Hop til indhold

Pointskalaer og subjektive bedømmelser

Featured Replies

Skrevet

Jeg har oprettet denne tråd med baggrund i en anmeldelse, hvor der bliver givet subjektive bedømmelser af en GP i form af en pointskala (fra 0 til 5).

Link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/149516-fantastiske-anastasya/?tab=comments#comment-1641633

Disse pointskalaer forekommer mig at være fuldstændig irrelevante og værdiløse. Fordi de er subjektive og ingen betydning har for andre end den/de person(er), der giver point.

Pudsig nok er en person, der har givet en middelmådig pointvurdering, ikke i stand til selv at handle efter sin egen "dårlige" pointvurdering, men besøger samme GP to gange.

Hvad kan andre så bruge personens pointvurdering til?

Efter min mening ingenting.

Derimod vil en god eller dårlig anmeldelse, med en velbegrundet beskrivelse, give mere mening. Dog forudsat, at den er skrevet med respekt for GP'erne og med øje for både

GP'ens og egen indsats. Man kan godt skrive en dårlig anmeldelse uden at være respektløs og svine en GP til.

Hvad mener du om disse pointskalaer?

Venlig hilsen

Heliot

Redigeret af Heliot
link ændret

Skrevet

Jeg er fuldstændig enig.

Det er omsonst og meningsløst at give point. Point i forhold til hvad? Det er vel heller det der er meningen med EG (ret mig hvis jeg tager fejl)?

En sexoplevelse vil jo altid opleves meget forskelligt. Hvor anmeldelsen afhænger af rigtig mange parametre, som ikke ville være ens i en given situation.

Hvis det stod til mig, burde alle anmeldelser skrives i en eller anden form for fast skabelon, så det ville være lettere at sammenligne.

Jeg har tit tænkt tanken om at en anmeldelse burde have en eller anden form for clearing af GP'en. Men det er nok svært da der er mange udenlandske imellem.

Skrevet

Enig!

Det eneste jeg lægger vægt på er, hvor retvisende annoncen er i forhold til billed, ydelser samt, hvor mange gode og dårlige anmeldelse der er.

Skrevet

Har du også et problem med film- og madanmeldelser, der benytter sig af point? En pointskala, er en letomsættelig måde at give udtryk for om en oplevelse var god eller dårlig. Selvfølgelig vil det altid være subjektivt - det er det også, hvis anmeldsen kun består af tekst.

Skrevet
Needy skrev, for 42 minutter siden:

Jeg har tit tænkt tanken om at en anmeldelse burde have en eller anden form for clearing af GP'en.

Hvorfor? Laver du også lige en clearning med kokken, inden du laver review på tripadvisor eller google maps?

Folk herinde lader sig i forvejen presse til at give alt for pæne anmeldse, når de ved at pigerne læser med. Helt galt er det, når pigerne har en profil herinde, og aktivt deltager i debatten, så er der ingen ende på røvslikkeriet.

Redigeret af plasticlove

Skrevet
plasticlove skrev, for 21 minutter siden:

Har du også et problem med film- og madanmeldelser, der benytter sig af point? En pointskala, er en letomsættelig måde at give udtryk for om en oplevelse var god eller dårlig. Selvfølgelig vil det altid være subjektivt - det er det også, hvis anmeldsen kun består af tekst.

Helt enig! når jeg f.eks. læser Maltins Videoguide så er den, uanset hvor velbegrundede anmeldelserne end er, i sidste ende altid udtryk for en subjektiv holdning.

Hvordan kan man anmelde uden at være subjektiv?

Skrevet
plasticlove skrev, for 18 minutter siden:

Folk herinde lader sig i forvejen presse til at give alt for pæne anmeldse, når de ved at pigerne læser med. Helt galt er det, når pigerne har en profil herinde, og aktivt deltager i debatten, så er der ingen ende på røvslikkeriet.

Point taken!

Med min bemærkning mener jeg bare at GP'en bør have mulighed for at forsvare sig mod en urimelig anmeldelse, særligt hvis der har været en dårlig forventningsafstemning eller misforståelser, for det kan vel ikke ene og alene være GP'ens skyld eller hvad?

Ellers bliver det jo en ret ensidig affære og hvad er så værdien af en anmeldelse?

Røvslikkeri? Tværtimod, det handler om hvad der er ret og rimeligt.

Skrevet
  • Author
plasticlove skrev, for 48 minutter siden:

@plasticlove : Jeg skelner mellem pointskalaer uden en begrundet beskrivelse - og pointskalaer med en begrundet beskrivelse.

En pointskala uden begrundelse har i mine øjne ingen værdi og giver ingen mening.

En skriftlig anmeldelse med en begrundelse har jeg ingen problemer med. Det kan jeg forholde mig til og tage stilling til.

Når det gælder filmanmeldelser er mulighederne mange. Som gammel filmnørd læser jeg gerne anmeldelser, men tjekker også diverse info, filmklip mv. , f.eks. på IMDb.

Jeg har ofte oplevet, at min filmsmag er en anden end anmelderens ;)

Madanmeldelser læser jeg sjældent, men som regel tjekker jeg altid spisesteder på Google Maps' anmeldelser (og springer "pointstjerner" uden beskrivelse over).

Venlig hilsen

Heliot

Skrevet
  • Author
Plaskeren skrev, for 40 minutter siden:

Det hele er jo subjektivt. Alle anmeldelser er subjektive.

Naturligvis! Ingen tvivl om det.

Skrevet
plasticlove skrev, 1 time siden:

Lader sig presse!

Hallo, hvordan skulle det lige ske? Nej folk er naturligvis venlige i omtalen af piger de har besøgt og været glade ved at besøge. Det er da super fint. Kan måske tangere en lille flirt, men det fortæller vel også andre at her er en sød GP, som nogen er rigtig glade ved. Ikke noget galt i det. 

Og røvslikkeri, ja det er jo noget vi normalt betaler lidt for både den ene vej og den anden. Det er rigtig dejligt, hvis du spørger mig.

Anmeldelser holder jeg korte og ret faktuelle mht billeder, sted og om oplevelsen var som forventet, lidt bedre eller måske ikke helt levede op til forventningerne og om der er faktuelle “fejl” - altså snyd med tid, billeder, ydelser der er aftalt og ikke leveret osv.

Redigeret af Slowman

Skrevet
Heliot skrev, for 21 minutter siden:

Madanmeldelser læser jeg sjældent, men som regel tjekker jeg altid spisesteder på Google Maps' anmeldelser (og springer "pointstjerner" uden beskrivelse over).

Netop og så kan mene hvad man vil om Trustpilot, men her har udbyderne da i det mindste en mulighed for at reagere på en dårlig anmeldelse og evt. korrigere og forbedre deres ydelser.

Skrevet
Heliot skrev, for 2 timer siden:

Jeg har oprettet denne tråd med baggrund i en anmeldelse, hvor der bliver givet subjektive bedømmelser af en GP i form af en pointskala (fra 0 til 5).

Link: https://www.eroguide.dk/forum/topic/149516-fantastiske-anastasya/?tab=comments#comment-1641633

Disse pointskalaer forekommer mig at være fuldstændig irrelevante og værdiløse. Fordi de er subjektive og ingen betydning har for andre end den/de person(er), der giver point.

Pudsig nok er en person, der har givet en middelmådig pointvurdering, ikke i stand til selv at handle efter sin egen "dårlige" pointvurdering, men besøger samme GP to gange.

Hvad kan andre så bruge personens pointvurdering til?

Efter min mening ingenting.

Derimod vil en god eller dårlig anmeldelse, med en velbegrundet beskrivelse, give mere mening. Dog forudsat, at den er skrevet med respekt for GP'erne og med øje for både

GP'ens og egen indsats. Man kan godt skrive en dårlig anmeldelse uden at være respektløs og svine en GP til.

Hvad mener du om disse pointskalaer?

Det er bare en pointgivning af en præstation, helt på samme måde som en karakterskala. Det viser sig at være temmelig præcist.

Jeg bliver tit udsat for NPS (Net promotor Score) når jeg har interageret med et eller andet firma. Også i forbindelse med ansættelser har jeg prøvet det. Så det er en anerkendt metode til at vurdere en ydelse fra en virksomhed.

Men giver dig ret i at beskrivelsen er vigtigere end ligegyldige karakterer. De 5 stjernes og 1-10 som der yndes herind er fuldkommen ligegyldige af den simple årsag

Skrevet
Heliot skrev, for 7 timer siden:

Glimrende indlæg omend du ikke ser sagen fra begge sider. Du får et stort 4-tal fra mig.

Skrevet
  • Author
wag skrev, for 4 minutter siden:

Glimrende indlæg omend du ikke ser sagen fra begge sider.

@wag : Begge sider?... Jeg kan kun se én side, som jeg har nævnt. Det har kun betydning for den person, der har givet point... Ligesom dit 4 tal :mrgreen:

Skrevet
Heliot skrev, for 2 minutter siden:

@wag : Begge sider?... Jeg kan kun se én side, som jeg har nævnt. Det har kun betydning for den person, der har givet point... Ligesom dit 4 tal :mrgreen:

Det indlæg er ikke til mere end et 2-tal. Det er blot en gentagelse af dine tidligere argumenter.

Skrevet
  • Author
wag skrev, for 3 minutter siden:

Det indlæg er ikke til mere end et 2-tal. Det er blot en gentagelse af dine tidligere argumenter.

Prøv at forklare dig lidt bedre. Hvad mener du med "begge sider af sagen", når vi taler om en pointskala?

Skrevet
Needy skrev, for 9 timer siden:

Hvis det stod til mig, burde alle anmeldelser skrives i en eller anden form for fast skabelon, så det ville være lettere at sammenligne.

Forstå godt hvad du mener på en måde, men det ville da være kedeligt hvis alle anmeldelser så indentiske ud.:P Jeg synes det er fint med variationer, der er jo noget til hver sin smag. Om det er lange, korte, detaljerede, sjove, kedelige osv. Og dem man ikke lide, springer man bare over jo.

@Heliot ja "Point skalaer" er meningsløst og er decideret sørgeligt imo. Så fortrækker jeg man bedømmer GP'en med egne ord.

Redigeret af Crabman

Skrevet
Crabman skrev, for 17 minutter siden:

Forstå godt hvad du mener på en måde, men det ville da være kedeligt hvis alle anmeldelser så indentiske ud.:P Jeg synes det er fint med variationer, der er jo noget til hver sin smag. Om det er lange, korte, detaljerede, sjove, kedelige osv. Og dem man ikke lide, springer man bare over jo.

Du har ret, det var måske at sætte det lidt på spidsen. Tror jeg har læst for mange anmeldelser :):rolleyes:

Skrevet
Needy skrev, for 46 minutter siden:

det var måske at sætte det lidt på spidsen

Ikke som så synes jeg. For der er nogen gange hvor jeg synes der mangler lidt mere kød på benet. Men igen, så er det jo helt subjektivt hvad man finder interessant i en anmeldelse. 

Her er f.eks. et eksempel når jeg godt kunne ønske der var lidt flere detaljer:

"Sexen var god/dårlig - pigen var sød/sur - god/dårlig oplevelse - anbefaler hende/ikke" 

Sådan en anmeldelse har ingen interesse for mig rigtig. Forklar dog lige hvorfor det var godt eller skidt hehe.:P

Ja okay, man er jo på ingen måde tvunget til at beskrive det hele, hvis ikke man vil. For nogen er det nok information og andre ikke, inklusiv mig selv. Jeg både skriver lange anmeldelser, og kan godt selv lide at læse dem hvor hele oplevelsen er beskrevet. For både at give og få det bedst mulige billede af en oplevelse. Hvis man jo potentielt selv ville besøge hende.

Redigeret af Crabman

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.