curiousdan 10 Skrevet 5. Marts, 2014 Jeg har til dato ikke mødt 1 eneste muslim som reelt ønsker at integrere sig i et ikke muslimsk samfund (og jeg har mødt/kendt mange). Jeg har til gengæld mødt masser af folk med anden etnisk baggrund end dansk, og som ikke er muslimer, som helhjertet ønsker at være en del af det danske samfund. Men som i dag har noget nær nul chance for at komme ind i varmen uanset evner. Hvorfor mon?.... Ja det kan i så selv gisne om. Nu er "muslim" så ikke bare muslim, gid det var så nemt. Min bedste ven, som jeg har kendt siden 5. klasse er tyrkisk kulturmuslim og har det udmærket med både ny- og gammeldanskere uden at stå og føre eksistentialistiske samtaler med sig selv om tilhørsforhold - det er simpelthen ikke noget han går særlig meget op i. Og han smider badebukserne i svømmehallens brusebad, modsat mange andre som jeg kan observere når jeg tager vores søn til svømning. Føj. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 5. Marts, 2014 Bare lige for præcisere og inden der kommer en halv meter væveri fra dig igen. Ovenstående var min pointe, og som du nok er nødt til at æde i dig igen. det er en ommer makker... for det du citerede i dit forsøg på afledningsmanøvre, var hverken "at tale grimt til mig" eller "forulempe mig"... så dit citat og dermed din pointe er fuldstændig malplaceret i sammenhængen... i dit forsøg på - gang på gang .- at redde den hjem for muslimerne rammer du fuldstændig ved siden af med dit citat fra en helt anden tråd om et helt andet emne (vold og turn-offs er næppe i samme liga!!) det er pærer og bananer... ikke den gang frugtmos du er igang med at blende sammen indtil videre er det kun dine "venner" der har været grove ... og lige meget hvor meget du forsøger at dreje den over på danskerne med alle mulige afledninger - så står faktum at det er dine tros-fæller der er de "voldelige" i den her sammenhæng.. mentalt som fysisk og når du ikke tager konkret afstand fra vold... og.. "brækker dig over" mig/os der gør... det siger mest om dig... hvis du ikke viser at du er imod den form for adfærd - så må man jo gå ud fra at du sympatiserer!! - ellers gjorde du nok en indsats for at vise din afstandtagen... muslim eller ej og vise dig hvor?? i hele tråden makker... konstant at forsøge at skubbe skylden over på alle andre er lige netop at tage dine venner i forsvar... implicit OG explicit.. og hvordan ved man du er løbet tør for gode argumenter?? du bliver personlig... ældste trick i bogen.. når man ikke kan få det til at dreje sig om debatten kan man altid svine debattørerne til *gg*... lidt tyndt sweetie!! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Marts, 2014 det er en ommer makker... for det du citerede i dit forsøg på afledningsmanøvre, var hverken "at tale grimt til mig" eller "forulempe mig"... så dit citat og dermed din pointe er fuldstændig malplaceret i sammenhængen... i dit forsøg på - gang på gang .- at redde den hjem for muslimerne rammer du fuldstændig ved siden af med dit citat fra en helt anden tråd om et helt andet emne (vold og turn-offs er næppe i samme liga!!) det er pærer og bananer... ikke den gang frugtmos du er igang med at blende sammen indtil videre er det kun dine "venner" der har været grove ... og lige meget hvor meget du forsøger at dreje den over på danskerne med alle mulige afledninger - så står faktum at det er dine tros-fæller der er de "voldelige" i den her sammenhæng.. mentalt som fysisk og når du ikke tager konkret afstand fra vold... og.. "brækker dig over" mig/os der gør... det siger mest om dig... hvis du ikke viser at du er imod den form for adfærd - så må man jo gå ud fra at du sympatiserer!! - ellers gjorde du nok en indsats for at vise din afstandtagen... muslim eller ej og vise dig hvor?? i hele tråden makker... konstant at forsøge at skubbe skylden over på alle andre er lige netop at tage dine venner i