Møffe 2203 Skrevet 26. September 2. del på dr.dk Man græmmes! og så kommer det et 3. afsnit. Kan ikke forstå det kan lade sig gøre i denne verden! 2024. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18087 Skrevet 26. September Så længe der er gæster at sælge til.. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2403 Skrevet 26. September https://www.dr.dk/drtv/episode/kriminelt_-solgt-for-2000-euro_475194 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 26. September Hvor stor en del af de udenlandske GP’er i Danmark er handlede? Den handlede og groft udnyttede pige i udsendelsen sondrer jo klart mellem piger med alfons, som passer på pigen og får 50% og hvor pigen kan holde når hun vil og så de handlede piger, som virkelig er solgt med hud og hår. For mig er det umuligt at vide om 90% eller 10% er handlede. Jeg kan ikke kende den ene fra den anden. Endnu vanskeligere er det jo hvis pigerne der er i det ikke opfatter sig selv som ofre - som handlede. Så vil de jo sige til os kunder at alt er godt og fortælle den historie de har fået besked på og smile, for her er jo en sød kunde, som er rar og taler pænt om og til dem. Jeg ved det ikke, men det er fandme uhyggeligt. Jeg tror det er de færreste af pigerne der er handlede. De fleste der bare har en alfons og meget få der kan betragtes som selvstændige. De meget få domme for menneskehandel i Danmark peger i den retning, synes jeg. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 26. September Uanset hvordan man opfatter udesendelsen og tænker om det -er det svært ikke at generalisere alle rumæner -jeg har selv mødt nogle stykker som har boet og arbejdet her i flere år -taler dansk -har et "almindeligt arbejde, hobbyer og virker til at leve deres liv helt almindeligt som man nu kan, når man ikke er dansk i et dansk land... Jeg får lyst til at konfrontere dem med alt der de belyser i programerne -men det er jo ikke noget de gør i al hemmelighed -der er nogen der ved det som ikke er romænsk -tysker, hollænder og dansker og mange flere -det er et netværk som er spredt ud, måske i hele verden... Jeg føler et ansvar, men hvad kan jeg gøre, jeg kan ikke bare være ligeglad, og passe mit eget. Og når jeg tager det op herinde, føles det som en dråbe i havet (i bedste fald) Og sidst virkede det til en god debat -selv om få havde været kunder (eller indrømmet at de havde) hvilket nok er forståligt... At de sælger deres piger videre og at det forgåer en handel med dem (slavehandel) Jeg bliver harm og skammer mig over det... Tænk lille dannevang har, så travlt med at hjælpe og gå i krig (direkt/indirekte) ude i verden -og så lader vi sådan noget foregå derhjemme i "vores baghave" det er sgu noget helt galt... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frederik82 358 Skrevet 26. September (edited) Slowman skrev, for 29 minutter siden: Hvor stor en del af de udenlandske GP’er i Danmark er handlede? Jeg ved det ikke, men det er fandme uhyggeligt. Jeg tror det er de færreste af pigerne der er handlede. De fleste der bare har en alfons og meget få der kan betragtes som selvstændige. De meget få domme for menneskehandel i Danmark peger i den retning, synes jeg. Der er en del statestik i programmet. Fx at mellem 2018-2023 er MINDST 500 kvinder blevet vurderet handlet og antallet er selvfølgelig langt større. At der falder så få domme er desværre ikke det sammen som at kun få piger er handlet. Det handler om at pigerne ikke tør anmelde! Ihvertfald ifølge programmet. Redigeret 26. September af Frederik82 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 26. September Personligt tror jeg jo at en bedre lovregulering, hvor man tillader bordeller under kontrol og registrering vil gøre det lettere at gøre en indsats imod de illegale “forretninger”. Det er klart at man kan pege på kunderne og at man som kunde også har et ansvar for at sortere, så godt man kan, men i min optik må ag skal det være politi og myndigheder der sætter en stopper for den grove kriminalitet i området. En langt større indsats direkte imod handlede kvinder vil også påvirke kunder til ikke at frekventere steder hvor risiko for politi razzia osv. er stor. Certificerede bordeller og enkeltmandsvirksomheder som man som kunde kan kende, vil hjælpe meget, tror jeg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 26. September (edited) Frederik82 skrev, for 20 minutter siden: Der er en del statestik i programmet. Fx at mellem 2018-2023 er MINDST 500 kvinder blevet vurderet handlet og antallet er selvfølgelig langt større. At der falder så få domme er desværre ikke det sammen som at kun få piger er handlet. Er der kun Danmark? Hvorfor tror du der er langt højere end VURDERET? Det er jo ikke hvor mange der er fundet eller dømt,mmen hvad folk der formentlig er inde i sagerne VURDERER, så det må vel være bedste bud? er det i første eller andet afsnit du hører den vurdering. Jeg synes ikke jeg husker den Redigeret 26. September af Slowman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frederik82 358 Skrevet 26. September Slowman skrev, Lige nu: Hvorfor tror du der er langt højere end VURDERET? Det er jo ikke hvor mange der er fundet eller dømt,mmen hvad folk der formentlig er inde i sagerne VURDERER, så det må vel være bedste bud? 1. Det siger de selv i programmet. De bruger udtrykket mørketal. 2. Hvis de har fundet 500 personer(de siger MØDT og vurderet i programmet. Episode 2), mon så ikke der er et par stykker(eller en masse) de har overset/ikke nået? Så vidt jeg forstår er indsatsen på dette område ikke særlig høj i DK, så tvivler på man aktivt har været forbi alle piger i DK for at vurderer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 26. September Frederik82 skrev, for 9 minutter siden: 1. Det siger de selv i programmet. De bruger udtrykket mørketal. 2. Hvis de har fundet 500 personer(de siger MØDT og vurderet i programmet. Episode 2), mon så ikke der er et par stykker(eller en masse) de har overset/ikke nået? Så vidt jeg forstår er indsatsen på dette område ikke særlig høj i DK, så tvivler på man aktivt har været forbi alle piger i DK for at vurderer. Første eller andet afsnit? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frederik82 358 Skrevet 26. September Slowman skrev, for 6 minutter siden: Første eller andet afsnit? Andet afsnit "i menneskehandlerens fodspor" ca 11.30 m inde i afsnittet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 2939 Skrevet 26. September Slowman skrev, 1 time siden: Jeg tror det er de færreste af pigerne der er handlede. De fleste der bare har en alfons Det ville du sikkert ønske det var sådan men men kigger du på annoncerne for de røde flag og hvad der kommer op i anmeldelserne herindd så de handlede nok langt flere end du vil indrømme overfor dig selv. Slowman skrev, 1 time siden: De meget få domme for menneskehandel i Danmark peger i den retning, synes jeg. Meget få domme kan ligeså meget være et spørgsmål om vanvittigt mange andre faktorer. Prioritering ift. de mange ressourcer opklaringsarbejdet og bevisindsamlingen kræver. Metoderne bagmændene bruger til at holde pigerne tavse og deres vilje til at bruge vold mm. til at holde vidner tavse. Generel mistillid til politiet hos pigerne fordi de er vant til korrupt politi i eget hjemland eller politi der selv misbruger dem i deres lande. Generel lav politisk vilje til at prioritere politiets og statens ressuorcer. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 26. September (edited) Frederik82 skrev, for 35 minutter siden: Andet afsnit "i menneskehandlerens fodspor" ca 11.30 m inde i afsnittet. Øhhhh…. Det synes jeg ikke jeg kan finde. Taler vi ikke om det afsnit der linkes til ovenfor? der tales godt 22 min inde om at 500 piger har passeret gennem køkkenet hos hende der hjælper handlede piger,mgennem årene Redigeret 26. September af Slowman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 26. September (edited) Dillermand Junior skrev, for 12 minutter siden: Det ville du sikkert ønske det var sådan men men kigger du på annoncerne for de røde flag og hvad der kommer op i anmeldelserne herindd så de handlede nok langt flere end du vil indrømme overfor dig selv. Du bliver lidt personlig nu, men det handler hverken om hvad jeg ønsker (jeg ønske ingen handlede og heller ingen der har en alfons) og det handler heller ikke om hvad jeg vil indrømme (det ville jo kræve at jeg ved bedre) men om at få mere faktuelle tal på bordet og i mangel på dem, seriøse og objektive vurderinger. Redigeret 26. September af Slowman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 2939 Skrevet 26. September Slowman skrev, for 5 minutter siden: Du bliver lidt personlig nu, Tror du overfortolker De fleste af os ville nok ønske mindre krig og konflikt, mindre brutalitet i krige, ingen voldtægter, ingen overgreb mod børn, osv, osv. Uanset om man mener man selv er medvirkende overfor dårligdomme eller bare magtesløs omkring tingene så er det nemmere at håbe på at det ikke er et stort problem det er straks hårdere at skulle acceptere hvis problemerne er større end man ønsker og mere omfattende end hvad der er rart at forholde sig til. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frederik82 358 Skrevet 26. September (edited) Slowman skrev, for 53 minutter siden: Øhhhh…. Det synes jeg ikke jeg kan finde. Taler vi ikke om det afsnit der linkes til ovenfor? der tales godt 22 min inde om at 500 piger har passeret gennem køkkenet hos hende der hjælper handlede piger,mgennem årene Jo det gør vi. Afsnittet hedder i menneskehandlernes fodspor og ca 11.30 min inde er der noget statestik. Jeg tjekkede lige og jeg tror du har fået set den forkerte episode, for i den rigtige er vi på politistationen, ved 22 min mærket https://www.dr.dk/drtv/se/kriminelt_-i-menneskehandlernes-fodspor_475195 Redigeret 26. September af Frederik82 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 26. September (edited) Frederik82 skrev, for 9 minutter siden: Jo det gør vi. Afsnittet hedder i menneskehandlernes fodspor og ca 11.30 min inde er der noget statestik. Jeg tjekkede lige og jeg tror du har fået set den forkerte episode, for i den rigtige er vi på politistationen, ved 22 min mærket https://www.dr.dk/drtv/se/kriminelt_-i-menneskehandlernes-fodspor_475195 Tak, det er i 1. Afsnit. 100 om året som CMM har mødt og vurderet er handlede. Hvorfor har de så ikke anmeldt til politiet? Det viser jo med al tydelighed at myndighederne har muligheder de ikke udnytter. Det er dælme ringe. Det skal jo ikke afholde sexkøbere fra ansvar eller fra at gøre noget, men en massiv indsats fra myndighederne ville nok også hjælpe på det. Redigeret 26. September af Slowman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1048 Skrevet 26. September (edited) Vi taler om Rumænske piger…. Østeuropæiske piger, men her er oversigten over problemet og der er tilsyneladende ikke de østeuropæiske piger der fylder mest. Kan det antyde at de fleste af de mange østeropæiske piger der annoncerer ikke er handlede, men mere “holdt af en alfons” eller? så journalisten burde måske have sagt 10-20 stk om året fra østeuropa heraf en del fra Rumænien Redigeret 26. September af Slowman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerboyz 26 Skrevet 26. September (edited) Møffe skrev, for 3 timer siden: Uanset hvordan man opfatter udesendelsen og tænker om det -er det svært ikke at generalisere alle rumæner -jeg har selv mødt nogle stykker som har boet og arbejdet her i flere år -taler dansk -har et "almindeligt arbejde, hobbyer og virker til at leve deres liv helt almindeligt som man nu kan, når man ikke er dansk i et dansk land... Jeg får lyst til at konfrontere dem med alt der de belyser i programerne - Hvem vil du konfrontere, de "almindelige" rumænere eller..? I så fald..Hvordan vil du have det, hvis en eller anden fra Thailand, f.eks, vil konfrontere dig med, at der er nogle danske pædofiler dømt i Thailand? Jeg synes generelt, at danskerne er smålige, naive/dumme, uden stil, uforskammede, misundelige, xenofobiske, arrogante, men med et utroligt behov for at blive set, anerkendt.men det er jo bare en generalisering. Redigeret 26. September af powerboyz 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
