Hop til indhold

“Ode” til mit sted

Featured Replies

Skrevet

Jeg har et sted jeg kalder “mit” fordi det føles dejligt - inden i - at være der.. Alle er velkomne og ingen rynker på næsen.. Den ældre herre der ejer stedet er altid så glad og smilene og ligner en der har fundet opskriften på Lykke og overskud.. Han ligger altid en nøgle ud et skjult sted så jeg kan ankomme når jeg vil og indhente skønhedssøvnen inden en travl dag.. Han føles som en kammerat.. Den varme og betænkelighed uden tanke på at værelset kunne have været lejet ud til en anden som han faktisk fik betaling - til den ekstra overnatning - fra er sjælden i dagens samfund.. Vi har en særlig forståelse og aftale så værelserne er billigere for os piger der kommer der på fast basis.. Det føles næsten som om at han faktisk holder af os alle som en og ønsker at vi er der for mere og andet end pengenes skyld.. 

Værelserne er gamle og væggene er en trist gul.. Tv’et er lille og rengøringen kunne være bedre men det er mit sted.. Faktisk er det vores alles sted.. Og vi er velkomne.. 

Der kunne findes bedre steder og nogle har da sikkert rynket på næsen af stedet.. Jeg er bare glad for det ikke “rynker tilbage”:P.. 

Stedet er hemmeligt men mange kan nok gætte hvor det ligger.. Jeg har tilbragt mange gode, frække og hyggelige stunder på mit sted.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 4 minutter siden:

Værelserne er gamle og væggene er en trist gul.. Tv’et er lille og rengøringen kunne være bedre men det er mit sted.. Faktisk er det vores alles sted.. Og vi er velkomne.. 

Der kunne findes bedre steder og nogle har da sikkert rynket på næsen af stedet.. Jeg er bare glad for det ikke “rynker tilbage”:P.. 

Det er jo sådan set positivt og hvis du/I, han og kunderne er glade så er alt vel som det skal være.

Men jeg må erkende at når jeg læser det citerede så mener jeg at når I, han og kunderne ved at de værelser bærer præg af tiden tand som beskrevet.

Så lever udlejer i min optik ikke op til de forpligtelser som lejerne og deres gæster med rette bør kunne forvente at han lever op til.

Som beskrevet forekommer det mig at være mangler der for meget små midler må kunne rettes op på.

I mine øjne vidner det om en ligegyldighed fra udlejers side, der kun kan bero på at sund konkurrence om lejerne er sat ud af kraft i en gråzone der gør at flertallet af de konkurrenter han kunne være oppe imod ikke vil røre markedet med en ildtang.

Jeg synes at det er trist for pigerne og det er trist for pigernes kunder.

Den var aldrig gået som en helt konventionel Bed & Breakfast, for så var lejemålet blevet sablet ned på Trustpilot, tripadvisor eller facebook.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
  • Author
Rejsenetværk skrev, for 4 minutter siden:

Den var aldrig gået som en helt konventionel Bed & Breakfast, for så var lejemålet blevet sablet ned på Trustpilot, tripadvisor eller facebook.

Nu er det altså et helt almindeligt lejested med mange værelser der tit bruges af udenlandske håndværkere og deslige^_^.. 

Hvad bør man med rette da kunne forvente.? Du kender hverken prisen eller hvad der er blevet sat en i forventning:ph34r:.. 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Hvad bør man med rette da kunne forvente.? Du kender hverken prisen eller hvad der er blevet sat en i forventning:ph34r:.. 

Nej det gør jeg ikke og det er også fuldstændig irrelevant om jeg gør det!

Helt overordnet svigter han som jeg ser det sine forpligtelser som udlejer, hvis lejemålet er i en sådan stand som du beskriver det.

At målgruppen er udenlandske håndværkere og deslige, og forstår jeg også glædespiger siger formentlig et og andet om hvorfor han tilsyneladende er så ligeglad som han er med i hvilken en stand hans lejemål er.

Han ved at målgruppen er de sidste der nogensinde vil skrive en dårlig offentligt tilgængelig anmeldelse.

Det siger også et og andet om Privat Diskret som koncept i sammenligning med bordeller med en offentlig kendt adresse, at han kan udleje sit lejemål.