forsvar... implicit OG explicit.. og hvordan ved man du er løbet tør for gode argumenter?? du bliver personlig... ældste trick i bogen.. når man ikke kan få det til at dreje sig om debatten kan man altid svine debattørerne til *gg*... lidt tyndt sweetie!! Du skrev ellers: "jeg er blevet kaldt mange grimme ting allerede over sms og blevet truet med told og skat og meget andet godt... uden så meget som at løft et øjenbryn... men lige præcis den kommentar der kan jeg mærke har tændt mig helt af..." Her er mandens forespørgsel kategoriseret som værre end at blive kaldt mange grimme ting og blive truet med told og skat. DET KAN DU IKKE KOMME UDEN OM, med mindre du har meget svært ved at formulere hvad du egentlig mener. Er det nu ikke dig selv, der har blandet de pærer og bananer du taler om? Og hvor er det lige jeg IKKE TAGER AFSTAND FRA VOLD. JEG HAR ALDRIG SYMPATISERET MED VOLDSMÆND. HVOR I HEDE HULE HAR DU DEN SYGE TANKE FRA????? KAN DU VISE MIG DET??? Personlig? Du bryder ind i debatter på andres vegne og sviner folk til, som ikke har rettet deres indlæg mod dig. Så kom ikke her belær mig om at være PERSONLIG. Du er jo mega svær at komme uden om, når du deltager i alt og sviner folk til med vanvittige gætterier, fordomme og generaliseringer således at alle i princippet kan føle sig ramt af dine svadaer. Så tag lige at stikke piben ind søster. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vagn 176 Skrevet 5. Marts, 2014 Islam er med ca. 1.3 mia troende, verdens 2. største religion og kan derfor næppe kaldes marginaliseret, men det er typisk at fremstille muhamedanere, som et stakkels forfulgt folkefærd, som vi skal være ih så tolerante overfor, selvom det er dem, der kommer her med hele deres familie og prøver at pådutte os deres religion og levemåde. Husk at det ikke er selve ordet LUDER, der er nedgørende - det er derimod måden, det bruges på. Jeg har ikke set nogen herinde kalde de 1.3 mia marginaliserede, kun de herboende muslimer. Er du i familie med Glistrup, siden du finder det passende at bruge ordet "muhamedanere"? Ja, nogle af muslimerne er et stakkelse forfulgt folkefærd, prøv at læse bare en lille smule om zionisternes barbariske behandling af muslimerne i Gazastriben og på Østbredden. Når vi ser, hvordan en meget stor del af danskerne mange år efter 2. verdenskrig hader tyskerne efter sølle 5 års "flødeskumsfront", så fatter jeg ikke, hvordan det kan undre danskerne, at en lille del af muslimerne har det på samme måde med zionisterne og de vestlige lande, som ikke har rørt en finger for at stoppe zionisternes barbari. Og ja, der bliver sendt raketter og meget andet djævelskab mod Israel, men hvorfor skal de civile og små børn betale for det. Hvor mange af muslimerne mener du forsøger at pådutte os deres religion og levemåde - og hvor har du de tal fra? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 5. Marts, 2014 (edited) Kære Starson En ting har du tilfælles med de 7 jeg pt har på bloker... det er at når du ikke kan lide det svar du får - så bliver du rigtig nasty... og udviser nøjagtig den adfærd der gør at jeg ikke modtager muslimer du er nøjagtig ligesom dem... og det er ikke kønt.. du dedikerer et helt indlæg til at svine mig til lige som de gør når jeg sender dem mit standard svar... i kan tydeligvis ikke opføre jer ordentligt.. en enkelt ting fortjener en kommentar.. og det er den her Her er mandens forespørgsel kategoriseret som værre end at blive kaldt mange grimme ting og blive truet med told og skat. DET KAN DU IKKE KOMME UDEN OM, med mindre du har meget svært ved at formulere hvad du egentlig mener. Du har ganske ret i at forespørgslen - i en tråd om turn-offs - er kategoriseret som værre end det dine venner kan diske op med.... og hvorfor så det... Jo... dine venner er primitive!!! De slår når de løber tør for ord og deres ord er fattige i forvejen!!! De er farlige som mennesker fordi de er så primitive hvorfor jeg ikke tager i mod dem!! - men alt det lort de lukker ud - det er ikke noget en pige som jeg tager særlig alvorligt for jeg har for længst kasseret dem som mulige kunder!! de er nasty - men de er ikke en reel trussel på afstand! I og med at jeg end ikke vil have dem inden for arms længde - så kan de lukke alt det lort ud de vil... det viser blot hvem de er og hvorfor de skal undgåes - det har ikke den store konsekvens... og derfor er den anden situation faktisk meget mere "sindsoprivende" for mig end dine tros-fællers varierende trusler.. ham jeg fortalte om - han er en ældre i øvrigt beleven herre som jeg har kommunikeret med... og som jeg glæder mig til at træffe... MEN - da han lukker den der sætning ud der er i så stor modstrid med alle mine forventninger til hans smser - så blev jeg godt og grundigt fornærmet... dels fordi han ramte et ømt punkt og dels fordi det han sagde var pisse uhøfligt og jeg har det svært med folk uden manerer kan du se forskellen ?? Dine venner kan jeg arkivere lodret for jeg investerer intet i dem... og alle deres udgydelser viser mig bare hvor ret jeg har når jeg ikke vil røre dem med en ildtang.. Men en dansk kunde jeg har besluttet mig for at se og hvor jeg har en forventning der skal indfris - ham har jeg investeret lidt af mig selv i... og dermed er jeg også påvirkelig i meget højere grad end jeg nogensinde ville være over en eller anden trussel fra en "perle" Derfor var det han sagde værre FOR MIG PERSONLIGT (subjektivt) lige da han sagde det... men set objektivt er det han sagde så milevidt fra de strafbare udgydelser dine venner lukker ud at der slet ingen sammenligning er... og derfor bliver jeg temmelig irriteret når du alligevel sammenligner... for blot fordi han rammer et ømt punkt og gør mig temporært fornærmet - det gør ham ikke til en primitiv voldsforbryder eller en der fysisk, mentalt eller verbalt forulemper de piger der ikke vil se ham... Giver det mening! ? Redigeret 5. Marts, 2014 af Jasmin 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Marts, 2014 (edited) Kære Starson En ting har du tilfælles med de 7 jeg pt har på bloker... det er at når du ikke kan lide det svar du får - så bliver du rigtig nasty... og udviser nøjagtig den adfærd der gør at jeg ikke modtager muslimer du er nøjagtig ligesom dem... og det er ikke kønt.. du dedikerer et helt indlæg til at svine mig til lige som de gør når jeg sender dem mit standard svar... i kan tydeligvis ikke opføre jer ordentligt.. en enkelt ting fortjener en kommentar.. og det er den her Du har ganske ret i at forespørgslen - i en tråd om turn-offs - er kategoriseret som værre end det dine venner kan diske op med.... og hvorfor så det... Jo... dine venner er primitive!!! De slår når de løber tør for ord og deres ord er fattige i forvejen!!! De er farlige som mennesker fordi de er så primitive hvorfor jeg ikke tager i mod dem!! - men alt det lort de lukker ud - det er ikke noget en pige som jeg tager særlig alvorligt for jeg har for længst kasseret dem som mulige kunder!! de er nasty - men de er ikke en reel trussel på afstand! I og med at jeg end ikke vil have dem inden for arms længde - så kan de lukke alt det lort ud de vil... det viser blot hvem de er og hvorfor de skal undgåes - det har ikke den store konsekvens... og derfor er den anden situation faktisk meget mere "sindsoprivende" for mig end dine tros-fællers varierende trusler.. ham jeg fortalte om - han er en ældre i øvrigt beleven herre som jeg har kommunikeret med... og som jeg glæder mig til at træffe... MEN - da han lukker den der sætning ud der er i så stor modstrid med alle mine forventninger til hans smser - så blev jeg godt og grundigt fornærmet... dels fordi han ramte et ømt punkt og dels fordi det han sagde var pisse uhøfligt og jeg har det svært med folk uden manerer kan du se forskellen ?? Dine venner kan jeg arkivere lodret for jeg investerer intet i dem... og alle deres udgydelser viser mig bare hvor ret jeg har når jeg ikke vil røre dem med en ildtang.. Men en dansk kunde jeg har besluttet mig for at se og hvor jeg har en forventning der skal indfris - ham har jeg investeret lidt af mig selv i... og dermed er jeg også påvirkelig i meget højere grad end jeg nogensinde ville være over en eller anden trussel fra en "perle" Derfor var det han sagde værre FOR MIG PERSONLIGT (subjektivt) lige da han sagde det... men set objektivt er det han sagde så milevidt fra de strafbare udgydelser dine venner lukker ud at der slet ingen sammenligning er... og derfor bliver jeg temmelig irriteret når du alligevel sammenligner... for blot fordi han rammer et ømt punkt og gør mig temporært fornærmet - det gør ham ikke til en primitiv voldsforbryder eller en der fysisk, mentalt eller verbalt forulemper de piger der ikke vil se ham... Giver det mening! ? Det er jo helt sort, det du skriver. Du er jo totalt uden for rækkevidde. "jeg er blevet kaldt mange grimme ting allerede over sms og blevet truet med told og skat og meget andet godt... uden så meget som at løft et øjenbryn... men lige præcis den kommentar der kan jeg mærke har tændt mig helt af..." Det skrev du, men nu træder Jasmins § 2 i kraft kan jeg fornemme. Du skriver at du aldrig er blevet forulempet af en dansk kunde, men den ældre, rare herre blev kategoriseret over flere af de genvordigheder du ellers bliver udsat for af tvivlsomme typer. Det kan du altså ikke løbe fra at du skrev og det kan altså ikke forstås på andre måder uanset for lange vævede indlæg du kommer med. Og: -DE PERSONER DU OMTALER ER IKKE MINE VENNER -JEG SYMPATISERER IKKE MED VOLDSMÆND HELLER IKKE MED DEM DU OMTALER SÅ FAT DET DOG. Redigeret 5. Marts, 2014 af Starson45 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 5. Marts, 2014 (edited) Jeg har ikke set nogen herinde kalde de 1.3 mia marginaliserede, kun de herboende muslimer. Er du i familie med Glistrup, siden du finder det passende at bruge ordet "muhamedanere"? Ja, nogle af muslimerne er et stakkelse forfulgt folkefærd, prøv at læse bare en lille smule om zionisternes barbariske behandling af muslimerne i Gazastriben og på Østbredden. Det er altså malpalceret at blande palæstinakonflikten ind i det her, for det har intet med religion at gøre. Det er, kogt ned, to forskellige befolkninger, der gør krav på det samme land. Når israelerne slår ned på befolkningen i de besatte områder, er årsagen ikke, at den har en anden religion end besættelsesmagten. Så lad være med at forplumre tingene/begreberne. Redigeret 5. Marts, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
d'Artagnan 201 Skrevet 5. Marts, 2014 Det er altså malpalceret at blande palæstinakonflikten ind i det her, for det har intet med religion at gøre. Det er, kogt ned, to forskellige befolkninger, der gør krav på det samme land. Når israelerne slår ned på befolkningen i de besatte områder, er årsagen ikke, at den har en anden religion end besættelsesmagten. Så lad være med at forplumre tingene/begreberne. Min kære X Normalt kommenterer jeg ikke på sidebemærkninger til hoveddebatten, men her er du altså galt på den. Konflikten omkring det moderne Israel har altså rødder, der går ca 2000 år tilbage, og den handler i dén grad om religion. Verdens tre store monoteistiske religioner har gjort krav på det samme hellige land, og den konflikt har bl.a. udløst flere korstog samt en række moderne krige. Så kravet om det samme land er i dén grad initieret af religion...! mvh d'A Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 5. Marts, 2014 -DE PERSONER DU OMTALER ER IKKE MINE VENNER Mon ikke også Jasmin mente dine "trosfæller" og ikke dine "venner"? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 5. Marts, 2014 Det er jo helt sort, det du skriver. Du er jo totalt uden for rækkevidde. "jeg er blevet kaldt mange grimme ting allerede over sms og blevet truet med told og skat og meget andet godt... uden så meget som at løft et øjenbryn... men lige præcis den kommentar der kan jeg mærke har tændt mig helt af..." Det skrev du, men nu træder Jasmins § 2 i kraft kan jeg fornemme. Dine fornemmelser må du selv om .- men jeg forventede faktisk heller ikke at du var i stand til at forstå det faktum, at en sætning der OBJEKTIVT set den værste kan være meget mindre sindsoprivende end en sætning der SUBJEKTIVT rammer et ømt punkt og derfor er betragtelig mere følelsesladet at høre for modtageren jeg kan desværre ikke afhjælpe din mangel på forståelse ... bare konstatere at din manglende evne til at skelne mellem disse 2 meget forskellige situationer nok blokerer for yderligere debat om emnet.. så forsat god dag herfra.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Marts, 2014 (edited) Dine fornemmelser må du selv om .- men jeg forventede faktisk heller ikke at du var i stand til at forstå det faktum, at en sætning der OBJEKTIVT set den værste kan være meget mindre sindsoprivende end en sætning der SUBJEKTIVT rammer et ømt punkt og derfor er betragtelig mere følelsesladet at høre for modtageren jeg kan desværre ikke afhjælpe din mangel på forståelse ... bare konstatere at din manglende evne til at skelne mellem disse 2 meget forskellige situationer nok blokerer for yderligere debat om emnet.. så forsat god dag herfra.. Mere sort tale. Nå men så slap argumenterne åbenbart op. Du nåede ikke lige at vise mig, hvor jeg giver udtryk for at sympatisere med de voldsmænd du har mødt. Den beskyldning vil jeg da gerne lige renses for. Og hvor har du fra, at det skulle være mine venner? Mens jeg venter på det siger jeg også god dag til dig. Redigeret 5. Marts, 2014 af Starson45 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 5. Marts, 2014 (edited) Mere sort tale. Nå men så slap argumenterne åbenbart op. Du nåede ikke lige at vise mig, hvor jeg giver udtryk for at sympatisere med de voldsmænd du har mødt. Den beskyldning vil jeg da gerne lige renses for. Og hvor har du fra, at det skulle være mine venner? Mens jeg venter på det siger jeg også god dag til dig. sweetie - mit liv er for kort til at gentage mig selv... igen og igen og igen og igen..... for din skyld... jeg har skrevet det hele flere gange i forrige indlæg... jeg kan ikke gøre ved at du ikke læser hvad jeg skriver jeg gør det lige let og tager et par highlights så du ikke skal overanstrenge dig. indtil videre er det kun dine "venner" der har været grove jeg kaldte dem også med-muslimer, trosfæller, religions-fæller ect ect... hvor mange synonymer har du brug for?? eller er du med nu? hvis du ikke viser at du er imod den form for adfærd - så må man jo gå ud fra at du sympatiserer!! hvad er det i den sætning du ikke forstår??? din evne til at gå i brechen for muslimerne og deres uacceptable adfærde skriger til himlen... du gør det gennemgående i hele tråden... hvis du rent faktisk gjorde en indsats for at vise at du tager afstand (andet end at trykke caps lock ned i hele sætninger) så gav du nok mig (og resten af debattørerne) et andet indtryk... men ak... det gør du ikke.. det er ikke en beskyldning - det er ganske enkelt det indtryk du giver.. og da du tilsyneladende er tilfreds med det - så må jeg blot konstatere at du enten kan slåes i hartkorn med dine tros-fæller eller er totalt ligeglad med det signal du sender vedrørende din overbevisning om hvad man kan tillade og ikke tillade sig og nu vil jeg lade dig få det sidste ord fordi i min erfaring er meget vigtigt for mandlige muslimer *gg* og så i stedet hoppe videre i dagens dont og få lidt arbejde fra hånden hygge allesammen Redigeret 5. Marts, 2014 af Jasmin Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Marts, 2014 hvis du ikke viser at du er imod den form for adfærd - så må man jo gå