køb dansk 236 Skrevet 26. September powerboyz skrev, for 14 minutter siden: men det er jo bare en generalisering tjah, eller selverkendelse... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerboyz 26 Skrevet 26. September køb dansk skrev, for 44 minutter siden: tjah, eller selverkendelse... Er (heldigvis) ikke dansker. Tilbage til Møffe nu. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Møffe 2203 Skrevet 26. September powerboyz skrev, for 48 minutter siden: Hvem vil du konfrontere, de "almindelige" rumænere eller..? I så fald..Hvordan vil du have det, hvis en eller anden fra Thailand, f.eks, vil konfrontere dig med, at der er nogle danske pædofiler dømt i Thailand? Jeg synes generelt, at danskerne er smålige, naive/dumme, uden stil, uforskammede, misundelige, xenofobiske, arrogante, men med et utroligt behov for at blive set, anerkendt.men det er jo bare en generalisering. Jeg vil være ærlig -og jeg er selv bleven konfronteret op til flere gange i thailand, med andre danskers dårlig opførsel -og har selv været vidne til det skete lige ved siden af, hvor jeg selv lå og fik massage... (beruset mand på slap linje) Men nu er det jo ikke tale om pædofile i udsendelsen eller her -det er jo også noget man kan grimmes over! -De 2 sidste linjer -Jamen alt det der er jo noget du plejer, at lire af kære powerboy@ det har jeg jo læst før... Og du har sikkert været ude for et eller andet grimt med dansker -ligesom jeg kunne sige tilvarende om englænder det retfærdiggøre ikke noget, og det fortæller heller ikke noget. Kan du ikke fortælle os/mig om dit budskab med at skrive det? -siger jo mere om dig end det gør om dansker -da det er noget sludder at generelisere på den måde -og det ved du også godt... 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerboyz 26 Skrevet 26. September (edited) . Redigeret 26. September af powerboyz Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerboyz 26 Skrevet 26. September (edited) Møffe skrev, for 5 minutter siden: Jeg vil være ærlig -og jeg er selv bleven konfronteret op til flere gange i thailand, med andre danskers dårlig opførsel -og har selv været vidne til det skete lige ved siden af, hvor jeg selv lå og fik massage... (beruset mand på slap linje) Men nu er det jo ikke tale om pædofile i udsendelsen eller her -det er jo også noget man kan grimmes over! -De 2 sidste linjer -Jamen alt det der er jo noget du plejer, at lire af kære powerboy@ det har jeg jo læst før... Og du har sikkert været ude for et eller andet grimt med dansker -ligesom jeg kunne sige tilvarende om englænder det retfærdiggøre ikke noget, og det fortæller heller ikke noget. Kan du ikke fortælle os/mig om dit budskab med at skrive det? -siger jo mere om dig end det gør om dansker -da det er noget sludder at generelisere på den måde -og det ved du også godt... Skriver du ikke selv, at det er svært ikke at generalisere alle rumænere og du vil konfrontere dem? Har du nogensinde været i Rumænien? Ved du, hvor landet ligger? Tror du, at Rumænien er ligesom det bliver vist i nyhederne, hestevogne og fattige romaer over det hele? Redigeret 26. September af powerboyz Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18087 Skrevet 26. September Slowman skrev, for 1 time siden: Kan det antyde at de fleste af de mange østeropæiske piger der annoncerer ikke er handlede Jeg tror din oversigt er omkring sager hvor der er sket noget domsfældelse.. Jeg tror simpelthen ikke - med tanke på hvad der vurderes som handlet - på at tallene skulle være så lave reelt set.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg