokolade jeg blander med sød finsk lakrids. Værre er det jo ikke :rolleyes:<3 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morgensvie skrev, for 2 timer siden:

Det kan jeg tilslutte mig. Jeg bruger selv den her: https://stackedit.io/ som er hooket op på mit Google drive.

Lemongrass Lingam skrev, 1 time siden:

Da jeg egentlig blot var i kladde-mode og semi-live testningsfasen og alligevel har tænkt mig at flytte det over på et domæne jeg allerede ejer (som dog ligger hos en anden udbyder) for at slippe for .webnode og deres reklamer i bunden, så er det alligevel også relativt pebret med 1728 kroner blot for at kunne hente det jeg har lavet allerede, hvis jeg kan undgå det. 

Det ville jeg da helt klart gøre!

Hvis du har dit eget domæne skal du jo bare have et webhotel tilknyttet. Bruger selv den her: https://azehosting.net/ har haft det i snart 10 år og altid været meget tilfreds!

Deres kundesupport er super hurtig til at reagere ved henvendelser.

Deres servere ligger i Tyskland så tænker ikke der vil være problemer med *ahem* indholdet :P

Ved at bruge webnode slipper du selvfølgelig for besværet med vedligeholdelse - men tænker det er det værd, når du alligevel sidder og nørder med det :)

Og så er du jo frit stillet mht. valg af CMS/Blog platform og så længe det er Open Source og self hostet er der INGEN der kan komme efter dig hvis du er uartig :lol:

2K er alligevel en slat!!

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 51 minutter siden:

Ved at bruge webnode slipper du selvfølgelig for besværet med vedligeholdelse - men tænker det er det værd, når du alligevel sidder og nørder med det :)

Og så er du jo frit stillet mht. valg af CMS/Blog platform og så længe det er Open Source og self hostet er der INGEN der kan komme efter dig hvis du er uartig :lol:

Nix! :P<3
Når først siden kører er jeg rigtigt glad for at betale overpris for ikke at skulle bruge eller sætte mig ind i noget som helst andet end det super duper idiotsikrede nemme system der følger med både hos one.com hos simply.com og hos webnode.dk 

Når siden er "nørdet færdig" gider jeg ikke bruge et eneste øjeblik udover at betale regningen og tilføje nye anmeldelser. 
Det er virkelig vanvittigt nemt når først siden er færdig. 
Da jeg har en anden side der skal igang (som sexolog) hvor der kommer til at være mere blog-agtigt indhold og vejledninger og måske billige online kurser til dem der ikke kan dukke op i virkelighedens verden for at få råd, træning og vejledning, fordi de måske bor meget langt væk, og jeg er fuldt booket, ja så skal det være så piv hamrende nemt at jeg kan sætte nogle andre til at gøre det. 

Jeg interesserer mig ganske enkelt ikke en klaphat for det der kræver skærmtid længere. Jeg ønsker at bruge min tid på møder i virkelighedens verden og at formidle noget til folk hvor det gør en forskel på et personligt plan. Enten det, eller kloning :D 
Det bag skærmen og det nørdede var sjovt (for mig) dengang man kunne "opfinde nye måder at gøre det på i html osv.".
eg husker særligt da det blev crossbrowser safe at bruge iframes. DET var jo sjovt. Og scroll-bar kalender længe før det blev almindeligt. Det var super fancy og så bare langt bedre og mere professionelt ud de andres sider. 
Jeg havde et phpBB forum tilknyttet min hjemmeside i gamle dage hvor man kunne skrive anmeldelser og så blev der trukket lod om et gratis møde når der var 5 nye. 
Med en timepris på 900-1300 kr. for at lave noget andet, er det kun her til en start at jeg selv gider have nallerne i det ;) 

Desuden er min tanke også at de sexarbejdere (i bredest mulige forstand) i mit netværk der gerne vil have deres egen hjemmeside, og som virkelig har brug for at det er ultra nemt, kan få lidt rådgivning eller en skabelon serveret de selv kan vedligeholde. Der skal jeg bestemt ikke være en del af driften! 
Så derfor... nej tak til fritstilling og open source og self hosting. Jeg gider ikke, og dem jeg gerne vil hjælpe kan ikke. De synes det er svært nok at sætte siden op og ændre farver osv. 

Når først denne side ikke længere er en kladde og sidder lige i skabet med SEO osv. så kan jeg kopiere det jeg har gjort her på den side, og nøjes med udvidelser hvis det skal være blog eller webshop eller lign. 
Forsiden af medaljen er at så længe det er købt mere eller mindre "idiotsikret" så er det udbyderens opgave at opdatere cms systemet og holde øje med hvad der skal gøres når det hele ændrer sig løbende. Det er ret mange penge værd at kunne koncentrere sig om det der giver indtægt i stedet for at skulle være i kontrol og have ansvaret selv... altså når man er i et servicefag hvor folk dukker op personligt :)  

Vender lige tilbage med en opdatering når jeg kan gøre noget igen jeg ikke skal betale 2K for :wub:

Kærligst, Eva <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fuldt forståeligt!

Jeg er nok også lidt farvet af at have været en aktiv del af Linux miljøet i mere end 20 år - lige siden 1995 da jeg for gud ved hvilken gang fik en BSOD!!!!

Nu er jeg så gået 100% over til Chrome OS - som er baseret på Linux kernen - men hvor man så slipper for al muligt vedligehold :)

Haaaammmmmmm Namasteeee :D

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lemongrass Lingam skrev, for 1 time siden:

Kan jeg overhovedet gøre det nu hvor jeg ikke har adgang til at redigere i "backend" cms systemet? 
Altså før det bliver nulstillet (aner ikke hvornår det er) 

De vil gerne svare på alle mine spørgsmål - når jeg HAR betalt de 2K :D 

Ja, du kopierer "bare" teksterne. Jeg brugte for et par år siden en editor der kunne konvertere kopieret HTML til markdown. Leder lige efter den i aften og skriver det her. Mener den var online ligesom mine andre forslag så intet skal installeres nogen steder.

Hvis du har adgang til HTML teksterne kan du altid kopiere dem. Og 2K er voldsomt for så lidt.

Citat

Det er liiidt svært for menig mand (eller kvinde) at gætte om det er 1, 3 eller 7 GB man har brug for til lagringsplads og om det er 3, 10 eller ubegrænset datatrafik man har brug for.
Jeg løb åbenbart tør for det ene eller det andet (jeg kan ikke se nogen steder, for hvad) eller begge dele på få dage. 
Det virker alligevel sådan ret skummelt at jeg ikke kan gøre noget som helst uden at skulle op med knap 2K for en opgradering. Plus mer-salget om sikkerheds-halløj. 

Tror ikke du er løbet tør for lagringsplads - men billeder kan fylde voldsomt - det er måske lidt for meget trafik. Hvis du får 500-1000 besøgende pr dag her fra sistet så trækker det altså trafik specielt hvis du har mange ikke optimerede billeder.

Men underligt hvis det er mængden af besøgende der er problemet. Så vil jeg sige at webnode er useriøse da det er rimelig omkostningsfrit.

Needy skrev, 1 time siden:

Hvis du har dit eget domæne skal du jo bare have et webhotel tilknyttet. Bruger selv den her: https://azehosting.net/ har haft det i snart 10 år og altid været meget tilfreds!

Det er rimeligt billigt og et fornuftigt valg selvom jeg ikke kender dem. Det er sjældent man snydes hos de forskellige hostere. Eva har allerede simply og har ikke de store tekniske behov så det burde være nok med en Wordpress på Simply.  Selv benytter jeg Hetzner og giver omkring 400/år og det fungerer super, men kræver teknisk indsigt.  Men forvent fra 400 til 1000 kr/år for noget fornuftigt.

Fandt editoren (TROR JEG)

Fremgangsmåde

1. Kopier  dine sider ved at markere det du vil kopiere (evt Ctrl A of Ctrl C)
  2. Sæt ind i https://euangoddard.github.io/clipboard2markdown/ (Ctrl V) - vupti du har markdown der kan gemmes. Kopier med Ctrl C og gem
  3. Tjek det med Ctrl V ind i https://markdowneditor.org/ . 

