Hop til indhold

Hvad menes der med "Gavmild Gentleman"

Featured Replies

Skrevet

Jeg har flere gange set at der efterlyses en "Gavmild Gentleman" i forskellige annoncer og hjemmesider mv. og har altid undret mig over hvad begrebet egentligt betyder.
Jeg har søgt efter det her på forummet og synes ikke jeg kan finde noget entydigt.

Hvis det har været drøftet før må i gerne dele linket. Så vil jeg lukke låget og tage mine popcorn med mig :)

Hvis ikke, tænker jeg at det kunne dække over følgende:

1. Kunden tager blomster, chokolade eller vin med som en påskønnelse af GP'ens ydelse og tid.
2. Kunden lægger lige en plovmand ekstra, med tak for denne gang
3. Kunden giver den gas og tænker kun på GP'ens nydelse og tilfredsstillelse
4. Mere eller mindre fast elsker/elskerinde forhold
5. andet?

Jeg tror ikke det dækker over noget fast og er vel egentligt ret flydende alt efter om det er første gang man er sammen med den pågældende eller efter flere besøg.
Er begrebet kun noget der forekommer mellem sugardaters eller er der en uskreven regel her hvad angår alle former for sexkøb?

Det kunne være interessant at høre hvad GP'erne herinde mener om det og hvordan i tolker det.

Det kunne også være at kunden, som en overraskelse, tager en bollemakker med uden beregning, men det er jeg ikke så sikker på :D

Skrevet

På trods af at du spørger GP’erne, vil jeg gerne kommentere.

Jeg mener ikke man kan være en Gentleman, hvis man ikke er generøs. Gavmild leder tankerne lidt mere hen på penge end generøs, så måske mere er hen på en mand der gerne giver af det han har. Generøs med sig selv.
Ler af andres gode vittigheder

Roser det der er at rose

Deler en regning lige over selvom hans andel ville have været mindre

Giver kærlighed og god stemning og karma

Man siger at mænd der er nærige med penge ofte også er det med alt andet.

Man behøver ikke at være rig for at være generøs. Det handler mere om ikke at bringe sig i situationer hvor man ikke har råd til at være generøs.

Hvis man har 1000 kr og vil invitere en pige ud at spise vælger man et sted hvor man mad og en vin for 800 kr, så kan man byde en kop kaffe og give tjeneren resten op til 1000 kr i drikkepenge, man er generøs.

Skal man besøge en GP og har 1500 kr, tager man en 45 minutter til 1200 kr, betaler 200 kr mere for kys og runder op til 1500 kr, så er man generøs.

Det modsatte er Pigen koster 1400 kr for en time og man beder om det, hvis man lige kan få kys (som koster 200 kr) med i det for 1500 kr.

Redigeret af Slowman

Skrevet

Det har været drøftet før i flere tråde. Dog før "afsporings-politikken" blev opstrammet, tror jeg. Så det er fint at emnet får sin egen nye tråd, forestiller jeg mig uden at vide det. 
Det er ikke super-nemt at definere fordi det betyder noget forskelligt for forskellige folk. Så jeg tror ikke du får andet end gætværk ud af folk, og subjektive indspark.
Her er mit ;) 

Jeg tror baseret på erfaring:

• Det er en måde at markedsføre sig på som sexarbejder, hvis det er bevidst.
  • Oftere tror jeg dog at det er fordi Kvinderne - eller i hvert fald dem der skriver annonce teksterne - ikke er skide opfindsomme og kopierer andres tekster de tænker lyder meget godt, og bare ændrer navn, data og lokation. 
  • Bruges det bevidst, er det fordi (vil jeg mene) at sexarbejderen der skriver det ønsker primært eller udelukkende at tiltrække Mænd der har en "arketypisk skandinavisk tilgang" til købesex som jeg selv kalder det. Altså Mænd der søger en elskerinde til betalte møder hvor de har pli, situationsfornemmelse, køber god (nok) tid. Det har intet at gøre med faste møder, beløb, drikkepenge, tøjstil eller lign. I hvert fald ikke i langt de fleste tilfælde. De mænd alene er det kun ganske få sexarbejdere der markedsfører sig for at ramme helt eksklusivt. De ønsker sig ingen andre. Annika Sofia er et eksempel. Måske Magnolie også. Ingen af dem er aktive herinde i øjeblikket af for mig ukendte årsager.
    Så foruden ganske få sexarbejdere vil det typisk være Kvinder der uden at smøre for tykt på anser sig selv som "Ladies" og ikke som en hukkedukke med taxameter man kan tømme sig i... for (atter en gang) at antyde hvor bredt spektret er i denne branche. 
  • Jeg bruger det når jeg skriver "Gentlemen og Drengerøve" fordi jeg er ret overbevist om at selvom jeg i nogles øjne er "a Lady" så er jeg helt sikkert også i andres øjne meget ukrukket og NOT very Ladylike når trusserne er pillet af eller vi er alene. Ude i virkelighedens verden er jeg enten "GILF" eller "Ladylike" i de flestes øjne som sexobjekt, potentiel sexpartner, menneske (Kvinde) og privatperson.
    Eftersom jeg som sexarbejder svinger stængerne i begge retninger med udgangspunkt cirka i midten af skalaen, ønsker jeg allerede i den aller første præsentation af hvem jeg er, at appellere til de mænd der kan identificere sig med det jeg ønsker mig. Og KUN dem i virkeligheden.
  • "Gentlemen" eller som jeg definerer det "Arketypiske Skandinaviske (Gentle)Mænd" i deres indstilling og tanker om købesex, er min målgruppe. At jeg tilføjer "drengerøve" er fordi at man kan sagtens være en gadedreng og "blue collar" eller fra arbejderklassen og alligevel have de "Gentleman"-karaktértræk jeg er glad for. Der er også mange mænd der er Gentlemen på overfladen og har en Drengerøv indenunder, selvom de går med Rolex og nystrøget skjorte. DEM er jeg ret fjollet med.
    En "Gorilla i Givenchy" er i mine øjne tæt på optimal betalende elsker. Han har stil, klasse, situationsfornemmelse, råd til at ses når han har tid og lyst, smider "uniformen" og er i stand til at have sex som det (u)dyr han også er. Han er i tæt kontakt med sin indre Hulemand - i hvert fald når han er alene med mig.
    En skurvognsmand med malerpletter på sine sikkerhedssko kan være en Givenchy-Mand i Gorilla-suit uden han selv ved det andet end måske instinktivt. Det er lige så piv-lækkert (for mig).
    At det ikke behøver være præcis det ene eller det andet og hvordan vi skriver vores annoncetekster er i meget høj grad med til at bestemme hvem der henvender sig. Det er skønt. 
    At begge "Arketyper" jeg nævner så for min del sagtens kan ligne en hest der har været ild i som er blevet slukket med en spade, er bare min personlige ting. For mig er udseende, blomster, drikkepenge og andet fuldstændigt ligegyldigt. Alle skal alligevel i bad først, og jeg har endnu til gode at møde en mand der var så frastødende at han ikke i renvasket tilstand havde potentiale til et (mere eller mindre) godt knald hvis vi er indstillet på det begge to. I hvert fald ikke pga. manglende blomster, chokolade, drikkepenge, stil-sans eller udseende. Niver han mig i pat-værket er alt andet dog ligegyldigt :D De mænd er for mig de allerbedste... altså Drengerøve forklædt som Gentlemen og stadig har en arketypisk skandinavisk tilgang til vores møder. Fandme ik' dem der niver i pat-værket :lol:

Det er hvad der på og mellem linjerne er skrevet af mig her ovenfor også meget det samme for mig at se - rigtigt ofte - når Kvinder i deres annoncetekster skriver "Skandinaviske mænd" eller "Danske mænd". Det er sjældent fordi de er racister, eller bare vilde med høje kaukasiske mænd - er min erfaring fra utallige kolleger i kulissen gennem mange år. 
Det kan (for nogles sexarbejderes tilfælde) sagtens gælde selvom manden taler flydende arabisk, er behåret fra nakke til hæl, og ser så ikke-skandinavisk ud at det selv i mørke vil være svært at tage fejl - fordi det handler om deres indstilling, udstråling, handlemåde, kulturelle forståelse, Kvindesyn og mangel på prisprutteri som første tanke. Det er mit indtryk at det ikke er racisme, men bare nemmere at afskrive alle på forhånd der statistisk set kunne være i "farezonen" for mis-match. 
Så... når der står "Skandinaviske Gentlemen" handler det ikke om at (for de fleste sexarbejderes vedkommende) at de kun tænder på vikinger der har blomster og chokolade med, men om at kan manden der læser annoncen ikke identificere sig med ordet Gentleman eller hvad der ellers står, så ser hun egentlig helst at han finder en anden før han overhovedet kontakter hende. 

Så - det er enten et hændeligt uheld eller en bevidst formulering. 

Det med blomster og drikkepenge er slet ikke et element, er mit indtryk. 
Det her er købesex. Det er ikke kavalér-kandidater i overklassen med reelle hensigter og Prinsen på den hvide hest de Kvinder søger... ikke i deres annoncer i hvert fald :P
...mener og tror jeg ;) 

Kærligst, Eva <3

PS: Tak til @Bear og "Martin" Murer  (han er eks-medlem på Eroguide med et andet navn og læser stadig med) for helt uvidende at stå "Croquis Model" i min usynlige kulisse til mit skriftlige (forsøg på) tegning af Den Arketypiske Skandinaviske Gentleman - helt uden at have sagt ja til det, omend overordnet, underforstået og på forskud... selvom Givenchy måske ikke heeelt passer, og malerpletter egentlig er mørtel?  :wub:

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet

Jeg tolker en "Gavmild Gentleman" som:

Giv mig et besøg, som også jeg nyder! <3 Kort og godt ^_^

Skrevet

En gentleman i købesex sammenhæng tænker jeg opfører sig pænt og søger ikke at overskride/skubbe grænser, betaler uden at prøve at prutte, er ude af døren så snart kvinden siger tiden er gået uden brok om nogle minutter fra eller til, måske giver lidt drikkepenge ;)

Skrevet
Jonze skrev, for 2 timer siden:

En gentleman i købesex sammenhæng tænker jeg opfører sig pænt og søger ikke at overskride/skubbe grænser, betaler uden at prøve at prutte, er ude af døren så snart kvinden siger tiden er gået uden brok om nogle minutter fra eller til, måske giver lidt drikkepenge ;)

Jo, det er da noget af det, men overskud, tolerant, venlig, høflig, rar…..

uden at virke vattet, gå i et med tapetet eller være så nervøs at det “opdages”. En vis selvsikkerhed, vilje til at styre og at turde lade sig styre….

For mig er det ikke noget jeg er, men mere det jeg gerne vil være. Den bedste version af mig selv og jeg håber sandelig pigerne oplever mine besøg som rart, behageligt og også lidt sexet, på en voksen måde:-o:) hvad det så er. 

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, den 1.9.2024 at 14:41:

Sådan. Perfekt. Dejligt. Super intelligent svaret. Så forstår selv neanderthaleren det også :)

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Frøken_Kinky skrev, den 1.9.2024 at 14:41:

Er enig i kinkys fortolkning det er også sådan at jeg tolker det. 

Skrevet
Eva Nadine skrev, den 31.8.2024 at 14:54:

<3

PS: Tak til @Bear og "Martin" Murer  (han er eks-medlem på Eroguide med et andet navn og læser stadig med) for helt uvidende at stå "Croquis Model" i min usynlige kulisse til mit skriftlige (forsøg på) tegning af Den Arketypiske Skandinaviske Gentleman - helt uden at have sagt ja til det, omend overordnet, underforstået og på forskud... selvom Givenchy måske ikke heeelt passer, og malerpletter egentlig er mørtel?  :wub:

Tak for de pæne ord, "it takes two to tango" :wub:

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.