Hop til indhold

Grunden til den maskuline evolution

Featured Replies

Skrevet

For noget tid siden var der en debat omkring hvor blide mænd er blevet osv.. Et af mine argumenter var at evolutionen var nødvendig fordi kvinder ikke har den samme brug for mænd.. Faldt så lige over den her der fik mig til at grine en smule:lol:.. 

Til alle jer “rigtige mænd” derude:P:

IMG_4089.thumb.jpeg.8084fef0579137a296b065c3a30480b5.jpegIMG_4090.thumb.jpeg.49fbd78a1ce943f369f765264bf6fa20.jpegIMG_4091.thumb.jpeg.5e7e6a59d55589ebf73697ebe7135c1a.jpeg

• Svar 52
  • Visninger 3.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Hej Jennifer - den er nok ikke helt ved siden af ! Der var lige mellem stationen med mænd er som offentlige toilettet optaget eller fulde af lort! Men men af de gode mænd er 60% af dem nu skilt og sin

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Tror flirten osv røg i vasken for længe siden.. Det er faktisk rimelig risikabelt som kvinde at være for sød og venlig og flirt er forbudt medmindre man vil knalde.. I lørdags måtte jeg stoppe en

• Husk at den kvindelige frihed og mandens forvirring gælder kun i de lidt mere udviklede lande i Europa, Nordamerika og Australien, sådan der omkring. I resten af verden, hele Mellemøsten, Afrika, Syda

Postede billeder

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 49 minutter siden:

For noget tid siden var der en debat omkring hvor blide mænd er blevet osv.. Et af mine argumenter var at evolutionen var nødvendig fordi kvinder ikke har den samme brug for mænd.. Faldt så lige over den her der fik mig til at grine en smule:lol:.. 

Til alle jer “rigtige mænd” derude:P:

Hej Jennifer - den er nok ikke helt ved siden af ! Der var lige mellem stationen med mænd er som offentlige toilettet optaget eller fulde af lort! Men men af de gode mænd er 60% af dem nu skilt og single! Mange af dem (os )“gider” ikke tage kampen op for at finde en ny partner vi har genvundet friheden, mageligheden og magter ikke kvinden der ligeledes klare sig selv og heller ikke vil give slip på friheden selvstændigheden så det bliver på mange måder et anderledes samfund vi har fået skabt - vi har glemt flirten spillet mellem kønnene elegancen alt er blevet forfladiget på et lavt plan - dumheden har i den hellige krænkethed vundet over intelligensen:-)  

Skrevet
  • Author
Fluefisker skrev, for 55 minutter siden:

Hej Jennifer - den er nok ikke helt ved siden af ! Der var lige mellem stationen med mænd er som offentlige toilettet optaget eller fulde af lort! Men men af de gode mænd er 60% af dem nu skilt og single! Mange af dem (os )“gider” ikke tage kampen op for at finde en ny partner vi har genvundet friheden, mageligheden og magter ikke kvinden der ligeledes klare sig selv og heller ikke vil give slip på friheden selvstændigheden så det bliver på mange måder et anderledes samfund vi har fået skabt - vi har glemt flirten spillet mellem kønnene elegancen alt er blevet forfladiget på et lavt plan - dumheden har i den hellige krænkethed vundet over intelligensen:-)  

Tror flirten osv røg i vasken for længe siden.. Det er faktisk rimelig risikabelt som kvinde at være for sød og venlig og flirt er forbudt medmindre man vil knalde..

I lørdags måtte jeg stoppe en ung mand klokken 19.00 om aftenen der ikke forstod han ikke skulle rende rundt og tage fat i damerne på åben gade imens 3 mænd stod og gloede på den thailandske kvinde der var MEGET utryg i situationen.. Han mente så han ikke rørte “ved andre end dig skatter” hvortil jeg svarede “du kan sku da bare lige prøve” med mine 150 cm og 41 kg:lol:.. Han prøvede ikke:P.. Flirter man tilbage bliver man uønsket raget på og flirter man ikke tilbage så bliver man uønsket raget på liiidt mindre.. 

Det nok en indlært reaktion fordi kvinder i generationer har været dårlige til at vise hvad vi vil.. Så hvis man slet ikke snakker til dem så ved (denne særlige type) mænd at man ikke er interesseret men hvis man er venlig og evt flirter tilbage så er man heeelt sikkert nok ikke mere end et enkelt “fuck din røv er god i de bukser” fra at knalde i gyden.. 