Hvis den vedligeholdelses standard af et Privat Diskret sted bekrives i en anmeldelse på Eroguide.dk, kan udlejer være flintrende ligeglad.

Det kan et bordel med en offentlig adresse ikke være ligeglad med, og derfor er hverken deres udlejer eller mutter det heller ikke.

Men jeg har jo ved selvsyn konstateret da jeg en gang besøgte dig i København, at ikke alle udlejere til Privat Diskret er ligeglade.

For det sted i København var pæn, rent og nydeligt, så det er muligt som udlejer at leve op til sin helt grundlæggende forpligtelse hvis udlejer vil.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
  • Author
Rejsenetværk skrev, for 13 minutter siden:

At målgruppen er udenlandske håndværkere og deslige, og forstår jeg også glædespiger siger formentlig et og andet om hvorfor han tilsyneladende er så ligeglad som han er med i hvilken en stand hans lejemål er.

Hvor få du fra at det er hans målgruppe.? Det er som sagt et sted hvor gud og hver mand kan leje et værelse.. 

Det er hverken privat diskret eller airbnb eller noget lignende.. Det er mere at sammenligne med et ganske almindeligt hotel hvis det endelig skulle sammenlignes med noget.. 

Jeg elsker at stedet er som det er heldigvis.. Hvilket var det jeg beskrev.. 

Skrevet

Der er jo gået en god poet tabt i dig. Men godt skrevet Jennifer, det er næsten som at være der selv ;)

Skrevet

Jeg vil aht. dem der ikke føler for stedet tilføje, at jeg elsker at gå på brune værtshuse, jeg ryger ikke selv og jeg stinker når jeg går der fra, men de kan noget som de fine steder sket ikke kan, der er sammenhold blandt dem der kommer på besøg, de passer ofte på hinanden og ja, det er ikke altid rart at bruge toilettet, men stederne vidner om hvad der også er i den del af samfundet

Jeg synes det er fedt Jennifer, at du melder det så tydeligt ud, det bringer min agtelse  for dig lige en tand højere op

Redigeret af Tonorth

Skrevet
  • Author
Allerhelst Thai skrev, for 22 minutter siden:

Og det der er det vigtige er, at du som bruger er tilfreds med stedet og prisen du betaler :) 

Faktisk allermest at jeg føler mig tryg og dét gør jeg helt bestemt der:wub:.. 

Skrevet

Kære @Rejsenetværk  jeg mener, at din kritik er lidt malplaceret i denne tråd. Vi er i "hyggesnak"forumet og @JenniferRomantica fortæller os om et sted der er særligt for hende -og så endda i form af smuk prosa. Hendes indlæg handler ikke om at vi andre skal vurdere om udlejer kunne oppe sig på flere punkter eller om stedet ville blive sablet ned hvis det var en klassisk B&B.

JenniferRomantica skrev, for 9 timer siden:

Stedet er hemmeligt men mange kan nok gætte hvor det ligger.. Jeg har tilbragt mange gode, frække og hyggelige stunder på mit sted.. 

Beskrivelsen viser at @JenniferRomantica godt ved at stedet, objektivt ikke er optimalt men hun er ligeglad for hun er tryg og glad der og det lader til at både hun og hendes gæster har været fuldt tilfredse med de oplevelser de har haft i værelset, hvorfor ikke bare lade det blive ved det?

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet
drmabuse skrev, for 32 minutter siden:

Beskrivelsen viser at @JenniferRomantica godt ved at stedet, objektivt ikke er optimalt men hun er ligeglad for hun er tryg og glad der og det lader til at både hun og hendes gæster har været fuldt tilfredse med de oplevelser de har haft i værelset, hvorfor ikke bare lade det blive ved det?

Jeg starter jo også med at skrive, så jeg er sådan set enig med dig!

Rejsenetværk skrev, for 9 timer siden:

Det er jo sådan set positivt og hvis du/I, han og kunderne er glade så er alt vel som det skal være.

Men det ændrer ikke ved at jeg samtidig ser på det med forbruger briller, og derfor tillader mig at fokusere kritisk på at manglen på transparens og konkurrence stiller udlejer gunstigt og dermed lejer ugunstigt.