Så burde det være en leg at tilpasse. Formatteringen er selvfølgelig ikke den samme men det væsentlige kan nu gemmes nemt

Redigeret af Morgensvie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morgensvie skrev, for 41 minutter siden:

Fremgangsmåde

1. Kopier  dine sider ved at markere det du vil kopiere (evt Ctrl A of Ctrl C)
  2. Sæt ind i https://euangoddard.github.io/clipboard2markdown/ (Ctrl V) - vupti du har markdown der kan gemmes. Kopier med Ctrl C og gem
  3. Tjek det med Ctrl V ind i https://markdowneditor.org/ . 

Så burde det være en leg at tilpasse. Formatteringen er selvfølgelig ikke den samme men det væsentlige kan nu gemmes nemt

Det sjove her er at indlæg i dette forum faktisk ER formatteret i markdown!

Har pastet ovenstående ind i StackEdit - det er så kun 1 step :P

image.thumb.png.ced66f1974e9a7edb725bce2796b764e.png

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 3 timer siden:

Det sjove her er at indlæg i dette forum faktisk ER formatteret i markdown!

Har pastet ovenstående ind i StackEdit - det er så kun 1 step :P

image.thumb.png.ced66f1974e9a7edb725bce2796b764e.png

Det er ikke markdown her på sitet. Har lige tjekket. Til gengæld kan StackEdit det samme med at kopiere som jeg brugte to editorer til.  Tak for det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morgensvie skrev, for 8 minutter siden:

Det er ikke markdown her på sitet. Har lige tjekket. Til gengæld kan StackEdit det samme med at kopiere som jeg brugte to editorer til.  Tak for det!

Selv tak :)

Men vi er da enige om at hvis du åbner editoren her på siden, anvender formaterings knapperne og kopierer teksten ind i en hvilken som helst texteditor, så bliver outputtet da parset som markdown.

Det er det du ser i screendumpet til venstre, er jo markdown kode? At frontend editoren, her på sitet, så er tilnærmelsesvist wysiwyg er noget helt andet :P

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg ville nok hoste et andet sted og opsætte en hjemmeside i WordPress - det er et kæmpe udbud af plugins og det er rimeligt nemt at SEO-optimere.

Prøve f.eks. hos simply.com - det er billigt at hoste der, og du kan få masser af hjælp.

Er selv admin på 3 hjemmesider - den største har 30.000 besøg om dagen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

@sunny ja det er en god idé for dem der har forstand på det og tid til at sætte sig ind i det. 
Dem jeg har i netværket og som ønsker sig hjemmesider ved ikke hvad en plug-in eller WordPress er. 
Et kæmpe udbud af noget man ikke forstår hvad er - er... et kæmpe udbud af muligheder for at blive snotforvirret og give fortabt ;) 

De (fleste af dem) kan klikke på en skabelon der ligner det de gerne vil ende med at kunne se på deres hjemmeside. 
MÅSKE kan de ændre farven og billederne og teksten - hvis de får lidt hjælp. F.eks. af mig. 

For dem der synes at det her er nemt: Bare at skulle ændre det der skal ændres og hvor man kan se med det samme hvordan det ser ud og er lige så nemt som at rette i en tekst i et indlæg herinde, f.eks. så er det bare helt vildt meget op ad bakke at skulle forstå hvad ftp eller html eller hvilken af de 17 knapper ude i sidepanelet der nu er det rigtige sted at rette i der skal klikkes på. 

Så... derfor er det jeg har brug for hjælp til (på mine kollegers vegne også) ganske enkelt "kun" det med SEO :) 

Det er simpelthen ikke nemt nok for 95% af alle sexarbejdere der gerne vil ha' en hjemmeside at sætte sig ind i hvordan man gør det smartest. 
Derfor er det ikke "det bedste" men "det nemmeste" de vælger. Hvis jeg skal kunne vejlede dem og ikke skal stå for deres hjemmesiders opdatering, så er det nødt til at være noget der er så nemt at redigere i at ALLE der bare har en telefon kan være med. 

WordPress er ikke spor nybegynder-venligt. Det kan for meget man ikke har brug for eller forstår. Bare menuerne alene er for svære at klikke rundt i hvis man ikke kender noget som helst til hjemmesider. 

Sådan her ser det ud når jeg skal redigere siden og sådan ser siden ud når jeg har klikket på "udgiv". 
Når først siden er sat op kan man ændre i det som var det et tekstdokument eller et opslag på facebook eller lign.
Selv det at vælge en skabelon og skifte farver og billeder ud er for svært for de fleste allerede. De giver fortabt og det bliver ikke til noget. 

Ændre tekst - klik på udgiv - fortsæt din dag ;) 
Så nemt er det nødt til at være for folk der ikke har nogen som helst erfaring med at lave hjemmesider. Der er for mange ord og ting der er forvirrende hvis man ikke har prøvet noget som helst der minder om det før. 
Det skal være lige så nemt som at oprette en annonce i Den Blå Avis - eller uploade billeder til sociale medier. Det er den laveste fællesnævner der tæller her - der er ganske enkelt ikke i nærheden af noget der minder om kompetencer til WordPress eller alle mulige andre systemer. 

At det ikke er tilfældet for mig, er en anden sag. Det er derfor jeg gerne vil have noget at vise frem de kan kopiere og vedligeholde imens jeg har dem i røret og kan sige "klik på det lille hjul oppe i højre hjørne" og "så vælger du den farve du gerne vil have i stedet for den der var i skabelonen du valgte" og "så klikker du på udgiv" og "kan du se at nu har din hjemmeside skiftet farve?
"Eeeej hvor smaaaart! Så nu skal jeg bare ændre priserne når det sker og skrive hvad dag jeg er i Langtbortistrup næste gang?:wub:
"Ja... nu er du igang og har din egen hjemmeside og behøver ikke reklamere for 1400 kr det ene sted, 500 det andet sted, og 800 det tredje sted og 4000 det fjerde sted. Nu kan du linke til din hjemmeside og behøver ikke redigere dine annoncer andet end at aktivere de billige af dem". 

Det er nødt til - for langt de fleste - at være ligesom når man køber en malebog til et barn hvor der bare skal fyldes ud med farveblyanter og så ligner det fuldstændigt Mickey Mouse og Fedtmule på en prik :) 
Det I beskriver (udover det for mig relevante omkring SEO) svarer til "Her er et blankt papir. Tegn Mickey Mouse og Fedtmule" - sådan cirka.

lemongrass cms.png

lemongrass efter udgiv.png

Del dette indlæg

Link til indlæg

For dem der synes at det her er nemt: Bare at skulle ændre det der skal ændres og hvor man kan se med det samme hvordan det ser ud og er lige så nemt som at rette i en tekst i et indlæg herinde, f.eks. så er det bare helt vildt meget op ad bakke at skulle forstå hvad ftp eller html eller hvilken af de 17 knapper ude i sidepanelet der nu er det rigtige sted at rette i der skal klikkes på. 

Så... derfor er det jeg har brug for hjælp til (på mine kollegers vegne også) ganske enkelt "kun" det med SEO :) 

For at gøre det supernemt og praktisk er vi et par stykker, med erfaring,  der anbefaler markdown. Måske sender du lidt forskellige signaler. Men prøv https://rentry.co/  og så ender du øjeblikkeligt med en hjemmeside - ikke på eget domæne - men det kan flyttes rundt  også til eget domæne. Tror ikke det bliver meget nemmere og så er det gratis.

Menuer og farver er noget andet og kan klares med CSS. Der er tre primære ben i en hjemmeside: HTML, CSS og Javascript - man kan undvære javascript men næppe CSS og absolut ikke HTML. Så der må læres HTML og noget CSS.

Selv det at vælge en skabelon og skifte farver og billeder ud er for svært for de fleste allerede. De giver fortabt og det bliver ikke til noget. 

Hvis det er et problem så må man erkende at man nok skal  tilkøbe professionel assistance.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Morgensvie skrev, for 5 timer siden:

Menuer og farver er noget andet og kan klares med CSS. Der er tre primære ben i en hjemmeside: HTML, CSS og Javascript - man kan undvære javascript men næppe CSS og absolut ikke HTML. Så der må læres HTML og noget CSS.

Lemongrass Lingam skrev, for 14 timer siden:

Hvis det er et problem så må man erkende at man nok skal  tilkøbe professionel assistance.

Præcis. Og kan man ikke det, og spørger en kollega der har lidt mere forstand på det, som ikke gider at skulle vedligeholde pigernes sider for dem, så kan man vælge webnode, simply eller one sider hvor man bare skal redigere som i et tekstdokument ;) 
Menuer og farver er for en der ikke har forstand på hjemmesider ikke noget andet. Da er det hele "volapyk og alt for svært" sådan sat lidt på spidsen.
Det er jo nok derfor at webnode, simply og one har sådan en pløkamrende brugervenlig cms "hjemmesidebygger" næsten alle kan bruge hvor man vælger "malebogs-variant" og så ændrer i tekst og billeder og hvad undersiderne hedder - et sted hvor man allerede når man ændrer teksten kan se hvordan det ender med at se ud. 
At det så laver gøgl og cirkus i headings og halløj, vil jo så være tilfældet for alle der ikke har brug for mere end et fancy visitkort med vagtplan og prisliste og billeder. 
Det er temmelig sikkert til at leve med - viser det sig så (også for mig) at man ikke er "korrekt" eller gør det "på den rigtige måde" uanset om man skriver noget i Metabeskrivelse i "malebogen" eller ej. Det er godt for mig at vide så jeg kan formidle det videre - eller undlade at tale om det medmindre de spørger mig "hvad skal jeg skrive her i dette felt?". 

Derfor - den del jeg ikke har forstand på er det webnode kalder "Metabeskrivelse" i feltet i det første billede jeg uploadede i et indlæg her i tråden. 
Andet handlede det ikke om fra start. At det kom til at handle om noget andet indenfor emnet, er jo bare skønt hvis nogen andre der falder over tråden kan have glæde af det. 

Jeg er helt med på at I (og sikkert det meste af resten af verden) er klar over at det ikke er den BEDSTE løsning og at man lige må sætte sig lidt ind i et par småting hvis man vil have en god hjemmeside. 
Men man (og jeg) er nødt til at tage udgangspunkt i virkeligheden som den ER (for andre end sig selv) og ikke som man synes den skal være. 
Det gælder også hvis man har ret i at det man synes eller foreslår er bedre. Især på andres (i dette tilfælde sexarbejderes) vegne, der ofte på forhånd har givet fortabt, medmindre de får et forslag til hvor nemt det kan gøres, og præsenteret på en måde de forstår i løbet af 3 minutter. 
Den løsning der bliver til noget er den bedste løsning, idet det er bedre end ingen løsning. Og især hvis man mangler en hjemmeside som sexarbejder, som jo er tilfældet her. 
Vi bruger ret mange penge på at annoncere hver især. Mange mange MANGE flere end de dyreste webhoteller koster. MANGE flere.
Det ville være en ret stor besparelse hvis dem der googler finder frem til os udenom de ret dyre annonce sites. 
Det er "convenience" og ikke "effectiveness" der tæller for de fleste i denne gruppe. 
Derfor - denne løsning. 
Derfor - var det (kun) mine spørgsmål om "Metabeskrivelse" jeg søgte svar på :) 

Hyggeligt og underholdende og oplysende (for mig) at følge med i jeres tanker og hvad I skriver om emnet udover altså lige "Metabeskrivelse". Det blev omfangsrigt og nuanceret med en masse interessante sidevogne og anekdoter. Det tænkte jeg at det måske ville blive, så derfor valgte jeg at oprette det her i Hyggesnak fordi der står at her skriver man om det der ikke passer ind andre steder i Eroguides underfora.

Jeg er ret sikker på at laaaangt de fleste af de sexarbejdere der læser med herinde bliver bekræftet i at det er alt alt alt for svært at lave og drive sin egen hjemmeside når de læser jeres indlæg som lige så godt kunne ha' været skrevet på Sanskrit eller Mandarin i forhold til forståelsen af de beskrevne ting og elementer :wub:

Tak for al hjælpen om "Metabeskrivelser". Det vil jeg gøre brug af når jeg får adgang til siden igen. 

Kærligst, Eva <3 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der kan vist ikke koges mere suppe på denne her. 

Kan man ikke finde ud af det selv, og ønsker effektiv annoncer,  må man købe sig til professionel hjælp uanset om det er farver i menuer eller man vil findes via Google. 

Jeg tror jeg er ude ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...