Det måske prisen for selvstændigheden.. At nogle mænd tænker “det klarer hun selv”:ph34r::lol:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet

Det er da en tragisk udvikling - troede faktisk at vi havde fået opdraget vores børn til at passe ind i samfundet - og har da lige været til bryllupx2 hvor de unge var fantastiske og gav så meget håb om fremtiden - så det er bestemt ikke alle der opfører sig som svin :-)  

Skrevet

Husk at den kvindelige frihed og mandens forvirring gælder kun i de lidt mere udviklede lande i Europa, Nordamerika og Australien, sådan der omkring. I resten af verden, hele Mellemøsten, Afrika, Sydamerika, Sydøstasien så er kvinder stadig nægtede de samme rettigheder, fangede i uønskede ægteskab, er på røven hvis de skiller sig (eller må ikke skillle sig), og kan ikke rigtig leve et normalt liv uden at være afhængig af en man, og af at lave og sørge for hans familie.

Ok, hvis vi så piller navle og kun kikker på Nordeuropa, Skandinavien og Danmark. Jeg er blevet 60 år og har efterhånden været heldig/uheldig at komme sammen med forskellige kvinder 1-3 år ad gangen. Så laver jeg noget dumt og de går sin vej, eller så synes jeg alligevel at hun ikke er lækker nok i længden. Men medens det går godt det første år, så sker følgende hver gang. Hun er meget glad, alting er superfedt, vi møder hendes vendinder og de siger til min kæreste "hvor finder man en så dejlig mand?". Jeg siger til dem så: du/i tænder på de lidt mere spændende mænd og tager dem med hjem, men du/i kan ikke holde dem ud fordi de ikke er søde nok. Du/i ønkser jer en sød mand, men dem tænder du/i ikke på i første omgamg så i tager adrig en sød mand med hjem. Det korte og det lange: Det i ønsker tager i ikke hjem fordi det ikke tænder jer de første ti minutter, og det i tænder på er ikke civiliserede nok eller søde nok og kan ikke bruges i det lange løb. Altså i ved ikke hvad i vil, og i spænder ben for jer selve. Jeres urinstinkt slås med jeres fornuft, og det spændende vinder hver gang. Derfor er mange kvinder single, nyder sine veninder (det eneste stabile i deres liv udover deres mor), og drømmer om prinsen der både er spændende og sød. 

Jeg må erkende at vi mænd er ikke så meget bedre, bare mere direkte. Vi går efter det smukke og lækre, men kan ikke holde dem ud i længden. Så det er et svært spil og kun 10-20% af os kan finde ud at det. Jeg kan ikke. :lol:

Redigeret af Rushton
lidt stavefejl

Skrevet

Ja tak til substans i hvert fald :roll:

Og jeg ved ikke.. Mit problem med mine lamper belyser (høhø) da meget godt, at jeg i hvert fald har brug for en mand engang imellem ^_^

De er også rigtig praktiske når der skal slæbes tunge ting.. :lol:

Eller man har pæne sko på, og der er vandpytter over det hele.. <3

Skrevet
Rushton skrev, for 31 minutter siden:

Altså i ved ikke hvad i vil, og i spænder ben for jer selve. Jeres urinstinkt slås med jeres fornuft, og det spændende vinder hver gang. Derfor er mange kvinder single, nyder sine veninder (det eneste stabile i deres liv udover deres mor), og drømmer om prinsen der både er spændende og sød. 

:lol:

Jeg tror ikke din analyse er helt forkert ^_^

Dem man tænder på, kan man ikke holde ud i længden... og dem man kan holde ud i længden, tænder man ikke på..:oops:

Redigeret af Frøken_Kinky

Skrevet

"Et af mine argumenter var at evolutionen var nødvendig fordi kvinder ikke har den samme brug for mænd."

Samfundet ville falde sammen hvis alle mænd forsvandt fra den ene dag til den anden.

Skrevet

Manglende gensidig forståelse af vore forskelligheder, samt manglende gensidig respekt for det/de som vi er, mener jeg er hovedårsagen til den høje skilsmisseprocent.

Hold af, hold om, hold ud kan jeg godt lide.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 3 minutter siden:

"Et af mine argumenter var at evolutionen var nødvendig fordi kvinder ikke har den samme brug for mænd."

Samfundet ville falde sammen hvis alle mænd forsvandt fra den ene dag til den anden.

Sandt..

Verden har brug for mænd og det mænd kan.. Men på det personlige plan? Ude i familierne? Der kniber det lidt mere..

Skrevet

@JenniferRomantica

Det var dog to (for mig) helt fantastisk spændende emner der dukker op hér ...
- Hvordan pokker vi navigerer når mænd og kvinder ikke har brug for hinanden på samme måde som før ...
- og så det med flirt .... 

Og så har jeg ikke TIIIID!!!! - ARRGH!!!

Nå, jeg prøver lige kort at kommentere det første.
Ja, jeg synes tit at mænd overser at også vi er frisatte - vi har ikke længere den samme forsørgerpligt, f. eks.
(.. kom til at tænke på et gammelt indlæg af Slowman, jeg lige skal have grtavet frem og kommenteret)
Men mange mænd har svært ved at bruge den frihed.

Som langtidssingle oplever jeg, at det ikke nødvendigvis er det store problem, at vi ikke længere "behøver" at danne par ...
Det er generelt fint at være i grupper hvor mænd og kvinder arbejder sammen - men ikke er så tæt på hinanden ... 
Tænkte lige på det efter at have været med i et arrangement af den type ... 
Det er som om noget går galt, så snart det handler om parforhold - og det sker ikke på samme måde, i åbne gupper af gode bekendte ... 
Den gode gamle regel med at "sex fucks things up"

Kort konklusion, lige nu: Mænd og kvinder står i en helt ny situation ... og vi skal lære at bruge hinanden på en ny måde ... 
Fordi nu har vi meget større mulighed for reel kontakt, mænd og kvinder imellem ... 
Hvor vi kan bruge vores forskelligheder ... 
Det er ikke helt enkelt, men vi kan godt ... 

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, for 14 minutter siden:

Og jeg ved ikke.. Mit problem med mine lamper belyser (høhø) da meget godt, at jeg i hvert fald har brug for en mand engang imellem ^_^

Ååh - jeg véd snart ikke ...
Jeg kan squ'tte finde ud af at sætte lamper op .. 
Jeg kunne nemt forestille mig en kvinde der kunne sætte dem op for mig ...

Sidst jeg satte en lampe op fik jeg den forbundet så smart at jeg ikke kunne slukke for den igen ...
Men fandt så også en løsning, og monterede en afbryder midt på ledningen ... 
Det er ti år siden - det fungerer stadigvæk ... 

Skrevet
sneræven skrev, for 1 minut siden:

Ååh - jeg véd snart ikke ...
Jeg kan squ'tte finde ud af at sætte lamper op .. 
Jeg kunne nemt forestille mig en kvinde der kunne sætte dem op for mig ...

Sidst jeg satte en lampe op fik jeg den forbundet så smart at jeg ikke kunne slukke for den igen ...
Men fandt så også en løsning, og monterede en afbryder midt på ledningen ... 
Det er ti år siden - det fungerer stadigvæk ... 

Elsker din humor :lol: For det betyder jo implicit, at du så slet ikke duer til noget... haha!

Lidt ligesom, når en kvinde ikke kan finde ud af at lave mad :rolleyes:

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, for 1 minut siden:

Lidt ligesom, når en kvinde ikke kan finde ud af at lave mad :rolleyes:

Dét kan jeg!!! ... 
Ret tankevækkende - kender flere mænd, der elsker at lave mad - og at eksperimentere ...
Og kender adskillige kvinder, der ikke kan eller ikke gider lave mad ... og det undrer mig såre ... 
Livet er for kort til kedelig mad - og det er sjov(est) selv at lave det, helt eller delvist ...
Ikke mindst fordi maden på mange spisesteder er ret ... kedeligt ...
Lidt burgere og pizzaer og et par pastaretter ... 

Skrevet
sneræven skrev, for 19 minutter siden:

Dét kan jeg!!! ... 
Ret tankevækkende - kender flere mænd, der elsker at lave mad - og at eksperimentere ...
Og kender adskillige kvinder, der ikke kan eller ikke gider lave mad ... og det undrer mig såre ... 
Livet er for kort til kedelig mad - og det er sjov(est) selv at lave det, helt eller delvist ...
Ikke mindst fordi maden på mange spisesteder er ret ... kedeligt ...
Lidt burgere og pizzaer og et par pastaretter ... 

Er rungende enig i, at livet er for kort til dårlig mad ! :wub:Jeg er selv lidt af en "foodie" og har så længe jeg kan huske, altid optimeret min mad ... ^_^

Lidt italienske gener, har man vel.. fnis..

Jeg kender også mange mænd der elsker at lave mad.. Heldigvis! Det betragter jeg faktisk ikke selv som et "kvindefag" netop af den grund.. Men jeg synes alle kvinder burde vide hvordan man laver ordenlige måltider..

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, for 53 minutter siden:

Men på det personlige plan? Ude i familierne? Der kniber det lidt mere..

Ja, hvis du spørger moderne kvinder.
Mange mænd har det på samme måde med kvinder, og holder sig derfra at gå ind i forhold, eller gider ikke involvere sig yderligere i det de er i. Det er ikke længere det værd.

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 14 minutter siden:

Ja, hvis du spørger moderne kvinder.
Mange mænd har det på samme måde med kvinder, og holder sig derfra at gå ind i forhold, eller gider ikke involvere sig yderligere i det de er i. Det er ikke længere det værd.

Spændende...! Har du lyst til at uddybe, hvorfor det ikke længere er det værd? :)

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, for 4 minutter siden:

Spændende...! Har du lyst til at uddybe, hvorfor det ikke længere er det værd? :)

Jeg ved godt det ikke er mig du spørger, men jeg har et bud på et svar.

Grunden til at nogle mænd fravælger parforhold, er præcis de samme som grunden til at mange kvinder fravælger parforhold.
Der er for mange bindinger, og for mange spændinger.

Jeg kan tage min egen situation som eksempel.
Jeg ville efter min skilsmisse meget gerne have et ny forhold.
Men som tingene udviklede sig senere, tror jeg det var godt det ikke skete.
Der opstod nogle vanskelige komplikationer i min familie, efter vores skilsmisse - det skal siges det var ting jeg var uden indflydelse på ... 
Men jeg stod med konsekvenserne, og i den situation var det meget vigtigt at kunne manøvrere som jeg bedst kunne.
Derfor var det meget godt, at jeg havde rigtig meget frirum.
Det havde jeg ikke haft, hvis jeg var i et parforhold. Det havde ført til utallige gnidninger og frustrationer,

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, for 1 time siden:

Jeg vil hellere bruge tid på mine børn og min virksomhed.

Jeg orker ikke nagging og sure miner over at jeg ikke forstår "signaler" som jeg burde forstå. Mange kvinder (ikke alle) åbner ikke munden, men regner med at deres partner forstår deres små hints. Dét er jeg færdig med.

Kvinder kan finde på at starte skænderier for skænderiets skyld. Nope, det er ikke min tid værd.

Når der skal dates forventer mange kvinder at manden betaler på alle dates, og ofte er en kaffe ikke nok, næ der skal helst fine restaurantbesøg til, og sådan får en del moderne kvinder mad hver dag gennem at date flere fyre, og de mener det er helt ok, da de jo giver fyren deres tid og selskab. Nix, den går ikke, hvis vi skal date.

En del kvinder mener, at hendes penge er hendes penge, og hans penge er deres penge. Say what?

Mænd tiltrækkes af feminin energi, og jo mere feministisk eller boss-babe (godt betalt arbejde, kan alt selv, behøver ikke mænd, etc.), jo mere maskulin virker hun, og jo mindre tiltrækkende bliver hun for rigtig mange mænd.

En mand vil have en kvinde der giver ham en større status end han allerede har, ikke kun i hans øjne, men også i andre menneskers, og kvinder (igen mange, ikke alle) tror at det er nok at være smuk og have en perfekt make-up, men det er nok det sidste aspekt, der træder til for at give en mand højere status i en kvindes selskab, og det forstår en hel del kvinder ikke.

Hvis en mand får børn med en kvinde, og hun vælger at gå fra ham, så mister han meget ofte muligheden for at se så meget til sine børn, som han gerne vil, og det bliver tit på kvindens betingelser. Hvorfor skulle jeg vælge at få flere børn med en partner med den statistik imod mig?

Hvis jeg vælger at date en enlig mor, så vil jeg først og fremmest altid skulle forholde mig til barnets eller børnenes far. Og det er blot yderligere en ting at skulle forholde sig til. Dertil kommer, at når jeg efter noget tid er begyndt at elske hendes børn utrolig højt, og hun vælger at forlade mig, så ser jeg aldrig de børn igen, for jeg har ingen ret til det. Hvorfor skulle jeg åbne mig op overfor en enlig mor med den risiko hængende over mig?

Alene det at kvinder siger, at mænd burde komme frem til dem noget oftere for at flirte eller spørge om de vil med på date, og når man så gør det, så får man i en del tilfælde at vide, af jeres medsøstre at man er et creep og at man burde lade hende kunne gå på gaden.
Det gider jeg heller ikke udsætte mig selv for længere.

Mange kvinder synes det er ok at have mandelige venner, hvilket jeg ikke accepterer. Hvorfor? Ring og spørg alle jeres mandlige venner om hvorfor de egentlig aldrig har lagt an på dig, og du vil blive overrasket over, hvor mange som egentlig har følelser for dig, eller som bare gerne vil have sex med dig, men som ikke vil ødelægge jeres venskab. Kvinder kan derimod godt have venskab med mænd uden at føle det sådan. Det er langt sværere for mænd, og hvorfor skulle jeg acceptere at lade hendes besøge hendes ven, som gerne vil i seng med hende? Og det samme gælder diskoteker. Skal jeg være sammen med en kvinde, skal hun ikke gå på diskotek. Det er et kødmarked, og man går der kun for at blive set og give los på sine hæmninger (men det er en anden diskussion).

Økonomisk er det farligt for en mand at gifte sig, da han ofte tjener mere end kvinden, og da det ofte er kvinden der vil have en skilsmisse. Og hvorfor sætte den fælde for sig selv, som mand?

Jeg gider ikke snakke følelser. Det giver mig intet, og det er noget som de fleste kvinder elsker. Jeg får blot hovedpine.

Jeg vil hellere ud at dyrke mine hobbies, end jeg vil sidde og se på Netflix med en skål slik, mens vi hygger i en sofa. Jeg kan ikke sidde stille længe nok til det.

Generelt er jeg træt af at høre på feministers brok over, at kvinder tjener mindre end mænd, og vil have ligestilling, og at hvide mænd har en fordel i dagens samfund, mens de absolut ingen argumenter har. En sådan type skal jeg ikke leve under samme tag med, og ej heller med kvinder der mener, at mænd kan undværes i dagens samfund. Det er ekstrem feministisk hadtale, og det må de have på deres små møder, hvor de kan geile hinanden op.

Mange kvinder er manipulerende, bitchy og altid klar til at diskutere over selv de mindste ting, og bruger man logiske argumenter imod dem, så får man at vide at man er usikker. Vor Herre til hest.

Rigtig mange kvinder vil til enhver tid forlade den perfekte fyr, når de begynder at kede sig, da "de ligesom er vokset, og har brug for noget mere", og i stedet finder de en player, som bruger dem som han vil. Hvorfor skulle jeg investere min tid i sådan en kvinde?

Når jeg går på gaden er der ikke mange der lægger mærke til mig, men når de finder ud af, at jeg har lidt penge (nej, jeg er ikke rig på nogen måde), så vil de pludselig gerne date.

Og jeg kunne fortsætte, men det må være nok :)

Redigeret af Landsbytossen

Skrevet

@Landsbytossen

Jeg er uenig på så mange planer og med så meget du siger at det simpelthen vil være for omfattende at argumentere, blot tænker jeg er her er en mand med mange traumer der skal bearbejdes. Jeg håber jeg læser eller forstår forkert, men det er den følelse jeg sidder tilbage med.

Jeg vil ønske og håbe du får nye gode, hjertelige, positive oplevelser med dejlige kvinder, så dit syn på kvinder nuanceres og bliver mere som på alle mennesker. Der er nogen man har stor glæde af at kende og være sammen med og andre “not so much”. Må den første gruppe vokse og den anden gruppe, blive mindre, mindre og mindre!

Skrevet

Mænd og kvinder og mennesker.

Vi er først og fremmest mennesker med sociale behov. Behov for relationer. Kontakt, nærhed, kærlighed, omsorg, sex, modspil og mange mange andre ting.

Jeg ønsker en fremtid hvor alle voksne er individer står i egen ret. Altså juridisk, samfundsmæssigt, skattemæssigt osv. 

Man kan som individ slå kludene sammen med andre - ligesindede, kærester, forretningspartnere, samboere osv. Det er helt op til den enkelte hvordan man indretter sig.

Man kan sexuelt indrette sig som man vil og i afstemning med de mennesker der er en del af ens omgangskreds - med eller uden kærlighed, sex, men med respekt og medmenneskelighed som fællesnævner for relationen.

Den eneste binding udover at være en ok samfundsborger og behandle andre mennesker medmenneskeligt, er når man får børn. Når man får børn indgår man en ubrydelig kontrakt med det eller de mennesker der er involveret. Det skylder man børnene. Børn skal opleve kærlighed, tryghed, nogenlunde ro og regelmæssighed og STABILE MENNESKELIGE RELATIONER. Ikke skilsmisser og flytten rundt ustandselig. Ikke ping pong og ikke være ansvarlige for at “forældre i bred forstand”, kan holde samme og skabe gode rammer.

Vi mænd skal kunne indgå i den slags fællesskaber og tage lige del i ansvaret for børn efter aftale med kvinder eller andre der er en del af den ubrydelige kontrakt.

Der er en tid hvor man er voksen og ikke har børn og der er en tid hvor man har voksne børn og den tid er man mere fri og kan tumle med alle mulige andre projekter - personlige, faglige, forretningsmæssige sexuelle, selvrealiserende og udviklende projekter. 

Redigeret af Slowman

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 57 minutter siden:

Jeg orker ikke nagging og sure miner over at jeg ikke forstår "signaler" som jeg burde forstå. Mange kvinder (ikke alle) åbner ikke munden, men regner med at deres partner forstår deres små hints. Dét er jeg færdig med.

Kvinder kan finde på at starte skænderier for skænderiets skyld. Nope, det er ikke min tid værd.

Jeg starter lige fra bunden først:

Dette tror jeg sjældent er sandt for helt almindelige kvinder. Der vil altid være undtagelser, men lad os for nemhedens skyld ikke bruge kræfter på dem.

Når kvinder så alligevel ofte ender med at starte et skænderi over det, der i en mands øjne, er helt banale ting - så handler det ofte om:

1) Hun har nogle helt basale behov som ikke bliver opfyldt, og dem forsøger hun at gøre opmærksom på.

2) Hun er påvirket af sin månedlige cyklus.

Det er en "real thing" som alle mænd bør have in mente, når de er tæt på en kvinde. Ikke at hun har freepass, men at hun er en del mere sårbar end hun plejer at være.

3) Hun føler sig ikke set, hørt og forstået og skruer derfor op for retorikken for at "trænge igennem"

Dette kan man som mand vælge at have holdningen til, at "Det gider jeg sku ikke at bruge kræfter på, hun må tage sig lidt sammen", men så bør man efter min mening ikke være i et forhold med en kvinde.

..

Så skriver du, at du ikke orker nagging og sure miner over signaler du burde have opfanget af dig selv.

Det forstår jeg sådanset godt ^_^Der er vi to helt ens. Løsningen er let: Komuniker dét, til hende!

sig: "Skat, selvom jeg elsker dig og føler jeg kender dig, så kan jeg ikke læse dine tanker! Og selvom jeg gerne vil opfange alle signaler du giver, så er det umuligt for mig fordi jeg er en mand og tænker og opfatter ting anderledes end du gør.

For vores begge torsdag skyld, vil jeg gerne have at du øver dig at fortælle mig præcis det du har brug for, uden omsvøb - det vil gøre det meget lettere for mig, rent faktisk at hjælpe dig og være den mand du ønsker jeg skal være"

At bede om at få et behov opfyldt, kan være enormt sårbart! Det kræver mod! For har vi først vist den sårbarhed, så kan  i jo svigte os! .. Og det er vi inderst inde bange for at blive af vores mænd.

Hvis jeg siger: "Skat, jeg har simpelthen sådan brug for at du laver aftensmaden i aften, for jeg kan ikke hænge sammen lige nu..." og han så tilfældigvis sidder midt i en fodboldkamp og synes det er skide træls - så bliver jeg jo ked af det over det.. For jeg har jo brug for den hjælp. Det er et helt reelt behov.. Og her vil mange kvinder så fx gå og komme med hentydninger i håbet om, at han tilbyder det af sig selv, så hun slipper for denne "afvisning".. Men det sker selvfølgelig ikke. Ikke fordi han er ligeglad, men fordi han ikke ser det, når han sidder der i sin egen bobbel, som vi alle jo gør nogen gange..

Løsningen er, at manden siger: "Selvfølgelig Skat, jeg kan godt se at du er træt.. Jeg tager lige ipadden med og lukker døren, for så kan jeg se kampen imens. Vil du sørge for at børnene ikke kommer ud og forstyrre imens?"

= Alle er glade.

Det er ikke mere kompliceret end det, i virkeligheden. 

Som mand: Speak up! Lær jeres kvinder hvordan de skal tale med jer. 

Skrevet
Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Jeg gider ikke snakke følelser. Det giver mig intet, og det er noget som de fleste kvinder elsker. Jeg får blot hovedpine.

Jeg vil hellere ud at dyrke mine hobbies, end jeg vil sidde og se på Netflix med en skål slik, mens vi hygger i en sofa. Jeg kan ikke sidde stille længe nok til det.

Jeg synes du lyder som en mand der er TRÆT <3og som har mistet troen på, at kvinder kan være det du inderst inde længes efter.. 

Jeg tror det er en klog beslutning at være alene, når man har det som du har det <3og jeg er oprigtigt trist på dine vegne over, at en kvinde eller flere, har fået fordrejet dit perspektiv så meget, at ingen kvinde igen vil få muligheden for at lære dig at kende.(selvom jeg godt ved at du har det ganske fint sådan her ^_^)

Jeg køber ganske enkelt ikke det narrativ og de motiver du igennem dit indlæg maler af kvinder, sådan helt generelt. Måske fordi jeg kun kan genkende mig selv i ganske lidt af det- og her er det selvfølgelig muligt jeg er blind og naiv, og et unikum :rolleyes::lol:Det kan jeg af gode grunde ikke vurdere objektivt.. 

Suma summarum, så ved jeg at der findes kvinder der vil matche dig ganske godt - MEN - du finder dem IKKE igennem mainstream kanaler, for der færdes de slet ikke! ^_^

De findes i den lille lystbådklub nede på havnen.. Til foredrag på det lokale fællessted.. De vandrer solo i mols bjerge.. Er spejderledere.. Kirkekorssangere.. Højskolelærere Osv.

Forstår du hvad jeg mener?

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 9 timer siden:

Jeg tror simpelthen at mænds skrumpende indflydelse og magt over kvinder er proportionalt med indflydelsen fra de gamle kirkelige dogmer.

Efterhånden som præsternes magt dalede og oplysningens tidsalder indtraf, steg kvindernes egenforståelse og indflydelse.

Tror ikke det har så meget med rødstrømpebevægelsen at gøre, selv om den selvfølgelig havde en eskalerende faktor. "Evolutionen" var nok kommet alligevel omend noget langsommere.

Når det er så er sagt :rolleyes: så syntes jeg sgu det er på tide at kvinderne kommer ind i kampen og ser hvordan vi stakler har haft det. Ja jeg vil BÆRES....dog kun når jeg er vissen, det skal jo ikke hedde sig!

Jeg er stor tilhænger af at alle indretter deres liv fuldstændigt som de lyster, uden den fordømte tabuisering som tydeligvis stadig eksisterer!

Ja jeg ser verden i FARVER og ikke sort/hvid!

Det handler om at være glad uanset hvad man laver og hvad man er. Hvis blot samfundet bredt kunne acceptere alle de samlivsformer der nu findes, ville alt sgu være noget lettere og presset på psykiatrien ville være noget mindre og skilsmisser være fuldstændig ikke-eksisterende.

Problemet er bare at lovgivningen heller ikke følger med, omend kun meget langsomt, fordi vores grundlov er baseret på den latterlige kristendom!!

Fucking hell....

Pyyh :oops: Så fik jeg da lidt luft!

Skrevet
Slowman skrev, for 3 timer siden:

@Landsbytossen

Jeg er uenig på så mange planer og med så meget du siger at det simpelthen vil være for omfattende at argumentere, blot tænker jeg er her er en mand med mange traumer der skal bearbejdes.

Nå. Og ingen traumer her. Jeg har det fantastisk

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.