Som jeg har forstået det så skal pigerne bare være glade hvis de i det hele taget kan leje et sted i et område hvor de har behovet, og i det store hele er det mit indtryk at de tæt på ikke har andre muligheder end enten at takke ja til de lejemål der tilbydes eller at fravælge at leje et sted.

Det står i skærende kontrast til min situation som forbruger når jeg skal vælge et hotel i et marked med transparens og fri konkurrence!

Eksempelvis så har jeg flere gange over en længere årrække valgt et prisbilligt discount koncept:

Hvorfor CABINN Hotels?
Hos CABINN lover vi ikke mere, end vi kan holde. Vi repræsenterer et ærligt, godt og prisbilligt hotelkoncept, hvor du kan overnatte på hotel midt i landets største byer, uden at det koster dig en formue. At det kan lade sig gøre, skyldes vores funktionelle indretning, der sparer på pladsen, men ikke går på kompromis med komforten.
https://www.cabinn.com/ 

Cabinn er uovertruffen vurderet på parametre for beliggenhed, logistisk i forhold til offentlig transport og i særklasse på pris!

Du får mindst hvad du betaler for og aldrig mindre, så jeg kan varmt anbefale konceptet ud fra en præmis af at dit helt basale behov ikke er andet end en seng at sove i, i et værelse med eget bad og toilet.

Personalet i deres receptioner en top kompetente, servicen her og i restauranten dedikeret.

Eksempelvis har jeg lige været i Århus og boede på Cabinn i 3 dage for blot 1860 kr i eneværelse.

Fik et værelse ned til en gård med affaldscontainere og vare levering, støj fra nattelivet - helt forfærdeligt.
Henvendte mig efter den første nat i receptionen herom og fik på stedet uden beregning et andet værelse med ro resten af mit ophold.

Nu er der så kommet denne konkurrent til Cabinn:

Wake Up
Smarte lavprishoteller i København og Aarhus
https://www.wakeupcopenhagen.dk/#/ 

Prisen er en anelse men ikke meget højere end Cabinn og de er konkurrencedygtige på beliggenhed og logistik.

Men standarden til prisen er så meget højere end Cabinn og springet i pris så stort op til sammenlignelige hoteller med samme standard, at jeg nu fremover vil prioritere Wakeup fremfor Cabinn når det er muligt.

Disse muligheder har hverken pigerne eller deres kunder, de må bare tage til takke og så ellers leve med det som situationen nu en gang er.

Jeg fastholder at der ingen undskyldning er hverken for ikke at ville ofre nyt tapet, en gang maling,  nyt møblement eller ordentlig rengøring.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet

@Rejsenetværk man må give dig at du altid argumenterer sagligt og sobert og naturligvis har du ret til dine holdninger. Fin lyn-analyse af lavpris segmentet indenfor hoteller ;) 

Ærbødigst, DrMabuse

Skrevet

Jeg vil nøjes med at takke @JenniferRomantica for en fin beskrivelse og en vægtning af at GP har det bedst på adresser hvor de er trygge. Det forstår jeg til fulde. Netop det må betyde virkelig meget.

Så kan vi diskutere rimelig standard på værelser, badefaciliteter osv en anden god gang:) men jeg er ikke helt uenig med @Rejsenetværk, måske også fordi jeg har boet på virkelig mange hoteller og ved hvad standard kontra pris betyder.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 15 timer siden:

Jeg har et sted jeg kalder “mit” fordi det føles dejligt - inden i - at være der..

Tak fordi du deler dine tanker og følelser <3

Det betyder bare noget at have et sted hvor man er tryg og har det godt - det er omstændighederne, det uforpligtende og de minder man har på lige DET sted, der gør hele  forskellen. Det tror jeg er noget vi alle sammen kender til.

Om væggene så er triste, gule eller blå er jo i den sammenhæng fuldstændigt underordnet - trygheden, den ægte, skal man ikke underkende :)

Redigeret af Needy

Skrevet

Jeg er enig med Jennifer, og jeg kan også rigtig godt lide stedet :wub: 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, den 9.10.2024 at 00:56:

Jeg har et sted jeg kalder “mit” fordi det føles dejligt - inden i - at være der.. Alle er velkomne og ingen rynker på næsen.. Den ældre herre der ejer stedet er altid så glad og smilene og ligner en der har fundet opskriften på Lykke og overskud.. Han ligger altid en nøgle ud et skjult sted så jeg kan ankomme når jeg vil og indhente skønhedssøvnen inden en travl dag.. Han føles som en kammerat.. Den varme og betænkelighed uden tanke på at værelset kunne have været lejet ud til en anden som han faktisk fik betaling - til den ekstra overnatning - fra er sjælden i dagens samfund.. Vi har en særlig forståelse og aftale så værelserne er billigere for os piger der kommer der på fast basis.. Det føles næsten som om at han faktisk holder af os alle som en og ønsker at vi er der for mere og andet end pengenes skyld.. 

Jeg overvejede lidt om jeg skulle lade dig gå i den tro at du har et nært bånd/venskab med E. Det er en forretning .
Jeg ventede også på at du ville lave et opslag efter jeg havde lavet en tråd om stedet. 

Jeg kan så fortælle dig at fra ham selv vil han faktisk helst være fri for os.

Om det kom som en irritation over jeg syntes at der er blevet ekstra klam i form af feks skimmel op af væggene, møg beskidt gulvtæppe, spejlet i badet var så beskidt at du intet kunne se. Nok var der rent sengelinnedet på sengene men sidst jeg kiggede efter var jeg blond og ikke sorthåret som lå på lagnet. 
Der er simpelhen grænser for hvad jeg vil byde mine gæster og mig selv. 
Og jo jeg husker ham også som venlig men kritisere du han manglende vedligeholdelse/rengøring så ser du ham nok fra en anden side. 
Jeg har bare svært ved at se gæsten i øjnene når de ser stedet stand.
Men er stedet godt nok til dig at være så fred være med det. 

Redigeret af Frodige Ida

Skrevet
Frodige Ida skrev, for 36 minutter siden:

Om det kom som en irritation over jeg syntes at der er blevet ekstra klam i form af feks skimmel op af væggene, møg beskidt gulvtæppe, spejlet i badet var så beskidt at du intet kunne se. Nok var der rent sengelinnedet på sengene men sidt jeg kiggede efter var jeg blond og ikke sorthåret som lå på lagnet. 
Og jo jeg husker han også som venlig men kritisere du han manglende vedligeholdelse/rengøring så ser du ham nok fra en anden side. 

Det lyder rigtig "hyggeligt" God fornøjelse med dette, kan være nogen skulle skrive en mere retvisende ode til dette "fine" sted :!:

Skrevet
Mr. Nobody skrev, for 16 minutter siden:

Det lyder rigtig "hyggeligt" God fornøjelse med dette, kan være nogen skulle skrive en mere retvisende ode til dette "fine" sted :!:

Hvis nogle gør det er udlejer formentlig iskoldt ligeglad af 3 grunde?

1.
Stedet er Privat Diskret og ingen får derfor hverken i pigernes annoncer eller i kunders anmeldelser på Eroguide.dk adressen at vide.

2.
Han oplever at der er lejere nok til hans lejemål uanset hvilken mening hans lejere har om det sted de lejer af ham.

3.
Gæsterne kommer først og fremmest for at besøge pigen der lejer stedet, og det gør de igen og igen fordi de kun kan træffe pigen på hans lejemål.
Uanset hvad de så mener om det sted hvor de besøger pigen.

Snak sammen

Pigerne burde i virkeligheden gå sammen om at være flere der efterlyser et anstændigt lejemål, for at gå sammen om at leje det i stedet for det i denne tråd omtalte sted.
Se om I mon ikke kunne få et bedre tilbud hvis I gør det.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
Frodige Ida skrev, for 3 timer siden:

ekstra klam i form af feks skimmel op af væggene, møg beskidt gulvtæppe, spejlet i badet var så beskidt at du intet kunne se. Nok var der rent sengelinnedet på sengene men sidst jeg kiggede efter var jeg blond og ikke sorthåret som lå på lagnet. 
Og jo jeg husker ham også som venlig men kritisere du han manglende vedligeholdelse/rengøring så ser du ham nok fra en anden side. 

Det lyder næsten som tidligere beskrivelser af én af "fabrikkerne" i Herlev? Eller ligner det bare?

Skrevet
Frodige Ida skrev, for 10 timer siden:

Om det kom som en irritation over jeg syntes at der er blevet ekstra klam i form af feks skimmel op af væggene, møg beskidt gulvtæppe, spejlet i badet var så beskidt at du intet kunne se. Nok var der rent sengelinnedet på sengene men sidst jeg kiggede efter var jeg blond og ikke sorthåret som lå på lagnet. 

Jeg er fuldstændig enig med dig,  selvom det er ved at være en del år siden jeg sidst har været der. 

Jeg husker stedet som snusket,  misvedligeholdt og særligt gulvtæppet  var beskidt. Jeg mærkede gulvtæppet  med mine  hænder og knæ. Jeg  kommer der ikke af samme grund,  så  er det for mig ligegyldigt om stedet er  billigt eller om det er nemt at booke. Som jeg kan forstå på dig er det bare blevet endnu mere sølle. 

Skrevet

Kunne det mon være en ide at spørge Pige Kollektivet i Randers om de har ledige tider i huset?

PIGEKOLLEKTIVET
https://www.pigekollektivet.dk/ 

Eller

Vojens Dream
https://www.vojensdream.com/

Svalereden
http://www.svalereden.eu/ 

Kunne det mon tænkes at stedet nu udlejes privat diskret?

Kunne det være en mulighed at skrive by i Google maps, som nu her Randers?
Skriv "Overnatning"

Randers
https://www.google.dk/maps/place/Stevnstrup+Ferielejlighed/@56.4672747,9.9681835,27521m/data=!3m1!1e3!4m9!1m2!2m1!1sovernatning!3m5!1s0x464c037d61709a6f:0x997abce6c91de48c!8m2!3d56.431996!4d9.9556388!16s%2Fg%2F11fsn2w298?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D 

Drop alle de fremhævede rigtige hoteller og moteller, men tag et kig på alle de små røde prikker og se hvilken karakter deres tilbud har om at kunne overnatte.

Måske nogle af de små mere diskrete steder kan være til at tale med?

Sådan kan du gøre for hver eneste by i Danmark, så får du alle de fremhævede hoteller og moteller men du får også alle de der små prikker som kan gemme på lidt af hvert hvis man undersøger det nærmere.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet

Hvorfor er det lige at det er så meget om at gøre, det at pigerne har eget sted til at modtage egne gæster?

Hvis det alene handler om at pigerne ikke kan leje sig ind hos og modtage egne gæster, små steder som mange af de små røde pletter repræsenterer.

Hvorfor så ikke forsøge sig med en annonce med et link på Google som det jeg lagde i mit forrige indlæg, med en opfordring til at deres gæster booker en overnatning Privat Diskret.
Gæsterne kan så få besøg på det værelse som gæsten har booket for at kunne få et dame besøg.

Måske skulle gæsten have en rabat på 250 kr som kompensation for at skulle leje et værelse til sit ærinde.

Men pigerne kan selv bo i dagevis et andet lignende sted i nærområdet for en slik, og kan tage på besøg i stedet for at modtage besøg.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
Tonorth skrev, for 2 minutter siden:

@JenniferRomanticasom du kan se har du sat noget voldsomt i gang, der er flere mænd der ved hvad der er bedst for dig :-)

Det tror jeg nu nok hun bedst selv ved :)

Skrevet
Tonorth skrev, for 11 minutter siden:

@JenniferRomanticasom du kan se har du sat noget voldsomt i gang, der er flere mænd der ved hvad der er bedst for dig :-)

Jeg ved så mænd ikke hvad der er bedst for nogle!
Men jeg har en holdning til at en udlejer kan udleje et lejemål som det lejemål han lejer ud, og de grunde der må ligge til grund til at han er i stand til at leje det ud.

På den baggrund håber jeg bare at nogle vil tilbyde et bedre lejemål til en fornuftig husleje, når nu det kommer mere og mere for dagen så ringe en stand det lejemål er som udlejer besidder.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.