ud fra at du sympatiserer!! hvad er det i den sætning du ikke forstår??? din evne til at gå i brechen for muslimerne og deres uacceptable adfærde skriger til himlen... du gør det gennemgående i hele tråden... hvis du rent faktisk gjorde en indsats for at vise at du tager afstand (andet end at trykke caps lock ned i hele sætninger) så gav du nok mig (og resten af debattørerne) et andet indtryk... men ak... det gør du ikke.. Der er temmeligt mange medlemmer logget på EG dagligt og hovedparten har ikke aktivt været inde og positivt sige, at de tager afstand. Sympatiserer de så med voldsmændene? I så fald er du i håbløst mindretal little darling. Men det er jo nok ikke sådan det hænger sammen. Desuden har jeg nu gentagne gange skrevet at jeg ikke sympatiserer med disse personer. Hvad mere vil du have jeg skal gøre? Igen, hvor er det at jeg går i brechen for de muslimer du har mødt. Vil du være så venlig at vise mig det? Så ak..... jeg sympatiserer ikke med disse personer og jeg går ikke i brechen for dem. HVOR FANDEN HAR DU DET FRA? VIS MIG DET NU. HVOR ER DET JEG SYMPATISERE MED DEM??? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17670 Skrevet 5. Marts, 2014 I går hørte jeg at en af thai klinikkerne fik besøg af to spaniere. De ville have massage og sex for 300 kr. Den ene skændedes om prisen, imens den andre gik rundt på klinikken og kiggede. En time senere opdagede pigerne at telefoner og penge var væk. Undskyld, det hører jo ikke hjemme her, de var jo spaniere og dermed formentlig katolikere. B Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Marts, 2014 I går hørte jeg at en af thai klinikkerne fik besøg af to spaniere. De ville have massage og sex for 300 kr. Den ene skændedes om prisen, imens den andre gik rundt på klinikken og kiggede. En time senere opdagede pigerne at telefoner og penge var væk. Undskyld, det hører jo ikke hjemme her, de var jo spaniere og dermed formentlig katolikere. B Sludder og vrøvl. De var jo muslimer udklædt som spaniere. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Marts, 2014 (edited) Der er temmeligt mange medlemmer logget på EG dagligt og hovedparten har ikke aktivt været inde og positivt sige, at de tager afstand. Sympatiserer de så med voldsmændene? I så fald er du i håbløst mindretal little darling. Men det er jo nok ikke sådan det hænger sammen. Desuden har jeg nu gentagne gange skrevet at jeg ikke sympatiserer med disse personer. Hvad mere vil du have jeg skal gøre? Igen, hvor er det at jeg går i brechen for de muslimer du har mødt. Vil du være så venlig at vise mig det? Så ak..... jeg sympatiserer ikke med disse personer og jeg går ikke i brechen for dem. HVOR FANDEN HAR DU DET FRA? VIS MIG DET NU. HVOR ER DET JEG SYMPATISERE MED DEM??? Jeg tror mange brugere læser med på denne tråd men ikke ønsker at blande sig i dette cirkus, jeg tror de fleste har sympati med Jasmin baseret på de oplevelser hun fortæller om. Jeg tager afstand fra voldsmænd uanset religion, mænd som ikke er hygiejniske, mænd som ikke respekterer kvinder uanset erhverv, folk som er stædige som ikke kan erkende egne fejl og forbedrer sig, brokhoveder... jeg kan blive ved, denne tråd bør snart låses for nu går der børnehave i den. Det er helt forståeligt og jeg synes det er i orden at pigerne fravælger visse mænd hvis pigerne ikke føler sig trygge, ikke føler gensidig kemi/sympati med. Hvis man ikke respekterer/accepterer pigernes valg har man allerede givet udtryk for disrespekt, og det hjælper ikke at blive sur, truende, hånende.... for så ruller lavinen igen... God dag. Redigeret 5. Marts, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Marts, 2014 Jeg tror mange brugere læser med på denne tråd men ikke ønsker at blande sig i dette cirkus, jeg tror de fleste har sympati med Jasmin baseret på de oplevelser hun fortæller om. Jeg tager afstand fra voldsmænd uanset religion, mænd som ikke er hygiejniske, mænd som ikke respekterer kvinder uanset erhverv, folk som er stædige som ikke kan erkende egne fejl og forbedrer sig, brokhoveder... jeg kan blive ved, denne tråd bør snart låses for nu går der børnehave i den. Det er helt forståeligt og jeg synes det er i orden at pigerne fravælger visse mænd hvis pigerne ikke føler sig trygge, ikke føler gensidig kemi/sympati med. Hvis man ikke respekterer/accepterer pigernes valg har man allerede givet udtryk for disrespekt, og det hjælper ikke at blive sur, truende, hånende.... for så ruller lavinen igen... God dag. Jeg er fuldstændig enig i dit indlæg. Dog vil jeg lige sige, at børnehaven består i, at jeg personligt er blevet anklaget for at sympatisere med disse voldsmænd i fuld offentligthed herinde, og jeg vil da meget gerne lige renses, tilsvarende i fuld offentlighed herinde inden der lukkes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Vagn 176 Skrevet 5. Marts, 2014 Det er altså malpalceret at blande palæstinakonflikten ind i det her, for det har intet med religion at gøre. Det er, kogt ned, to forskellige befolkninger, der gør krav på det samme land. Når israelerne slår ned på befolkningen i de besatte områder, er årsagen ikke, at den har en anden religion end besættelsesmagten. Så lad være med at forplumre tingene/begreberne. Jeg synes, du skulle læse det indlæg jeg svarer på + mit indlæg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3683 Skrevet 5. Marts, 2014 Jeg tror mange brugere læser med på denne tråd men ikke ønsker at blande sig i dette cirkus, jeg tror de fleste har sympati med Jasmin baseret på de oplevelser hun fortæller om. Jeg tager afstand fra voldsmænd uanset religion, mænd som ikke er hygiejniske, mænd som ikke respekterer kvinder uanset erhverv, folk som er stædige som ikke kan erkende egne fejl og forbedrer sig, brokhoveder... jeg kan blive ved, denne tråd bør snart låses for nu går der børnehave i den. Det er helt forståeligt og jeg synes det er i orden at pigerne fravælger visse mænd hvis pigerne ikke føler sig trygge, ikke føler gensidig kemi/sympati med. Hvis man ikke respekterer/accepterer pigernes valg har man allerede givet udtryk for disrespekt, og det hjælper ikke at blive sur, truende, hånende.... for så ruller lavinen igen... God dag. Helt enig! Giv hinanden hånden, og lad os komme videre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 5. Marts, 2014 Helt enig! Giv hinanden hånden, og lad os komme videre. Make love, not war ! det er det, vi er her for Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gungner 2635 Skrevet 5. Marts, 2014 Jeg har ikke set nogen herinde kalde de 1.3 mia marginaliserede, kun de herboende muslimer. Er du i familie med Glistrup, siden du finder det passende at bruge ordet "muhamedanere"? Ja, nogle af muslimerne er et stakkelse forfulgt folkefærd, prøv at læse bare en lille smule om zionisternes barbariske behandling af muslimerne i Gazastriben og på Østbredden. Når vi ser, hvordan en meget stor del af danskerne mange år efter 2. verdenskrig hader tyskerne efter sølle 5 års "flødeskumsfront", så fatter jeg ikke, hvordan det kan undre danskerne, at en lille del af muslimerne har det på samme måde med zionisterne og de vestlige lande, som ikke har rørt en finger for at stoppe zionisternes barbari. Og ja, der bliver sendt raketter og meget andet djævelskab mod Israel, men hvorfor skal de civile og små børn betale for det. Hvor mange af muslimerne mener du forsøger at pådutte os deres religion og levemåde - og hvor har du de tal fra? Vagn, jeg bruger ordet muhamedaner og også ordet neger, som ikke er synonym med nigger. De er de ord jeg har lært i skolen. Der er ikke noget nedværdigende i det. At der så senere kommer nogen selvhøjtidelige personer der elsker at blive fornærmede på andres vegne og forandrer sproget er jeg ligeglad med. Glistrup er en stor profet, han sagde at vi ville få store problemer med indvandringen fra mellemøsten og han fik ret. Der er andre der kaldes profeter hvis profetier vi mangler bevis for. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 5. Marts, 2014 indtil videre er det kun dine "venner" der har været grove jeg kaldte dem også med-muslimer, trosfæller, religions-fæller ect ect... hvor mange synonymer har du brug for?? eller er du med nu?Da Jasmins love ikke tillader indrømmelser, kan jeg skyde en hvid pil efter at blive renset for hendes uberettigede beskyldninger mod min person. Jeg kan derfor bekende kulør og oplyse, at jeg ikke er muslim. Men det har været spændende og ikke mindst skræmmende at se og føle reaktionerne, medens eksperimentet stod på. And for the record. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at jeg er muslim. Jeg skrev: "Hvis nu jeg siger, at jeg er muslim, synes du så stadig, at jeg skal give Jernsvinet et like for hans lille "munter bemærkning"?" Det var det der startede det hele. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13979 Skrevet 5. Marts, 2014 Jeg har ikke set nogen herinde kalde de 1.3 mia marginaliserede, kun de herboende muslimer. Er du i familie med Glistrup, siden du finder det passende at bruge ordet "muhamedanere"? Ja, nogle af muslimerne er et stakkelse forfulgt folkefærd, prøv at læse bare en lille smule om zionisternes barbariske behandling af muslimerne i Gazastriben og på Østbredden. Når vi ser, hvordan en meget stor del af danskerne mange år efter 2. verdenskrig hader tyskerne efter sølle 5 års "flødeskumsfront", så fatter jeg ikke, hvordan det kan undre danskerne, at en lille del af muslimerne har det på samme måde med zionisterne og de vestlige lande, som ikke har rørt en finger for at stoppe zionisternes barbari. Og ja, der bliver sendt raketter og meget andet djævelskab mod Israel, men hvorfor skal de civile og små børn betale for det. Hvor mange af muslimerne mener du forsøger at pådutte os deres religion og levemåde - og hvor har du de tal fra? Du sprang åbenbart over mit indlæg i nr. 193 i denne tråd. Mht. til striden i mellemøsten, så tyder arkæologiske udgravninger på at krig og ødelæggelse altid har været en del af kulturen i dette område - også lang tid før jøde/kristendommens og islams opståen - ja man kan næsten sige siden Kain og Abels tid, så at tro, de fra den ene dag til den anden vil holde op med at bekrige hinanden, er noget utopisk. Jeg tager selvfølgelig afstand fra zionisternes fremfærd overfor palæstinenserne, som dog heller ikke selv er for gode, men varig fred mellem de 2 befolkningsgrupper varer sjældent længere, end til den næste raket fyres af eller bosættelse finder sted. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 5. Marts, 2014 (edited) Min kære X Normalt kommenterer jeg ikke på sidebemærkninger til hoveddebatten, men her er du altså galt på den. Konflikten omkring det moderne Israel har altså rødder, der går ca 2000 år tilbage, og den handler i dén grad om religion. Verdens tre store monoteistiske religioner har gjort krav på det samme hellige land, og den konflikt har bl.a. udløst flere korstog samt en række moderne krige. Så kravet om det samme land er i dén grad initieret af religion...! mvh d'A Min kære d'A. Du må undskylde, at jeg korrekser din korreksning af mig, men så gal er jeg altså heller ikke på den. Det, der sker i de basatte områder i dag, og som har været på dagsordenen i de sidste tre-fire årtier, har intet med religion at gøre. Det er en national kamp. Det tør jeg sige, fordi jeg i al beskedenhed har en pæn profssionel indsigt i de ellers indviklede forhold. Det er bl.a. derfor, jeg bruger begrebet "israeler" og ikke "jøder" og "muslimer" som Vagn. Strengen skal netop ikke forplumres af begrebsforvirring. Derfor standser jeg også den del af debatten her. Redigeret 5. Marts, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg